اعلامیه شماره ۴ کمیته مرکزی حزب توده ایران


اعلامیه شماره ۴ کمیته مرکزی حزب توده ایران


ولی فقیه، شورای نگهبان، دولت احمدی نژاد و رهبری سپاه سازمان دهندگان کودتا و فاجعه سرکوب خونین جنبش مردمی


دعوت اخیر میرحسین موسوی به تداوم اعتراضات و بیانیه او برای تجمع راه پیمایی فردا-پنچشنبه 28 خرداد ماه- موضعی است اصولی و در جهت و منطبق با خواست و اراده ملی مردم میهن ما

هم میهنان مبارز!
مبارزه با شکوه شما با وجود همه ترفندها و تهاجم خشن و خونین مزدوران ولی فقیه استواری و هوشیاری شما را در پیکارتان برضد ارتجاع و استبداد هر چه بیشتر و روشن تر نشان می دهد. در شرایط حاد و پیچیده 24 ساعت اخیر نیروهای مردمی با ادامه حضور پرقدرت در تهران و شهرهای بزرگ کشور، با هوشمندی سیاست های خدعه آمیز رژیم دیکتاتوری را نقش بر آب کرده اند و نشان دادند که مصمم اند با وجود همه دشواری ها و به خاک و خون کشیدن شدن تظاهرات آرام و مسالمت آمیزشان توسط مزدوران و سر سپردگان رژیم ولایت فقیه و گزمگان مزدور سپاه و بسیج به پیکار دلیرانه خود ادامه دهند.

سران رژیم در روزهای اخیر در جلسات مخفیانه گوناگون با ارزیابی توان جنبش مردمی و خطراتی که در صورت ادامه جنبش حیاتش را تهدید می کند راه کارهای متفاوتی را دنبال می کنند. در حالی که سران شورای نگهبان ارتجاع از آمادگی برای تجدید شمارش آرا سخن می گویند، مزدوران امنیتی رژیم تهاجم گسترده یی را برای دستگیری شمار وسیعی از رهبران و فعالان نیروهای ملی- مذهبی در تهران و شهرستان ها را آغاز کرده اند. اخبار امروز مبنی بر به خاک سپاری مخفیانه قربانیان حمله سبعانه گزمگان رژیم به خوابگاه دانشجویان در تهران موجی از نفرت بین المللی را دامن زد. همچنین بر اساس اخبار منتشر شده اعضای نهضت آزادی، جمعی از نيروهای ملی مذهبی، پزشکان خوشنام و فعالان سرشناس حقوق بشر در تبريز در جريان راهپيمايی اعتراضی در ميدان آبرسان تبريز، دستگير و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

