لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی


* بيانيه شورای فعالان ملی- مذهبی در اعتراض به مخدوش شدن آرای ملت و ضرورت برکناری وزير کشور و ابطال انتخابات
* حمله نیروهای لباس شخصی به منزل اکبر اعلمی
* شعارهای مردمی در تظاهرات علیه کودتای انتخاباتی رژیم ولایت فقیه
* محکومیت اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی در آخرین بیانیه موسوی
* درخواست جدید صدور مجوز راهپیمایی در خیابان آزادی
* فراخوان مهم مهدي كروبي براي راهپيمايي روز جمعه با لباس عزا
* نامه مشترک میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی به رییس قوه قضاییه
نسبت به جلوگیری از برخورد خشونت آمیز با مردم و آزادی دستگیرشدگان مساعدت نمایید
* نامه سرگشاده مهندس میرحسین موسوی به شورای امنیت کشور درباره اقدامات غیرقانونی لباس شخصی‌ها



* بيانيه شورای فعالان ملی- مذهبی در اعتراض به مخدوش شدن آرای ملت و ضرورت برکناری وزير کشور و ابطال انتخابات
به نام خدا
ملت شريف ايران

اکنون خيانت در امانت توسط مجريان انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری کاملا آشکار شده است.آنچه در اين انتخابات شاهد آن هستيم نقض اصل جمهوريت و زير پا نهادن اصول 114 و 117قانون اساسی است که به موجب آنها رييس جمهور با رای مستقيم مردم و با اکثريت مطلق آرا بايد انتخاب شود.به علاوه شرايطی که از نيمه شب جمعه22 خرداد بر مردم ايران تحميل شده بی شباهت به وقوع کودتا عليه ملت ايران نيست. بدون ترديد مصادره آرای ملت همراه با توهين و تحقير مردم ، پاشيدن نمک بر زخم ملت بوده و نتيجه ای جز تهديد امنيت ملی و تعميق شکاف دولت – ملت نداشته و جامعه ايران را در معرض بحران های جدی ووضعيت خطيری قرار داده است . در چنين شرايطی واکنش جدی ملت ايران در دفاع از حقوق حقه خويش و ايستادگی و عدم پذيرش نتايج خلاف واقع و کذب اعلام شده از سوی دولت بار ديگر نور اميد به تغيير وضع نابسامان موجود را در چشم انداز همه علاقمندان به اين مرز و بوم ترسيم کرده است.از سوی ديگر مقابله خشن نيروهای امنيتی و نظامی با مردم معترض نسبت به مخدوش شدن آرا و برخورد خشونت آميز لباس شخصی ها و حاميان دولت با جوانانی که برای ايجاد تغيير در چارچوب قانون روز جمعه 22خرداد مشارکت در انتخابات را بر قهر و بی تفاوتی ترجيح دادند ،موجبات تاسف و نگرانی همه علاقمندان ايران را فراهم آورده است .

بر اين اساس شورای فعالان ملی- مذهبی ضمن تاکيد بر ضرورت ابطال انتخابات و برگزاری مجدد آن با ساز و کارهای پذيرفته شده از سوی افکار عمومی و نامزدهای معترض، از مسئولان ذيربط می خواهد با رعايت موازين انسانی ،دينی و حقوق بشر و خودداری از برخورد سرکوبگرانه و خشونت آميز با اعتراضات مدنی نسبت به برکناری و محاکمه وزير کشور و مسئولان برگزاری انتخابات اخير به اتهام خيانت در امانت و نقض آشکار حقوق ملت و قانون اساسی اقدام نمايند.

در پايان اين شورا از همه هم ميهنان عزيز می خواهد تا در اعتراضات خود از هر گونه تخريب و خشونت خودداری کرده و بهانه سرکوب را به دست حاميان حفظ وضع موجود ندهند.

