لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۸


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۸

* اعتراض مهدي كروبي به اظهارات اخير سخنگوي شوراي نگهبان: به جاي اتلاف وقت انتخابات را ابطال كنيد
* بیانیه جدید مجمع روحانیون مبارز: کسانی که به خیابانها لشگرکشی کرده اند باید محاکمه شوند
* اعتراضات مردم تهران در نقاط مختلف شهر ادامه دارد
* پلیس در تلاش پراکنده کردن تظاهرکنندگان تهران
* اعتراض وکلای دادگستری به بازداشت و ادامه بازداشت عبدالفتاح سلطانی
* بيانيه تهديد آميز سپاه : نیروهای امنیتی،انتظامی و بسیج در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد!
* بیانیه كمیته مركزی حزب دمکرات کردستان (حدك): حمایت از خیزش تودەای مردم ایران، وظیفه ای است مبرم



اعتراض مهدي كروبي به اظهارات اخير سخنگوي شوراي نگهبان: به جاي اتلاف وقت انتخابات را ابطال كنيد
سحام نيوز : مهدي كروبي با نگارش نامه اي سرگشاده به اظهارات اخير سخنگوي شوراي نگهبان درباره تعداد شهرستان هايي كه آراي انها بيش از 100 درصد بوده است اعتراض كرد .
در اين نامه به شوراي نگبهان پيشنهاد شده كه به جاي اتلاف وقت در شمارش آرا صندوق‌هايي كه طي ده روز گذشته در اختيار وزارت كشور بوده ، با ابطال انتخابات مردم را خشنود كند و آرامش را به جامعه بازگردانند و كشور را از خطري عظيم رها سازند.
متن كامل اين نامه به شريح زير است :

بسمه تعالي
جناب آقاي كدخدايي
سخنگوي محترم شوراي نگهبان

با سلام
اگرچه تاكنون در خصوص اثبات تقلب و تاييد بر بطلان انتخابات شواهد و قرائن مشهودي ارائه شده است اما پرداختن به نكته اخيرالذكر شما نيز ضرورت دارد.
اظهارات امروز شما در خصوص تعداد شهرستان‌هايي كه آراي آنها بيش از 100درصد واجدين حق راي بود موجب تاسف گرديد و شاهدي ديگر بر وجود گرايش جانبدارانه از نتايج موجود است. اينكه شما تعداد اين حوزه‌ها را 50 مورد و نه 170 شهرستان دانسته‌ايد و كل آراي آنها را فقط 3ميليون دانسته‌ايد كه تاثيري در نتايج انتخابات ندارد، در اين خصوص بايد متذكر شد كه اولا حداكثر مشاركت معمول را اگر 85 يا حتي 90 درصد فرض كنيم، تعداد مناطقي كه بيش از حداكثر ممكن راي داده‌اند بالاي 200 منطقه خواهد شد، به‌علاوه به همين نسبت هم در شهرها و مناطق ديگر راي به صندوق‌ها ريخته شده و برآوردها از راي دادن افراد نيز حاكي از آن است كه امكان نداشته است كه بيش از 30 يا 32 ميليون راي در فرصت موجود با تعداد حوزه‌هاي تعيين‌شده از مردم اخذ شود، اين خطاي اعلان شده از سوي شما، فقط آن بخش از كوه يخ است كه روي آب ديده مي‌شود و جزو كوچكي از مجموعه خلاف‌هاي انتخاباتي است.
شوراي نگهبان قبلا با همين استدلال كه مجموع آرا در برخي حوزه‌هاي راي‌گيري بيشتر از واجدين حق راي بوده، آن حوزه را باطل اعلان كرده، اما اين مساله در انتخابات اخير فقط محدود به اين حوزه‌ها نيست، بلكه در اغلب مناطق جريان داشته است و جالب اينجاست كه ناظران شوراي نگهبان كه در تعيين صلاحيت هيات‌هاي اجرايي هم نظارت داشته‌اند، چرا در روز راي‌گيري گزارشي از اين تخلفات عظيم نداده‌اند؟! آيا همين دليل بر بطلان كل فرايند انتخابات كافي نيست؟
پيشنهاد مي‌كنيم كه شوراي محترم نگهبان به جاي اتلاف وقت در شمارش آرا صندوق‌هايي كه طي ده روز گذشته در اختيار وزارت كشور بوده و هر كاري خواسته با آن انجام داده،‌تصميم نهايي را گرفته و با ابطال انتخابات مردم را خشنود كند و آرامش را به جامعه بازگردانند و كشور را از خطري عظيم رها سازند.

مهدي كروبي


مجمع روحانیون مبارز: از موسوی در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه حمایت می‌کنیم / کسانی که به خیابانها لشگرکشی کرده اند باید محاکمه شوند
قلم:مجمع روحانیون مبارز در بیانیه با بیان اینکه مردم بر این باورند که با آراء آنان بازی و به فهم و شعورشان اهانت شده است، از میرحسین موسوی در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه قاطعانه حمایت کرد.

