لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۲۶


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۲۶

* فراخوان جهانی برای پشتیبانی از جنبش مردم ایران در روز شنبه ۳ مرداد
* از بیم آغاز اعتصاب رئیس پالایشگاه تهران بازداشت شد
* پنجاه و هفتمین سالروز قیام ملی سی تیر را گرامی میداریم
* روایت زنی در میان جمعیت امروز
* یکی از بازداشت شدگان روز 18 تیر، جان باخت



شنبه ۳ مرداد، روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران
18.07.2009
فراخوان جهانی برای پشتیبانی از جنبش مردم ایران در روز شنبه ۳ مرداد
در پی ناآرامی‌های اخیر در ایران و سرکوب خشن معترضان توسط نیروهای انتظامی، سازمان عفو بین‌الملل، گزارشگران بدون مرز و انجمن بین‌المللی قلم، مردم جهان را برای پشتیبانی از حقوق‌بشر و آزادی مطبوعات در ایران فراخواندند.
سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر با انتشار بیانیه‌ای در برلین، اعلام کردند، که روز شنبه (۲۵ ژوئیه، ۳ مرداد) روز همبستگی جهانی با جنبش مردم ایران و مطالبات برحق آنان است. سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر از جمله خواهان توقف فوری خشونت دولتی علیه مردم و آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند.
سازمان‌های مدافع حقوق‌بشر با این فراخوان می‌کوشند، برنامه‌هایی در سراسر جهان در اعتراض به نقض حقوق‌شهروندی در ایران برپا دارند. شیرین عبادی، دارنده جایزه صلح نوبل نیز از این فراخوان حمایت کرده است.
یکی دیگر از خواسته‌های سازمان‌های پشتیبان حقوق‌بشر، بررسی نقض حقوق مردم ایران، پس از رخدادهای اخیر، زیر نظر سازمان ملل متحد است. به گفته این سازمان‌ها، پاسخ جمهوری اسلامی به «تظاهرات مسالمت‌جویانه» معترضان، ضرب وشتم، بازداشت، و کشتار بوده است.


از بیم آغاز اعتصاب رئیس پالایشگاه تهران بازداشت شد
خبرنامه ندا
چند روز است که مهندس متاجی رئیس پالایشگاه تهران دستگیر و به محل نامعلومی منتقل شده است. همکاران متاجی در پالایشگاه تهران وهمچنین در وزارت نفت می گویند علت دستگیری این بوده است که خانواده اش شب ها روی بام “الله اکبر” می گفته اند! کارمندان و کارکنان پالایشگاهتهران، مانند اکثریت کارمندان شرکت نفت از معترضین به نتیجه اعلام شده انتخابات هستندو برخورد بامهندس متاجی از بیم آغاز اعتصاب در پالایشگاه تهران و ایجاد ترس در محل بوده است. در شب های “الله اکبر” در شهرک های سازمانی کارمندان شرکت نفت و دیگر شرکتهای صنعت نفت صدای الله اکبر حتی یک شب قطع نشد. لازم به ذکر است قبل از انتخابات در همایشی که با حضور مدیران ارشد صنعتنفت در باشگاه نفت در تهران برگزار شد وقتی احمدی نژاد وارد سالن شد مسئولبسیج وزارت نفت به این امید که بقیه با او همراهی خواهند کرد شعاد دادصلعلی محمدبوی رجایی آمد، اما هیچکس از حاضرین در سالن با او همراهی نکردند واین موضوع تا مدت هاتبدیل به جوک شده بود برای کارمندان صنعت نفت. صنعت نفت کشور که حوزه ای کاملا تخصصی است نسبت به تصمیمات غیر کارشناسی احمدی نژادو تیم او شدیدا انتقاد دارد .آن ها در محافل خود نقل می کنند احمدی نژاد در بازدیدی که از یکی پایانه هاداشته گفته است به جای این که نفت را در بشکه صادر کنید بهتر نیست برایجلوگیری از اتلاف این همه بشکه در تانکر هایی با ظرفیت بالاتر بریزید! اوفکر می کرده وقتی نفت را با واحد بشکه اعلام می کنندداخل بشکه های مثلا ۲۰۰ لیتری !! می ریزند و صادر می کنند. خدا می داند این ها که نوشتم جوک نیست، واقعیت دارد . شما از هر کارمند صنعت نفت بپرسید اینرا می داند . کارمندان صنعت نفت که سال ها در این صنعت زحمت کشیده اند وقتی میبیننددولتی با این سطح از دانش !! برای آن ها تصمیم می گیرد و وقتی می بینندتمام طرح ها خوابیده و صدها پیمانکار بزرگ و کوچک برای گرفتن طلب های معوقهخود ناله اشان به آسمان رسیده است با مسبب دانستن این دولت لحظه شماری میکنند تا از این بن بست خارج شوند. بدنه صنعت نفت کشور با اکثریت قریب به اتفاق مخالف احمدی نژاد هستند .


پنجاه و هفتمین سالروز قیام ملی سی تیر را گرامی میداریم
طبق سنت همه ساله عصر روز سی ام تیر بر سر مزار شهدای قیام ملی سی تیر در ابن بابویه حضور یافته تربت پاک آن شهدای گرانقدر را گلباران میکنیم. وسیله رفت و برگشت راس ساعت 30/4 بعد از ظهر روز سه شنبه 30/4/88 در میدان هفت تیر روبروی مسجد الجواد مهیاست.

