لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۴


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۴

کمیته صیانت از آرا طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ نماینده ای به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است
* تشکيل زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر تهران
* شورای نگهبان احمدی‌نژاد را رئیس جمهور اعلام کرد
* وزیر اطلاعات در قم: حساب اخلالگران از مردم معترض جداست/ موسوی بعد از انتخابات بد عمل کرد
* چرا از ما می ترسند !؟ بازداشت بیش از 20 نفردر راهپیمایی آرام مادران عزادار
* دفتر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان به آتش کشیده شد



کمیته صیانت از آرا طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ نماینده ای به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است
قلم - کمیته صیانت از آرا ستاد مهندس میرحسین موسوی طی بیانیه ای اعلام کرد، هیچ نماینده از سوی مهندس میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.
به گزارش قلم نیوز، کمیته صیانت از آرا ستاد مهندس میرحسین موسوی طی بیانیه ای اعلام کرد، هیچ نماینده از سوی مهندس میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.
در این بیانیه آمده است:
از سوی مهندس میرحسین موسوی هیچ نماینده ای برای حضور در هیات ویژه تشکیل شده از سوی شورای نگهبان به منظور بازشماری تعدادی از صندوق های آرا در تهران و شهرستانها معرفی نشده است.


تشکيل زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر تهران (خبر ويژه)
دوشنبه 8 تير 1388
۶ تا ۷ بعد از ظهر - از تهران خبر می رسد که زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر به راه افتاده اند. در ميدان تجريش عده زيادی در پياده رو دست های يکديگر را گرفته و در حال حرکت هستند. در پارک ملت، پيچ شميران، ميدان ونک و ميدان ولی عصر نيز عده زيادی به چشم می خورند. تعداد افراد لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نيروی انتظامی کاملا مشهود است.
نيروهای ضد شورش موتورسوار با چراع روشن در خيابان مانور وحشت می دهند.
جمعيت زيادی آمده اند و در يک سمت خيابان راه می روند . در کوچه های فرعی ميدان ولی عصر نيروهای انتظامی را آماده باش نگه داشته اند. لباس شخصی ها به صورت دو ترکه بر موتورسيکلت های کنار پياده روها ايستاده اند و بی سيم به دست در حال گزارش هستند.
تلفن های منطقه ولی عصر از ديشب قطع است. خبر رسيده ميدان ولی عصر درگيری ايجاد شده و در چهارراه ولی عصر نيز نيروی زيادی مستقر شدند.


شورای نگهبان احمدی‌نژاد را رئیس جمهور اعلام کرد
شورای نگهبان پس از بازشماری ۱۰ درصد آرا در کل استان‌ها در شامگاه دوشنبه (۸ تیر) پیروزی محمود احمدی‌نژاد را در دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تأیید کرد. این شورا در همین روز پیشنهادهای میرحسین موسوی را رد کرده بود.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر روز دوشنبه اعلام کرد که پیشنهاد میرحسین موسوی با حضور نماینده‌ی وی بررسی شد، اما به نتیجه‌ی مثبت نرسید. کدخدایی ساعتی قبل از آن گفته بود که شورای نگهبان از پیشنهاد موسوی استقبال کرده است.
باید اشاره کرد که دو کاندیدای معترض، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار ابطال انتخابات و یا رسیدگی به شکایت‌ها توسط یک شورای حکمیت توسط نمایندگان مراجع تقلید شده بودند.
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام بی‌نتیجه بودن جلسۀ هیئت ویژه شورای نگهبان با نماینده میرحسین موسوی، گفت: «دستور بازشماری صندوق‌ها مقابل دوربین‌های صداوسیما صادر شد.» او افزود: «قرار است بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها در کل استان‌ها در مقابل دوربین‌ها انجام شود».
آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، تایید صحت انتخابات را طی نامه‌ای به صادق محصولی وزیر کشور اعلام کرد.
در متن این نامه به وزیر کشور آمده است: « طبق ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات، در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی‌ها و رسیدگی‌های دقیق و همه جانبه، از آنجا که بخش عمده‌ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضاً تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیرقابل اعتناست، سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات، صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد».
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در این نامه «به ویژه از نامزدهای محترم که با حضور خود گرمی و رونق عرصه رقابت را فراهم آوردند» قدردانی کرد و در پایان افزود که این انتخابات ریاست جمهوری «برگ زرینی در تاریخ مردم‌سالاری دینی ایران اسلامی از خود به جا گذاشت».


