لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۰


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۰

* میرحسین موسوی در حبس خانگی است
* پيام آيت الله منتظری در اعتراض به عملکرد نامناسب مسئولان و سرکوب مردم
* بيانيه شماره ۸ مهندس موسوي : با ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي روم
* بيانيه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پيرامون حوادث بعد از انتخابات صادر شد
* کروبی: دولت احمدی نژاد را مشروع نمی دانم


میرحسین موسوی در حبس خانگی است
پنجشنبه 4 تير 1388، (ویژه خبرنامه گویا)

بر اساس گزارش های موثق رسیده به خبرنامه گویا از روز دوشنبه گذشته هرچند رسما اعلام نمی شود اما میر حسین موسوی تقریبا در بازداشت خانگی است.
بر همین اساس از این پس هرگونه برنامه ای که اعلام می شود ارتباطی به او ندارد و صرفا برای حمایت از او است. در همین حال قصد حکومت هم این است که هرگونه حرکتی را به او نسبت دهند و او را مسئول اعلام کنند.
به گفته یک منبع موثق دیگر، همه رابطین او دستگیر شده و هر روز تعداد تازه ای دستگیر می شوند. این درحالی است که همه کادر روزنامه کلمه سبز و کارکنان سایت کلمه بازداشت شده اند و در نتیجه سایت کلمه از کنترل نزدیکان مهندس موسوی خارج شده است.
بر همین اساس حتی اعضای خانواده میر حسین موسوی نیز تحت نظر هستند.
به گفته این افراد در حال حاضر تنها منابع موثق اطلاعیه های ستاد مردمی یا حامیان موسوی خواهند بودو تنها سایت قابل اعتماد نسیم فردا nasimfarda.com معرفی شده است.
به گزارش نزدیکان مهندس موسوی شمار دستگیرشدگان از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته و از خیلی ها خبری در دست نیست.


پيام آيت الله منتظری در اعتراض به عملکرد نامناسب مسئولان و سرکوب مردم
پنجشنبه 4 تير 1388

‏‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏

(الملک يبقی مع الکفر و لا يبقی مع الظلم )‏

‏ ‏ملت بزرگوار و فهيم ايران
‏ ‏سلام و تحيت به پيشگاه شما مردم غيور و فداکار، که يک بار ديگر همچون‏ ‏گذشته های پر افتخارتان در صحنه سياسی و اجتماعی کشور، رشادت و‏ ‏بلوغ فکری خويش را به اثبات رسانديد و برای احقاق حقوق از دست‏ ‏رفته خود، صبورانه سختی ها را تحمل نموديد; ولی مسئولين امور با آن که به‏ ‏يقين می‎دانند که همه منصب و مقامشان ثمره جانفشانی ها و از‏ ‏خود گذشتگی های شما ملت عزيز و بزرگوار است ، با کمال تأسف در برابر‏ ‏خواسته به حق شما مردم عزيز روشهايی اتخاذ نموده و به اعمالی دست زدند‏ ‏که در باور هيچ انسان منصفی نمی گنجد.

