لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۱


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۱

* سخنگوي شوراي نگهبان: هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است
* شیرین عبادی به تعقیب انتظامی تهدید شد
* بازداشت و تهدید گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
* عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي خبر داد: متاسفانه رضايي با انصرافش بر نظام منت گذاشت/ موسوي همچنان بر ابطال انتخابات اصرار دارد/ هاشمي رفسجاني به زودي بيانيه‌اي در حمايت از رهبري ارائه مي‌دهد
* نامه جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین در خصوص جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان حوادث اخیر به رئیس قوه قضائیه



سخنگوي شوراي نگهبان: هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است
از لحاظ قانوني هيچ منعي ندارد كه تعداد آراء در حوزه انتخابيه‌اي افزون بر تعداد واجدان شرايط باشد، اگر روشن شود كه اين افزايش آراء به سبب يك تخلفي صورت گرفته است قطعا با آن برخورد مي‌شود.

ایلنا: سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه تمامي گزارش‌ها و شكايات كانديداهاي معترض، بررسي شده است، از انتشار گزارش جامع شوراي نگهبان، در پايان مهلت رسيدگي به شكايات خبر داد.
به گزارش ايلنا، عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با خبرنگار شبكه خبري پرس.تي.وي با اشاره به روند بررسي شكايت‌ها در شوراي نگهبان، اظهار داشت: بر اساس آنچه كه در ده روز گذشته انجام شده، كار بررسي‌ها تقريبا تمام شده است اما مصلحت ديده شد كه فرصت بيشتري را در اختيار كانديداهاي محترم قرار دهيم.
وي افزود: تمديد مهلت رسيدگي به شكايات رسيده از سوي كانديداها، براي ايجاد اطمينان بيشتر در بين هواداران كانديداهاي محترم و نيز يك نوع اعتمادسازي بود.
سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در ده روز گذشته، بجز تخلف‌هاي كوچكي كه عموما در هر دوره از انتخابات ديده مي‌شود، هيچگونه تخلف عمده‌اي مشاهده نشده است و ما به يك انحراف عمده در انتخابات رياست‌جمهوري نرسيده‌ايم.
وي تاكيد كرد: هيچ يك از ادوار انتخابات رياست‌جمهوري تاكنون دچار انحراف يا تقلب عمده نشده‌اند، خصوصا انتخابات اخير كه از جمله سالم‌ترين انتخابات در طول دوران گذشته بوده است.
كدخدايي با اشاره به نظارت دقيق شوراي نگهبان بر روند انتخابات، گفت: شوراي نگهبان از قبل از روز راي‌گيري بر چگونگي انجام مقدمات انتخابات، نظارت دقيق و كاملي داشته و راي‌گيري هم تحت نظارت دقيق ناظران شوراي نگهبان انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: به ضرس قاطع مي‌توان گفت كه هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به تدابير انديشده شده براي سالم برگزار شدن اين دوره از انتخابات گفت: شوراي نگهبان از جهت نظارت سعي كرد كه براي اين انتخابات، راهكارهاي جديدي را درنظر بگيرد تا اطمينان بيشتري از صحت انتخابات حاصل شود. مثلا در تعرفه‌هاي راي كه در گذشته يك جاي مهر داشت، اين‌بار دو جاي مهر درنظر گرفته شد كه يكي مهر انتخابات و ديگري مهر نظارت بود و يا اينكه تعرفه‌ها براي هر استاني داراي يك كد و پيش‌شماره سريال مخصوص خود شد. علاوه بر اينها ما بازرسان كارآزموده‌اي را هم در روز انتخابات به استان‌ها ارسال كرديم كه نظارت دقيق‌تري بر روند اجراي انتخابات داشته باشند. اينها از جمله روش‌هايي بود كه شوراي نگهبان براي اطمينان بيشتر از صحت روند انتخابات براي خود و كانديداها و هوادارانشان درنظر گرفت.
معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان، در پاسخ به ادعاي برخي كانديداها مبني بر اينكه در 70 حوزه، تعداد راي‌دهندگان بيش از واجدان شرايط بوده است، با بيان اينكه در بررسي‌ها مشخص شد كه تعداد اين موارد خيلي كمتر از اينها است، گفت: از لحاظ قانوني هيچ منعي ندارد كه تعداد آراء در حوزه انتخابيه‌اي افزون بر تعداد واجدان شرايط باشد، مخصوصا در انتخابات رياست‌جمهوري كه افراد آزادند در هر حوزه‌اي كه مايلند راي‌شان را به‌صندوق بيندازند.
كدخدايي افزود: بسياري از اين مناطقي كه به آنها اشاره شده، مناطق ييلاقي است كه در پايان هفته، مردم براي تفريح در آنجا حضور مي‌يابند، مانند مناطق ييلاقي مشهد از قبيل طرقبه و چناران و يا مناطق ييلاقي شمال. طبعا جمعيتي كه در روز پنجشنبه و جمعه در آنجا حضور دارند، بيشتر از واجدان شرايط آن منطقه هستند. برخي از مناطق نيز دانشجويي و يا كارگري هستند كه دانشجويان و كارگران غيربومي زيادي در آن مناطق حضور دارند.
وي ادامه داد: برخي از حوزه‌هايي كه ذكر شده، حوزه‌هاي جديدي هستند كه هنوز آمار دقيقي از واجدان شرايط در آنها نداريم و نمي‌توانيم ادعايي در مورد آنها داشته باشيم.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: بنابر اين اولا تعداد اينگونه حوزه‌ها بسيار اندك است. ثانيا تمامي اين موارد، توجيه منطقي دارد. ثالثا در انتخابات گذشته هم اين مسئله اتفاق افتاده است.
وي در عين حال تصريح كرد: اگر روشن شود كه اين افزايش آراء به سبب يك تخلفي صورت گرفته است قطعا با آن برخورد مي‌شود اما در تحقيقات و بررسي‌هايي كه ما انجام داده‌ايم هيچگونه تخلفي در اين جهت مشاهده نشده است.
كدخدايي درخصوص اعتراضات مطرح شده از سوي يكي از كانديداها گفت: آقاي موسوي از همان ابتدا، موارد بسيار اندكي را براي ما ارسال كردند. بسياري از آنها ناظر به روند اجرايي انتخابات بود كه مثلا در فلان صندوق، تبليغات يكي از نامزدها وجود دارد. ما دستور داديم آنها را بررسي كردند و معلوم شد كه بسياري از آنها صحت ندارد و آنهايي هم كه صحت داشت تذكر داده شد و بلافاصله مشكل برطرف شد. يا ادعا شده كه نمايندگان‌شان از برخي صندوق‌ها اخراج شده‌اند كه پس از بررسي، معلوم شد چنين چيزي اتفاق نيفتاده است و اصولا نمايندگان اين كانديدا در صندوق‌هاي ادعا شده، حضور نداشتند. بنابر اين بسياري از اين موارد، جزيي بود كه ما در همان روز انتخابات به آنها رسيدگي و با آنها برخورد كرديم و آنهايي هم كه صحت نداشته است در پايان فرصت رسيدگي به شكايات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهيم كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان درخصوص شايعاتي كه در مورد ميزان چاپ تعرفه‌هاي راي، مطرح شده است نيز گفت: مجموع تعرفه‌هايي كه براي اين دوره از انتخابات چاپ شده بود، حدود 60 ميليون برگه بود كه شوراي نگهبان در روزهاي گذشته، براي اطمينان بيشتر، سه‌نفر از كارشناسان و بازرسان خود را به وزارت كشور فرستاد و آنها قراردادهاي مربوط به چاپ، تعداد تعرفه‌هايي كه در انبارها باقي مانده، تعداد تعرفه‌هايي كه مصرف شده و تعداد تعرفه‌هايي كه در صندوق‌ها است را با آمار و ارقام و اسناد كافي جمع‌آوري كردند و گزارش آن را به اعضاي شوراي محترم نگهبان ارائه كردند و خوشبختانه هيچگونه مشكلي در اين زمينه نبوده است.