وزیر اطلاعات در قم: حساب اخلالگران از مردم معترض جداست/ موسوی بعد از انتخابات بد عمل کرد
قم - خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات با اعلام اینکه "بسیاری از معترضان مردم هستند اما در پوشش آنها عده‌ای اخلالگر بودند که کشتارها نیز مربوط به آنهاست" شیوه برخورد مهندس موسوی با قضایای پس از انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایشان در این قضیه بد عمل کرد و اگر در همان جهت ادامه دهد عواقب بسیاری به گردن او و امثال او خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای قبل از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر استراتژی وزارت اطلاعات در خصوص دفاع از حریم ولایت اظهار داشت: این‌که ادعا کنیم تمام معترضان ضد ولایت فقیه و رهبری هستند، درست نیست و آقای موسوی نیز خودشان گفته‌اند تابع ولایت فقیه و نظام هستند.
وزیر اطلاعات با بیان این‌که این وزارت توفیقات خوبی در راستای کشف توطئه‌های قبل و پس از انتخابات داشته است، افزود: در حال حاضر مسائل و قضایای پس از انتخابات پیچیده است و آنچه امروز نیاز است تنویر افکار عمومی مردم و حتی خواص است.
وی یادآور شد: جهت روشن شدن ماهیت فتنه بیش از کار اطلاعاتی و امنیتی به روشنگری و تنویر افکار عمومی نیاز است.
تقلب تاثیرگذاری در انتخابات روی نداده است
وزیر اطلاعات در ادامه وجود هر گونه تقلب سازمان یافته تأثیر گذار در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری را رد کرد.
بنده در جلسه‌ای اقدامات وزارت اطلاعات را مطرح کرده و گفتم با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت اطلاعات با قاطعیت ادعا می‌کنم هیچ گونه تقلب سازمان یافته تأثیر‌گذار در انتخابات صورت نگرفته است.
وی ضمن تبیین مسائل پیش آمده در انتخابات خواستار تبعیت کاندیدا‌های معترض و تمام افراد از قانون شد و افزود: متأسفانه عده‌ای با کار‌هایی که انجام دادند به خاطر استبداد در رأی و عدم تمکین از قانون، حماسه 40 میلیونی را در ذائقه مردم تلخ کردند.
محسنی اژه‌ای در ادامه ضمن انتقاد از رفتارهای مهندس میرحسین موسوی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بنده روز 25 خردادماه خدمت ایشان رسیدم و به ایشان گفتم مسیر شما غیرقانونی است و شما را به جایی نخواهد رساند و باعث زحمت برای شما و کشور خواهد شد. اگر دلیلی دارید مطرح کنید ما نیز کمک می‌کنیم، چرا اجازه نمی‌دهید مسائل از طریق قانون حل و فصل شود

دولت نهم فضای کشور را تغییر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جبهه‌گیری‌های صورت گرفته علیه دولت نهم اظهار داشت: از فروردین‌ماه سال گذشته جبهه‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها علیه دولت در انتخابات دهم شروع شد و افرادی که هیچ سنخیتی با هم نداشتند در یک راستا همسو شدند و سعی‌شان این بود تا به هر نحو ممکن از ادامه دولت نهم جلوگیری نمایند.
اژه‌ای یادآور شد: البته بنده نمی‌گویم دولت بی‌نقص و عیب بوده است، حتماً نقایص و اشتباهاتی در کارشان بوده اما برخی متأسفانه طوری وانمود می‌کردند که با وجود دولت نهم کشور در خطر جدی قرار دارد.
وزیر اطلاعات با بیان این که در دولت نهم فضای کشور تغییر کرد و سیاست‌های رهبری و نظام زمینه اجرایی پیدا کرد، خاطر نشان کرد: توجه لازم به رهنمود‌های رهبری، ابتکار و خلاقیت در سیاست داخلی و خارجی، پافشاری بر عدالت اجتماعی، تقسیم منابع کشور بر اساس عدالت، توجه ویژه به طبقات و مناطق مردم و... از جمله ویژگی‌های دولت نهم است که موجب احیای گفتمان انقلاب شد.

پروژه القای تقلب در انتخابات از ماه‌های پایانی سال 87 کلید خورد

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پروژه القای تقلب در انتخابات از ماه‌های پایانی سال 87 کلید خورد تصریح کرد: عده‌ای در ماه‌های پایانی سال گذشته پروژه تقلب در انتخابات را در صورت عدم پیروزی نامزد مورد نظرشان کلید زدند و آنقدر روی این موضوع اصرار و پافشاری کردند که خودشان هم باورشان شده بود.
وی شیوه برخورد مهندس موسوی با قضایای پس از انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایشان در این قضیه بد عمل کرد و اگر ادامه دهد عواقب بسیاری به گردن او و امثال او خواهد بود.