کمیته تشکیلات جبهه ملی ایران – استان تهران
24/4/88


روایت زنی در میان جمعیت امروز
سایت تغییر برای برابری، جمعه26 تیر 1388
تغییر برای برابری - نماز جمعه امروز هم عجب نمازي بود، نه نماز خوني بود ونه نمازگزاري. از ميدان ولي عصر تا انتهاي پارك وي تمام خيابان هاي شمالي جنوبي تا دانشگاه مملو از جمعيت بودو عده اي حتي آن قدرزودتر رفته بودند كه تمام جاهاي خنك وسايه زيرا نداز انداخته و با خيال راحت نشسته بودند... عده زيادي هم سبز بسته بودند.
در بين سخنراني رفسنجاني و حرف هاي او، مردم در مورد بي طرف نبودن شوراي نگهبان شعار ميدادند و دست مي زدند اما وقتي صحبت هايش تمام شد، برخی مردمي كه در كنار ما بودند به هم مي گفتند به او امیدی نيست، زناني با صداي بلند مي گفتند: بايد اميدمان به خودمان ومردم باشد نه به هيچ كس. برخی هم تاییدش می کردند.
مردمي كه در ضلع شمالي انقلاب در بلوار كشاورز بودند به طرف خيابان حجاب رفتند. جالب است بدانيد كه در ضلع جنوبي پارك لاله صدها نيروهاي يگان ويژه ايستاده بودند و به مردم نگاه مي كردند و چند نفر هم كه به مردم زل زده بودند صورتشان رابا نقاب پوشانده بودند. مردم به هم مي گفتند اين هاآدم كش هستند، شكنجه گرند.
مردم در خيابان حجاب شعار مي دادند: مرگ بر روسيه؛ مرگ بر چين؛ يا حسين ميرحسين، اله اكبر، ... نيروهاي يگان ويژه فقط مردم را نگاه مي كردند. ولي پنجاه نفري از زنان چادري كه پليس بودند در مدرسه اي كه از لاي ميله هايش من ديدم آماده ايستاده بودند كه اگر دستوري امد به مردم حمله كنندمردم تا به انتهاي خيابان رسيدند و هيچ خبري نبود.
اما عده اي به فاطمي كه رسيدند به طرف اميرآباد رفتند، عده اي هم به طرف ولي عصر وگازاشك آور حمله و باتوم شروع شد:
هزاران نيروي باتوم به دست ولباس شخصي پشت موتورهاي قرمزشان به طرف تظاهرات رفتندودرگيري و گازاشك اور شروع شد كه حتي باد بوي آنرا تا نماز جمعه و خيابان هاي اطراف برد. ولي صحنه اي كه من به چشم ديدم خيلي جالب بود. عده اي زنان چادري كه همه مومن بودند ولي ميگفتند دلمان نميخواست در نماز جمعه شركت كنيم جلوي پاركينگ لاله روبروي درب شمالي پارك لاله ايستاده بودند وشعارميدادند مثل اله اكبر و ياحسين مير حسين و مرگ بر روسيه وچين... اين ها سي يا چهل نفر بابچه هايشان بودندكه مردهايشان در پاركينگ به دنبال ماشين هايشان رفته بودند كه يكهو نيروهاي يگان ويژه و لباس شخصي ها ريختند و آن هاباور نمي كردند كه آن ها را بزنند. آنها پياده شدند و با باتوم به دنبال زنان چادري و عده اي از مردها مذهبي كه بچه بغل شان بود حمله كردند و نمي دانيد چه قدر آن ها را زدند وجيغ زن ها شروع شدو حتي چندين گاز اشك آور به طرف آن ها و حتي پارك لاله پرتاب كردند و حتي دو عدد هم به داخل پاركينگ پرتاب كردند كه خانم ها به داخل پاركينگ آمدند درها بسته شد و نميدانيد كه چه غوغايي شد...
من با بعضي از آن ها صحبت كردم. اولين بارشان بود كه به خيابان مي آمدند و گاز اشك آور را لمس كردند. واين خانواده هاي مذهبي اولين تجربه درگيري شان با حكومت بو د.


یکی از بازداشت شدگان روز 18 تیر، جان باخت
جمعه، ۲۶ تير، ۱۳۸۸
خبرنامه امیرکبیر: یکی از افراد بازداشت شده در روز 18 تیر ماه که به کمپ کهریزک منتقل شده بود، جان باخت. این فرد که دچار بیماری تنفسی شدید بود، پس از چند روز از کمپ کهریزک به بیمارستان منتقل شده است اما در بیمارستان به دلیل ضعف شدید جسمانی جان باخته است.
گرچه تعداد بازداشت شدگان تظاهرات روز 18 تیرماه بیش از 400 نفر اعلام شده است، اما نزدیک به 140 نفر از بازداشت شدگان پس از دستگیری به کمپ کهریزک منتقل شده و برای 5 روز در آنجا در بازداشت بوده اند. این افراد در مدت بازداشت خود در کمپ کهریزک در وضعیت بسیار بدی به سر برده اند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این افراد در مدت بازداشت بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند و موهای سر آنها تراشیده شده است.
بازداشت شدگان در کمپ کهریزک پس از 5 روز به زندان اوین منتقل شده اند اما در مدت بازداشت خود در کمپ کهریزک در شرایط بهداشتی بسیار بدی قرار داشته اند و برای چند روز به این افراد هیچ گونه غذایی داده نشده است.