‏ ‏اينجانب که در حد توان خويش ، در مبارزات عليه رژيم گذشته و برقراری‏ ‏جمهوری اسلامی نقش داشته ام ، ضمن اظهار تأسف و ناراحتی از اين‏ ‏برخوردها و رفتارهای چند روز گذشته ، در برابر مردم احساس شرمندگی‏ ‏می‎نمايم و صراحتا اعلام می‎دارم که اسلام عزيز و سيره نبوی و منش‏ ‏علوی با رفتار حاکمان فعلی تفاوتی آشکار دارد. اين برخوردها و سياستها‏ ‏که زير لوای حاکميت دينی انجام می‎شود به يقين موجب بدبينی اقشار‏ ‏وسيعی از مردم به اصل اسلام و حاکميت دينی خواهد شد و زحمات‏ ‏ارزشمند علمای اسلام را از بين خواهد برد.
‏ ‏در کشور و نظامی که به اسلاميت و شيعه بودن خويش می‎بالد چگونه در‏ ‏منظر و مرآی جهانيان و پس از گذشت فقط سی سال از پيروزی انقلاب و‏ ‏در حالی که هنوز توده های مردم صحنه های پايانی رژيم گذشته را به ياد‏ ‏دارند، تهران و برخی شهرهای بزرگ ديگر را به يک پادگان بزرگ تبديل‏ ‏کرده اند و با سياستهای غلط خود برادران نظامی و انتظامی را در مقابل‏ ‏مردم قرار داده اند و با راه انداختن مأموران لباس شخصی که خاطره ‏ ‏چماقداران شاه را در اذهان تداعی می‎کند، ناجوانمردانه به جان جوانان و‏ ‏مردان و زنان اين مرز و بوم تاخته و آنها را به خاک و خون می‎کشند. با‏ ‏انحصاری نمودن تمامی امکانات رسانه ای و تبليغاتی ، روشنفکران و‏ ‏فرهيختگان و دانشجويان که همگی چشم و چراغ و فرزندان اين ملت اند را‏ ‏وابسته به اجانب می‎خوانند و هر روز به بهانه ای واهی آنها را دستگير و‏ ‏زندانی می‎نمايند. اينان سرمايه های اين مملکت اند. چرا آمار فرار مغزها از‏ ‏کشور تا اين ميزان بالاست ؟
‏ ‏آيا اين گونه برخورد با مسائل موجب وهن اسلام و تشيع نمی شود؟! آيا‏ ‏روش و سيره پيامبر(ص ) و حضرت علی (ع ) که ما افتخار پيروی از آنان را‏ ‏داريم همين گونه بوده است ؟! رسول بزرگوار اسلام (ص ) و امير مومنان (ع )‏ ‏هيچ گاه مخالفان خود را دشنام نداده و به آنان تهمت نزدند، آنان را با شمشير‏ ‏ساکت ننموده و سياست ناپسند و نابخردانه خودی و غير خودی را در‏ ‏مورد مسلمين پياده ننمودند. اينکه عده ای نسبت به حکومت خودی بوده‏ ‏و بتوانند دست به هر جنايتی بزنند، به خوابگاه دانشجويان حمله نموده و آنها‏ ‏را مورد ضرب و شتم قرار داده و از طبقه بالا به پايين پرتاب کنند،‏ ‏قتل های زنجيره ای را انجام دهند و فرهيختگان اين ملت را وحشيانه ترور‏ ‏نمايند و از مجازات مصون باشند، با هيچ دين و آئينی سازگار نيست ;‏ ‏خصوصا با شريعت مقدس اسلام که پيغمبر آن ( رحمة للعالمين ) است و‏ ‏جانشين بر حق او به خاطر درآوردن خلخال از پای زن يهوديه می‎فرمايد:‏ ‏اگر کسی از اين غصه بميرد بر او ملامتی نيست .
‏ ‏اينجانب برای کليه شهدا مخصوصا شهيدان چند روز گذشته علو درجات ، و‏ ‏برای بازماندگان غمديده آنان صبر جميل و اجر جزيل از خداوند متعال‏ ‏خواهانم .
‏ ‏توصيه من به ملت عزيز و بزرگوار ايران آن است که در کمال متانت و‏ ‏آرامش با آگاهی کامل خواسته های منطقی و بر حق خويش را پيگيری‏ ‏نمايند.
‏ ‏به مسئولين و سردمداران حکومتی سفارش می‎کنم که با برخوردهای تند و‏ ‏غير عقلايی بيش از اين موجب بی اعتمادی ملت به آنان و جدايی مردم از‏ ‏نظام نگردند; و با دست برداشتن از لجاجت و اظهارات و عقايد اشتباه و‏ ‏تنگ نظری ، بين خود و مردم تفرقه ايجاد نکنند; و نسبت به اشتباهات‏ ‏انجام شده از مردم عذرخواهی نمايند; و با تشکيل هیأتی بی طرف و دارای‏ ‏اختيارات تام ، انتخابات اخير را به سرانجامی قابل قبول برسانند; و باور‏ ‏داشته باشند که مقامات دنيوی پايدار نبوده و ارزشی ندارد و آيه شريفه ‏ ( تلک الايام نداولها بين الناس ) را آويزه گوش کنند. اگر مردم شريف‏ ‏امروز خواسته های به حق خود را در اجتماعات آرام مطرح نکنند و‏ ‏مظلومانه سرکوب شوند، عقده هايی شکل خواهد گرفت که ممکن است‏ ‏بنيان هر حکومتی را هر چند مقتدر باشد برکند.
‏ ‏در پايان حقيقت مرگ و قيامت را به خود و همگی افراد گوشزد نموده و از‏ ‏خداوند متعال می‎خواهم که توفيق ايمان و باور به ( انا لله و انا اليه‏ ‏راجعون ) را به همه ما عنايت بفرمايد. آمين رب العالمين .
‏ ‏والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته .

‏۳ تير ماه ۱۳۸۸‏
‏حسينعلی منتظری


بيانيه شماره ۸ مهندس موسوي : با ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي‌روم
۴ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۱

مهندس میرحسین موسوی بیانیه شماره 8 خود که حاوی نکات مهمی درباره وارونه جلوه دادن واقعیت ها ، کوتاه نیامدن از استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده ، چگونگی ادامه یافتن اعتراض ها در عین حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش و ... است را در اختیار سایت «کلمه» قرار داد. متن کامل بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالي
مردم هوشيار و شريف ايران
طي روزهاي اخير صدا و سيما، خبرگزاريهاي دولتي، برخي روزنامه هاي دولتي و سايتهاي اينترنتي وابسته به دولت و روزنامه كيهان، بخش عمده اي از فضاي خود را به وارونه جلوه دادن آنچه قبل، حين و پس از برگزاري دهمين انتخابات رياست جمهوري ايران رخ داد، اختصاص داده اند. آنها با استفاده از امكاناتي كه متعلق به شماست، نه تنها به پنهان ساختن تخلفات و حوادث دلخراشي كه در ايام اخير اتفاق افتاد مي پردازند بلكه مسئولان مستقيم و غيرمستقيم آن را كسي معرفي مي كنند كه تنها شما را در مسير احقاق حقي كه داشته ايد همراهي كرده است.

واقعيتي كه آنان بيهوده تلاش مي كنند ناديده انگارند آن است كه در اين انتخابات تقلبي بزرگ اتفاق افتاده و پس از آن، معترضان به اين وضعيت به گونه اي غيرانساني مورد هجوم قرار گرفته و كشته، زخمي و يا بازداشت شده اند. اگر با مسببين جنايت كوي دانشگاه در 18 تير 1378 به گونه اي مناسب و قانوني برخورد مي شد امروز شاهد تكرار آن فجايع در ابعادي وسيع تر و وارونه جلوه دادن واقعيتها به گونه اي جسورانه تر نبوديم.

همان ها هستند كه هنوز با اتكاء به امكاناتي كه متعلق به عموم مردم است در راستاي منافع گروهي خود بي پروا به دروغ گويي و پرونده سازي براي ديگران ادامه مي دهند و افعالي را كه خود عامل آن هستند را به بنده نسبت مي دهند. آنان غافلند كه موسوي با اين ترفندهايي كه ماهيت آن براي همه مردم روشن شده است از صحنه بيرون نمي رود. آنچه در اين روزها رخ داد اصل نظام جمهوري اسلامي را كه ميراث امام بزرگوار و شهداي گرانقدرمان است هدف قرار داده و اين چيزي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آن گذاشت و با طرح اتهاماتي اينگونه و تهديد به محاكمه از آن صرفنظر نمود.
من نه تنها از پاسخ گويي در برابر اين اتهامات واهمه اي ندارم بلكه آمادگي دارم تا نشان دهم چگونه مجرمان انتخاباتي در كنار مسببان اصلي اغتشاشات اخير قرار گرفتند و خون مردم را بر زمين ريختند و اكنون كوشش مي كنند صحنه هايي را كه صدها شاهد و دهها تصوير آن را گواهي مي دهند به گونه اي ديگر جلوه دهند؛ آماده ام تا نشان دهم چگونه كساني كه عملشان در راستاي ايجاد هرج و مرج در كشور؛ تضعيف نظام و منافع بيگانگان است تلاش نمودند به بهانه تخريب‌گريهاي عناصري نامعلوم، جنبش سبز شما را اغتشاشگري و وابسته به بيگانه معرفي كنند؛ ولي حاضر نيستم به خاطر مصالح شخصي و هراس از اينگونه تهديدها از ايستادگي در سايه شجره سبز استيفاي حقوق ملت ايران كه امروز به خون به ناحق ريخته شده جوانان اين كشور آبياري شده است لحظه اي صرف‌نظر نمايم. از مجموع آراي ريخته شده در صندوقها تنها يك رأي متعلق به من است و شما به خوبي مي دانيد كه مشكل آنها با ميليونها رأيي است كه جوابي براي سرنوشت آنها ندارند.