برای جبران عقب ماندگی‌های شهر قم باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد

به گزارش مهر ، وزیر اطلاعات در ادامه خواستار همت و تلاش مضاعف مدیران استان جهت میزان عقب ماندگی‌های شهر قم شد و گفت: شهر قم عقب ماندگی‌های بسیاری دارد که همه باید تلاش کنند این نقایص مرتفع گردد که البته این موضوع نیازمند گذشت زمان است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در شهر قم انجام شده است اما بنده از مدیران استان می‌خواهم با توجه به موقعیت ویژه معنوی، علمی و فرهنگی شهر قم دست در دست هم دهند و همت مضاعفی کنند تا عقب ماندگی‌های شهر قم جبران گردد.
محسنی اژه‌ای، محوریت تولید علم، مرکزیت فقه و فقاهت و وجود مراکز متعدد و معتبر علمی و معنوی را از جمله ویژ‌گی‌های شهر قم برشمرد.


چرا از ما می ترسند !؟ بازداشت بیش از 20 نفردر راهپیمایی آرام مادران عزادار/ آزاده حاجی زاده
يكشنبه7 تیر 1388

تغییر برای برابری - درپی فراخوان جمعی از مادران عزادار که قصد داشتند ساعت 7 بعدازظهرشنبه در پارک لاله با سکوت، راهپیمایی آرامی به دور استخر یا آب نمای پارک داشته باشند به پارک لاله رفتم هر چند مادر نیستم ولی برای احترام به مادران عزیز دلم می خواست که تنهای شان نگذارم .
این مادران در فراخوان شان نوشته بودند ساعت 7 شنبه شب ، همان ساعتی که به ندا آقاسلطان بیرحمانه شلیک شد ه و اینک سمبل مقاومت فرزندان ما لقب گرفته به یاد بقیه عزیزان کشته شده هم هر هفته ساعت 7 بعدازظهر در حوالی محل کشته شدن ندا خیابان امیرآباد – پارک لاله جمع می شویم و با سکوت خود بغض و غم مان را نشان می دهیم .
جند نفر از مادرانی که فرزندان شان جزو گمشده ها هستند عکس پسران شان را آورده بودند که دستشان بگیرند و تعدادی از مادران هم با شمع های سیاه و روبان های سیاه آمده بودند که شاید بتوانند در محلی کنار آب نما نشانه ای از عزاداری درست کنند . سکوت و بغض شان هم پیدا بود که چه می خواهند شاید سکوت شان گوش ماموران را کر می کرد که بی طاقت شده بودند و گردان گردان نیرو پیاده می کردند و نمایش می دادند. از ساعت 5 بعدازظهرنیروهای پلیس مانع از نشستن زنان روی نیمکت های اطراف استخر شدند و زنان را از پارک خارج می کردند برخی که اعتراض می کردند می گفتند همه بروند این خانم بماند تا خدمتش برسیم .
زنی با چادر مشکی اعتراض می کرد که بگو حکومت نظامی است تا من بروم . چنان دشنام های رکیک به زن داد که مادری دیگر طاقت نیاورد و گفت ما شما را با لباس شخصی ها فرق می گذاریم شما نباید اینطور صحبت کنید شما نیروی انتظامی هستید و باید قانونی صحبت کنید در جواب ، مامور نیروی انتظامی حرف زشت تری به آن مادر زد که همه حرکت کردند به سمت دیگر پارک .
برنامه نشستن و راه رفتن با سکوت را ساعت 7 بعدازظهر اعلام کرده بودند ولی از ساعت 5 بعدازظهر زنان که اغلب میانسال به بالا بودند همه نیمکت ها را مخصوصن سری دوم یعنی پشت نیمکت های اول را اشغال کرده بودند و همین طور به جمعیت اضافه می شد که دیگر از ورود زنان بخصوص زنان سیاهپوش به پارک جلوگیری کردند . و اتوموبیل های پلیس را به داخل پارک آوردند . یک نفر از ماموران شروع به فیلمبرداری از چهره زنان کرد که همه یکصدا اعتراض کردند و ماموران همه را به یک فرعی هدایت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده ای را دستگیر و تجمع را متفرق کردند . تعداد زنان دستگیر شده که به بازداشتگاه موقت شاپور منتقل شده اند بیش از 20 نفر است البته شاید تعدادی را هم به بازداشتگاه وزرا منتقل کرده اند خبری از بازداشتگاههای دیگر نداریم . در بین بازداشت شدگان رهگذرانی که هیچ اطلاعی از این حرکت مادران نداشتند دیده می شدند .
بهر حال به نظر من حرکتی بود خودجوش که می تواند هر هفته تکرار شود به شرطی که نیروهای پلیس با عقلانیت بیشتری به موضوع نگاه کنند چرا که : نه راه بندانی ایجاد شد ، نه شعاری داده شده نه اعلامیه ای پخش شد. هیچ! فقط تعدادی مادر نگران و داغدار با فاصله از هم نشسته بودند و می خواستند با سکوتشان فریاد بزنند .
باورنکردنی است که در کشوری که رئیس جمهور آن می گوید در کشور ما آزادی نزدیک به مطلق وجود دارد ازحضور چند مادرآنهم چند مادر داغدار و نگران ، آقایان چنان به هراس می افتند که گویی خدای ناکرده آمریکا یا اسرائیل حمله کرده و طوری نیرو پیاده می کنند و نمایش های رزمی می دهند .و پارک را محاصره می کنند که رعب و وحشت عجیبی در بین مردم هم ایجاد بشود تا مبادا دست از پا خطا کنند .
شرمنده ام نمی دانم چرا . نمی توانم به چشمان این مادران نگاه کنم ولی صداهایشان در گوشم زنگ می زند :
چرا از ما می ترسند ؟ اشتباه می کنند باید بگذارند ما مراسم مان را انجام دهیم و کمی آرام بگیریم .
اونقدر می آییم تا ذله شان کنیم مگر ما حقی نداریم ؟ همه حق ها مال زورگویانه ؟
بابا این تاج و تخت به کسی وفا نکرده به این ها هم وفا نخواهد کرد باید احترام خودشان را حفظ کنند
بچه های ما چه گناهی کرده اند که عدالت را باور کرده اند .
تقصیر خود ماست سی سال پیش اگر نمی رفتیم تو خیانونها الان بچه هامون راحت تر بودند .
پسرم کنکور داشت گفتند برای کنکور آزادش می کنن یک هفته دویدم ولی به قول شان عمل نکردند یکسال درس خونده بود برای کنکور ولی جا موند .
صدا و سیما میگوید ندا را اغتشاشگران کشته اند ؟ منظورش مردمه آخه کی باور می کنه ؟
اگر اغتشاشگران کشته اند چرا اجازه مراسم ختم نمی دهند ؟
از صدا و سیما نگویید که اصلن ملی نیست من یک نسخه فراخوان را برای صدا و سیما ایمیل کردم . اگر ملی بود امروز می آمد اینجا و یک گزارش خوب تهیه می کرد اونوقت می گن چرا به صداهای بیگانه گوش می دهید.
پلیس های زن هم آورده اند . واقعن این مامور ها چی فکر می کنن. زندگی راحتی دارند ؟ بدبختی ها را نمی بینند ؟ جوانهای خودشون به این راهپیمایی ها نمی روند ؟ چرا اینقدر سعی دارند سرکوب کنند .واقعن از سن و سال ما خجالت نمی کشند ؟ آ