25 خرداد 1388
شورای فعالان ملی - مذهبی


حمله نیروهای لباس شخصی به منزل اکبر اعلمی
از ساعت نیم تا یک بامداد امروز حدود ۲۵ تن از لباس شخصی ها در یک حمله کور کوچه محل سکونت مرا به اشعال خود در آورده و حداقل چهار مجتمع مسکونی را با باتوم، چماق و زنجیر مورد هجوم خود قرار دادند.
این افراد که اغلب به کلاه کاسکت، باتوم، افشانه دفاع شخصی، چوب و چماق مجهز و حداقل چهار تن از آنان نیز به کلت کمری و حمایل فشنگ مسلح بودند، عربده کشان به اهالی محل فحاشی و سنگ پرانی می کردند ،آنها سپس با سنگ و باتوم و چماق به مجتمع مسکونی محل سکونت بنده و مجتمع مسکونی همجوار و نیز آپارتمان های مقابل حمله ور شده و با شکستن شیشه های درب ورودی و پنچره های ساختمان های مذکور رعب و وحشت آفریدند!
مهاجمان به این هم اکتفا نکردند و با چماق و باتوم و زنجیر به اتومبیل بنده و ۱۰ خودروی دیگر که در کوچه و در مقابل ساختمان محل سکونت پارک شده بود ،یورش برده و سبعانه تمام شیشه ها و چراغ های این اتومبیل ها را شکسته و به آنها خسارات فراوانی وارد آوردند. آنگاه چند تن از این حماسه آفرینان با شکستنن شیشه های درب ورودی مجتمع محل سکونت بنده که ۱۴ خانوار دیگر نیز در آن سکنی دارند وارد ساختمان شده و پس از ضزب و شتم نگهبان نعره زنان خود را تا طبقات سوم ساختمان رساندند و از آنجا که بقیه دوستانشان آنها را همراهی نکرده بودند ناگزیر از ساختمان خارج شدند!
در سه مجتمع ۴۲ واحدی ،علاوه بر استاندار تهران، یک وزیر، دو معاون وزیر، یک عضو شورای نگهبان،بیش از ده نماینده مجلس هشتم هم سکونت دارند .مهاجمان که ظاهرا از موقعیت و شغل ساکنین این سه مجتمع بی اطلاع و اشتباها به کاهدان زده بودند پس از آنکه یکی از معاونین وزرا خود را به آنها معرفی کرده و به آنها گفت که من هم از شما هستم ، بتدریج محل را ترک کردند!
شایان ذکر است که در طول این مدت حداقل سه بار فرزندان اینجانب و دهها بار نیز همسایگان که از این هجوم وحشیانه به شدت مرعوب شده بودند با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته و بارها از آنان استمداد طلبیدند، اما این حافظان نظم و امنیت از اعزام نیرو به محل حادثه مطلقا خودداری ورزیدند!
گرچه در اثر این حادثه ناگوار بنده و همسایگان دچار خسارت های مالی قابل توجهی شدیم و دهها زن و کودک بی گناه نیز به شدت هراسان و وحشت زده گشتند ،با این وجود جای خوشحالی است که بعضی از کارگزارن احمدی نژاد و جمعی از نمایندگان و مسئولان امر هم از نزدیک طعم وحشت و آنچه را که در برخی از نقاط کشور بر مردم کوچه و بازار روا داشته می شود ،با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کردند و کم و بیش با یکی از شیوه های حمله ناجوانمردانه بعضی از گروههای موسوم به “لباس شخصی ها” به مردم و دانشجویان بی پناه آشنا گشتند! لذا جا دارد تا به بعضی از مسئولان امر که از وظایف و تعهدات شرعی و قانونی خود عدول می کنند پیشنهاد کنم که کلاهشان را قدری بالاتر بگذارند!
اکنون تا دیر نشده باید صدای ملت را شنید و اجازه نداد تا تاریخ دوباره تکرار شود زیرا : “الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم”!
در پایان خاطرنشان می شود ،نظر باینکه به موجب ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۳۰ مكرر قانون آيين دادرسي كيفري هر ماموری که از حدود وظيفه خود تجاوز كرده باشد ،دفاع در برابر وی مشروع شناخته شده است و اگر آزادي تن از ناحيه افراد عادي مورد تجاوز قرار بگيرد با توجه به شرايط تجاوز و دفاع در مقابل اين تعرض مي توان به دفاع متوسل شد.
همچنین مقاومت در برابر قواي تاميني و انتظامي که از حدود وظيفه خود خارج شوند و حسب ادله و قراين موجود خوف آن باشد كه عمليات آنان موجب قتل يا جرح يا تعرض به عرض يا ناموس گردد ، دراين صورت دفاع جايز است ،بنابراین در صورت تکرار این قبیل تعرض ها و رفتارهای غیرقانونی ،دفاع مشروع از حقوق مسلم ساکنین این محل است و قهرا مسئولیت پیامدهای آن نیز به عهده مسئولان امر خواهد بود!
با توجه باینکه از هجوم مهاجمان بطور کامل فیلمبرداری شده است و تصاویر همه آنان از جمله کسانی که به عنف وارد ساختمان مسکونی مردم شده و یا به تخریب و ایراد خسارت به اموال مردم مبادرت ورزیده اند ،در دسترس نمایندگان مجلس و ساکنان این مجتمع ها می باشد ،بی صبرانه در انتظار واکنش قانونی مسئولان امر و شناسائی و مجازات مهاجمان هستیم.