به گزارش قلم نیوز، متن بیانیه مجمع روحانیون به این شرح است:
"بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم انا نشکو الیک فقد نبیَنا و غیبته ولینا و کثره عدونا و شدة الفتن بنا
بیش از ده روز است که از انتخابات ریاست جمهوری می‌‌گذرد، مردم نجیب ایران که با هزاران امید و آرزو و شور و شوق به پای صندوق‌های رای آمدند، اکنون باید جنازه جوانان خود را از میان خاک و خون بردارند و به سوگ آنان بنشینند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور به نتایج اعلام شده این انتخابات باور و اطمینان ندارند، بلکه آن را محصول یک طرح حساب شده می‌دانند و بدان معترضنند، میلیون‌ها انسان در سراسر کشور می‌خواهند و حق دارند فریاد اعتراض خود را به صورت راهپیمایی و اجتماعات آرام به گوش طرفداران حق و عدالت برسانند. آیا پاسخ این فریادهای حق‌طلبانه سفیر گلوله‌هایی است که سینه فرزندانشان را بشکافد و پیر و جوان و زن و مرد را به خاک و خون بکشد؟
وقتی از نظر میلیون‌ها انسان فهیم و آگاه مجریان و ناظران انتخاباتی در مظان اتهام قرار دارند آیا منطقی است که آنان را برای احقاق حق خویش به محکمه‌ای حواله دهند که داورانش در معرض اتهامند؟ اگر حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای آگاهانه بوده و امضاء سند افتخار جمهوری اسلامی است، پس چرا حضور اعتراضی میلیون‌ها نفر از همین مردم به توطئه و دسیسه بیگانگان نسبت داده شده می‌شود مگر رژیم‌های گذشته در ایران و سایر کشورها از این اباطیل چه طرفی بستند که امروز همان نسخه پوسیده را کپی کرده و به مردم اهانت می‌کنند.
میلیون‌ها انسان شریف و آگاه بر این باورند که با آراء آنان بازی شده و به فهم و شعورشان اهانت شده است و برای دفاع از حیثیت و کیان خود به صورت خودجوش به خیابان‌ها ریخته‌اند تا دردها و تحقیرهای فروخورده خود را فریاد کنند. چرا به مردم اهانت می‌کنند و این حرکت مردمی و در کمال وقار و آرامش را به بیگانگان نسبت می‌دهند و هزاران نفر را در خیابان‌ها و از خانه‌هایشان می‌ربایند و با رفتاری بسیار زشت و ناپسند آنان را اعم از زن و مرد به نقاط نامعلوم می‌برند؟ حرکت میلیون‌ها جوان در ایام انتخابات و در راهپمایی‌ها با فریاد الله اکبر و با شعار یا حسین چه کسانی را آزرده و عصبانی کرده است که باید به خوابگاه دانشجویان شبانه حمله کنند و با ضرب و شتم بی‌حساب آنان را آواره کنند و خوابگاه آنان را به ویرانه تبدیل کنند؟ تاسف‌‌بارتر از این عمل آن است که این حمله مغول‌آسا را به خود مردم نسبت دهند. فانالله و انا الیه راجعون.
کدام عقل سلیم باور می‌کندکه حرکت اعتراضی میلیون‌ها انسان آگاه از کارگران، کسبه، کشاورزان، روحانیون، دانشجویان و سایر اقشار نقشه و طراحی این گروه یا آن گروه و با حمایت بیگانگان باشد؟ چرا شخصیت‌های محترم و خدمت‌گذار ملت طول سی سال گذشته را به بهانه‌های واهی با بدترین رفتارها و دستگیر می‌کنند و به زندان‌ها می‌کشانند؟ کسانی که دست به چنین اعمال می‌زنند و سرمایه‌های اجتماعی جامعه را این‌گونه تاراج می‌کنند، از خدا بترسند و از عاقبت خود بهراسند.
جناب آقای مهندس میرحسین موسوی که در طول سالیان دفاع مقدس نخست وزیر این کشور بوده و همواره در برابر کارشکنان مورد حمایت بی‌دریغ حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه بوده است، پس از بیست سال رصد کردن اوضاع کشور امروز احساس خطر کرده است و برای نجات کشور از مدیریت غلط چهار سال گذشته به میدان آمده و در مدت کمتر از سه ماه میلیون‌ها انسان شیفته امام خمینی را با یاد و نام آن عزیز به صحنه آورده است و میلیون‌ها جوان را که می‌رفتند از هر نوع مشارکت و همراهی جمهوری اسلامی رو بگردانند، با نشان دادن راه و خط صحیح حضرت امام خمینی به پای صندق‌های رای آورده است،‌ آیا چنین شخصیتی به جای آنکه مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرد، باید توسط همان‌هایی که در آن زمان در برابر امام صف‌‌آرایی می‌کردند و نیز خلاف آنان امروز مورد عتاب قرار گیرد و آنچه زیبنده خود آنان است به مهندس موسوی نسبت دهند؟ آیا آقای مهندس موسوی مسبب اغتشاش‌های است یا آنان که با لشکر‌کشی در خیابان‌ها شهر را به صورت یک پادگان نظامی درآورده‌اند و مردم بویژه جوانان را تحریک می‌کنند و احساساتشان را جریحه‌دار می‌سازند؟
مردم می‌گویند در انتخابات امانت‌داری نشده است و باید انتخابات ابطال شود، آیا پاسخ چنین خواسته‌ای بر فرض که به اعتقاد مسئولان برنامه‌ریز و مجریان انتخابات صحیح نباشد،‌ انواع اهانت‌هایی است که از بلندگوهای حکومتی نثار مردم می‌شود و باید پس از آن با چوب و چماق و تفنگ و گلوله به آنان حمله شود، عده‌ای مجروح یا کشته و گروهی هم به بند کشیده شوند؟ ‌آیا دستی در کار است تا با این رفتارهای غیر انسانی آبروی امام و جمهوری اسلامی را به تاراج دهد؟
ما قویاً از جناب آقای مهندس میرحسین موسوی حمایت می‌کنیم و در برابر تهمت‌های ناجوانمردانه و از آن جمله تهمت تسبیب اغتشاش‌ها به ایشان از وی دفاع می‌کنیم و عامل همه اغتشاش‌ها و زخمی شدن‌ها و دیگر خساراتی را که به مردم وارد شده است، کسانی می‌دانیم که بی‌جهت شهر را به صورت پادگان نظامی درآورده‌اند و آنها باید شناسایی و محاکمه شوند.
ما مصرانه خواستار آزادی تمامی دستگیرشدگان از شخصیت‌های سیاسی روحانی و غیر روحانی هستیم و هرگونه محاکمه غیرقانونی و بازجویی‌های تحت فشار و رعب را محکوم می‌کنیم.
آیا عدل و انصاف است که صدا و سیمای حکومتی به میلیون‌ها انسان و نخبگان آنان هر گونه اهانتی را روا دارند و هیچ فرصتی برای این بی‌گناهان ایجاد نشود تا از خود دفاع کنند و حقایق را با مردم در میان بگذارند. وقتی وسائل ارتباطی از پیامک‌ها و سایت‌ها و اینترنت همه را از کار بیندازند و در تلفن‌های همراه اخلال ایجاد کنند و تنها وسیله اطلاع‌رسانی یعنی صدا و سیما را از شأن یک رسانه ملی به رسانه دولتی تبدیل کنند و یک‌جانبه به بدترین شیوه حقایق را وارونه جلوه دهند. آیا می‌دانید با بی‌اعتبار شدن این رسانه فراگیر مردم به پای رسانه‌های بین‌المللی کشانده می‌شوند و با شنیدن و دیدن حقایق جاری در میان جامعه به دروغ‌پردازی‌های رادیو و تلویزیون نفرین می‌کنند؟
شرط انصاف آن است که حداقل یکی از شبکه‌های سراسری سیما برای پاسخ‌گویی به این همه دروغ‌پردازی و وارونه جلوه دادن حقایق و متهم کردن گروه‌ها و اشخاص، در اختیار کاندیداهای محترم و طرفداران آنان و مردم مظلوم قرار می‌گرفت.
بر حسب اطلاع بسیاری از عالمان برجسته حوزه علمیه مبارکه قم و سایر کشور شدیداً تحت فشار قرار گرفته‌اند تا در مقابل میلیون‌ها انسان موضع بگیرند. ما از مقاومت آنان در برابر این زیاده‌خواهی‌ها صمیمانه و متواضعانه تشکر می‌کنیم و امیدواریم مراجع بزرگ تقلید و عالمان برجسته مانند همیشه ملجاء مردم مظلوم باشند و در برابر حق‌کشی‌ها بایستند و تسلیم نشوند و اطمینان داریم که نخواهند شد و تاریخ پرافتخار مراجع تشیع این حقیقت را نشان می‌دهد.
مجمع روحانیون مبارز اصرار دارد که اجازه دهند مردم در سراسر کشور یک روز را برای شهیدان خود به سوگ بنشینند و مردم در کمال امنیت در مراسم عزاداری خانواده‌های آنان شرکت کنند.
ما برای بازگرداندن اطمینان و اعتماد مردم خواهان آن هستیم که هیاتی متشکل از افراد بی‌طرف و کاردان و آشنا به قوانین به شکایات نامزدهای معترض رسیدگی کنند و با رعایت حق و عدل به داوری بنشینند و با تصمیمی خداپسندانه آرامش را به کشور برگردانند.
درود و رحمت خداوند بر ملت سرافراز ایران بویژه مردم بیدار و شجاع تهران، درود برجوانان غیور بویژه دانشجویان پرشور، رحمت و غفران الهی بر شهیدان به خون خفته آنان،‌ سلام بر زندانیان عزیر و به خانوداه‌های محترم آنان. مجمع روحانیون مبارز خود را در عزای شهیدان و همدردی با خانواده‌های آنان شریک می‌داند و برای آنان صبر و پاداش از خداوند بزرگ مسئلت می‌دارد.
مجمع روحانیون مبارز
1/ 4/ 1388"