آزاده حاجی زاده 7/4/88


دفتر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان به آتش کشیده شد
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸

خبرنامه امیرکبیر: دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان روز پنج شنبه گذشته توسط افرادی ناشناس به آتش کشیده شد.
این دفتر به هنگامی که اکثر دانشجویان با پایان یافتن امتحاناتشان، دانشگاه را به مقصد خانه هایشان ترک کرده بودند، به صورت مخفیانه و با ریختن بنزین به درون دفتر انجمن اسلامی به آتش کشیده شده است.
پس از گذشت مدتی از آتش سوزی، ماموران حراست دانشگاه به همراه ماموران لباس شخصی در محل حادثه حضور پیدا کرده و به بررسی حادثه پرداختند.
این افراد به هنگام حضور در محل دفتر انجمن اسلامی دانشکده مهندسی مانع از حضور خود اعضای این انجمن برای بررسی وقایع می شدند. این ماموران همچنین مانع از عکس و فیلم برداری داشنجویان از داخل دفتر شدند و دانشجویان تنها توانستند از نمای بیرونی ساختمان عکس بگیرند.
لازم به ذکر است انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی به همراه به همراه دو انجمن اسلامی دیگر دانشگاه سیستان و بلوچستان بنا بر دلایل نامعلومی از طرف هیأت نظارت بر تشکل های آن دانشگاه به حالت تعلیق درآمده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشگاه سیستان و بلوچستان از جمله دانشگاه هایی است که طی هفته گذشته یاد و خاطره شهدای اخیر ایران در آن گرامی داشته شده است.
طی هفته گذشته دانشجویان این دانشگاه همراه با اساتید بیش از ۱۰ روز تحصن برگزار کرده و نسبت به کشتار مردم و حملات صورت گرفته علیه دانشجویان تهران، اصفهان و شیراز اعتراض کردند.