شعارهای مردمی در تظاهرات علیه کودتای انتخاباتی رژیم ولایت فقیه
احمدی به هوش باش، ما مردمیم نه اوباش
خار و خاشاك تويي، دشمن اين خاك تويي
هاله نور و دیده رای من و ندیده
مدعی عدالت، خجالت، خجالت
احمدی بیچاره، بازم بگو نواره
احمدی سید شده، بازم تقلب شده
می جنگم، می میرم، رایم پس می گیرم
نترسین نترسین ما همه با هم هستیم
نیروی انتظامی، حمایت، حمایت
ننگ ما، ننگ ما، صدا و سیمای ماست
مخابرات مزدور، خجالت، خجالت
اگه تقلب نبود، ملت که اینجا نبود
دانشجوی زندانی آزاد باید گردد
موسوی، موسوی، پرچم ایران ما را پس بگیر
موسوی، موسوی ، سکوت کنی خائنی
موسوی، موسوی، رای ما را پس بگیر
وزارت کار، این همه بی کار
اگه تقلب نبود، ملت که اینجا نبود
ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد
زندانی سیاسی، آزاد باید گردد
ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد
گفته بودم وقتی تقلب بشه، ایران قیامت می شه
موسوی، موسوی رأی ما رو پس بگیر
موسوی، موسوی پرچم ایران ما رو پس بگیر
موسوی جونمه رییس جمهورمه
موسوی بیایی نیایی رییس جمهور مایی
تقلب یه درصد، دو درصد، نه پنجاه و سه درصد
رای ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن
رای ما رو پس بدید
دروغگو دروغگو 63 درصدت کو؟
این 63 درصد که میگن کو؟
ما خس و خاشاکیم؟
احمدی به گوش باش، ما مردمیم نه اوباش!
ای دولت کودتا استعفا، استعفا



محکومیت اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی در آخرین بیانیه موسوی
قلم - میرحسین موسوی با محکوم کردن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفا خواستار احقاق حق خود هستند و محکوم کردن دستگیری های وسیع اخیر هشدار داد که گسترش این رویه تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.
به گزارش قلم نیوز، متن کامل بیانیه مهندس میرحسین موسوی به این شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

لا یحب الله الجهر بالسوء من القول الا من ظلم و کان الله سمیعا علیما
مردم شریف ایران
تجمع عظیم و بی سابقه شما در روز 25 خرداد که در دفاع از حق و صیانت از رأی تان و دفاع از جمهوریت و اسلامیت نظام انجام گرفت، اصحاب دروغ را آن چنان به خشم آورد که تحمل نیاوردند و کوشیدند شیرینی این همایش پرشکوه را با برخورد سبعانه به کام دوستداران ایران تلخ کنند. اینجانب ضمن محکوم نمودن اقدامات وحشیانه و کشتار مردمی که صرفاً خواستار احقاق حق خود هستند ، لازم می دانم نکاتی را درباره این رخداد و تحولات مربوط به آن به آگاهی ملت برسانم:

1. همانگونه که مردم فهیم تهران در تجمع روز دوشنبه به روشنی نشان دادند ما در پی اعتراض آرام به روند ناسالم برگزاری انتخابات و تحقق هدف ابطال انتخابات و تجدید آن بر اساس راهکارهایی هستیم که عدم تکرار تقلب های فضاحت بار انتخاب پیشین را تضمین کند. لذا حساب ما از کسانی که با آشوب و تخریب اموال خصوصی و عمومی فضای جامعه را متشنج کنند و آن را به سوی هرج و مرج ببرند جداست. بلکه اطلاعاتی که به دست ما رسیده است نشان می دهد این اصحاب تقلب و دروغ هستند که برای تکمیل طرح خود به بانک ها و ادارات و اموال مردم حمله می کنند و آنها را تخریب می نمایند. بنابراین عموم مردم را به هوشیاری در برابر این نقشه فریبکارانه و تداوم اعتراض با حفظ آرامش دعوت می کنم. مردم می دانند چه کسانی خوابگاه دانشجویان را ویران کردند و دانشجویان پسر و دختر را کتک زدند یا در شمال میدان آزادی مردم را به شهادت رساندند. راهی که ملت برای رسیدن به پیروزی و احقاق حقوق نقض شده اش انتخاب کرده است، استفاده از روش های صلح آمیز و دوری از خشونت است.

