این مردم دلیر، پیروز خواهند شد!


این مردم دلیر، پیروز خواهند شد!

«گزارشی کوتاه از تظاهرات 18 تیر درتهران»
برخلاف تاکید فرمانده نیروهای انتظامی که دو روز قبل از 18 تیرماه مدعی شده بود، هیچ تظاهراتی برپا نخواهد شد و به رغم قطع مجدد پیامک ها و تعطیلی کوی دانشگاه تهران، هزاران تن از مردم در روز 18 تیر ماه به خیابان ها آمده و تداوم مبارزه علیه استبداد و کودتای انتخاباتی را به مزدوران رژیم و طراحان کودتا بویژه ولی فقیه گوشزد کردند.
تجمعات مردمی از حدود ساعت 16 عصر درمناطق مختلف تهران شکل گرفت. باز هم چهره خیابان های شهر دگرگون شده بود. پیر و جوان، زن و مرد، مصمم ومتحد با غروری غلبه ناپذیر آمده بودند تا نشان دهند، جنبش ضد استبدادی با سرکوب و فریب از میدان بدر نخواهند رفت مبارزه ادامه دارد.
دربیش از هشت نقطه مرکزی شهر، تظاهرات توده ای برپا شده بود. همه باهم شعار می دانند، دولت کودتا، استعفا استعفا! مرگ بردیکتاتور عمده ترین و همگانی ترین شعارها بود.
درگیری ماموران بسیج، لباس شخصی ها و گاردهای ویژه سپاه و نیروی انتظامی با مردم نخست از چهار راه ولی عصر-انقلاب آغاز شد. درحوالی پارک دانشجو و مجاور تئاتر شهر جمعیت انبوه مردم با گاز اشک آور و سپس تیراندازی هوایی روبرو گردید و گاردهای سپاه پاسداران به همراه لباس شخصی ها با باتوم به مردم یورش آوردند. سراسر خیابان از جمعیت موج می زد. خودروها نیز به نشانه همبستگی با تظاهرکنندگان بوق ممتد می زدنند و دست خود را به علامت پیروزی به مردم نشان می دادند. تظاهر کنندگان به رغم حمله مزدوران سپاه و بسیج و پرتاب گاز اشک آور، به سمت میدان انقلاب و دانشگاه تهران حرکت می کرد. حضور زنان و دختران درصف نخست تظاهرات چشم گیر است. گروه های فعال جوانان با برافروختن آتش و ایجاد دود سعی درخنثی کردن اثرات گاز اشک آور داشتند. همبستگی و یک دلی مردم بی نظیر است. همه چون یک تن واحد دربرابر کودتای ارتجاع قد برافراشته اند. درخیابان
امیر آباد نیز جمعیت زیادی گرد آمده اند. دراین خیابان مردم نبش خیابانی که ندا با گلوله بسیجیان به شهادت رسید، با حرارات هر چه تمامتر شعار مرگ بر دیکتاتور می دهند. از خیابان امیر آباد تا میدان انقلاب و حوالی دانشگاه تهران و میدان ولی عصر نیروهای نظامی و امنیتی حضوری گسترده دارند و از هیچ وحشیگیری کوتاهی نمی کنند. ولی با این وجود شکوه حضور مردم کتمان ناپذیر است.
تظاهرات 18 تیرماه، واقعیت نیروی جنبش مردمی و تداوم مبارزه را جلوی چشم ولی فقیه و مزدوران مسلح سپاه به نمایش گذاشت.
چنین نیروی و چنین مردمی شکست ناپذیرند!