اعتراضات مردم تهران در نقاط مختلف شهر ادامه دارد
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده از تهران، اعتراضات گسترده مردم و بخصوص جوانان در نقاط مختلف تهران آغاز شده است.
از بعد از ظهر امروز مردم تهران در نقاط مختلف ،دست به تجمعات اعتراضی زدند. از ساعت 18:00 اعتراضات گسترده ای در میدان فردوسی و میدان ونک و میدان رضائیها (7 تیر ) آغاز شده است . و هر لحظه بر تعداد معترضین افزوده می شود.جمعیتی که در میدان فردوسی و میدان رضائیها(7 تیر ) تجمع نمودند چندین هزار نفر تخمین زده می شود.
مردم شرکت کننده در اعتراضات و بخصوص جوانان با سر دادن شعارهایی ماندد: مرگ بر دیکتاتور وشعارهای دیگر به اعتراضات خود ادامه میدهند. جوانان وقتی که گارد ویژه و سایر نیورهای سرکوبگر به جمعیت حمله می کنند با سر دادن شعارهایی مانند: نترسید،نترسید / ما همه با هم هستیم همدیگر را تشویق به ایستادگی و مقابله با سرکوبگران ضد بشری می کنند.
نیروهای گارد ویژه ،لباس شخصی ها ،سپاه پاسداران و بسیج بصورت گسترده ای در خیابانها آرایش گرفته اند. ودر خیابانها ستونی از ماشینهای گارد ویژه، ماشینهای آب پاش و موتور سواران حضور دارند. انها از بدو حرکت اعتراضی مردم تهران اقدام به پرتاب گاز اشک آور و با باتوم به سوی جمعیت یورش می برند و آنها را مورد ضرب و جرح قرار می دهند.
در اثر این یورشها تعداد زیادی از جوانان زخمی شده اند و تعدادی دیگر دستگیر شده اند.
تا لحظۀ ارسال این گزارش درگیریها بشدت ادامه دارد و جوانان با سنگ به مقابله با نیروهای سرکوبگر می پردازند.
22.06.2009