2- دولت با همکاری سازمان صداوسیما کوشش می کند این موج سبز مردمی را وابسته به بیگانگان جلوه دهد. غافل ازآن که اقبال به رسانه های خارجی نه ناشی از توفیق این رسانه ها در جلب مخاطب و یا وابستگی این جریان مردمی به خارج بلکه حاصل بی تدبیری و فضای بسته رسانه ای موجود است. دولتی که رسیدن صدای مخالفانش را از طریق چند روزنامه و پایگاه خبری طاقت نمی آورد لاجرم به دست خود، نگاه جامعه را به رسانه های بیرون از مرزها معطوف می کند؛ موج سبز اعتراض های ما تنها منعکس کننده یک خواست مستقل و به حق داخلی است که به مداخله دیگران، خوش آمد نمی گوید.

3- دستگیری های گسترده ای که طی روزهای گذشته از فرزندان انقلاب انجام گرفته است، نشان دهنده این واقعیت است که عاملان تقلب و سپس بلوا کمترین شناختی نسبت به حقیقت اعتراضات مردم ندارند و با توهم اینکه سازماندهی تشکیلاتی عظیمی در ورای حرکت های مردم قرار دارد، خود را تسلی می دهند تا باور نکنند که طبیعت خودجوش واکنش های مردم خبر از ادامه دار بودن آن تا رسیدن به نتیجه می دهد. اینجانب دستگیری های وسیع اخیر را محکوم می کنم و هشدار می دهم که گسترش این رویه ها تنها بر زشتی چهره مخالفان ملت و انگیزه مردم را برای توسعه اعتراضات می افزاید.

4- اینجانب با ابراز همدردی عمیق با خانواده های شهیدان و مصدومان از ابتکار دلسوزانی که صمیمانه با خانواده های این عزیزان همدردی و همراهی کرده اند سپاسگزاری می کنم و این سنت حسنه را برآمده از عواطف پاک دینی و انسانی آنان می دانم.

میرحسین موسوی"


درخواست جدید صدور مجوز راهپیمایی در خیابان آزادی
قلم - مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به فرمانداری تهران برای روز شنبه مورخ 30 /3/ 88 به منظور برگزاری راهپیمایی از میدان انقلاب تا آزادی درخواست مجوز کرد.

به گزارش قلم نیوز، مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به فرمانداری تهران برای روز شنبه مورخ 30/3/88 به منظور برگزاری راهپیمایی از میدان انقلاب تا آزادی درخواست مجوز کرد.

یک مقام مسوول در مجمع در این باره گفت: در این راهپیمایی که با حضور حجت الاسلام و المسلمین خاتمی و اعضای مجمع برگزار خواهد شد، میرحسین موسوی سخنرانی خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در پی تقاضای مکرر مردم حق طلب برای صیانت از آراء خود در نامه‌ای به فرمانداری تهران صدور این مجوز درخواست شد.

این راهپیمایی درصورت اخذ مجوز از ساعت 16 تا 19 بعدازظهر صورت می‌گیرد. هدف از این راهپیمایی پی‌گیری مطالبات قانونی مردم و تداوم اعتراض مدنی آنان است.


فراخوان مهم مهدي كروبي براي راهپيمايي روز جمعه با لباس عزا
چهارشنبه، 27 خرداد 1388

