!توطئه کودتاچیان برای بازداشت رهبری جنبش مردمی


توطئه کودتاچیان برای بازداشت رهبری جنبش مردمی!

بخش قابل توجهی از صحنه سازی های منزجرکننده دو جلسه اخیر دادگاه نمایشی در راستای اعمال فشار به اصلاح طلبان و ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف آنها است. کودتاچیان از این راه و با این سیاست به زعم خود زمینه ضرور را برای حذف اصلاح طلبان مقاوم و در نهایت بازداشت میرحسین موسوی فراهم می نمایند.
افشای این توطئه و پشتیبانی موثر از مواضع میرحسین موسوی در مخالفت با کودتای انتخاباتی و تاکید برخواست و منافع مردم در لحظه کنونی راهکاری مناسب برای خنثی کردن این توطئه است با تقویت صفوف جنبش مردمی نباید گذاشت کودتاچیان در مقاصد شوم خود کامیاب شوند.



با برگزاری دومین جلسه دادگاه نمایشی، برنامه کودتاچیان برای سرکوب کامل جنبش اعتراضی، آرام آرام اما مطابق نقشه ای از پیش طراحی شده، به آماج اصلی در این مرحله نزدیک می شود.
توجه دقیق و جدی به شکل برپایی و محتوای جلسه دوم دادگاه و متن کیفرخواست علیه فعالان سیاسی اصلاح طلب و دگر اندیشان مخالف استبداد و ارتجاع، به خوبی از نیات و اهداف کودتاچیان در این مرحله پرده برمی دارد.
اگر نمایش مشمئز کننده اعترافات چهره های سرشناس اصلاح طلب و "اعتراف و اقرار" آنها به تدارک و سازماندهی انقلاب مخملین محتوای جلسه اول دادگاه ها را تشکیل می داد، ارتباط با بیگانگان و تماس با کشورهای خارجی، مضمون جلسه دوم قلمداد می شود.
روابطی که طبق کیفرخواست مدعی العموم به صورت برنامه ریزی شده انجام می گرفت.
در تمام طول جلسه دوم دادگاه، تماس با خارجیان، پیوند با سفارتخانه های خارجی مورد تاکید دادگاه انقلاب اسلامی قرار داشت. در این زمینه به طور مثال خبرگزاری فارس به نقل از جلسه دادگاه مطالبی را با این عناوین منتشر می ساخت و با جوسازی و شایعه پراکنی، مبارزات آزادی خواهانه و دموکراتیک مردم را مداخله خارجیان معرفی می ساخت.
خبرگزاری فارس به نمایندگی از سوی کودتاچیان چنین عناوینی انتخاب و بازتاب می داد: "دیپلمات های انگلیسی تماس های مستمر با ستاد موسوی داشتند، اعزام افراد به آمریکا از طریق پایگاه های دوبی، استانبول، باکو، لندن و فرانکفورت، طراحی و برنامه ریزی کشورهای بیگانه برای براندازی نرم در ایران و تیترهایی عوام فریبانه از این دست.
به دنبال این پرونده سازی های سراسر دروغ و کاملا بی پایه و بلافاصله پس از پایان جلسه دوم دادگاه نمایشی، تمامی ارگان های تبلیغاتی کودتاچیان مانند روزنامه کیهان، رجانیوز، خبرگزاری فارس، ایرنا و جز اینها دست به انتشار مطالب و خبرهای هدفمندی علیه میرحسین موسوی و به طور کلی رهبری کنونی جنبش اعتراضی ضد کودتای انتخاباتی زدند که با شدت ادامه دارد. روزنامه کیهان 17 مرداد ماه در مطلبی به قلم حسین شریعتمداری به رهبری جنبش اعتراضی حمله کرده و انتشار بیانیه و اطلاعیه هایی از سوی اصلاح طلبان به ویژه جبهه مشارکت را علیرغم آنکه رهبری این جبهه در زندان بسر می برد، مربوط به بیگانگان معرفی ساخته است.
کیهان در این باره از جمله نوشت:" بدون کمترین تردیدی می توان گفت رابطه کانون اصلی اداره کننده حزب (مشارکت) با مسئولان اسمی و ظاهری آن، از نوع رابطه فرماندهی و فرمان برداری است و دیدگاه و اراده مسئولین ظاهری حزب مشارکت برای کانون فرماندهی این حزب کمترین اهمیتی ندارد."
کیهان سپس نتیجه می گیرد این کانون فرماندهی بیگانگان هستند که طراح انقلاب مخملی نیز به شمار می آیند.