وي با بيان اينكه بر اساس بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه ادعاي برخي كانديداها مبني بر اينكه در برخي حوزه‌ها، تعرفه راي به اندازه كافي توزيع نشده، نادرست است، گفت: روند راي‌گيري، تنها در دو منطقه، آن هم به دليل استقبال گسترده مردم، با تاخير 20 دقيقه و 40 دقيقه‌اي مواجه شد. غير از اين موارد هيچگونه گزارشي مبني بر اينكه برگ تعرفه راي در حوزه‌اي وجود نداشته باشد به ما واصل نشده است. بررسي‌هاي بعد از روز انتخابات هم نشان مي‌دهد كه هيچكدام از اين ادعاها درست نبوده است.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اعتراضات برخي كانديداها از فضاي سياسي قبل از انتخابات، خاطرنشان كرد: برخي از كانديداهاي محترم به قوانين و مقررات توجه نكرده و بدون آنكه به اجراي راي‌گيري، ايرادي وارد كرده باشند، به فضاي سياسي قبل از انتخابات ايراد گرفته‌اند كه اصولا به شوراي نگهبان ارتباطي ندارد.
وي افزود: بر اساس مواردي كه نامزدهاي محترم به شوراي نگهبان ارسال كرده‌اند، ادعايي مبني بر تخلف و تقلب در راي‌گيري وجود ندارد همانگونه كه خود آنها در برخي از جاها اشاره كرده‌اند كه ما با صندوق‌هاي راي مشكلي نداريم بلكه به فضاي قبل از انتخابات اعتراض داريم.
كدخدايي ادامه داد: فضاي قبل از انتخابات، فضاي جامعه است كه ممكن است مردم بر اثر برنامه‌ها و مناظره‌هاي كانديداها، به يك فردي استقبال بيشتري نشان بدهند و يا از فردي رويگردان بشوند اما اينها مسائلي نيست كه بتوان با استناد به آنها مدعي تقلب و تخلف در انتخابات شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تمام گزارش‌ها و شكاياتي كه كانديداهاي معترض داشته‌اند، جزء به جزء بررسي شده است و گزارش آن به همراه محورهاي اعتراض كانديداها، انشاءا... در پايان مهلت رسيدگي به شكايات، منتشر خواهد شد.


شیرین عبادی به تعقیب انتظامی تهدید شد
گروهى از زنان طرفدار محمود احمدىنژاد، در نامه‌ای به وزیر دادگستری خواهان تعقیب انتظامی خانم شیرین عبادی از طریق کانون وکلای دادگستری شده‌اند. زنان طرفدار احمدی‌نژاد ادعا می‌کنند، خانم عبادی در فعالیت‌های خود احکام اسلامی را نقض کرده است.
زنان هوادار محمود احمدی‌نژاد خود را «خواهران فرهیخته دانشگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران» نامیده‌اند و نامه‌ی آنها را شماری از وبسایت‌های طرفدار احمدی‌نژاد و نیز خبرگزاری فارس که با هزینه‌ی سپاه پاسداران فعالیت می‌کند، منتشر کرده‌اند. آنها در نامه‌ی خود به غلامحسین الهام، سخنگو و وزیر دادگستری دولت احمدی‌نژاد ادعا کرده‌اند، شیرین عبادی «از طریق ترویج حقوق بشر، احکام اسلام و قانون اساسی را نقض کرده است».
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در اطلاعیه‌ای که روز جمعه ۵ تیرماه منتشر کرد، نوشت: «این نامه بدنبال مجموعه‌ای از اتهامات دیگری منتشر شد که در آنها خانم عبادی را به استفاده از پول‌های کشورهای غربی برای پیشبرد مبارزه علیه دولت ایران متهم کرده بودند.»
خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، رئیس سازمان غیردولتی «کانون مدافعان حقوق بشر» است. دفتر این کانون در سال ۱۳۸۷ توسط مقام‌های دولت ایران پلمپ شد و قائم مقام کانون، عبدالفتاح سلطانی نیز بازداشت شده است.