پلیس در تلاش پراکنده کردن تظاهرکنندگان تهران
صدها تن از طرفداران میرحسین موسوی روز دوشنبه نیز در خیابان‌های تهران در مخالفت با نتایج انتخابات ریاست جمهوری دست به تظاهرات زدند. ماموران پلیس تظاهرکنندگان در تلاش برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه که به گفته‌ شاهدان عینی استناد می‌کند، ‌ پلیس در میدان هفت تیر، در مرکز شهر تهران، اقدام به پرتاب گاز اشک‌آور کرد تا حدود هزار نفر را که برای شرکت در تظاهرات گرد آمده بودند پراکنده کند.
یک شاهد عینی گفته است که پلیس مجهز به کلاه‌خود و باتوم دست کم ۷ بار گاز اشک‌آور پرتاب کرده است تا جمعی ۲۰۰ نفره را که در حال گفتن "الله اکبر" بودند، پراکنده سازد.
به گفته‌ی شاهدان عینی، پلیس همچنین چند تظاهرکننده را دستگیر کرده و دست کم ۱۰ نفر را با اتوبوس‌های مخصوص خود از محل دور کرده است. شاهدان عینی از حضور ۳۰۰ تا ۴۰۰ مامور پلیس ضدشورش و اعضای بسیج خبر می‌دهند.
رویترز به نقل از یک شاهد عینی، تعداد معترضان در اطراف میدان هفت تیر تهران را حدود هزار نفر گزارش کرده است. به گفته‌ی این خبرگزاری، تجمع این افراد عصر روز دوشنبه، اول تیرماه، و پس از آن صورت گرفت که سپاه پاسداران با انتشار بیانیه‌ای تهدید کرد که به همراه بسیجیان، نیروهای امنیتی و انتظامی، با هر گونه اعتراض خیابانی به شدت برخورد خواهد کرد.
پیش از آن، هواداران میرحسین موسوی اعلام کرده ‌بودند که به یاد کشته‌شدگان تظاهرات روزهای اخیر و همدردی با خانواده‌های آنها روز دوشنبه، اول تیرماه، با شمع‌‌های آذین‌شده با روبان سبز به خیابان‌ها خواهند رفت و چراغ‌های اتومبیل‌های خود را روشن خواهند کرد.
طبق قرار قبلی قرار بود این تظاهرات در اطراف میدان فردوسی و هفت تیر تهران بر پا شود.
FV/BB


اعتراض وکلای دادگستری به بازداشت و ادامه بازداشت عبدالفتاح سلطانی
تغيير برای برابری : در پی بازداشت عبدالفتاح سلطانی وکيِل مدافع حقوق بشر و از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر، جمعی از وکلای دادگستری در نامه ای خطاب به مسئولان کشور به بازداشت غییر قانونی این مدافع حقوق بشر اعتراض کرده اند :

