لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی




* برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر
بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری، در مساجد و تکایا تجمع می کنیم
* اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت پیرامون به خاک و خون کشیده شدن کوی دانشگاه تهران و حوادث اخیر انتخابات
* آخرین لیست از فعالان سیاسی بازداشت‌شده تا ظهر سه‌شنبه
* برای چندمین شب متوالی
مردم معترض به تقلب در انتخابات در ساعت 10 شب غریو الله اکبر سردادند
* شهاب نیوز هشدار می‌دهد:
تلاش حامیان احمدی‌نژاد و یک ارگان نظامی برای گسترش آشوب
* بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران درخصوص کودتای 22 خرداد
* متن اطلاعیه ستاد میرحسین درباره اعلام راهپیمایی امروز
* مردم در دام درگیریهای طراحی شده نیفتند/مسوولیت عواقب محدودیت های رسانه یی ستاد،به عهده دولت حاکم است
* ‏پيام آيت الله العظمى منتظرى پيرامون نتايج انتخابات رياست جمهورى و حوادث پس از آن‏
* حمله وحشیانه انصار ولی فقیه و بسيج به دانشجويان شيراز و مشهد
* رئيس دانشگاه شيراز استعفا داد
* دستگيری اعضای نهضت آزادی ، ملی مذهبی و پزشکان سرشناس تبريز، تبريزنيوز
* در اجتماع میلیونی، بی نظیر و به یادماندنی مردم تهران
موسوی: شما مردم بت شکن هستید ، شیشه شکن نیستید . آن کسانی دیروز اتوبوسها و موتورها را آتش زدند که دیشب به خوابگاههای دانشجویی حمله کردند
* خاتمی: اعتماد مردم لطمه دیده


* برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر
بیانیه جدید میرحسین موسوی: پنج شنبه با نماد سوگواری، در مساجد و تکایا تجمع می کنیم

قلم - مهندس میرحسین موسوی با انتشار بیانیه ای از مردم شریف ایران خواست برای همدردی با خانواده های شهدا و مصدومان وقایع اخیر، روز پنج شنبه با نماد سوگواری در مساجد و تکایا اجتماع کنند.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز ، متن بیانیه میرحسین موسوی به این شرح است:

بسمه تعالی

ملت شریف ایران

همانگونه که می دانید طی روزهای گذشته و در نتیجه برخوردهای غیرقانونی و خشونت بار با منتقدان و معترضان نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری شماری از هموطنانمان مصدوم و تعدادی نیز به شهادت رسیده اند. اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و همدردی با مصدومان و مجروحان از همگان درخواست می کنم بعد از ظهر روز پنج شنبه بیست و هشتم خردادماه به هرصورت ممکن، اعم از اجتماع در مساجد و تکایا با استفاده از نمادهای سوگواری همدردی خود را با بازماندگان اعلام کنند و بدیهی است که خود نیز در این مراسم شرکت خواهم کرد.

میرحسین موسوی


* اطلاعیه روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت پیرامون به خاک و خون کشیده شدن کوی دانشگاه تهران و حوادث اخیر انتخابات

خبرنامه امیرکبیر: روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت با انتشار بیانیه ای پیرامون به خاک و خون کشیده شدن کوی دانشگاه، اعلام کرئپد فرماندهان سپاه، بسیج و نیروی انتظامی باید جوابگوی این جنایات باشند. در این بیانیه همچنین ضمن اعلام حمایت از جنبش سبز مردم ایران، از میر حسین موسوی و مهدی کروبی خواسته شده است برای احقاق حقوق ملت و ابطال انتخابات از پای ننشینند. متن این بیانیه به شرح زیر است:



انا لله و انا الیه راجعون

انتخابات اخیر که برخی به حق آن را کودتا نامیدند، لکه ننگی است که هیچگاه از دامان حاکمیت زدوده نخواهد شد.

پس از آنکه طی روزهای گذشته دانشجویان دانشگاه های مختلف همچون دیگر اقشار مردم نسبت به تقلب گسترده و مهندسی شده آراء در انتخابات برای حذف خواسته مردم معترض بودند، نیروهای انتظامی به همراهی نیروهای لباس شخصی، انصار و بسیج در دانشگاه های مختلف کشور به شکلی وحشیانه به دانشجویان حمله ور شدند و ده ها نفر بسیاری زخمی شده و حداقل بیش از ۳۰۰ دانشجو در نقاط مختلف کشور ربوده شده اند.

در وحشیانه ترین حمله در شامگاه یکشنبه ۲۴ خرداد، نیروهای انصار و لباس شخصی با سازمان دهی گسترده و هماهنگ به دانشجویان ساکن در کوی دانشگاه تهران حمله کردند. این افراد مجهز به انواع سلاح های سرد و گرم از جمله قمه و تبر بودند. در این حمله ناجوانمردانه به دانشجویان، حداقل ۵ نفر از دانشجویان دانشگاه تهران به شهادت رسیدند. محیط زندگی دانشجویان را به آتش کشیدند و به راستی ۱۸ تیر دیگری با ابعاد گسترده تر و ناپاکی و سفاکی بیشتر بر جای گذاشتند. باز هم اتاق های خوابگاه دانشگاه تهران منهدم شده و باز هم خون پاک دانشجویان بر در و دیوار آن برجای مانده است.

در دانشگاه شیراز نیز ماموران لباس شخصی، انصار و بسیج به دانشجویان این دانشگاه حمله کردند که طی این حمله حداقل ۲ دانشجوی این دانشگاه به شهادت رسیده اند.