شیرین عبادی و بتینا فرو-والدنر کمیسیر روابط خارجی پارلمان اروپاBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: شیرین عبادی و بتینا فرو-والدنر کمیسیر روابط خارجی پارلمان اروپابنابه گفته‌ی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، خانم عبادی اخیرا با شماری از شخصیت‌ها و رهبران بین‌المللی از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خاویر سولانا مسئول سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا و رهبران پارلمان اروپا دیدار کرد و در باره اینکه جامعه بین‌المللی چگونه می‌تواند به توقف خشونت علیه معترضین در ایران کمک کند، گفت‌وگو کرد.
هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در باره‌ی تهدیدهای اخیر علیه برنده جایزه صلح نوبل گفت: «این آخرین تلاش‌های عوامل اطلاعات و امنیت برای تهدید و ترساندن شیرین عبادی، یک تلاش بی‌شرمانه است تا زمینه‌های بازداشت و یا در حالت خوش‌بینانه لغو پروانه وکالت ایشان را فراهم ‌کنند.» هادی قائمی افزود: «این تلاش‌ها باید توسط مردم ایران و جامعه بین‌المللی محکوم شود.»
سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در مورد فعالیت‌های اخیر خانم عبادی گفت: «گزارش‌های خانم عبادی و درخواست‌های ایشان از شخصیت‌های بین‌المللی نه تنها فعالیت‌هایی غیرقانونی نیستند، بلکه منطبق با وظایف مدافعان حقوق بشر است.» به گفته‌ی هادی قائمی، «این فعالیت‌ها اقداماتی وطن‌دوستانه هستند که به دولت ایران کمک می‌کند تا تعهدات بین‌المللی خود را به انجام برساند.»
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در اطلاعیه‌ی خود از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور بین‌المللی و سیاست امنیتی و نیز رئیس پارلمان اروپا خواسته است، بی‌درنگ و قاطعانه از خانم عبادی حمایت کنند و به دولت ایران هشدار دهند که بازداشت ایشان بخاطر فعالیت‌های حقوق بشری، نقض آشکار بیانیه‌ی سازمان ملل متحد درمورد مدافعان حقوق بشر است.
بر اساس اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد مدافعین حقوق بشر، که به اتفاق آرا در مجمع عمومی این سازمان در سال ۱۹۹۸ به تصویب رسید، دولت‌ها موظف شده‌اند از مدافعین حقوق بشر در برابر هر گونه خشونت، تهدید، اقدام تلافی‌جویانه، تبعیض قانونی یا عملی، فشار و یا هرگونه اقدام‌های خودسرانه‌ی دیگر حمایت کنند.


بازداشت و تهدید گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸

خبرنامه امیرکبیر: طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده پس از چند روز آزاد شدند اما همچنان ۳ نفر از دانشجویان که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند، در وضعیت نامشخصی در بازداشت به سر می برند.
پدرام رفعتی و هادی پلاور از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک و مجتبی علیجانی دیگر دانشجوی پلی تکنیک دوشنبه شب ۲۵ خرداد در حال بازگشت به خوابگاه انصارالحسینی دانشگاه بودند که در نزدیکی خوابگاه توسط عده ای لباس شخصی ناشناس بازداشت شدند.
در مدت بازداشت، این دانشجویان تنها یک بار با خانواده خود تماس گرفتند و دراین تماس نیز از ذکر محل نگهداری و وضعیت خود منع شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دو تن از این دانشجویان روز ۲۹ خرداد آزاد شدند، اما پدرام رفعتی همچنان در بازداشت به سر می برد. این دانشجویان به همراه عده زیادی از بازداشت شدگان روزهای اخیر در اندرزگاه ۲ زندان اوین به سر می بردند و از میان آنان پدرام رفعتی در سلول انفرادی محبوس بوده است و احتمال می رود وی همچنان در انفرادی باشد.
