لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی




لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی




آمار واقعي انتخابات 22 خرداد لو رفت؛ موسوي با 21 ميليون راي، رئيس‌جمهور منتخب ايرانيان است
موسوی: به مخالفت مدنی ادامه دهید
کروبی: محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم
اعلامیه روابط عمومی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران درباره انتخابات رسوا!


آمار واقعي انتخابات 22 خرداد لو رفت؛ موسوي با 21 ميليون راي، رئيس‌جمهور منتخب ايرانيان است

يك منبع آگاه در اتاق تجميع ستاد انتخابات كشور فاش كرد كه بر اساس آراي واقعي مردم، ميرحسين موسوي رئيس‌جمهور منتخب ايرانيان است و تمام آراي اعلام شده از سوي وزارت كشور، ساختگي و از پيش تعيين شده است.
اين منبع مطلع به «موج سوم» خبر داد كه وقتي مسئول ستاد انتخابات وزارت كشور اولين نتايج آرا را اعلام كرد، تنها نتايج 500 هزار راي به اتاق تجميع ستاد انتخابات رسيده بود و آنچه از سوي كامران دانشجو اعلام شد، هيچ ربطي به جمع‌بندي آرا تا آن لحظه نداشت.
به گفته‌ي اين منبع دولتي، تمام 9 بيانيه وزارت كشور از قبل تهيه و تنظيم شده بود و اعداد و ارقام اعلام شده توسط يك نرم‌افزار جعل شده است. اين نرم‌افزار ميزان آراي اعلامي در هر مرحله را طوري بين شعبات اخذ راي تقسيم مي‌كند كه آراي اعلام شده واقعي به نظر بيايد؛ حال آنكه نتايج اكثر صندوق‌ها و صورتجلسه‌ها در كميته صيانت از آراي ستاد موسوي موجود است و عدد آراي موسوي و احمدي‌نژاد در صندوق‌هاي مشخص قابل جعل نيست.
اين منبع حاضر در اتاق تجميع ستاد انتخابات كشور در نهايت اعلام كرد كه طبق آراي واقعي گردآوري شده در اين ستاد، آقاي ميرحسين موسوي با كسب 3/21 ميليون راي معادل 2/57 درصد كل آرا رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران است و نفرات بعدي به ترتيب محمود احمدي‌نژاد با 5/10 ميليون راي معادل 28 درصد كل آرا، محسن رضايي با 7/2 ميليون راي معادل 2/7 درصد آرا و مهدي كروبي با 2/2 ميليون راي معادل 6 درصد كل آرا هستند.
اين منبع همچنين ميزان واقعي مشاركت مردم در انتخابات را 4/37 ميليون معادل 81 درصد كل واجدين شرايط و ميزان آراي باطله را نيز 600 هزار راي معادل 6/1 درصد كل آرا ذكر كرد.
بدين ترتيب رئيس‌جمهور منتخب ملت ايران كسي جز ميرحسين موسوي نيست و همانطور كه آقاي موسوي نيز در مصاحبه مطبوعاتي جمعه شب تاكيد كردند، نتيجه متفاوتي كه از سوي وزارت كشور دولت احمدي‌نژاد اعلام شده، همانند آمارهاي رئيس دولت در ايام انتخابات، دروغين و تقلبي است.