در دانشگاه اصفهان ماموران انتظامی با گاز اشک آور به یکی از خوابگاه های این دانشگاه حمله کردند و دانشجویان را برای ساعت ها مورد ضرب و شتم قرار دادند. در دانشگاه فردوسی مشهد نیز دانشجویان مورد هجوم نیروهای انصار حزب الله قرار گرفتند.

این حملات غیرانسانی بر علیه دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه، علامه طباطبایی، بابل و شاهرود نیز اعمال شده است.

روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت بدینوسیله اعلام می دارد چنانچه این نمایش خطرناک ادامه یابد، می بایست مرگ دموکراسی را تا سالها در این سرزمین به عزا نشست و حاکمیت نیز بداند از چاله به چاه سرنگونی فرو افتاده است، چراکه فعالیت مدنی در این بربریت عیان معنایی نخواهد داشت. اوج استبداد و زورگویی سردمداران در این اقدام کودتاگونه بر آفتاب افکنده شد و زین پس جز با زور سرنیزه چرخ حکومتشان نخواهد چرخید و بدین سان نقاب از چهره جمهوری اسلامی و مدعای دروغین مردم سالاری اش بر افتاده است.

اگر حاکمان بقای خود را جز با کودتا نمی بینند، این انتخابات گوارای وجودشان، وگرنه، شجاعانه جام زهر بنوشند و سامانی بر امور دهند که مشت دروغ پردازان باز شود و تاریخ این سرزمین از لوث نیت شومشان پاک گردد.

باید اکنون پرسید سرداران رادان و احمدی مقدم و دیگر آقایان مدعی جامعه امن کجا هستند؟ آیا اقتدار شان تنها در بازداشت زنان و دختران برای تخلف های پوشش و حجاب و به منظور برای تبلیغات تلویزیونی است؟ از آنجایی که نیروهای انصار و بسیج به صورت هماهنگ و گسترده به دانشجویان حمله ور شده اند، فرماندهان سپاه و بسیج باید جوابگوی این جنایات باشند.

این جنایت عظیم در حق دانشجویان بی پناه، لکه ننگی ابدی و فراموش ناشدنی برای دولتمردان است. چنانکه راهپیمایی کاملا آرام و مسالمت آمیز شامگاه روز دوشنبه که از میدان انقلاب تهران تا میدان آزادی صورت گرفت و در آن به راستی بیش از یک میلیون نفر از معترضین به انتخابات اخیر شرکت کرده بودند، با افسارگسیختگی معدودی از اعضاء تندرو بسیج به خاک و خون کشیده شد. بعضاً شنیده شده که افراد مزبور راهپیمایان را به رگبار بسته اند و تاکنون آمار بیش ۱۰ کشته از این حادثه منتشر شده است.

در پایان دفتر تحکیم وحدت ادامه بازداشت گسترده فعالین مدنی و سیاسی، همچون کیوان صمیمی، زید آبادی، تقی رحمانی، هدی صابر، عبدالرضا تاجیک، شیوا نظرآهاری، هادی کحال زاده، سمیه توحیدلو، خانجانی و بسیاری دیگر از روزنامه نگاران و دانشجویان و کشته شدن شهروندان و دانشجویان پاک و بیگناه را به شدت محکوم کرده و اعلام می کند خواهان مشخص شدن عاملین این جنایت وحشیانه و حامیان آنها است و تا روشن شدن تمامی ابعاد این جنایت سکوت نخواهد کرد.

دفتر تحکیم وحدت ضمن حمایت از جنبش سبز، مدنی و آرام ملت ایران به آن پیوسته و از عموم مردم و دانشجویان می خواهیم که در راهپیمایی عصر روز سه شنبه ۲۶ خرداد در میدان ولیعصر تهران حضور یافته و خواستار خونخواهی از دانشجویان شهید دانشگاه تهران گردند. از میر حسین موسوی و مهدی کروبی نیز می خواهیم تا احقاق حقوق ملت و ابطال انتخابات از پای ننشینند.
روابط عمومی دفتر تحکیم وحدت
۲۶ خرداد ۱۳۸۸


* آخرین لیست از فعالان سیاسی بازداشت‌شده تا ظهر سه‌شنبه

26 خرداد 1388 ساعت 19:15

از بامداد شنبه 23 خرداد و همزمان با اعلام آمارهای دولت در زمینه نتایج انتخابات؛ ده‌ها فعال سیاسی منتقد محمود احمدی‌نژاد بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ فعالان سیاسی بازداشت شده عمدتاً وابسته به سازمان مجاهدین انقلاب، جبهه مشارکت و گروه‌های ملی مذهبی بوده‌اند. نکته قابل تامل این است که پروژه بازداشت این فعالان سیاسی از اوایل بامداد شنبه یعنی زمانی آغاز شده که هنوز نتایج نهایی انتخابات اعلام نشده و اعتراضات عمومی نیز شکل نگرفته بود.

اسامی برخی از فعالان مشهور سیاسی که تا صبح امروز سه‌شنبه بازداشت شده‌اند به شرح زیر است. با این توضیح که علاوه بر این افراد؛ ده‌ها فعال سیاسی و روزنامه‌نگار منتقد نیز در استان‌های مختلف از جمله خراسان، شیراز و اصفهان بازداشت شده و هزاران نفر نیز در دانشگاه‌ها، تجمعات اعتراضی و ... دستگیر شده‌اند.