همچنین نیروهای امنیتی یکشنبه شب با یورش به منزل امیرحسین استیری از فعالین دانشجویی و نشریاتی پلی تکنیک و از اعضای ستاد مهندس موسوی، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
بیتا صمیمی زاد از فعالین دانشجویی پلی تکنیک نیز در هفته اخیر توسط مأموران لباس شخصی در نزدیکی منزلش بازداشت شده است، از محل نگهداری و وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
لازم به ذکر است آدرین جلالی دانشجوی سابق پلی تکنیک که هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است نیز ۲۵ خرداد با هجوم مأموران امنیتی به منزل شخصیش در تهران بازداشت شد و از وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
با توجه به انتشار گزارشی از برخورد خشونت آمیز و وحشیانه نیروهای امنیتی با دانشجویان در زیرزمین ساختمان وزارت کشور، نگرانی فراوانی در مورد سلامتی این دانشجویان بازداشت شده وجود دارد.
ضمناً در هفته اخیر چند تن از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدi و در آنجا مورد تهدید بازجویان قرار گرفتند.
تماسهای تهدید آمیزی نیز از طرف کسانی که خود را ماًموران امنیتی معرفی می کنند با بسیاری از دانشجویان پلی تکنیک گرفته شده و آنان به بازداشت در صورت ادامه فعالیت اعتراضی تهدید شده اند.


عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي خبر داد: متاسفانه رضايي با انصرافش بر نظام منت گذاشت/ موسوي همچنان بر ابطال انتخابات اصرار دارد/ هاشمي رفسجاني به زودي بيانيه‌اي در حمايت از رهبري ارائه مي‌دهد
ایلنا: اعضاي هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و روساي كميته‌هاي اين كميسيون هياتي را تشكيل داده‌اند كه طي دو روز گذشته با آقايان محسن رضايي، ميرحسين موسوي و اكبر هاشمي رفسنجاني ديدار داشتند و فردا نيز با علي‌اكبر ناطق نوري ديدار خواهندداشت.
محمد‌كرمي‌راد مجموعه ديدارهاي انجام شده از سوي اعضاي اين كميسيون را مثبت و موثر ارزيابي كرد و ابراز اميدواري نمود تا در نتيجه اين ديدارها مسائل اخير به وجود آمده در كشور حل و فصل شود.
نماينده كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه در ديدار اعضاي اين كميسيون با محسن رضايي، وي براي حل مسائل موجود اعلام آمادگي كرده است، ادامه داد: بنده به عنوان نماينده كرمانشاه در جريان درخواست وي براي بازشماري آرايش در اين استان هستم.
وي با اشاره به وجود 156 صندوق اخذ راي در كرمانشاه از بازشماري 31 صندوق آن تحت نظارت رئيس شوراي نگهبان كرمانشاه،‌فرماندار اين استان و عادل آذر و جهانبخش كريمي به عنوان نمايندگان محسن رضايي ياد كرد وافزود: در مجموع اين بازشماري تنها دو راي يكي در حوزه بيستون و ديگري در كرمانشاه بوده است كه از سبد آراي رضايي به سبد آراي موسوي ريخته شده است.
كرمي‌راد با تاكيد بر اينكه تخلفي در شمارش آراي رضايي به وجود نيامده است، انصراف او از اعتراضش به شوراي نگهبان را در همين راستا ارزيابي كرد و افزود: اما متاسفانه ايشان به گونه‌اي اعلام انصراف نمودند كه منتي هم بر سر تشكيلات و نظام گذاشته باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه در ديدار با موسوي حضور نداشته است به نقل از ديگر اعضاي اين كميسيون در ديدار با اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: در اين ديدار مسائل امنيتي به ايشان گوشزد شد اما ايشان بار ديگر بر موضع خود مبني بر ابطال انتخابات پافشاري كردند و اعتراضاتي نسبت به نرسيدن تعرفه‌ها، قطع پيامك‌ها و موارد ديگري را با اعضاي كميسيون مطرح كردند.
به گفته وي: ذهنيت موسوي بر اساس اخباري كه به او ارائه شده است نسبت به مساله انتخابات منفي شده و همچنان خواستار حضور در يك جمع عمومي با هوادارانش در استاديوم آزادي را يك مكان ديگر است و البته تقاضاي حضور در رسانه ملي نيز را مطرح كرده است.