موسوی: به مخالفت مدنی ادامه دهید

هموطنان عزیز،
از سراسر كشور اخبار بسیاری در مورد وقوع اعتراض نسبت به نتایج اعلام شده برای انتخابات اخیر به اینجانب می رسد. اطمینان دارم كه این واكنش ها نه به خاطر شخص من، بلكه از سر نگرانی نسبت به روش جدیدی از زندگی سیاسی است كه دارد بر كشور ما تحمیل می شود. اقداماتی كه در طی این چند روز شاهد آن بوده ایم تا كنون در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است. اگر مردم با اضطراب تحولات فعلی را دنبال می كنند به خاطر نگرانی شدیدی است كه نسبت به در خطر قرار گرفتن دستاوردهای عظیم انقلاب خود دارند.
كسانی كه با تخلفات بسیار نتایج غیرقابل باوری را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام كردند اینك در صدد تثبیت آن نتایج و شروع دوره ای جدید از تاریخ كشور ما هستند. اینجانب در طول انتخابات به كرات از خطرات قانون گریزی سخن گفتم وتاكید كردم كه چنین شیوه ای ممكن است به استبداد و دیكتاتوری بیانجامد، و امروز ملت ما در نقطه ای قرار گرفته است كه این دورنما را لمس می كند.
ما به عنوان كسانی كه به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی آن پایبندیم، اصل ولایت فقیه را یكی از اركان این نظام می دانیم و حركت سیاسی را در جارچوب های قانونی دنبال می كنیم، امیدواریم روند آتی حوادث نادرست بودن این برداشت را نشان دهد. در عین حال هشدار می دهیم كه در این كشور هیچ یك از كسانی كه به انقلاب اسلامی علاقه دارند چنین روندی را نخواهند پذیرفت. این چیزی است كه خون صدها هزار شهید ما را به مسئولیت پذیری در قبال آن فرا می خواند.
مردم عزیز
اینجانب امروز طی نامه ای تقاضای خود را مبنی بر ابطال نتایج انتخابات اخیر به شورای نگهبان ارائه كردم و این كار را تنها راه حل برای بازگشت اعتماد عمومی و حمایت مردم از دولت می دانم. توصیه موكد و مجدد این خدمتگزار شما آن است كه به صورت مسالمت آمیز و با رعایت اصل عدم برخورد ؛ مخالفت های مدنی و قانونی خود را در سراسر كشور ادامه دهید.
ما از مسئولان درخواست كرده ایم كه مجوز برگزاری یك راهپیمایی بزرگ در تمامی شهرهای كشور به ما داده شود تا در طی آن مردم فرصتی برای نمایش مخالفت خود با شیوه برگزاری انتخابات و نتایج آن پیدا كنند. موافقت مسئولان با این امر می تواند بهترین راه حل برای مهار هیجانات فعلی باشد.
از رنگ سبز كه نماد معنویت و آزادی و عقلانیت دینی و مداراست و شعار الله اكبر كه حاكی از ریشه های انقلابی ماست دست بر نداریم. این رنگ و شعاری است كه همچنان وحدت بخش صفوف ملت ما و بهترین وسیله ارتباط دل ها و خواسته های ما با هم خواهد بود. متاسفانه تلاش گسترد
ه ای برای قطع تمامی امكاناتی ارتباطی ما با هم صورت می گیرد و به این نكته توجه نمی شود كه قطع این مجاری تنها منجر به آن خواهد شد كه واكنش های موجود از شكلی هدفمند و مهار شده تغییرماهیت پیدا كند و خدای ناكرده به حركات كور تبدیل شود. اطمینان دارم كه خلاقیت شما راه حل های ارتباطی جدید و موثری را پایه ریزی خواهد كرد تا بتوانیم از اقدامات خود نتایجی مفید به حال كشور و نظام و انقلاب بگیریم.
به عنوان یك علاقه‌مند، به نیروی انتظامی توصیه می كنم از برخورد خشن با حركت های خودجوش مردم خودداری كند و اجازه ندهد كه اعتماد مردم نسبت به این نهاد ارزشمند خدشه دار شود. این مردم برای احقاق حقوق خود و حقوق شما در صحنه حاضر شده اند و برادران و خواهران شما هستند. قدرت نیروهای نظامی و انتظامی كشور ما همواره در وحدت آنها با مردم بوده است، و در آینده نیز چنین خواهد بود.
به امید روزهای بهتر
24خرداد ۱۳۸۸
میر حسین موسوی

کروبی: محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم

خبرنامه امیرکبیر: در پی تقلب های گسترده در انتخابات ریاست جمهوری، مهدی کروبی در دومین بیانیه خود در مورد این انتخابات تقلبی اعلام کرد احمدی نژاد را رئیس جمهور نمی داند. مهدی کروبی همچنین در بیانیه خود واکنش های خود جوش مردم نسبت به این تقلب ها را نشان دهنده آگاهی دانست.

متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران
واکنش های خود جوش شما به اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نشان دهنده آگاهی و تعهد شما نسبت به ایران اسلامی و عدم مشروعیت نتیجه اعلام شده برای انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ است گرچه می دانید و می دانیم که اگر امکان داشت این واکنش ها از راههای قانونی و در چارچوب های مدنی انجام می شد از مطلوبیت بیشتری برخوردار بود. اما در حال با توجه به حضور آگاهانه شما مطمئن باشید نامزدهای مورد علاقه شما در این دوره انتخابات از حق خود و شما کوتاه نخواهند آمد . نتیجه اعلام شده انتخابات برآمده از دو انحراف اساسی در مسیر تاریخ انقلاب است.

اول: انحراف از جمهوریت نظام که نقطه شروع ان برگزاری دومین انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سال ۱۳۶۹ و رد صلاحیت گسترده یاران امام (ره) پس از رحلت بنیان گذار جمهوری اسلامی بود و این انحراف سبب شد جمهوری مورد نظر امام مخدوش شود و امروزه حتی افرادی که در این انحراف مقصر بودند از آن آسیب می بینند و کار به جایی رسیده که از کلیت جمهوری اسلامی، هر دو رکن جمهوریت واسلامیت با این انتخابات و اعلام نتایج مخدوش ان زیر سوال رفته است.
دوم: انحراف از اصلاحات که با فرصت سوزی و از دست دادن خودخواهانه موقعیت های بی نظیری که ملت ایران در حوادث پس از دوم خرداد ۱۳۷۶ در اختیار ما قرار داده بود شروع شد با سوء مدیریت و اجازه مصادره ان توسط نااهلان و سود جویان منتهی به انتخابات مجلس هفتم و سپس تشکیل دولت نهم که مهم ترین مخالف اصلاحات در سال ۱۳۸۴ و تثبیت او در سال ۱۳۸۸ گردید. من بار دیگر اعلام می کنم انتخاباتی که با حضور پرشور ملت ایران برگزار شد نباید وسیله سوء استفاده قرار گیرد و نتایح اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از ان فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از اینرو آقای محمود احمدی نژاد را رییس جمهور ایران نمی دانم. اما از ان جایی که به اصل نظام جمهوری اسلامی باور راسخ دارم و این نوع انتخابات را تعریض به میراث و راه امام می دانم و از ان جایی که هنوزم به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم از شورای نگهبان می خواهم با ابطال انتخابات و در راستای خواست به حق ملت واکثریت مردم بار دیگر این انتخابات را تجدید نماید و این بار به حق ، از آرای مردم پاسداری کند. بدیهی است این راه حل برای برون رفت از وضع موجود و اتمام حجتی با نهادهای حقوقی و قانونی می باشد. فارغ از قضاوت من درباره برخی از اعضای تاثیر گذار شواری نگهبان و عوامل تاثیر گذار پشت صحنه ان به ملت عزیز ایران عرض می کنم که ضمن اعلام نظرات صریح خود درباره عدم مشروعیت نتایج انتخابات از ظرفیت های قانونی موجود بهره ببرند و از نیروی انتظامی و امنیتی می خواهم حقوق شهروندی منتقدان و معترضان را رعایت نمایند و نگذارند با انتشار تصاویر موحش و موهن در رسانه های خارجی موجبات وهن نظام جمهوری اسلامی فراهم آید و بدانند که شکرانه بیرون اوردن اقای محمود احمدی نژاد از صندوق های رای ضرب و شتم مردم، دستگیری و تهدید امنیتی فعالان سیاسی واجتماعی و ایجاد جو امنیتی در کشور نیست. همچنین به دولت و دست اندرکاران هم یادآوری می نمایم که قطع وسایل ارتباط جمعی، سایت ها، موبایل ها، پیامک ها و تلویزیون ها در شان جمهوری اسلامی که همواره مورد تایید حضرت امام (ره) بوده است نمی باشد. کار به جایی رسیده است که حتی از انتشار اطلاعیه ها و بیانیه های اینجانب در روزنامه ها و حتی روزنامه اینجانب خودداری می شود و مطبوعات مورد تهدید قرار می گیرد.
اینجانب با تاکید بر هویت مستقل و اصلاح طلبانه خود درخواست ابطال این انتخابات منحرف شده را به نام صیانت از ارای شما پیگیری نموده و در صورتی که دولت و شورای نگهبان بر ان اصرار داشته باشد، تصمیمات خود را در اطلاعیه های بعدی به اطلاع ملت بزرگ ایران خواهم رسانید. نمایش غیر قانونی امروز از سوی آقای احمدی نژاد که خود را قبل از تایید انتخابات و رسیدگی به شکایات، رییس جمهور منتخب نامیده است نیز پرده دیگری از این نمایش مضحک است.
در پایان ضمن تشکر مجدد از حضور آگاهانه شما در صحنه، به ملت شریف و جوانان غیور این سرزمین توصیه می نمایم که با حضور خود در صحنه و مراقبت از تحولات جاری ارامش را حفظ نمایند تا بهانه به دست غوغا سالاران، انحصار طلبان و سرکوب گران ندهند.
والسلام علیکم
مهدی کروبی – ۲۴ /۳ /۸۸