بسم‌رب‌الشهدا والصديقين

ملت بزرگ ايران
حماسه 25 خرداد شما در راهپيمايي آرام از ميدان امام حسين تا ميدان آزادي تهران دو نشان بر چهره ايران گذاشت: اول، اعتراض ملت به خيانت دولت در امانتي كه به آنها سپرده شده بود و آرايي كه مالك حقيقي آنها مردم ايران بودند و ارباب دولت ربودند؛ دوم، آرامش و متانت ملت در شيوه اعتراض كه در فضايي سرشار از سكوت برگزار شد كه سكوت سرشار از ناگفته‌هاست.
متاسفانه كساني كه عظمت اين رفتار مدني مردم تهران و ديگر شهرهاي ايران آنان را مي‌آزرد كوشيدند با اتهام‌افكني و مهندسي آشوب – كه چون مهندسي انتخابات در آن زبردست هستند – برخي رفتارهاي اعتراض‌آميز مانند آتش‌زدن‌ها و تخريب‌ها را به نام ملت ايران و حاميان اصلاحات و تغيير بنويسند و در اين جريان گروهي از هم‌ميهنان در ميدان ازادي و كوي دانشگاه تهران به شهادت رسيدند. من با تسليت اين شهادت‌ها اعلام مي‌كنم اين ملت از آشوب به دور است و اينان مي‌خواهند با هراساندن مردم كوچه و خيابان از آشوب و بزرگنمايي آنها در صداوسيما و رسانه‌هاي وابسته و سانسور رسانه‌هاي آزاد اصل اعتراض ملت را ناديده بگيرند چراكه اگر صداقت داشتند به‌جاي نمايش صحنه‌هاي خشونت‌بار بعد از راهپيمايي 25 خرداد شكوه اصلاح‌طلبانه و صلح‌طلبانه بودن اين راهپيمايي ملي و ميليوني را نشان مي‌دادند.
اينجانب كه خود در روز 25 خرداد قطره‌اي از درياي حضور شما در خيابان آزادي بودم ضمن دعوت به حضور ملت در ميادين اعتراض نسبت به توطئه به آشوب كشيدن اجتماعات از سوي عناصر مشكوك هشدار مي‌دهم كه هدف نهايي اين اقدامات پايان دادن به حضور شما ملت عزيز است. ذره‌اي در تداوم حضور خود و ذره‌اي در مشكوك بودن اين آشوب‌ها ترديد نكنيد.
اينجانب از آنجايي كه انتخابات 22 خرداد را نامشروع مي‌دانم و نتايج برآمده از آن را قبول ندارم و اين فرد را براي رياست‌جمهوري اسلامي ايران به رسميت نمي‌شناسم از همه مردم تهران دعوت مي‌كنم ساعت 11 صبح روز جمعه 29 خرداد 1388 با لباس سياه به نشانه سوگواري براي شهداي راه جمهوريت نظام اسلامي ايران از ميدان 7تير تا محل برگزاري نماز جمعه تهران حضور يابند و با حضور آرام و آگاهانه خود اعتراض خويش به انتخابات را اعلام كنند و خواسته ابطال انتخابات نامشروع 22 خرداد 88 را به گوش عالي‌ترين مقام كشور برسانند.
حضور شما در نماز جمعه تهران – كه به امامت رهبري نظام برگزار مي‌شود – باطل‌كننده القائات افرادي است كه معتقدند اصلاح‌طلبان خواهان آشوب و حركت در وراي چارچوب‌هاي قانون هستند. قانون اساسي به همه شما اين حق را داده است كه در خيابان‌ها حضور يابيد و بدون هرگونه تخريب به اموال عمومي صداي خود را به گوش حاكمان برسانيد و به نشانه جدايي خود از صفوف اخلال‌گران مشكوك با نشان‌هاي سياه خويش را از ايشان جدا سازند.
مهدي كروبي
27 خرداد

نامه مشترک میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی به رییس قوه قضاییه
نسبت به جلوگیری از برخورد خشونت آمیز با مردم و آزادی دستگیرشدگان مساعدت نمایید
قلم - میرحسین موسوی و سیدمحمد خاتمی در نامه ای مشترک به آیت الله هاشمی شاهرودی از وی خواستند تا نسبت به خاتمه دادن به وضعیت نگران کننده و تحریک آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت آمیز با مردم و آزادی دستگیر شدگان، هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است، مبذول کند.

به گزارش قلم نیوز، متن نامه مشترک میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی خطاب به رییس قوه قضاییه به این شرح است:

"بسمه تعالی
حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی ، ریاست محترم قوه قضاییه
با سلام و تحیت

افزون بر مکانت قوه قضاییه و محوریت آن در دادگستری و تامین عدالت و حقوق مردم و حسن توجه جنابعالی به حقوق شهروندی و مواضع منصفانه شما در قبال مسایل جاری قضایی سبب می شود که در باب قضایای نگران کننده روزهای اخیر از جنابعالی درخواست رسیدگی و پیگیری عاجل و اساسی است.

