!کودتاچیان سهم خود را می گیرند


کودتاچیان سهم خود را می گیرند!

فرمانده قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران به عنوان وزیر نفت دولت دهم پیشنهاد شد.
سپاه پاسداران به دلیل منافع مالی و حفظ این منافع از طراحان و مجریان اصلی کودتا است، زیرا در دولت احمدی نژاد و تحت حمایت و تایید ولی فقیه، بسیاری از پروژه های راهبردی و امکانات بازرگانی و صنعتی در اختیار سپاه قرار گرفت و از این بابت سودهای کلان عاید این نهاد نظامی-امنیتی شده است.


با گذشت بیش از یک ماه از کودتای انتخاباتی، اینک آرام آرام اثرات آن و علت اینکه چرا نهادهایی چون سپاه پاسداران در کودتا مشارکت مستقیم و عمده داشتند آشکار می گردد.
ما قبلا با صراحت تاکید کرده بودیم، سپاه پاسداران به دلیل منافع مالی و حفظ این منافع از طراحان و مجریان اصلی کودتا است، زیرا در دولت احمدی نژاد و تحت حمایت و تایید ولی فقیه، بسیاری از پروژه های راهبردی و امکانات بازرگانی و صنعتی در اختیار سپاه قرار گرفت و از این بابت سودهای کلان عاید این نهاد نظامی-امنیتی شده است. صدها شرکت وابسته به سپاه به فعالیت های پرسود در داخل و خارج کشور مشغول هستند و هیچ مرجع قانونی قادر نیست بر فعالیت های آن نظارت و کنترل داشته باشد. در این میان یکی از مهمترین عرصه های فعالیت سپاه پاسداران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است. در این باره خبرگزاری فارس در تابستان سال گذشته از قول فرمانده قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه، پاسدار رستم قاسمی، گزارش داده بود: "فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در گفت و گوی اختصاصی به فارس گفت، قرارگاه سپاه با رویکرد جدید و با هدف حمایت از بخش خصوصی فقط در پروژه های خاص عمرانی و اقتصادی کشور که بخش خصوصی توان اجرای آن را ندارد مشارکت می کند، در فاز های 15 و 16 پارس جنوبی، اجرای خطوط انتقال گاز و ساخت مخازن ال-ان-جی در عسلویه و با حضور در کنسرسیومی متشکل از شرکت های کره جنوبی، قرارگاه فعال است."
در همان زمان قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه با حمایت دولت احمدی نژاد بدون برگزاری مناقصه، برنده طرح 320 میلیون یورویی شرکت ملی گاز ایران برای احداث شاه لوله گاز به طول 283 کیلومتر شد.
قبل از آن پروژه 1 میلیارد و 300 میلیون دلاری احداث شاه لوله راهبردی انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر به طول 900 کیلومتر نیز با تایید ولی فقیه و بدون تشریفات قانونی به چنگ سپاه افتاده بود.
این منافع سرشار مالی و اقتصادی فقط با حضور دولت احمدی نژاد د رقدرت و در چارچوب ولایت فقیه تضمین شده باقی می ماند و از این رو شاهد مشارکت مستقیم سپاه پاسداران در کودتا و کشتار مردم بی دفاع و مسالمت جو بودیم. اکنون دولت برآمده از کودتا در خدمت به امیال و اهداف سپاه پاسداران و دیگر کودتاچیان آماده می شود و اثرات و پیامدهای کودتای انتخاباتی ظاهر می گردد.
برپایه گزارش رسانه های همگانی و از جمله روزنامه سرمایه 23 تیرماه، برای تصدی وزارت نفت در دولت دهم-دولت نامشروع کودتا- یکی از نامزدهای پیشنهادی که از شانس بالایی نیز طبق این گزارش برخوردار است، پاسدار قاسمی فرمانده کنونی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران می باشد. فردی که در حیف و میل ثروت ملی و تقویت نفوذ سپاه در حیات اقتصادی کشور نقش درجه اول ایفا کرده است!
روزنامه سرمایه 23 تیرماه در گزارشی با عنوان: "پیش بینی رشد قیمت سهام صدرا با انتصاب احتمالی فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا به وزارت نفت"، خاطر نشان نمود: "شرکت صدرا (این شرکت یکی از عمده ترین و بزرگترین مجتمع های صنعتی ایران است) یکی از سهام داران مربوط به ابلاغیه اصل 44... پس از حضور قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان سهامدار عمده، روند رو به رشدی را در پیش گرفته... گروهی از کارشناسان با اشاره به نامزدی رستم قاسمی (سرتیپ سپاه) فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا برای تصدی وزارت نفت، رشد قیمت صدرا را پیش بینی می کنند، با تثبیت دولت نهم و ادامه کار آن در دولت دهم و روابط حسنه ای که قرارگاه خاتم الانبیا با دولت داشته، این گمانه به یقین نزدیک است که درچهار سال آتی این روند (رشد قیمت سهام صدرا) ادامه داشته باشد. صدرا با توجه به اینکه توسط قرارگاه خاتم الانبیا خریداری شده از این شانس برخوردار است که بتواند پروژ ه های جدیدی بگیرد، به هر حال با حضور قرارگاه خاتم الانبیا در وزارت نفت، صدرا سه تا پنج سال آتی به سود دهی خواهد رسید.
در همین گزارش تایید شده، با حضور فرماندهان سپاه و مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا در دولت دهم بویژه وزارت نفت، بدهی 700 میلیارد تومانی شرکت صدرا به سیستم بانکی، از طریق تقویت فعالیت این شرکت در پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی به راحتی و بدون پرداخت بهره بدهی ها حل و فصل خواهد شد. معنای این حل و فصل، بخشودگی بدهی ها و عدم پرداخت آن از سوی سپاه پاسداران است.
به این ترتیب می توان به علت اصلی کودتای انتخاباتی و بعد از آن سرکوب و کشتار مردم بی دفاع و دستگیری و زندانی کردن هزاران نفر و مسایلی از قبیل "انقلاب مخملین" و "توطئه بیگانان" پی برد. نقش سپاه در حیات اقتصادی-سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای میهن ما بسیار خطرناک است.
با چنین سهم خواهی و تقسیم پست های کلیدی و حساس میان فرماندهان سپاه و عوامل و عناصر وابسته به این نهاد نظامی-امنیتی، می توان علت تمام تبلیغات و اقدامات فاجعه بار سپاه پاسداران از دستگیری و شکنجه و اعتراف گیری فعالان بازداشت شده تا طراحی کودتا و کشتار ده ها انسان بی دفاع و آتش گشودن به قلب نداها و سهراب های وطن را دید و تشخیص داد. تمام تلاش سپاه در سرکوب توده های حق طلب مردم، تامین این منافع اقتصادی و مالی هنگفت است!