باز هم از عموم ملت شريف ايران متواضعانه درخواست مي كنم با حفظ آرامش و پرهيز از ايجاد تنش، در دام بدخواهان كه كوشش مي كنند اين حركت گسترده اجتماعي را شورش و اغتشاش و وابسته به بيگانه قلمداد كنند، نيافتند و با زيركي و هوشياري كه ويژگي ممتاز شماست اين توطئه ها را مهار نمايند. تداوم اعتراض در چارچوب قانون و با رعايت اصول و مباني نشأت گرفته از انقلاب اسلامي راهبرد اصلي است كه ضامن تداوم و دسترسي به اهداف شماست.
دشمن خارجي با همراهي ياران جاهل و طماع خود در داخل بر آنست كه مطالبات اين حركت عظيم خودجوش را به خوارج بيرون از نظام نسبت دهد و حتي الله اكبرهاي از دل برآمده شما را چون قرآنهاي سر نيزه معرفي كند. بر ماست كه با رفتار و گفتار خود اين توطئه شوم را خنثي نماييم.

برادر و خدمتگزار شما – ميرحسين موسوي
چهارم تیر 1388


بيانيه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پيرامون حوادث بعد از انتخابات صادر شد
ایلنا

ما به استناد اصل 27 قانون اساسي جمهوري اسلامي و در راستاي راهبرد مسالمت‌آميز و عاري از خشونت خود، براي چندمين بار از وزارت كشور، درخواست صدور مجوز قانوني برگزاري تجمع و يا راهپيمايي مي‌كنيم.

ایلنا: شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات پيرامون حوادث بعد از انتخابات بيانيه‌اي صادر كرد.
به گزارش ايلنا، در بخشي از اين بيانيه خطاب به ملت ايران آمده است: ما آموخته‌ايم كه هميشه در شرايط سخت به خداوند توكل كنيم، با شما سخن بگوييم و در كنار شما باشيم و اكنون همان روز و همان شرايط است.
حماسه بزرگي كه شما در انتخابات 22 خرداد خلق كرديد، بي‌نياز از هر توصيفي است. آن مشاركت بي‌نظير در استفاده از حق تعيين سرنوشت را خاضعانه ارج مي‌نهيم و باري ديگر خداوند منان را شاكريم كه چنين آگاهي و بصيرتي به ملت ما عطا كرده و به ما توفيق داده است تا در چنين عصري در ميان شما زندگي كنيم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: اما آنگونه كه ديديد و جهانيان هم نظاره كردند، عده‌اي بي‌اعتقاد به حقوق و موجوديت ملت، با آبروي نظام جمهوري اسلامي به‌عنوان يادگار خميني كبير، بازي كردند و راي و اراده ملت را به سخره گرفتند
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ما احزاب و گروه‌هاي اصلاح‌طلب در اين هنگامه سخت و در اين كارزار نابرابر، اكنون و براي هميشه حمايت جدي، قاطع و مستمر خود از ديدگاه‌ها، مواضع و دغدغه‌هاي ملي و اسلامي جناب آقاي مهندس ميرحسين موسوي در خصوص شيوه ناصواب برگزاري انتخابات اخير را اعلام مي‌كنيم و بر حقانيت اعتراض پاي مي‌فشاريم و همچون خود او سخت بر اين باوريم كه بايد تا احقاق كامل حقوق تضييع شده مردم در گستره قانون، ايستادگي كرد.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: ما تمامي دستگاه‌هاي مسوول در امر برگزاري انتخابات، از وزارت كشور و شوراي نگهبان گرفته تا صدا و سيما را عامل رويدادهاي فجيع و ناگوار اخير مي‌‌دانيم و از آنها مي‌خواهيم تا به‌جاي تهديد مكرر مردم و خط و نشان كشيدن براي شخصيت‌ها و احزاب سياسي و فعالان فرهنگي و اجتماعي به‌ويژه دانشجويان و جوانان، دست از توهين به غرور ملي ايرانيان بردارند تا آرامش از دست رفته مملكت بازگردد.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما به استناد اصل 27 قانون اساسي جمهوري اسلامي و در راستاي راهبرد مسالمت‌آميز و عاري از خشونت خود، براي چندمين بار از وزارت كشور، درخواست صدور مجوز قانوني برگزاري تجمع و يا راهپيمايي مي‌كنيم.