در فضای اجتماعی امروز شاهد حضور مردمی هستیم که احساس می کنند در حق آنها جفاشده است و در اعتراض خود رفتاری کاملا مدنی را نشان می دهند.

طبق گزارش های متقن برخوردهای خشونت آمیز با اجتماعات و افراد عادی و نیز حمله به مجتمع های مسکونی و منازل مردم به جرم اینکه اعتراض خود را با ذکر مبارک الله اکبر نشان می دهند و ضرب و جرح زنان و مردان وتخریب ساختمان و ویران کردن و مسایلی صورت می گیرد که با هیچ یک از معیارهای قابل قبول جمهوری اسلامی سازگار نیست و نتیجه ای جز بد بینی جامعه به نظام نخواهد داشت.

علاوه بر این تهاجم به دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویان عزیز و ضرب وشتم و دستگیری جوانان از دختر و پسر مزید برعلت شده است. مستحضریدکه در چند روز گذ شته موج دستگیری ها بدون رعایت موازین قانونی چهره های شاخص سیاسی و اجتماعی و متعهدان مردم ، تهران و شهرهای مختلف را دربرگرفته است.

دستگیری این شخصیت ها و افراد که قالبا نقش فعال و موثری در خدمت به مردم کشور و جلوگیری از خشونت و رفتارهای غیر مدنی دارند نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجب تخریب افکار عمومی و تشدید نگرانی و ناآرامی هاست.

متاسفیم که اقدام های تشنج آمیز و در پی آن برخوردهای خشن ماموران احیانا به کشتار نیز منتهی شده است. بدون تردید ایجاد چنین تشنج هایی از موارد مشکوکی است که ساحت مردم بزرگوار که رشد و رفتار مدنی خود را از جمله در راهپیمایی شکوهمند روز دوشنبه نشان داده اند از آن بری است. ما همواره مردم را به قانون و نظم و آرامش دعوت کرده ایم و در این زمینه از جنابعالی نیز استمداد می کنیم .

از آن جناب می خواهیم که بر حکم مسوولیت شرعی و قانونی و نیز احساس مسوولیتی که در دفاع از حقوق شهروندان دارید نسبت به خاتمه دادن به وضعیت نگران کننده و تحریک آمیز کنونی و جلوگیری از برخورد خشونت آمیز با مردم و آزادی دستگیر شدگان، هرگونه اقدام و مساعدتی را که میسر است مبذول نمایید.

میرحسین موسوی، سید محمد خاتمی


نامه سرگشاده مهندس میرحسین موسوی به شورای امنیت کشور درباره اقدامات غیرقانونی لباس شخصی ها
قلم - میرحسین موسوی درباره اقدامات غیرقانونی لباس شخصی ها به شورای امنیت کشور نامه نوشت.

به گزارش قلم نیوز ،متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

شورای امنیت کشور

طی ایام اخیر به کرات مشاهده می شود که همردیف با قوای انتظامی افرادی بدون لباس فرم، بدون نشان مشخص و بدون جایگاه قانونی معین با سلاح های سرد (از قبیل شلنگ، چماق، زنجیز، میله آهنی و ....) و گاهی سلاح گرم در سطح شهر ظاهر می شوند، قبل از نیروی انتظامی به صفوف تظاهرکنندگان حمله می کنند و ضمن تحریک اجتماعات به تخریب اموال و وسایل نقلیه مردم می پردازند. به آن شورا متذکر می شوم این پدیده شوم که متصدیان برقراری امنیت و نظم در خلال صفوفشان از نیروهای لباس شخصی استفاده کنند تنها نشان می دهد که نیروی انتظامی از مغایرت اعمال خود با شان و وظیفه قانونی اش کاملا اطلاع دارد، به صورتی که حاضر نیست ننگ این اعمال به لباس متحدالشکل او نسبت پیدا کند. آزادی، نظم و امنیت از حقوق اولیه و توامان شهروندان است که طی مدت اخیر هر سه آنها از سوی نیروهای لباس شخصی مورد تجاوز قرار گرفته است.
ضمن محکوم کردن این رویه از کلیه مقامات ذیربط موکدا درخواست می شود جهت کمک به حفظ آرامش و امتناع از تحریک اجتماعات خودجوش و مسالمت آمیز مردم فورا از مداخلات این افراد جلوگیری به عمل آورند.

میرحسین موسوی

رونوشت: شورای عالی امنیت ملی