لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۲۱


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۲۱

* آفرياد شبانه مردم در محله سهراب اعرابی: "سهراب ما نمرده - ولايت است که مرده"
* سهراب اعرابی، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد
* شكایت بهشتی،خاتمی و مهدی هاشمی از روزنامه‌های كیهان، ایران و خبرگزاری فارس
* حسين موسوی به زودی جبهه سياسی تشكيل می‌دهد



فرياد شبانه مردم در محله سهراب اعرابی: "سهراب ما نمرده - ولايت است که مرده"
خبرنامه گويا - بنا بر گزارش های رسيده، شب گذشته، ساکنان محله آپادانای تهران؛ محل زندگی خانواده سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله ای که در وقايع اخير کشته و ديروز به خاک سپرده شد؛ مردم برای سهراب "شام غريبان" گرفتند و در يک اقدام بی سابقه از ورودی شهرک آپادانا تا مقابل در خانه خانواده اعرابی، شمع روشن چيدند.
جمعيت از ساعت ۲۲ تا حدود ساعت ۲۳ شروع به شعار دادن کردند. مردم شعار می دادند: "الله اکبر" و "مرگ بر ديکتاتور". آن ها همچنين فرياد می زدند: "سهراب ما نمرده - ولايت است که مرده".
پروين فهيمی، مادر سهراب از مردم تشکر می کرد. مردم می آمدند دست او را می بوسيدند و او نيز در پاسخ روی مردم گل می پاشيد.
سهراب اعرابی در راهپيمايی ميليونی مردم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و معلوم نيست که همان روز و يا در بيمارستان جان باخته است. خانواده وی مدت ۲۶ روز از او هيچ خبری نداشتند تا اين که روز شنبه ۲۰ تير ماه مسئولين قضايی خبر کشته شدن وی را به خانواده اش ابلاغ کردند.
در مراسم خاکسپاری سهراب صدها تن که بيشتر آن ها را مردم همدرد خانواده وی تشکيل می دادند شرکت داشتند. نيروهای نظامی در مراسم حضور نداشتند اما لباس شخصی ها ديده می شدند.


بامداد امروز ۲۲ تير ماه، سهراب اعرابی، در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.
خبرنامه گويا - سهراب اعرابی، جوان ۱۹ ساله، در راهپيمايی ميليونی مردم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و معلوم نيست که همان روز و يا در بيمارستان جان باخته است. خانواده وی مدت ۲۶ روز از او هيچ خبری نداشتند تا اين که روز شنبه ۲۰ تير ماه مسئولين قضايی خبر کشته شدن وی را به خانواده اش ابلاغ کردند.
در مراسم خاکسپاری سهراب صدها تن که بيشتر آن ها را مردم همدرد خانواده وی تشکيل می دادند شرکت داشتند. نيروهای نظامی در مراسم حضور نداشتند اما لباس شخصی ها ديده می شدند.
مامورين انتظامی به خانواده سهراب اعلام کرده بودند که مراسم بدون سردادن شعار و هر چه سريع تر بايد پايان يابد.
پس از خاکسپاری شرکت کنندگان برای ابراز همدردی خود به خانه سهراب رفته و در آن جا مراسم را ادامه داده اند.


شكایت بهشتی،خاتمی و مهدی هاشمی از روزنامه‌های كیهان، ایران و خبرگزاری فارس
پارلمان‌نیوز: طی شكایتی كه روز یكشنبه در شعبه‌ نهم دادسرای كاركنان دولت به ثبت رسید، علیرضا بهشتی از روزنامه كیهان به اتهام نشر اكاذیب و افترا شكایت كرد.
سید محمود علیزاده طباطبایی در گفتگو با ایسنا با بیان این مطلب، دلیل شكایت علیرضا بهشتی از روزنامه كیهان را چاپ مطالبی عنوان كرد كه در آن وی به ارتباط با آمریكاییان متهم شده است.
طباطبایی هم‌چنین از شكایت مهدی هاشمی از خبرگزاری فارس خبر داد و گفت:«خبرگزاری فارس اقدام به درج خبری مبنی بر پرداخت رشوه از سوی استات اویل به مهدی هاشمی كرده بود كه پرونده‌ای به اتهام نشر اكاذیب و افترا در شعبه‌ اول دادسرای كاركنان دولت و رسانه مطرح رسیدگی است.»
وكیل مدافع مهدی هاشمی هم‌چنین از شكایت موكلش از روزنامه ایران و سایت رجانیوز خبر داد و گفت:«این پرونده در شعبه‌ دوم دادسرای كاركنان دولت و رسانه مطرح است و این دو رسانه اخباری مبنی بر دخالت مهدی هاشمی در اغتشاشات پس از انتخابات منتشر كرده بودند.»
وی هم‌چنین به شكایت سید محمد خاتمی از روزنامه‌ ایران اشاره كرد و گفت:«روزنامه ایران در خبری مدعی شده بود كه آقای خاتمی با آمریكاییان در مصر دیدار داشته است؛ در حالی كه اصلا آقای خاتمی به مصر سفر نكرده است و پرونده‌ مذكور در شعبه دوم دادسرای كاركنان دولت و رسانه تشكیل شده است.»
به گزارش پارلمان‌نیوز، دفتر سیدمحمد خاتمی دو بار جوابیه‌ای در این خصوص را به روزنامه ایران فرستاد و خواهان انتشار این جوابیه شده بود که روزنامه دولت از آن سرباز زد و بدین ترتیب اولین شکایت خاتمی از یک رسانه در طی سی سال گذشته ثبت شد.
یادآور می‌شود که سفیر ایران درتونس نیز در نامه‌ای رسمی خبر روزنامه ایران را کذب محض خوانده بود.


حسين موسوی به زودی جبهه سياسی تشكيل می‌دهد
پارلمان‌نیوز: مشاور نخست وزیر دوران امام(ره) از تشكیل جبهه سیاسی توسط میر حسین موسوی در آینده‌ای نزدیك خبر داد.پیش از این حسین مرعشی و عزت الله سحابی به موسوی پیشنهاد تشكیل چنین جبهه‌ای را داده بودند.
در همین ارتباط سید علیرضا حسینی بهشتی در گفتگو با ایلنا با اشاره به طرح مباحثی مبنی بر تشكیل جبهه سیاسی توسط میر حسین موسوی گفت:« تشكیل چنین جبهه‌ای در دستور كار میر حسین موسوی قرار دارد و به زودی خبر تشكیل آن را اعلام خواهیم كرد.»
وی كه همچنین به عنوان سخنگوی كمیته مشترك موسوی و كروبی برای پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان اخیر انتخاب شد در خصوص آخرین فعالیت‌های این كمیته گفت:«جلسه این كمیته در روز گذشته برگزار شد و آقای الویری مسئول رایزنی با مقامات مسئول در خصوص بازداشتی‌های اخیر شد.»
فرزند آیت الله بهشتی همچنین تاكید كرد:«پیش از تشكیل این كمیته هم به صورت انفرادی پیگیر وضعیت كسانی كه بازداشت شده‌اند بودیم ولی در نظر داریم فعالیت‌هایمان رادر قالب این كمیته پیگیری كنیم.»
بهشتی همچنین در واكنش به این سوال كه بنا به اظهار نظر آیت الله موسوی اردبیلی قرار بود اكثر بازداشت شدگان این هفته آزاد شوند، آیا چنین امری اتفاق خواهد افتاد؟ اظهار بی‌اطلاعی كرد.