رژیم ولایت فقیه از سویی با به خشونت کشاندن تظاهرات مسالمت آمیز و کشتار مردم بی دفاع، می کوشد توده ها را ترسانده و جو وحشت ایجاد کند و همزمان با دستگیری های گسترده و هدفمند، تلاش می ورزد سرجنبش را از بدنه آن جدا سازد. بازداشت های گسترده روزهای اخیر در راستای برنامه ارتجاع برای جلوگیری از سازماندهی جنبش مردمی و تحکیم و تقویت همبستگی در صفوف آن است. علاوه بر این و در پیوند با سرکوب خونین و دستگیری ها، ولی فقیه و نهادهایی چون شورای نگهبان دست به مانوری حساب شده زده اند که، هدف آن به تحلیل بردن و منحرف نمودن جنبش اعتراضی توده های میلیونی و ایجاد شکاف در میان اصلاح طلبان و نیروهای آزادیخواه است. علی خامنه ای در دیدار با نمایندگان ستادهای چهار نامزد دهمین دوره انتخابات و دقیقا پس از نمایش قدرت توده های مردم در تهران و دیگر شهرها، همه جناح های حکومتی و از جمله اصلاح طلبان را به حفظ آرامش و تعامل با یکدیگر فراخوانده، تاکید کرده است، جناح های حکومتی در وضعیت به وجود آمده و اعتراضات مردم، نباید در مقابل یکدیگر قرار گیرند. به علاوه، ولی فقیه ”قول“ بررسی آنچه وی ”شبهه ها“ و ”اشکالات“ خوانده را، داد. شورای نگهبان نیز پیشنهاد بازشماری آرا و رسیدگی به شکایت های میر حسین موسوی و کروبی را اعلام کرده است.
باز شماری آرا و دعوت به تعامل میان جناح ها، مانوری است که نیروهای اصلاح طلب به ویژه نامزدهای انتخابات را هدف قرار می دهد و اگر این نیروها به دام آن گرفتار آیند، میدان به ارتجاع حاکم و کودتاچیان واگذار شده و جنبش مردمی صدمات جدی خواهد خورد. مقاومت و ایستادگی میرحسین موسوی، کروبی و اصلاح طلبان تاکنون نقش موثری در ادامه مبارزه توده ای داشته و مردم به حق خواهان تداوم این مقاومت و خنثی سازی توطئه ولی فقیه و مزدوران گوش به فرمان آن هستند. به همین دلیل باید از فراخوان راه پیمایی و تجمع روز پنچشنبه استقبال کرد و آن را نشانه امیدوار کننده ای در اوضاع حساس کنونی دانست. تاکید بر ابطال انتخابات از سوی اصلاح طلبان و تکیه آنها بر نیروی فنا ناپذیر توده های مردم، یگانه راه مقابله با کودتای ارتجاع حاکم است. عقب نشینی و شکست در این مبارزه حیاتی به معنای استقرار و تثبیت رژیمی ضد ملی، ضد مردمی و بسیار خطر ناک برای منافع ملی، سرنوشت و آینده کشور به شمار می آید.

هم میهنان عزیز!
در اوضاع حساس و سرنوشت ساز کنونی، باید با حفظ هوشیاری توطئه های کودتاچیان تاریک اندیش را که درصدد به خشونت کشاندن اعتراضات مردمی هستند، خنثی و افشا کرده، به مبارزه متناسب با اوضاع و همه روش ها پیگیرانه ادامه داد. دعوت اخیر میرحسین موسوی به تداوم اعتراضات و بیانیه او برای تجمع راه پیمایی فردا-پنچشنبه 28 خرداد ماه- موضعی است اصولی و در جهت و منطبق با خواست و اراده ملی مردم میهن ما. براین پایه حزب توده ایران با حمایت از ابتکارات میر حسین موسوی و اصلاح طلبان در تداوم اعترضات همراه دیگر احزاب و سازمان های مترقی و ملی خواهان پیگیری مطالبات به حق زیرین است:
۱- ابطال انتخابات و برگزاری انتخابات مجدد،
۲- معرفی، محاکمه و برکناری طراحان و مجریان تقلب و همه عوامل این اقدام غیر قانونی،
۳- آزادی فوری و بدون قید وشرط همه بازداشت شدگان روزهای اخیر همه زندانیان
۴- معرفی، محاکمه و مجازات عاملان و آمران تیراندازی و کشتار مردم در تظاهرات و حملات وحشیانه به تجمعات و کوی دانشگاه،
۵- تضمین و تامین برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و عادلانه به دور ازمداخله نهادهای نظامی و امنیتی و لغو نظارت استصوابی.


هم میهنان آزاده!
به اعتراضات خود به دور از خشونت، که خواست مرتجعان حاکم است، به هر شکل و با استفاده از همه روش ها ادامه دهید. یگانه راه مقابله با کودتای مزدوران گوش به فرمان ولی فقیه، حضور پر شور و میلیونی شما در صحنه است. خواست به حق ابطال انتخابات تنها با مبارزه و تلاش خستگی ناپذیر و هوشیاری در برابر توطئه های رژیم امکان پذیر است!

درود پرشور بر مبارزات مردم هوشیار ایران
پیروز باد مبارزه توده ها برضد کودتای ارتجاع حاکم
درود بر جانباختگان راه آزادی و عدالت!

کمیته مرکزی حزب توده ایران
27 خرداد ماه 1388


متن اعلامیه شماره ۴ کمیته مرکزی حزب توده ایران به صورت پی دی اف (PDF)