محمد عطریانفر
محمد علی ابطحی
سعید حجاریان
بهزاد نبوی
مصطفی تاج‌زاده
محسن میردامادی
محمد رضا خاتمی
صفائی‌فراهانی
عبدالله رمضان‌زاده
محسن امین‌زاده
جهانبخش خانجانی
زهرا آقاجری
سعید شریعتی
کریم ارغنده‌پور
علی باقری
عبدالفتاح سلطانی (وکیل دادگستری)
جواد امام (معاون)
احمد زیدآبادی

کیوان صمیمی (مدیر مسئول نشریه توقیف شده نامه)
عبدالرضا تاجیک
مهسا امر آبادی
حنیف مزروعی (فرزند علی مزروعی)

هدی صابر
تقی رحمانی
رضا علیجانی
عماد بهاور
احمد افجه‌ای
علی مهرداد
سعید زراعت کار
روح الله شفیعی
محمدرضا احمدی نیا
مجتبی خندان
شاهین نوربخش
اشکان مجللی
علی پور خیری
علی نقط پور
عماد بهاور
حمید لطفی
میثم چره ور
مهدیه مینوی
مجتبی شایسته
فرهاد نصرالله پور


* برای چندمین شب متوالی
مردم معترض به تقلب در انتخابات در ساعت 10 شب غریو الله اکبر سردادند

قلم - مردم معترض به تقلب در انتخابات برای چندمین شب متوالی در ساعت 10 شب غریو الله اکبر سردادند و از خدای بزرگ برای احقاق حقشان مدد طلبیدند.

به گزارش خبرنگاران قلم نیوز در سطح شهر تهران، ساعت 10 شب از هر محله ای در تهران صدای الله اکبر گفتن مردمی که به نحوه برگزاری انتخابات و تقلب آشکار در رایشان اعتراض دارند، به گوش می رسد.

مردم در یک همنوایی و حرکتی خودجوش در اعتراض به نادیده گرفته شدن رای وحقوق مدنی اشان، راس ساعت 10 هر شب با حضور در پشت بام ها و در محله های خود غریو "الله اکبر" سر می دهند و یاری حق تعالی را برای رسیدن به حقشان می طلبند.

روز گذشته نیز جمعیت میلیونی مردم تهران مسیر انقلاب تا آزادی را راهپیمایی کردند که با همراهی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و سیدمحمد خاتمی برگزار شد.

به رغم آن که رسانه‌های حامی آقای احمدی‌نژاد با هدف پاک کردن صورت مساله و تحریف واقعیات می‌کوشند معترضان به نتایج انتخابات و هواداران میرحسین موسوی را «آشوبگر» معرفی کنند؛ اما حقایق پشت پرده حاکی از تلاش مجدانه و سناریوی خطرناک حامیان رئیس دولت نهم و متاسفانه یک نهاد نظامی برای گسترش آشوب و اغتشاش در کشور است.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ صدها نفر از افراد لباس شخصی مجهز به اسلحه، بی‌سیم، باتوم و اسپری و شوکر اوایل بامداد امروز سه‌شنبه به شهرک سبحان در بلوار کاوه تهران حمله کرده و حداقل 150 خودرو، شیشه‌های ده‌ها واحد مسکونی و درب ورودی ده‌ها آپارتمان در این شهرک را ویران کردند. این افراد در حالی که شعارهایی خاص می‌دادند با خشونت تمام حتی به خود اجازه دادند وارد منزل شهروندان شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. این حمله خشونت‌آمیز پس از آن انجام شد که در داخل این شهرک ده‌ها تن از شهروندان به صورت آرام و مدنی شعارهایی در مخالفت با تخلفات انتخاباتی سر داده و ساعت 22 در پشت‌بام‌های خود الله‌اکبر گفتند.

24 ساعت قبل از این حمله نیز، همین طیف از افراد لباس شخصی با خشونتی بی‌سابقه به کوی دانشگاه تهران حمله کرده؛ صدها دانشجو را مضروب و مجروح کرده و وسایل اکثر اتاق‌های دانشجویی در این خوابگاه را ویران کردند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که افراد لباس شخصی در حالی که گارد ویژه در 50 متری آن‌ها قرار داشت، مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم دانشجویان را کشان کشان به داخل محوطه کشاندند و از هیچ اقدامی برای ضرل و شتم آن‌ها فروگذار نکردند. این خشونت به قدری بهت‌آور بود که حتی رئیس مجلس نیز به صراحت از آن انتقاد کرده و فردی چون فرهاد رهبر با آن سابقه امنیتی و اطلاعاتی نیز آن را «تجاوز آشکار» خوانده است.

متاسفانه چنین اقداماتی که بیانگر تلاش حامیان احمدی‌نژاد و یک ارگان نظامی برای گسترش آشوب در کشور است؛ در اغلب شهرهای بزرگ مخصوصاً تهران مشاهده می‌شود. روزهای یک‌شنبه و دوشنبه همین افراد در تقاطع مطهری و خیابان ولی‌عصر با استفاده از چوب، باتوم و زنجیر و اسپری فلفل صدا جوان و دانشجو را ضرب و شتم کردند. شامگاه دیشب در میدان کاج سعادت‌آباد، اقدامات تحریک‌آمیز 4 موتور سوار از همین طیف (مجموعاً 8 نفر) باعث شد که ابتکار عمل در دست اوباش بیفتد و این اوباش با همکاری جوانان تحریک شده و خشمگین، موتورهای این افراد را به آتش بکشند و آن‌ها را فراری دهند. این اقدامات خشونت‌آمیز افراد لباس شخصی در دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، اهواز و تبریز باعث تشدید خشونت‌ها و هیجانات شده و حتی باعث شهادت تعدادی از شهروندان بیگناه شده است.