کروبی: دولت احمدی نژاد را مشروع نمی دانم
چهارشنبه، 3 تیر 1388

مهدي كروبي بار ديگر با تاكيد بر اينكه اين انتخابات مخدوش است و بايد ابطال گردد گفت : "‌ من نتيجه اين انتخابات را قبول ندارم و دولت برامده از ان را مشروع نمي دانم . "

كروبي ديروز پس از پايان جلسه شوراي سياست گذاري روزنامه اعتمادملي با حضور در جمع اعضاي تحريريه و فني روزنامه اعتمادملي با اشاره به تلاش هاي بزرگان براي حضور حداكثري مردم در عرصه انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري گفت : " در عرصه اين انتخابات تلاش همه برزگان براي حضور حداكثري مردم بود و حتي گروههايي كه انتخابات دوره قبلي را تحريم كرده بودند در عرصه اين انتخابات حضوري فعال داشتند و مردم را به شركت در ان دعوت مي كردند . بنابراين بود كه قبل از برگزاري انتخابات همواره در گفت و گو با خبرنگاران خارجي به انها مي گفتند كه شما روز انتخابات شاهد حضور گسترده مردم خواهيد بود چرا كه اين گونه احساس مي شد كه مردم به تغيير در شرايط مي انديشند و تنها راه تغيير را نيز حضور در انتخابات و از طريق صندوق هاي راي مي دانستند . البته ما هم مردم را به حضور گسترده در انتخابات ترغيب مي كرديم و معتقد بوديم كه حضور گسترده مردم هر نوع اراده اي را كه قصد تضعيف كردن جمهوريت نظام را دارد پودر مي كند و از بين مي برد . "‌ وي گفت : "‌ما تصور مي كرديم كه در انتخابات تقلب هايي صورت مي گيرد ولي حضور گسترده مردم باعث مي شود كه تلاش هايي برخي از گروهها براي تقلب در انتخابات بي ثمر باشد ولي متاسفانه شاهد ان بوديم كه علي رغم حضور گسترده مردم باز هم سرنوشت ديگري براي انتخابات رقم خورد ."‌

وي با اشاره به حوادثي كه در عرصه اين انتخابات پيش آمد گفت : " اما شيريني حضور گسترده مردم در انتخابات توسط مجريان ان تلخ شد و مردم نيز از اين موضوع ناراحت و سرخورده شدند و بنابراين شاهد حضور خودجوش مردم در اعتراض به روند برگزاري انتخابات بوديم . "‌ كروبي تاكيد كرد : " شعارهاي مردم در راهپيمايي هايي كه شركت مي كردند مشخص بود انها شعاري عليه نظام سر نمي دادند بلكه با سردادن تكبير و فرياد زدن الله اكبر خواستار احقاق حقشان و تعيين تكليف راي خود بودند وليكن متاسفانه عده اي به اين مردم انگ و بهتان زدند و گفتند كه اين فريادها صداي صهيونست و ضد انقلاب است ولي گفتن اين حرف ها نتيجه اي ندارد زيرا مردم به اگاهي سياسي رسيده اند . " دبير كل حزب اعتمادملي تصريح كرد : " هنگامي كه انتخابات برگزار شد و چنان نتيجه اي بر ان رقم خورد من همواره تاكيد مي كردم كه ما به شوراي نگهبان حرفي نخواهيم زد و بدان اعتراضي نداريم بلكه ما نسبت به عملكرد قوه مجريه و وزارت كشور و شخص رييس جمهور دولت نهم كه برگزار كننده اين انتخابات بود معترض هستيم . "‌ وي تاكيد كرد : " به اعتقاد بنده قطع نظر از نتيجه اي كه براي اين انتخابات رقم خورده است بايد اين موضوع مورد بررسي قرار گيرد كه چه شبكه هايي مافيايي به وجود آمده اند كه مي توانند اين گونه سرنوشت انتخاباتي را تغيير دهند بايد دقت و بررسي شود و اين غده سرطاني را پيدا كرد . به نظر من كساني كه اكنون نسبت به نتيجه انتخابات رضايت دارند چند سال بعد خود متوجه سرنوشت تلخي كه بدان گرفتار شده ايم خواهند شد . "