ملت شريف ايران

در پي موج دستگيري‌ها و بازداشت‌هاي گسترده فعالان مدني و سياسي بار ديگر با انجام دور جديد انتخابات رياست جمهوري آن هم پس از گذشت فقط 4 روز از برگزاري انتخابات همكارمان عبدالفتاح سلطاني فعال و مدافع ديرين حقوق بشر بطور غير قانوني بازداشت شد.
ما وكلاي دادگستري نحوه دستگيري و بازداشت عبدالفتاح سلطاني را نقض صريح و آشكار قانون اساسي و مقررات قانون آيين دادرسي كيفري مي‌دانيم و ضمن تأكيد بر رعايت اصول حقوقي از دولت ايران مي‌خواهيم با احترام به اين اصول به نقض مكرر حقوق شهروندان پايان دهد و نيز ضمن اعتراض به بازداشت گسترده فعالان اجتماعي و سياسي ازمقامات مسئول مي‌خواهيم فورا و بدون فوت وقت نسبت به آزادي كليه بازداشت شدگان اقدام نمايد.
عبدالفتاح سلطاني در انجام وظايف حرفه‌اي‌اش و به دليل داشتن كارنامه درخشان دفاع از صدها تن از آزاديخواهان و قربانيان نقض حقوق بشر بازداشت شده است و اين نه تنها نقض حقوق موكلان ايشان بلكه نقض قانوني است كه توسط نهادهاي جمهوري اسلامي تصويب و لازم‌الاجراء شده است كه طبق آن وكلاء در انجام وظايفشان داراي مصونيتي هم شأن قضات هستند. بديهي است كه هيچ وكيلي بواسطه دفاع از حقوق موكلانش نبايد در معرض بازداشت، تهديد و تعقيب قضائي قرار گيرد.
با توجه به نكات فوق‌الذكر از دولت ايران انتظار مي‌رور هرچه سريعتر نسبت به آزادي عبدالفتاح سلطاني اقدام نمايد.
ما امضاء كنندگان متن حاضر ضمن پشتيباني از خواسته‌ به حق و قانوني ملت ايران در دفاع از آزادي و صيانت از آرائشان اعلام مي‌داريم همچون گذشته در كنار ملت هستيم و از حقوق آنان دفاع خواهيم كرد و از دولت مسئولان ذيربط مي‌خواهيم به اقدامات غير قانوني جهت بازداشت‌هاي گسترده و غيرقانوني پايان دهد و به خواسته‌ي مردم جهت معرفي و مجازات كساني كه با تيراندازي به سوي مردم، موجبات مرگ آنان را فراهم كرده‌اند پاسخ مناسبي دهد.

اسامي وكلاء:

هدي آذرنگ - حسين آقاسي - خليل احمدزاده - طناز احمدي - مهدي اخلاقي كاساني - زهره ارزني - احمد ارشدي - اسدالله اسدي - شهره اسفنديار پور- دكتر هادي اسماعيل زاده – مزدك اعتمادزاده- محمدعلي افرند – دكتر اردشير امير ارجمند- امير اميري - ليلا انصاري - محمد اوليايي فرد- حسن باغستاني - صفيه بهبودي- فرح ببري زاده - منوچهر بختياري - فرزانه بداق – مريم بابايي- شبنم بشيرتاش- شيرين بشيرتاش - مريم بهرامي - دكتر سيدمحسن بهشتيان - مريم پايان طبري - مهناز پراكند - هوشنگ پوربابايي - گيتي پورفاضل - بيوك پورفريدي - سهند پيامي - مهران تقي زاده - محمد توكلي طرقي - محمد حسن تيموري - طاهره جعفر پور - مينا جعفري - دكتر كبري جعفري هرندي - آزاده جلايي - عباس جمالي - مريم جوادي اقدم - پرويز جهانگير راد - ناصر چوبدار - شهين حاجيان - دكتر سوده حامد توسلي - علي حامد توسلي - رضا حجتي سعيدي – ليلا‌حقيقت‌خواه - صبا حقيقت - ليلا حيدري - عبدالله خاتمي‌فر - كامبيز خاكدوست - فاطمه خاني - بهاره خجسته جو - عبدالصمد خرمشاهي - فريبا خسروي - فاطمه خواجه حسيني - سوگل چراغي - محمد علي دادخواه - سارا دارابي - بهنام دارايي زاده - امير سالار داودي - مهتا داودي - بهاره دولو - امير رئيسيان - يحيي رايگاني - نجما رحماني - حسن رستگار - مهدي رستمي - نفيسه رضا قلي - محمدرضا زارعي - غزال زعفراني - افسانه ژيان - مهدي سالار نسب - مريم سبحاني - نسرين ستوده - اكبر سردارزاده - نرگس سليماني - سرگل سليمي – جمشيد سهيلي- سيد مرتضي سيد خامسي - دكتر محمد سيف زاده - مهوش شاكري - سرور شريعت - عليرضا شنوايي - شمس‌الدين شيوايي كجوري - محمد شيوايي كجوري- سارا صباغيان – شادي صدر- سحر طالبي - سيد‌مرتضي طباطبائي - فرناز طبيب زاده - معصومه طهماسبي - ربابه عابدي - شيرين عبادي - علي عظيمي - ابوالفضل عليزاده - نسيم غنوي - فريده غيرت - فرخ فروزان كرماني – آكاشا كيقباد- دكتر حسن فرهودي نيا - بابك فرهي - مرضيه فلاح – پرويز فرهادپور- عسگر قاسمي - دكتر رزا قراچورلو - مهرداد قرباني سرابي - محمود قمشال - مريم قنبري - شيما قوشه - دكتر كوروش كاكوان - محمد رسول كريمي فرد - كامران كريمي - هومن كريمي - بهمن كشاورز - شهربانو بهارك كشاورز - كريم كشاورز - مهسا كيال - مريم كيان ارثي - كيارش كياني - ليلا گودرزي - مهران محمدلو - امين محمدي راد - منيژه محمدي - محمد حسين مدني - نرگس مرداني - مريم مشفق - مشكاني- كيارش معتقدي - مژده معدن‌دار- افروز مغزي - عباس مقدم - شيرين ملكي - دكتر نادر منصور - مانوش منوچهري - سعيده موسوي - فروغ ميرزايي - زهرا مينويي – محمد مصطفايي- سارا نجيمي - رضا نوابي - مهوش نور عليشاهي - يحيي نوروزي - مرضيه نيك آراء - دكتر صالح نيك بخت - نعيمه نيكرو - دكتر جمشيد وحيدا - آيدا هوشيار حسيني - علي ياراحمدي - رضا يزدي