بایستی پرسید تیراندازی‌های مستقیم این افراد به سوی مردم که به گفته منابع رسمی تاکنون بیش از ده کشته بر جای گذاشته، با اجازه چه کسی صورت می‌گیرد. در حالی که راه‌پیمایی آرام و اعتراضی حدود دو میلیون نفر از شهروندان تهرانی در روز دوشنبه (حدافاصل انقلاب تا آزادی) با آرامش تمام پیش رفت؛ افراد لباس شخصی چرا به خود اجازه دادند در اواخر این برنامه به شلیک مستقیم به سوی مردم دست بزنند و تجمع را به خشونت بکشند؟ حمله خشونت‌بار به کوی دانشگاه در تهران و همدان و اصفهان و تبریز چرا انجام شد؟ این افراد موتور سوار با کدام حمایت و اجازه به شهرک سبحان حمله کرده یا مردم را در خیابان‌های مرکزی و شمالی تهران ضرب و شتم می‌کنند؟

* شهاب نیوز هشدار می‌دهد:
تلاش حامیان احمدی‌نژاد و یک ارگان نظامی برای گسترش آشوب

همزمان با تجمع امروز سه‌شنبه حامیان مهندس موسوی در میدان ولی‌عصر که قرار است ساعت 17 برگزار شود (این تجمع رسماً از سوی ستاد موسوی برنامه‌ریزی نشده و توسط افراد ناشناس و ظاهراً به صورت خودجوش برنامه‌ریزی شده است) گفته می‌شود که صدها نفر از همین افراد لباس شخصی قرار است با لباس‌های سبز و مسلح به سلاح سرد در میان جمعیت رفته و مردم را مضروب کنند تا رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد بعداً‌ این گونه تبلیغ کنند که حامیان موسوی دست به خشونت زده و به جان هم افتاده‌اند. این در حالی است که حامیان موسوی در راهپیمایی بی‌سابقه عصر دوشنبه خود اثبات کردند مخالف هرگونه خشونت، اغتشاش و ناآرامی هستند.

متاسفانه در حالی که دولت آقای احمدی‌نژاد در اقدامی غیرقانونی تمام منابع و کانال‌های اطلاع‌رسانی غیر دولتی را مسدود کرده است؛ تلاش‌های این طیف برای تشدید خشونت‌ها و امنیتی‌ کردن فضا بیانگر دسیسه‌ای خطرناک است. دسیسه‌ای که باید هر چه سریع‌تر با واکنش بزرگان و شیوخ کشور مواجه شود.


* بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران درخصوص کودتای 22 خرداد

دوشنبه، 25 خرداد 1388

بیانیه سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) درخصوص کودتای 22 خرداد

ملت شریف ایران؛
22 خردادماه با مشارکت بی سابقه شما مردم خواهان تغییر و اصلاح امور کشور در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری می توانست فرصت نجات ملی از بحران های متعدد داخلی و خارجی کشور را فراهم سازد لیکن این روز تاریخی که می بایست به عنوان سرآغاز یک تغییر دمکراتیک در ایران در تاریخ به یادگار بماند، با خیانت عوامل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم در امانت آرای مردم، برگی دیگر بر کارنامه حاکمان مستبد مسلط بر ایران و ایرانی در اعصار مختلف افزود و یکبار دیگر حق ملت در تعیین سرنوشت خود آشکارا نقض شد.

اینک باید گفت 56 سال پس از کودتای ننگین 28 مرداد 32، 22 خرداد 1388 را باید کودتایی دیگر علیه مردمان صلح طلب و آزادی خواه این مرز و بوم در سده جاری دانست. اما چه دردناک است که اگر نیم قرن پیش صحنه گردان کودتا علیه ملت عوامل بیگانه بودند، امروز کار به جایی رسیده است که حاکمانی با ادعای توامان دین و دموکراسی در برابر وجدان عمومی جامعه و از پس هفته ها شور عریان مردم در عرصه عمومی جامعه که چه بسا نتیجه انتخابات را چند روز پیش از موعد رای گیری به طور واضح نمایان ساخته بود، با وقاحت هرچه تمام تر از کوشش های ناعادلانه و متقلبانه خود پیش و حین برگزاری انتخابات ارضاء نشده و عملا آراء مردم را به کناری نهاده و با اعلام تعدادی عدد ساختگی به عنوان نتیجه انتخابات، دست به کودتا می زنند.

شهروندان گرامی؛
نتایج اعلام شده از سوی وزارت کشور آنچنان مضحک و بی اعتبار است که بیش از آن که بتوان بدان به عنوان یک سند دولتی استناد کرد به دستکاری کودکی شرور و لجباز در تابلویی زیبا شبیه است. متاسفانه حاکمیت به جای آنکه از فرصت پیش آمده و آشتی دوباره بسیاری از گروه های سیاسی و افراد ملت با صندوق های رای به نفع منافع ملی و عمومی بهره جوید و در کار اصلاح رویه های ناپسند خود شود، نابخردانه گام در مسیری گذارده که نتیجه آن چیزی جز بسط استبداد و قطع کامل نفس های به شماره افتاده جمهوریت نظام نیست. و زنهار که این آغاز راه بسیار رفته همه مستبدان بدفرجام تاریخ است.

امروز اما کار از گزارش تخلفات متعدد مجریان و ناظران انتخابات گذشته است که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. امروز مساله انتخابات دهم ریاست جمهوری تنها دغدغه نیروهای حامی تغییر در ایران نیست، بلکه آنچه از واجد اهمیت اساسی می باشد همانا نگرانی در باره موجودیت نهاد انتخابات در ایران است. نگرانی واقعی از برپایی پرده آخر سناریوی خزنده تبدیل جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی است که طی این سالها بارها نسبت به قدرت گیری واضعان آن در سطوح مختلف هشدار داده شده بود.