كرمي‌راد همچنين در تشريح ديدار اعضاي كميسيون امنيت ملي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از تاكيد هاشمي مبني بر دلسوزي‌اش براي نظام و رهبري ياد كرد و افزود: ايشان بنا دارند تا به زودي بيانيه‌اي را در حمايت از مقام معظم رهبري ارائه دهند.
وي به نقل از هاشمي گفت: نظام و رهبري در اين زمينه مظلوم واقع شده‌اند و اگر به توصيه‌هاي ايشان عمل مي‌شد، چنين اتفاقي نمي‌افتاد.


نامه جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین در خصوص جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان حوادث اخیر به رئیس قوه قضائیه
به نام خدا
جناب آقای آیت الله هاشمی شاهرودی
ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام ،همانگونه که مستحضرید در پی اعتراض های مسالمت آمیزوگسترده مردمی در سراسر ایران به روند برگزاری انتخابات و نحوه شمارش واعلام نتیجه آرا ، متاسفانه راهپیمایی های آرام مردم تهران وبرخی از شهرهای بزرگ کشور با مقابله جویی غیر ضرور، به خشونت گرائید وبا اندوه بسیار منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان که گناهی جز ابراز اعتراض نداشتند ، شد . به موازات این روند جمع کثیری از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ورهبران احزاب اصلاح طلب در نیمه های شب دستگیر و به مکان های نامعلوم برده شده اند که تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان بدست نیامده است. دستگیری شخصیت هایی با پیشینه روشن در اعتقادات و مشی سیاسی نظیر مهندس بهزاد نبوی ، مهندس محمد توسلی ، دکتر عبدالله رمضانزاده ،دکتر سید مصطفی تاج زاده ، دکتر احمد زیدآبادی ، حسین مجاهد ، محمد قوچانی ، دکترسعید حجاریان و جمعی دیگر ، بدون هیچ توجیه منطقی و مستند قانونی موجب نگرانی های جدی در افکار عمومی شده است. ما جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین مصرانه خواستار جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان بوده و ادامه چنین وضعی را به جد به صلاح کشور و مردم و نظام سیاسی نمی دانیم ونسبت به عواقب چنین خط مشی ، هشدار می دهیم .در این میان شنیده شده است برادر عزیزمان دکتر رمضانزاده ، درهنگام دستگیری دراثر ضربات نیروهای امنیتی شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان وی به جد مورد تهدید است. لذا مصرانه از جنابعالی درخواست می شود بر مبنای تعهد شرعی و قانونی که نسبت به حفظ حقوق هم میهنان برعهده دارید و هم چنین برای حفظ آرامش کشور و ایجاد فضای اعتماد ، از اختیارات و امکاناتی که دارید حد اکثر استفاده را نموده و نسبت به آزادی دستگیر شدگان اقدام فرمائید. بدیهی است تاریخ در مورد عملکرد جنابعالی و سایر کسانی که می توانند در این برهه حساس برای ایجاد آرامش نقش آفرینی کنند ، قضاوت خواهد کرد وبالاتر از همه خدای قادر متعال براین رفتار ها ناظر وقطعا اراده بی قید او بر تحقق حق وعدالت خواهدبود .

احمدی سید عباس، اسدبیگی محمدکریم، توفیقی محمدعلی، توکلی خالد،جعفری شریفه، جلالی زاده جلال، دادور کوهسار، دره وزمی محمد، رضایی اقبال، رفیعی توفیق، سرفراز توفیق، سعيدزاده محمود ، سلیمانی ابراهیم، سهرابی عبدالله، صلواتی طارق، صمدي سيد معروف، عرجونی ناهید، فیروزی حسین، قیداری اسماعیل، الله مرادی شهین، مرامی علیرضا، میرزاده وحید، میرکی جعفر، نصرالهی زاده بهرام، نگهداری بهزاد، هادی پور خلیل، هدایتی سید هاشم، هوشمند احسان