اعلامیه روابط عمومی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران درباره انتخابات رسوا!
بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران،
در پی انتخابات رسوای اخیر که در محافل سیاسی داخل و خارج از آن به عنوان کودتای نرم علیه مردمسالاری و جمهوریت در ایران یاد می کنند، اقتدارگرایان حاکم در اقدامی وقیحانه در سطح وسیعی اقدام به دستگیری فعالان سیاسی منتقد و مخالف دولت کرده اند. شب گذشته نیروهای ناشناس به منزل مسکونی آقای بهزاد نبوی مراجعه کرده و بدون ارائه هرگونه حکم یا مجوز قانونی ایشان را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کرده اند. همچنین در حرکتی مشابه و سازمانیافته تعداد زیادی از اعضای حزب مشارکت از جمله آقای دکتر میردامادی دبیرکل حزب و دکترمحمد رضا خاتمی، دکتر رمضانزاده و ... دستگیر و دفتر مرکزی حزب پلمب شده است..
همزمان کنترل و سانسور مستقیم و بی سابقه ای بر مطبوعات و روزنامه های کشور اعمال شده است. سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید دستگیری فعالان سیاسی و محدودیت های بی سابقه اخیر این گونه اقدامات را نشانه وحشت و نگرانی مفرط اقتدارگرایان حاکم از بازتاب کودتای خود علیه مردمسالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی می داند. بی شک موج دستگیری فعالان سیاسی خطای بزرگ دیگری در ادامه بدعت و خطای مصادره آراء مردم در انتخابات رسوای دهم است.
ما اکیداً هشدار می دهیم که روند قهقرای سلسله خطاها و اشتباهات فاحش می تواند کیان نظام و کشور را با تهدیدهای سنگینی مواجه سازد. ما به اقتدارگرایان حاکم هشدار می دهیم به خود آیند و برای حفظ قدرت و تحقق امیال حقیر خود سرنوشت نظام و ملت ایران را به بازی نگیرند. ما از همه احزاب و فعالان سیاسی، شخصیت ها و چهره های با سابقه انقلاب و به ویژه مراجع عالیقدر و عالمان و روحانیون آزاده می خواهیم در برابر موج بدعت بی سابقه ای که این روزها می رود تا دستاوردهای باقیمانده از انقلاب را به تاراج برده و به استحاله نظام جمهوری اسلامی به نظامی خودکامه بینجامد واکنش نشان داده اجازه ندهند میراث امام این گونه آسان و به رایگان به باد داده شود.

روابط عمومی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
«مردمک»
۲۴ خرداد ۱۳۸۸