بر این اساس سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت):
1- خاطرنشان می سازد که آزادی تمامی فعالان سیاسی اصلاح طلب از جمله دکتر احمد زیدآبادی دبیرکل این سازمان، روزنامه نگاران، دانشجویان و سایر شهروندانی که در جریان کودتای 22 خرداد بازداشت شده اند و نیز احقاق حقوق کلیه زیان دیدگان ناشی از تهاجمات نیروهای انتظامی و امنیتی به تجمعات خودجوش مردمی در الویت قرار دارد.
2- حمله به تجمعات مردمی و به ویژه مراکز دانشگاهی از جمله کوی دانشگاه تهران و ضرب و شتم شدید دانشجویان و شلیک گلوله به سوی شهروندان را محکوم می نماید و به نیروهای انتظامی و امنیتی یادآور می شود که سلاح دردست آنها امانتی از سوی مردم است که نبایستی به روی صاحبان اصلی آن گرفته شود.
3- اعلام می نماید که ابطال انتخابات برگزار شده در روز 22 خرداد و برگزاری مجدد انتخابات در اسرع وقت توام با جلب اعتماد نامزدهای محترم امری ضروری است.
4- تاکید می کند، عاملان اعم از آمران و مباشران دستکاری در آرای مردم به عنوان سو استفاده کنندگان از مقام دولتی و ناقضان حق تعیین سرنوشت و مشارکت در اداره عمومی کشور و نیز به عنوان اقدام کنندگان علیه قانون اساسی و امنیت ملی کشور بایستی مطابق قوانین جزایی کشور مورد تعقیب قرار گرفته و در برابر وجدان عمومی جامعه به طور علنی محاکمه شوند.
5- از ملت ایران می خواهد که همچنان با توسل به اقدامات مسالمت آمیز از جمله تجمعات و راهپیمایی های گسترده حقوق خود را قاطعانه پی گیری نمایند و بدانند که موازین جهانی حقوق بشر و قانون اساسی جمهوری اسلامی تجمعات مسالمت آمیز را حق مشروع شهروندان می دانند.
6- این سازمان پشتیبانی و حمایت قاطع خود را از مواضع و اقدامات آقایان کروبی و موسوی در جهت احقاق حقوق ذایل شده ملت اعلام می نماید.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)
25 خرداد 88


* متن اطلاعیه ستاد میرحسین درباره اعلام راهپیمایی امروز
مردم در دام درگیریهای طراحی شده نیفتند/مسوولیت عواقب محدودیت های رسانه یی ستاد،به عهده دولت حاکم است
قلم - ستاد میرحسین موسوی در اطلاعیه ای با تاکید بر اینکه موسوی در راهپیمایی خیابان ولیعصر حضور نخواهد داشت از همه مردم درخواست کرد که در دام درگیری های طراحی شده قرار نگیرند.
به گزارش قلم نیوز، متن اطلاعیه بسیار مهم و فوری ستاد میرحسین موسوی به این شرح است: بسمه تعالی متن کامل اطلاعیه ستاد مهندس میرحسین موسوی در خصوص اعلام راهپیمایی امروز به قرار مسموع در راهپیمایی دیروز از سوی برخی افراد و به صورت خودجوش، برگزاری یک راهپیمایی در ساعت 17 امروز از میدان ولیعصر به سمت جام جم اعلام شده است. این ستاد به آگاهی عموم می‌رساند، آقای مهندس میرحسین موسوی در این راهپیمایی حضور نخواهند داشت. از مردم عزیز مجدداً درخواست می‌گردد که در دام درگیریهای طراحی شده قرار نگیرند. جمعیتها و احزاب حامی آقای مهندس موسوی در تلاشند تا با استناد به اصل 27 قانون ا ساسی مبنی بر آزادی اجتماعات به منظور برگزاری تجمع موج سبز در اعتراض به تخلفات انتخاباتی و برخوردهای خشونت آمیز و شهادت تعدادی از هموطنان ما مجوز لازم را اخذ کنند. از آنجا که با توجه به محدودیتهای شدید رسانه‌ای که دولت حاکم ایجاد کرده است، امکان اطلاع‌رسانی مناسب و به موقع از طرف ستاد وجود ندارد، مسئولیت عواقب این وضعیت که نقش اطلاع‌رسانی رسانه‌های بیگانه و پی‌آمدهای آن را تقویت می‌کند به عهده دولت حاکم است. ضمنا آقای مهندس موسوی آمادگی خویش را برای حضور در برنامه‌های مستقیم تلویزیونی برای بیان مواضع خود در خصوص انتخابات و وقایع پس از آن اعلام داشته‌اند.

* پيام آيت الله العظمى منتظرى پيرامون نتايج انتخابات رياست جمهورى و حوادث پس از آن‏
‏بسم الله الرحمن الرحيم ‏
‏(لا يحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم )‏

‏ملت شريف و مظلوم ايران
‏ ‏ضمن سلام و تحيت - در روزهاى اخير شاهد تلاش و حضور پرشور و‏ ‏ايثارگرانه شما برادران و خواهران عزيز و بزرگوار، از زن و مرد، پير و جوان و‏ ‏تمامى اقشار در صحنه تبليغات انتخابات دوره دهم رياست جمهورى‏ ‏بودم .
‏ ‏در اين ايام قشر جوان با روحيه اميد و براى رسيدن به خواسته هاى به حق‏ ‏خود به صحنه آمدند و شب و روز براى روز موعود لحظه شمارى كردند، و‏ ‏اين فرصت بسيار مناسب و خوبى براى مسئولين نظام بود تا موقعيت را‏ ‏مغتنم شمرده و بتوانند بهترين رابطه دينى ، عاطفى و ملى را با قشر عظيم‏ ‏نيروى جوان و بقيه اقشار برقرار نمايند.