وي با اشاره به تنوع مذهبي و قوميتي دركشور گفت :"‌ در ايران مردمي با مذاهب و قوميت هاي مختلف زندگي مي كنند بنابراين من به برخي توصيه مي كنم كه به گونه اي رفتار نكنند كه خود را وابسته به خدا بدانند و ديگران را ضد دين معرفي كنند . چرا اين روزها برخي مي گويند كه كساني كه به انتخابات اخير معترض هستند از پيكره انقلاب جدا شده اند من به اين افراد مي گويم كه آيا شما شاقول انقلاب هستيد كه اين گونه حرف مي زنيد شما دركجاي حركت و مبارزات انقلاب حضور داشتيد كه امروز درباره كساني كه سالها براي پيروزي و استقرار نظام جمهوري اسلامي در كنار امام (ره) و ديگر نيروهاي انقلابي مبارزه كرده اند اين گونه صحبت مي كنيد . اين نظام متعلق به همه مردم است و 98 درصد از مردم به نظام جمهوري اسلامي راي مثبت داده اند . "

وي با اشاره به سوابق كانديداهاي اين انتخابات گفت : " كساني كه در انتخابات كانديداها شده بودند خود از نيروهاي انقلابي و مديران اين كشور بودند و حضور انها باعث شد كه مردم در عرصه انتخابات حاضر شوند ولي متاسفانه علي رغم حضور نيروهاي انقلابي و حضور گسترده مردم اين حادثه تلخ روي داد . "‌ وي خاطرنشان ساخت :‌"‌ البته كساني كه به آقاي احمدي نژاد هم راي داده اند متعلق به اين نظام هستند ولي انها در اقليت حضور دارند و نمي توان نظر اقليتي را به اكثريت تحميل كرد . "‌ مهدي كروبي در ادامه پيشنهادي به مسئولان داشت .

او چنين پيشنهاد كرد : " براي اينكه مشخص شود حاميان احمدي نژاد در اقليت هستند و ما در اكثريت هستيم ، به حاميان اصلاح طلبان و احمدي نژاد مجوزي داده شود تا در دور روز به صورت جداگانه راهپيمايي را برگزار كنند . مسئولان اجازه دهند و البته امنتيت را برقرار كنند تا يك روز حاميان اصلاح طلبان و يك روز حاميان احمدي نژاد در سراسر كشور و در تمامي استان ها راهپيمايي برگزار كنند و ان گاه مشخص شود كه ما در اكثريت هستيم و يا حاميان احمدي نژاد . البته بحث درباره حاميان ما و احمدي نژاد داراي دو وجه كمي و كيفي است ، چرا كه در صورتي كه قرار باشد اين راهپيمايي برگزار شود چهره هايي چون دكتر سروش در اين مراسم مرا همراهي مي كند . البته اين راهپيمايي كه در كمال آرامش و سكوت برگزار خواهد شد و تنها براي ان است كه مشخص شود ما در اكثريت هستيم يا انها و در صورتي كه ما در اقليت بوديم ديگر حرفي نخواهيم زد . " مهدي كروبي در ادامه در حالي كه ابراز اميدواري كرد تا هرچه سريعتر دستگير شدگان اخير آزاد شود از پيگيري روند آزادي انها خبر داد . وي با ابراز تاسف از بازداشت محمد قوچاني سردبير روزنامه اعتمادملي گفت : " صاحب امتياز اين روزنامه من هستم و اگر مطلبي منتشر مي شود مسئوليت ان با بنده و مدير مسئول روزنامه است و حتي من اعلام كرده ام كه اگر نامه اي يا بيانيه اي از طرف بنده نوشته مي شود مسئوليت ان با بنده است نه كسي كه ان را حروف چنيني مي كند و يا براي چاپ در روزنامه يا سايت ان را تنظيم مي كند . "

وي با اشاره به ادامه فعاليت روزنامه تاكيد كرد : " ما كارمان را در چارچوب نظام انجام مي دهيم البته حقمان تضييع شده است كه بايد پيگيري كنيم . ما در چارچوب خط جمهوري اسلامي مبنتي بر تفكر حضرت امام (ره) كه معتقد بود ميزان راي ملت است حركت مي كنيم و به ان اعتقاد داريم . "
وي با تاكيد بر اينكه همواره بايد در برابر سختي ها مقاومت كرد و به مبارزه با ان پرداخت گفت : "‌ من بارها در برابر چنين شرايط سختي قرار گرفته ام و تهمت هاي بسياري را تحمل كرده ام و ديگر رويين تن شده ام و اكنون نيز به شما مي گويم كه بايد به فعاليت خود در چارچوب نظام ادامه دهيد و از سختي ها نهراسيد . "