بيانيه تهديد آميز سپاه : نیروهای امنیتی،انتظامی و بسیج در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد!
ايلنا : سپاه‌ پاسداران ‌انقلاب‌ اسلامی‌در بیانیه‌ای ‌با فصل‌الخطاب ‌دانستن ‌بیانات‌تاریخی و وحدت‌آفرین رهبر معظم انقلاب اسلامی در شرایط کنونی و درپی حوادث اخیر، برخورد قاطع و انقلابی با آشوبگران، اغتشاشگران و قانون‌گریزان را راهبرد سپاه و نیروهای‌امنیتی و انتظامی‌در رویارویی ‌با عوامل برهم‌زننده نظم و امنیت‌عمومی و تهدیدات‌علیه انقلاب و نظام دانست.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخشی از این بیانیه آمده است:
خلق حماسه شکوهمند و بی‌نظیر 22 خرداد 88 و برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی، همانند برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب و نظام می‌درخشد.
حادثه‌ای بسیار عظیم و حیرت‌انگیز که سران استکبار جهانی و کانون‌های فتنه را منکوب و دشمنان قسم خورده ملت ایران را مایوس و ناامید ساخت.
این بیانیه می‌افزاید:استکبار جهانی در راستای راهبرد خصومت و دشمنی با انقلاب اسلامی پس از جمعه حماسی و جشن مردم‌سالاری دینی ایرانیان در صدد انتقام از ملت عزیز و فهیم ایران اسلامی برآمد و با بهره‌برداری از فضا و فرصت بوجود آمده با طراحی سناریوهای شیطانی و تفرقه‌افکنانه به شکلی آشکار حمایت و هدایت خط تخریب و آشوب و مداخله معنادار در امور داخلی کشور را در دستور کار خود قرار داده است.
این بیانیه در ادامه با اشاره به بیانات روشنگرانه و قاطعانه مقام رهبری درقبال برنامه ریزی و تلاش سران استکبار و رسانه‌های صهیونیستی و امپریالیستی در گسترش بلوا و آشوب و انجام اعمال مجرمانه و تروریستی تاکید کرده است: درشرایطی‌که ‌شخصیت‌ها،نخبگان و گروه‌های‌مرجع با نصب العین قراردادن منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در نماز جمعه، برگفتمان پای‌بندی به قانون و پرهیز از قانون‌گریزی بعنوان تنها راه‌حل برون‌رفت از چالش‌ها و شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات تاکید ورزیده‌اند، جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که تداوم روند اقدامات غیرقانونی و ایجاد اغتشاش ، آشوب ، تخریب اموال عمومی و نیز تعرض به جان و مال مردم ازسوی اغتشاشگران حکایت از توطئه‌ای بزرگ علیه انقلاب و ملت ایران می‌کنند.
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح عرصه‌ها و مصادیق رویارویی آشکار فتنه‌آفرینان و آشوب‌طلبان با الزامات نظم و امنیت عمومی کشور، اصرار آنان برای عبور از خط قرمزها و پی‌گیری سناریوها و اقدامات فراتر از تشویش افکار عمومی را مصداق بارز اقدام علیه امنیت ملی و تهدید انقلاب و منافع نظام و ایران اسلامی معرفی و تصریح کرد:سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محکومیت شدید حرکت‌های فراقانونی و خلاف ‌مشی حضرت امام و مقام معظم رهبری با درک عمیق از روند حوادث تلخ و ناگوار اخیر هشدار می‌دهد عناصر اصلی و عوامل فریب‌خورده آنان در مسیر عقلانیت و توجه به مصالح و منافع کشور حرکت کرده و به فعالیت‌های خرابکارانه و آشوبگرانه خود که موجبات سلب امنیت، آرامش و رفاه مردم و جامعه را فراهم ساخته اند، پایان بخشند، درغیراینصورت آماده برخورد قاطع و انقلابی فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران ؛ بسیج و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی باشند تا در چارچوب وظایف قانونی خود طومار فتنه و آشوب را درهم بپیچند.
این بیانیه تصریح کرد:درشرایطی‌که دعوت به تجمعات و اعتراضات غیرقانونی از سوی‌برخی کاندیداها و ناتوانی آنان در مهار تبعات آن در روزهای اخیر ، منجر به ارتکاب اعمال مجرمانه و ایجاد بلوا، آشوب و اخلال در نظم و امنیت شده، بدیهی است نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیج مردمی در برخورد با آشوبگران درنگ نخواهند کرد.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از بیانیه خود سران استکبار جهانی، بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی را مخاطب قرارداده و با تقبیح مواضع و گستاخی‌های اخیرشان ، آنان را از دخالت در امور داخلی کشور وحمایت از قانون‌گریزان برحذرداشته و تاکید کرده است:قدرت‌های زورگو بهتر است نگران وضعیت داخلی کشورهای خود و نیز شرایط شکنندۀ‌شان در کشورهای تحت اشغال و تجاوز بویژه در منطقه خاورمیانه باشند . چرا که ملت ایران به پشتوانه لطف و مدد الهی و التزام به ولایت فقیه و رهبری‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب قادر خواهند بود به صیانت از دستاوردهای خود در حماسه 22 خرداد ماه بپردازند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بیانیه خود با توصیه به بازخوانی دقیق رهنمودهای مقام معظم رهبری توسط اقشار و آحاد مختلف ملت بویژه خواص و نخبگان سیاسی کشور و تاکید بر محور قراردادن گفتمان قانون‌مداری و حفظ امنیت و آرامش در شرایط فعلی تاکید کرده است:پاسداران انقلاب اسلامی و بسیجیان‌غیرتمند و غیور همراه با نیروهای امنیتی و انتظامی با الهام از فرامین فرماندهی معظم کل قوا و تبعیت‌همه‌جانبه از معظم‌له مصصم هستند با اقتدار و صلابت محیط زندگی و کار مردم را از لوث‌وجود فتنه‌افروزان و اغتشاشگران پاک و با برقراری امنیت و نظم پایدار در سطح جامعه اجازه ندهند کام ملت حماسه‌ساز و نجیب ایران بیش از این تلخ گردد.