‏ ‏اما متأسفانه از اين بهترين فرصت بدترين استفاده شد. با اعلام نتايجى كه‏ ‏هيچ عقل سليمى آن را نمى پذيرد و بر اساس شواهد موثق تغييرات‏ ‏عمده اى در آراى مردم داده شده است و به دنبال آن در پى اعتراض برخى از‏ ‏اقشار مردم به اين نحو عملكرد، در جلوى چشم همين مردم كه بار سنگين‏ ‏پيروزى انقلاب و هشت سال جنگ تحميلى را بر دوش خود حمل نمودند و‏ ‏با دست خالى در برابر گلوله هاى رژيم شاهنشاهى و توپ و تانك دشمن‏ ‏مقاومت كردند، و در جلوى چشم جهانيان و در حضور دوربين هاى‏ ‏خبرنگاران داخلى و خارجى به جان فرزندان اين مردم و اين مملكت افتاده‏ ‏و با شدت و خشونت كامل با زنان و مردان بى دفاع و دانشجويان عزيز‏ ‏برخورد كرده و آنها را سركوب و مضروب و دستگير نمودند; و اينك به دنبال‏ ‏تسويه حسابهاى سياسى ، با فعالان و انديشمندان و روشنفكران بر آمده و‏ ‏عده كثيرى را كه بعضا از مسئولين بلند مرتبه نظام جمهورى اسلامى بوده اند‏ ‏بى جهت دستگير و بازداشت مى‎كنند.

‏ ‏اينك بر وظيفه دينى و ملى و بر اساس آيه شريفه (و ذكر فان الذكرى تنفع‏ ‏المومنين ) و نيز با هدف خيرخواهى و آرزوى اصلاح امور، چند نكته را تذكر‏ ‏مى‎دهم :

‏1 - ويژگى يك حكومت مقتدر - چه اسلامى و يا غير اسلامى - آن است كه‏ ‏بتواند ديدگاههاى موافق و مخالف را مورد توجه قرار دهد و با شرح صدر كه‏ ‏شرط لازم حاكميت است همه اقشار حق مخالفين فكرى و سليقه اى خود را‏ ‏جذب و در امر حاكميت سهيم نمايد، نه اينكه آنان را به كلى طرد نموده و‏ ‏روز به روز بر تعداد آنان بيفزايد. من به خاطر موسوم شدن حاكميت به‏ ‏حكومت دينى خوف آن دارم كه كارها و اعمال مسئولين در نهايت باعث‏ ‏ضربه به دين و موجب خدشه در اعتقادات مردم گردد.

‏ ‏2 - در رابطه با اوضاع كنونى و مسائلى كه پس از انتخابات اخير به وجود‏ ‏آمده و بسيارى از مردم دچار تحير و بدبينى شده اند و بر اساس آموزه هاى‏ ‏دينى و اخلاقى ، از حاكمان و مسئولين مربوطه توقع دارند در چنين امر‏ ‏مهمى كه حفظ حقوق عامه مردم است و در آن نمى توان به اصالت برائت‏ ‏تمسك كرد بلكه بايستى از طريق معتبر و مرضى الطرفين و بى طرف ،‏ ‏امانتدارى حاكميت و دست اندركاران آن احراز گردد. در چنين شرايطى‏ ‏انتظار آن است كه حاكميت پاسخى مقبول و معقول بدهد و با روشهاى‏ ‏صحيح ، بدبينى و شك و شبهه مردم را برطرف نمايد; كه در غير اين صورت‏ ‏موجب بى اعتمادى بيش از پيش مردم به حاكميت شده و مشروعيت نظام و‏ ‏منتخب آن زير سوال رفته و اعتبار آن مخدوش خواهد شد. بارها تذكر داده ام‏ ‏كه آراء ملت امانتهاى مردمى و الهى هستند و حاكميتى كه بر اساس تصرف‏ ‏در آراء باشد هيچ نحو مشروعيت دينى و سياسى ندارد.

‏ ‏3 - از همه مردم به ويژه جوانان عزيز تقاضا مى‎شود كه حق خواهى خود را‏ ‏همراه با صبر و متانت دنبال كنند و با كياست و هوشيارى درصدد حفظ‏ ‏آرامش و امنيت كشور و پرهيز از هرگونه خشونت و كارهايى باشند كه چهره ‏ ‏آنان و نيز خواسته مشروع و قانونى شان را مخدوش مى‎نمايد و بهانه به‏ ‏دست افراد معلوم الحالى مى‎دهد كه خود را در ميان مردم جا زده و با ايجاد‏ ‏اغتشاش و تخريب و آتش زدن اماكن شخصى و عمومى ، قصد ايجاد فضاى‏ ‏رعب آور و امنيتى كردن كشور را دارند. لازم است ضمن حضور آگاهانه و با‏ ‏هوشيارى كامل اجازه دهند تا كانديداهايى كه حقشان تضييع شده كار‏ ‏قانونى خود را دنبال نمايند.

‏ ‏4 - به همه مسئولان و دست اندركاران و همچنين به مأمورين نظامى و‏ ‏انتظامى توصيه مى‎كنم دين خود را حفظ و آن را به دنياى ديگران نفروشند و‏ ‏توجه كنند كه عبارت "المأمور معذور" در پيشگاه خداوند متعال به هيچ وجه‏ ‏پذيرفته نيست . جوانان معترض را فرزندان خود دانسته و از برخوردهاى‏ ‏خشن و غير انسانى دست برداشته و با عبرت از سرنوشت گذشتگان ، بدانند‏ ‏كه دير يا زود عاملين ظلم به مردم از كيفر و عقوبت دنيوى و اخروى مصون‏ ‏نخواهند بود. در اين زمان نمى توان با سانسور و قطع و محدود نمودن‏ ‏امكانات ارتباطى حقايق را از ديد مردم پنهان نمود.
‏ ‏در خاتمه از خداوند متعال توفيق همگان را در خدمت به اسلام و مسلمين ،‏ ‏و نيز عزت و سربلندى ملت عزيز ايران را مسألت مى‎نمايم .
‏ ‏والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته .

‏26 خرداد 1388‏
‏حسينعلى منتظرى ‏

* حمله وحشیانه انصار ولی فقیه و بسيج به دانشجويان شيراز و مشهد

همچنين ظهر امروز چند ون نيروی انتظامی ضمن محاصره کتابخانه خوارزمی دانشگاه شيراز و پرتاب گاز اشک آور، به سمت دانشجويان هجوم آوردند و ضمن ضرب و شتم دانشجويان در حدود ۱۰۰ تن از آنان را بازداشت کردند. در حين اين اقدام مسئولين کتابخانه خوارزمی از جمله دکتر خياطيان که قصد داشتند مانع از ورود نيروهای انتظامی به دانشگاه شوند نيز مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

در پی اين اقدام محمد هادی صادقی رئيس دانشگاه شيراز از سمت خود استعفا داد و صبح فردا، ساعت ۱۰ صبح اساتيد و مسئولين دانشگاه شيراز در محل مديريت دانشگاه در اعتراض به اين يورش تجمع برگزار خواهند کرد. شنيده ها حاکی از آن است که دانشجويان نيز به اين جمع خواهند پيوست.

فضای شهر شيراز نيز به شدت ملتهب است. شب گذشته در خيابان ملاصدرای شيراز تجمعی برگزار شد که با هجوم نيروهای امنيتی به خشونت کشيده شد. عصر امروز نيز در خيابان ملاصدارا تا دانشگاه شيراز نيروهای امنيتی به فاصله يک متر قرار داشتند و با هجوم به دانشگاه، مردم و دانشجويان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.
همچنين از ساعاتی پيش نيروهای انصار و بسيج به دانشجويان متحصن در دانشگاه فردوسی مشهد حمله کرده اند.
گزارش ها حاکيست که اين درگيری اطراف در شمالی دانشگاه فردوسی مشهد رخ داده است. خيابان های باهنر، وکيل آباد و ديگر خيابان های منتهی به دانشگاه فردوسی مشهد هم اکنون محاصره شده اند و امکان عبورومرور مردم وجود ندارد.
هر لحظه احتمال حمله نيروهای گارد ويژه و انتظامی به داخل دانشگاه می باشد. دانشجويان در محاصره هستند و در های دانشگاه بسته شده است و امکان خروج دانشجويان از دانشگاه وجود ندارد.
تعداد نامعلومی از دانشجويان نيز بازداشت شده اند.
گفتنی است در اعتراضات روز گذشته شهر مشهد مهدی عبايی رئيس جبهه مشارکت منطقه خراسان و امير اقتناعی رئيس ادوار تحکيم وحدت منطقه خراسان در حالی که برای گفتگو در بيت ايت الله شيرازی حاضر شده بودند، بازداشت شده اند.
خبرنامه اميرکبير: در پی تجمعات دانشجويان دانشگاه شيراز که در اعتراض به شيوه برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد در روز های شنبه و يکشنبه ، ۲۳ و ۲۴ خرداد برگزار شد، نيروهای امنيتی و سازمان يافته با يورش به داخل دانشگاه، دانشجويان را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وضعيت چند تن از اين دانشجويان وخيم گزارش شده است.

* دستگيری اعضای نهضت آزادی ، ملی مذهبی و پزشکان سرشناس تبريز، تبريزنيوز
تبريز نيوز :سرويس حقوق بشر: اعضا نهضت آزادی و جمعی از نيروهای ملی مذهبی و پزشکان خوشنام و فعالين سرشناس حقوق بشر در تبريز در جريان راهپيمايی آرام اعتراض آميز به نحوه برگزاری انتخابات دهم رياست جمهوری ، در تبريز دستگير و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
اين تعداد از فعالين سرشناس حقوق بشر در جريان راهپيمايی آرام اعتراض آميز مردم تبريز به انتخابات دهم رياست جمهوری روز دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۸ ، در ميدان آبرسان تبريز دستگير شده اند.
دکتر "جليل شربيانلو" جراح سرشناس ، دکتر "غفار فرزدی" عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ايران و استاد دانشگاه تبريز ، مهندس "مجيد جابری" و "رحيم ياوری" عضو نهضت آزادی ايران ، "عباس پوراظهری" عضو شورای مرکزی جنبش مسلمانان مبارز،خانم دکتر لعيا فرزدی، خانم ثابتی، خانم شاملو، دکتر غفارزاده، دکتر سلطانی آذر، دکتر پناهی، دکتر سيف لو، مهندس داديزاده، مهندس مهدی يار بهرامی، منصور غفاری، حجت الله اميری، امير حسين جهانی، روح الله رحيم پور، يعقوب زاده، مهدی خدادادی از جمله دستگير شدگان هستند.
خاطرنشان می سازد:"بيوک سعيدی" عضو نهضت آزادی ايران ، در گفتگو با سرويس حقوق بشر تبريز نيوز اين خبر را تاييد کرد.


