اعلامیه شماره 2 کمیته مرکزی حزب توده ایران




اعلامیه شماره 2 کمیته مرکزی حزب توده ایران





حملات گسترده مزدوران تاریک اندیشی به فعالان سیاسی و ضرورت مبارزه مشترک برای مقابله با تهاجمات رژیم و آزادی دستگیر شدگان


هم میهنان گرامی!
رژیم ارتجاعی حاکم که با کودتایی از قبل برنامه ریزی شده، نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را به سود خود اعلام داشته، برای تحکیم و تثبیت کوتای ضد ملی و سرکوب جنبش مردمی، دست به اقدامات متعددی از جمله بازداشت گسترده چهره ها و شخصیت های سیاسی و اجتماعی و گروه قابل توجهی از روزنامه نگاران زده است.
بنابر اخبار و گزارش های موثق از صبح دیروز همزمان با اجرای رزمایش نیروهای انتظامی و امنیتی تحت عنوان ”اقتدار“، ماموران وزارت اطلاعات و واحد اطلاعات سپاه و پاسداران درتهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور با یورش به ستادهای انتخاباتی نامزدهای اصلاح طلب، منازل فعالان سیاسی، خوابگاه دانشجویان و مراکز حزبی و خبری علنی و شناخته شده، مبادرت به بازداشت افراد و شخصیت های موثر اصلاح طلب ونیز برخی مبارزان ملی و ملی-مذهبی، کرده اند. در میان بازداشت شدگان، محسن میردامادی، زهره آقاجری، عبدالله رمضان زداه، مصطفی تاج زاده، بهزاد نبوی و محمد رضا خاتمی دیده می شوند. همچنین احمد زید آبادی، رضا علیجانی، هدی صابر و تقی رحمانی از فعالان ملی و مذهبی از زمره بازداشت شدگان هستند.
این دستگیری ها، بخشی از برنامه رژیم برای ایجاد جو رعب و وحشت و سرکوب اعتراض های گسترده مردمی و در عین حال فلج کردن امکان واکنش موثر نیروهای آزادی خواه و اصلاح طلبان در مقابله با کودتاست.
پیش و پس از این بازداشت ها، روزنامه کیهان، خبرگزاری فارس، رجانیوز و دیگر بلندگوهای تبلیغاتی واپس گرایان، برای دستگیرشدگان پرونده سازی کرده و آنها را عوامل ”ایجاد آشوب و اغتشاش“ معرفی کرده و می کنند. دامنه این گونه پرونده سازی های فوق العاده نگران کننده، حتی تا اتهام دروغین ”ارتباط با بیگانگان“ نیز امتداد می یابد.
با توجه به جو ملتهب جامعه و رفتار و عمل مزدوران ولی فقیه و به کارگیری خشونت بر ضد جوانان و مردم معترض، نمی توان نسبت به این دستگیری ها و پرونده سازی همراه آن بی توجه بود. نباید گذاشت تاریک اندیشان کودتاچی، صدای مخالفان استبداد و ارتجاع را خاموش سازند. باید فعالانه و با استفاده از همه گونه امکانات تهاجمات ارتجاع حاکم را خنثی کرده و ناکام گذاشت.
حزب توده ایران، ضمن محکوم کردن بازداشت گسترده فعالان سیاسی، چهره های اصلاح طلب و مبارزان ملی-مذهبی خواستار برپایی کارزاری بین المللی برای مقابله با کودتای ارتجاع حاکم و دفاع از حقوق بازداشت شدگان است.
ما خواستار آزادی بی قید و شرط همه ی دستگیرشدگان هستیم.

بیاید برای مقابله با کودتای واپس گرایان حاکم در صفی متحد مبارزه کنیم!


کمیته مرکزی حزب توده ایران
24 خرداد ماه 1388