بیانیه کمیته مركزی حزب دمکرات کردستان (حدك): حمایت از خیزش تودەای مردم ایران، وظیفه ای است مبرم
شیفتگان و هواداران دمكراسی و حقوق بشر!
هم میهنان آزادیخواە!
مردم مبارز كردستان!
فعالین، اعضاْ و هواداران حزب دمكرات كردستان!

در شرایطی كە رویارویی مردم بپاخاستەی ایران علیە حكام كودتاچی، سراسر ایران را فراگرفتە است و دانشگاهها، خیابانها و میادین شهرهای بزرگ ایران بە عرصەی ابراز نارضایتی و تظاهرات گستردەی اقشار گوناگون مردم كشورمان بدل گشتەاست؛
در حالیكە میلیونها تن از مردم رفرم خوا و بیزار از دیكتاتوری و استبداد بە خیابانها آمدە و موج خروشان آنها آماج یورش نیروهای انتظامی، بسیج، انصار، لباس شخصیها و پلیس ویژە قرار می­گیرد و روزی نیست كە شماری از دانشجویان و جوانان آزادیخواە بە شهادت نرسیدە و یا ربودە نشوند؛
در اوضاع و احوالی كە كاربدستان مرتجع و تمامیت خواە تمام نیرو و توان خود را بە منظور بە پیروزی رساندن كودتای خویش علیە نتایج انتخابات 22 خردادماە بكار گرفتەاند، رسانەهای گروهی را هدف حملە قرار دادەاند و گروە گروە از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی، رهبران حركتهای مدنی، مبارزین حقوق بشر و روزنامەنویسان بە زندان افكندە می­شوند.
در وضعیتی كە مبارزە مسالمت آمیز مردم ایران بە منظور عقب نشینی واداشتن دیكتاتوری و استبداد، بە حمایت كلیەی نیروها، سازمانها و افراد دمكرات و آزادیخواە اپوزیسیون و جلب همبستگی جهانی با این مبارزە نیاز دارد.
كمیتەی مركزی حزب دمكرات كردستان بە منظور تحلیل رویدادهای ایران در پی انتخابات 22 خرداد و ارزیابی وظائف حزب در یان شرایط، روز 28 خردادماە تشكیل جلسە داد. در این جلسە كە علاوە بر اعضای اصلی و علی البدل كمیتەی مركزی در كردستان، شماری از مبارزان باتجربەی حزب نیز در آن شركت داشتند، رویارویی گستردەی تودەهای مردم ایران علیە حكام مرتجع و تمامیت خواە در جریان انتخابات ریاست جمهوری، بویژە در پی كودتای جناح انحصار طلب رژیم علیە نتایج انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
حاضران در جلسە، بهرەگیری مردم كردستان و ایران از فرصت انتخابات بە منظور مطرح ساختن خواستهای خویش و "نە" گفتن دوبارە بە دیكتاتوری و استبداد و بەشكست كشاندن كاندیدای جناح تمامیت خواە را نشانەی هوشیاری و آگاهی این مردم و پیگیری و ابرام آنها بە خواستهای خویش توصیف كردندو تلاش و فعالان سیاسی و مدنی و استقبال گستردەی تودەهای مردم از این فرصت را مورد تجلیل و تقدیر قرار دادند. كمیتەی مركزی، موضع حزب دمكرات كردستان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری را موضعی درست خواند و ضمن تأیید محتوای بیانیەی دفتر سیاسی در رابطه با خیزش مردم بە منظور دفاع از آراْ خویش و دستیابی بە اهدافشان، وظائف حزب دمكرات كردستان در خصوص این خیزش تودەای را خاطرنشان ساخت. كمیتەی مركزی، بپاخاستن مردم ایران در راستای دفاع از آراْ خویش را سرآغاز مرحلەی نوینی از مبارزەی آزادیخواهانە خلقهای ایران دانست و حمایت از این خیزش را وظیفه­ی مبرم حزب دمكرات كردستان و كلیەی نیروهای مبارز و مسئول توصیف كرد.