* در اجتماع میلیونی، بی نظیر و به یادماندنی مردم تهران
موسوی: کسانی اتوبوس آتش زدندکه دیشب به خوابگاه دانشجویی حمله کردند/نیروهای دولتی دست ازخشونت بردارند


قلم - مهندس میرحسین موسوی در راهپیمانی میلیونی مردم تهران در اعتراض به تقلب آشکار در رای آنها، با احترام به مردم و حامیانش تاکید کرد که آماده پرداختن هرگونه هزینه برای تحقق آرمان های ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، میرحسین موسوی در اجتماع میلیونی مردم تهران و راهپیمایی آنها از شرق تهران تا میدان آزادی در اعتراض به نحوه شمارش آرا اظهار کرد: سلام بر شما ملت عزیز، سلام بر شما هموطنان. آمده ام تا ادای احترام به این همه ایستادگی و آگاهی بکنم. گروههای سیاسی متعددی درخواست مجوز کرده بودند تا یک راهپیمایی در اعتراض به تقلبات وسیع در انتخابات صورت گیرد. چون اجازه داده نشد و بنده شنیدم ممکن است مردم حضور پیدا کنند، آمدم تا همه را ضمن دعوت برای دفاع از حق خود به آرامش دعوت بکنم . آمده ام ، تا بهاری سبز «استقامت کنم» تا «نماد سبز» را به «یغما» نبرند .

وی بیان کرد: شما مردم بت شکن هستید ، شیشه شکن نیستید . آن کسانی دیروز اتوبوسها و موتورها را آتش زدند که دیشب به خوابگاههای دانشجویی حمله کردند و وحشیانه ضمن شکستن دست و سر و پا ، عده ای را از پنجره ها بیرون ریختند و عده زیادی را دستگیر کردند .

موسوی تاکید کرد که بنده قویاً خواهان آزادی بی درنگ همه این عزیزان هستم و از نیروهای دولتی می خواهم،دست از خشونت علیه مردم و فرزندان آنها بردارند .

وی ادمه داد: مردم ما با شعارهای الله اکبر و زیر سایه پرچم سبز اهل بیت (ع) به صورت مسالمت آمیز احقاق حق خود را می خواهند و احساس می کنند به شعور آنها بی احترامی شده است . من نامه ای به شورای نگهبان نوشته ام و موارد تخلف را شرح داده ام، گر چه امیدوار به شورای نگهبان نیستم. تعداد زیادی از اعضای شورای نگهبان در طول انتخابات بی طرفی خود را نگه نداشتند و از کاندیدای دولتی حمایت کردند .

موسوی بیان کرد: من از شما ملت عزیز، زنان و مردان، دانشجویان، روحانیون، هنرمندان، بازاریان، کارگران و کارمندان وهمه اقشار تشکر می کنم، به ویژه از اقلیت های عزیز.

وی افزود: ما باید با الله اکبر هایمان و از طریق راههای قانونی به دنبال حق پایمال شدة مردم خود باشیم و بتوانیم جلوی این پدیده، این دروغ آخرین، یعنی این تقلب و شعبده بازی حیرت آور بایستیم.

موسوی اظهار کرد: راه حل بنده، ابطال این انتخابات مخدوش است و این کمترین هزینه را برای ملت ما خواهد داشت وگرنه از اعتماد ملت به دولت و نظام هیچ چیزی باقی نخواهد ماند. البته من به همه عزیرانی که به تشخیص خود، سایر کاندیداها را انتخاب کرده اند،احترام گذاشته و سر تعظیم فرود می‌آورم و اعتراضم به عدم مراعات امانتداری و تخلف فاحش دست اندرکاران انتخابات است.

وی ادامه داد: مردم ما بر سر این حق خود ایستاده اند و من هم آماده ام همه گونه هزینه ای را برای تحقق آرمان های
شما ملت عزیز بپردازم .

در اجتماع میلیونی، بی نظیر و به یادماندنی مردم تهران در اعتراض به تقلب در انتخابات
خاتمی: اعتماد مردم لطمه دیده است/باید به اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی مردم توجه شایسته شود

قلم - رییس جمهور پیشین کشور اظهار کرد: اعتماد مردم به عنوان بزرگترین پشتوانه انقلاب و کشور لطمه دیده است.

به گزارش خبرنگار قلم نیوز، سید محمد خاتمی که برای شرکت در مراسم راهپیمایی میلیونی مردم تهران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری به میان مردم در خیابان آزادی تهران رفته بود؛ با سپاس از مردم به خاطر هوشیاری؛ حق خواهی و رفتار مدنی؛ ضمن توصیه بر تداوم حضور مدنی و آرام و متین و اعتراض منطقی آنان گفت: صدها هزارنفر در مسیری که تنها در روزهای انقلاب و بزرگداشت انقلاب اسلامی چنین جمعیتی به خود دیده در حقیقت اعتراضی روشن و صریح است به آنچه که به عنوان نتیجه انتخابات اعلام شده و نشان از این دارد که اعتماد مردم که بزرگترین پشتوانه انقلاب و کشور است لطمه دیده و همه باید برای بازگرداندن اعتماد ملی تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پاسخ به درخواست بر حق این مردم برای صیانت از آرائشان تجدید این انتخابات یا تعیین یک هیأت صاحب صلاحیت بی طرف و شجاع و حقیقت یاب (و نه آنان که خود در این ماجرا متهم هستند) برای بررسی ماجرایی است که بر این انتخابات گذشته است؛ انتخاباتی که دلایل و شواهد کافی مانع از اعتماد به نتایج اعلام شده آن می گردد!

خاتمی در پایان تاکید کرد: همه باید قدر این ملت شریف؛ بزرگوار و آگاه را بدانند و به اعتراضات مسالمت آمیز و مدنی آنان توجه شایسته بنمایند. این مردم پایه های نظام ما هستند و نظام را از خود می دانند و اگر اعتراضی هست در این است که چرا معیارهای اصلی انقلاب که از مهمترین آنها محوریت مردم و اهتمام به رأی و نظر آنهاست مورد خدشه و انحراف قرار می گیرد.