همبستگی احزاب کارگری و کمونیستی، و نیروهای مترقی جهان با مبارزات مردم ایران


همبستگی احزاب کارگری و کمونیستی، و نیروهای مترقی جهان با مبارزات مردم ایران


ما استفاده از زور و خشونت، به منظور سرکوب حرکت‌های اعتراضی صلح‌آمیز، را محکوم می‌کنیم

در پی تماس حزب توده ایران با احزاب کارگری و کمونیستی جهان، پیام های همبستگی یی از سوی این احزاب با مبارزات مردم ایران به حزب رسیده است که ما در زیر به بخش هایی از این پیام های اشاره می کنیم:

در پیام حزب کمونیست آمریکا از جمله می خوانیم:

”ما همبستگی خود را با مردم ایران و جنبش توده‌ای مترقی و دموکراتیکی که در آن کشور جریان دارد اعلام می‌کنیم. ما استفاده از زور و خشونت را به منظور سرکوب حرکت‌های اعتراضی صلح‌آمیز محکوم می‌کنیم. ما هرگونه تلاش برای جلوگیری از تحقق خواست مردم در صندوق‌های رأی را محکوم می‌کنیم. ما همبستگی خود را با سندیکاهای کارگری، زحمتکشان، زنان، دانشجویان و همه نیروهای دموکرات ایران که در راه احقاق حقوق مدنی و حقوق بشر، عدالت اجتماعی و اقتصادی، صلح و دموکراسی مبارزه می‌کنند، اعلام می‌کنیم. این اهداف با اهداف مردم و طبقه کارگر آمریکا همخوان، و به سود برپایی جهانی صلح‌آمیز و عادلانه‌تر هستند. ما همچنین هرگونه تلاش در کشور خودمان یا هر کشور دیگر را به قصد بهره‌برداری از مبارزات مردم ایران و بحران کنونی در ایران به عنوان بهانه‌ای برای دست زدن به اقدام نظامی یا هرعمل دیگری که به تشدید تشنج در روابط با ایران صورت بگیرد، محکوم می‌کنیم. ما قاطعانه از سیاست خارجی مبتنی بر دیپلوماسی و همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی پشتیبانی می‌کنیم.

در پیام حزب کمونیست بریتانیا می خوانیم:

حزب کمونیست بریتانیا در واکنش به بحران سیاسی جاری در ایران خواستار آزادی فوری اعتراض کنندگان و رهبران سندیکایی و جنبش زنان شده است که در بازداشت به سر می‌برند.
رابرت گریفیتز، دبیر کل حزب کمونیست بریتانیا، در نامه‌ای که به سفارت ایران در لندن ارسال شد نسبت به کشته شدن عده‌ای در جریان تظاهرات اخیر در تهران و شهرهای دیگر ابزار تأسف کرد و خواستار «برگزاری عادلانه و دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری» شد.
کمونیست‌های بریتانیا از خواست حزب توده‌ ایران مبنی بر رأی گیری مجدد پشتیبانی می‌کند.
آقای گریفیتز در نامه مذکور بر موضع حزب کمونیست بریتانیا در مخالفت با هرگونه دخالت نظامی خارجی در ایران و «هر عمل دیگری که حق استقلال مردم ایران را خدشه‌دار کند» تأکید کرده است.
حزب کمونیست بریتانیا از سندیکاهای کارگری و نیروهای مترقی بریتانیا خواسته است که نامه‌های مشابهی به سفارت ایران در لندن بفرستند.

در پیام حزب کمونیست اتریش نیز آمده است:

حزب کمونیست اتریش همبستگی خود را با تظاهرات عظیم و گسترده بر ضد رژیم ایران که در آن کارگران، زنان و جوانان شرکت کردند اعلام می دارد. حزب کمونیست اتریش در انطباق با نیروهای مردمی و حزب تودۀ ایران، از خواست آنان در جهت باطل اعلام کردن نتایج تقلبی انتخابات حمایت می کند و برخورد خشن قوای دولتی با تظاهر کنندگان را محکوم می نماید.
حزب کمونیست اتریش همبستگی خود را با آن نیروهایی که در ایران برای صلح، دمکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی و بر علیه سیاست های نولیبرالی و رژیم مذهبی پیکار می کنند، اعلام می دارد و خواستار برچیدن سانسور، آزادی برای سندیکاها، جنبش زنان، جنبش کارگری، احزاب چپ، اقلیت های ملی، قومی و مذهبی می باشد.

در پیام صدر حزب کمونیست آلمان می خوانیم:

حزب کمونیست آلمان همبستگی خود را با مبارزات و خواسته‌های شما اعلام می‌کند. ما برای شما در مبارزه‌تان در راه احقاق حقوق دموکراتیک و آزادی آرزوی موفقیت داریم. ما آرزومندیم که شما و مردم ایران راهی را بیابید و در پیش بگیرید که منجر به ایجاد فرصت‌های تازه‌ای برای دستیابی به عدالت باشد.
با درود و همبستگی
هاینتز شتهر


در پیام فدراسیون جهانی حوانان دموکرات ضمن ابراز نگرانی از حملات وحشیانه رژیم به دانشجویان از جمبه می خوانیم:

فدراسیون جهانی جوانان دموکرات (WFDY) با نگرانی رویدادهای جاری در ایران در پی انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد را دنبال می‌کند. دریافت خبرها و گزارش‌هایی مبنی بر حمله به خوابگاه‌های دانشجویان و دستگیر کردن و به قتل رساندن دانشجویان در شماری از شهرهای ایران، به شدت موجب نگرانی فدراسیون شده است...، فدراسیون جهانی جوانان دموکرات همبستگی خود را با حزب توده ایران و سازمان جوانان آن اعلام می‌کند ، که از سازمان‌های عضو فدراسیون است و در تبعید در راه تحقق حقوق سیاسی در ایران مبارزه می‌کند.