كمیتە مركزی در رابطه با وظیفه­ی مردم كردستان در این مرحلە، ضمن تقدیر از مبارزات مملو از جانفشانی مردم در كردستان ایران طی سە دهەی اخیر، بە میدان آمدن مردم در كردستان و سراسر ایران را فرصت دیگری در راستای پیشرفت جنبش آزادیخواهانە در كردستان دانست.

كمیتەی مركزی حزب در این رابطه از مردم مبارز كردستان خواست كە با دقت و هوشیاری تحولات را مورد توجە قرار دادە و ضمن حفظ همبستگی با مردم سراسر ایران، از هر طریق ممكن در جهت پیشبرد مبارزات آزادیخواهانە تلاش ورزند و هم بە مقابلە با سیاستها و توطئه­های كودتاچیان در راستای درهم شكستن خیزش خود و مردم ایران برخیزند و هم بر خواستهایی كە در جریان انتخابات مطرح ساختە بودند، پافشاری نمایند.

كمیتەی مركزی مجموعە وظایف عاجلی را نیز متوجە دفتر سیاسی و رهبری حزب و بطور كلی حزب دمكرات كردستان ساخت. تلاش در راستای ایجاد هم پیمانی میان احزاب و سازمانهای شرق كردستان و براە انداختن یك حمایت كارساز از مبارزات مردم در شرق كردستان و ایران از جملە این وظایف میباشد. كمیتەی مركزی همچنین اتحاد و همكاری میان اپوزیسیون سراسری و همبستگی با اپوزیسیون داخلی و جنبش سراسری را وظیفهای مبرم توصیف كرد. از دیدگاە رهبری حزب دمكرات كردستان، حزب ما و كلیەی احزاب و سازمانهای سیاسی شرق كردستان و ایران، چە بطور متحد و چە بە طور جداگانە انفرادی باید در راستای رساندن صدای مردم ایران بە گوش جهانیان و جلب حمایت بین المللی از مبارزەی آنها فعالیت نمایند.

كمیتەی مركزی حزب دمكرات كردستان، ابطال نتایج اعلام شدەی انتخابات 22 خرداد و برگزاری یك انتخابات دیگر تحت نظارتهای بین المللی را كە بە یكی از شعارها و خواستهای اصلی راهپیمایان و اعتراضات فعلی مردم ایران بدل گشتە است، هدف و خواستی مشروع توصیف نمود و از شعارها و خواستهای دیگر آنها از جملە محو دیكتاتوری و آزادی زندانیان سیاسی حمایت كرد. تحقق این اهداف هم مستلزم تداوم مردم در راهپیمایی، تظاهرات و حركات اعتراضی مسالمت آمیز می­باشد و هم بە حمایتهای بین المللی نیاز دارد. از منظر احترام بە مبارزە مدنی و آرا مردم و پرنسیپ و موازین بین المللی مورد قبول جهان، دولتهای جهان و مجامع و محافل بین المللی، باید نتایج اعلام شدە این انتخابات را مردود شمردە و محمود احمدی نژاد را بە عناون رئیس جمهور برسمیت نشناسند.

جلسە كمیتەی مركزی در همان حال از كلیە ارگانها و كمیتەها و اعضا و هواداران حزب در كردستان و خارج از كشور خواست، در شرایط حساس فعلی و در دوران نوین رویارویی مردم با دیكتاتوری و استبداد، فعالتر از همیشە در میدان حضور داشتە و نقش خود را در بە انجام رساندن وظائف مبرم حزب خویش و پشتیبانی كارساز از مبارزان مردم در داخل كشور ایفا نمایند. باید همگی از آمادگی لازم برای مواجهە با رویدادها و پیشامدهای قابل انتظار برخوردار باشیم تا بتوانیم از آنها بسود مبارزە آزادیخواهانە ملتمان و پیشبرد جنبش آزادیخواهی در ایران استفادە نماییم.

سلام بر شهدای تازە جنبش آزادیخواهی
پیروز باد مقاومت و ارادە مستحكم مردم بپاخاستە ایران
درود بر اتحاد، پیگیری و همبستگی مردم بخشهای گوناگون ایران در مقابلە با كودتاچیان و حافظان دیكتاتوری و استبداد.

حزب دمكرات كردستان
دفتر سیاسی
29/3/1388
19/6/2009