پس از کیهان، خبرگزاری فارس 18 مرداد ماه گزارش داد: "سران فتنه در توهم مصونیت سیاسی هستند، به اعتقاد برخی از مردم سران اصلی فتنه و آشوب های اخیر برای خود مصونیت سیاسی قایلند که باید به این توهم آنها خاتمه داد و خیانت های آنها برای مردم آشکار شود... متهمان اصلی و رهبران اصلی این آشوب ها (موسوی، کروبی وخاتمی) را که با روش ها و حرف های خود شهر را شلوغ کردند و باعث بروز بسیاری از اتفاقات زشت، زننده و به دور از شان نظام جمهوری اسلام ایران شدند را در دادگاه ندیدیم، امیدواریم همه افرادی که پدید آورنده، هدایت کننده و شرکت کننده در این آشوب ها بودند، قاطعانه با آنها برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران باشد. البته انشاالله موسوی، کروبی و هاشمی را هم در دادگاه ببینیم."
همچنین پایگاه خبری رجانیوز 18 مرداد ماه با صراحت خواستار دستگیری میرحسین موسوی شد و او را طبق آنچه حسن آیت در سال های نخست انقلاب گفته بود، ملی گرایی بی اعتقاد به حکومت مذهبی معرفی نمود. رجانیوز نوشته است: "نطق مخالفت سید احمد کاشانی و شهید حسن آیت با وزیر خارجه شدن موسوی... محور اصلی مخالفت ها با وزارت موسوی، مصدقی بودن وی است... شهید سید حسن آیت به طور مختصر به مسئله مصدقی بودن موسوی اشاره می کند و از وی می خواهد که موضع خود را به طور روشن در این باب بیان نماید... در واقع موسوی حاضر نمی شود که نسبت به مصدق موضع گیری کند. امروز پس از گذشت 28 سال از آن زمان شاهد هستیم که موسوی ماهیت خود را آشکار کرده و دست به قیام در برابر نظام قانونی کشور زده و با بیگانگان برای به زانو در آوردن جمهوری اسلامی هم صدا شده است."
علاوه براین و با دیدگاهی مشابه خبرگزاری فارس 18 مرداد ماه متن گفتگوی ابراهیم اسرافیلیان همکار حسن آیت و شاگرد مظفر بقایی با روزنامه جوان که توسط سپاه پاسداران منتشر می شود را بازتاب داده و از جمله با تعریف و تمجید از مظفر بقایی و حسن آیت می نویسد: "آیت می گفت روزی میرحسین موسوی در برابر انقلاب می ایستد." سپس در ادامه این گفتگوی طولانی سوابق حسن آیت چنین برشمرده می شود: "بعد از آنکه آیت الله کاشانی از سیاست کناره گرفت و خانه نشین شد به دکتر آیت گفته بود که اگر به دنبال عضویت در حزبی هستی به حزب زحمتکشان برو. در واقع شعار دکتر بقایی و حزب زحمتکشان این بود که ما برای راستی و آزادی قیام کرده ایم... من نمی توانم بگویم دکتر بقایی آدم خوبی بود یا نه... اما به گونه ای عمل کردند که نام او همراه با جرم باشد، در واقع روش آنها (نیروهای مترقی مانند حزب ما و نیروهای ملی) بدین صورت است که اگر بخواهند کسی را بد نام کنند با توجه به امکانات و تبلیغات فرماسیونری که دارند و تشکیلات استکباری شان همه کار می توانند بکند. ایشان (آیت) اعتقاد داشتند میرحسین موسوی وابستگی هایی به ملی گراها دارد و هیچ اعتقادی به جریان انقلاب ندارد و متعقد بود حتی روزی موسوی به عنوان مخالف در برابر انقلاب خواهد ایستاد که درست هم فکر می کرد و اطلاعاتش کامل بود... آیت زودتر از همه موسوی را شناخت، ایشان از روش و خط مشی موسوی راضی نبود و اعتقاد داشت میرحسین موسوی ظاهرا عضو حزب جمهوری اسلامی است ولی با قانون اساسی و جریان انقلاب (در باطن) نیست... "
قبل از آنکه این تبلیغات توسط کودتاچیان با هدف معین در سطح وسیع رواج داده شود، یکی از اعضای کمیسیون قضایی مجلس اعلام کرده بود، شکایت نمایندگان مردم از موسوی به دلیل اقدامات افراطی و ساختارشکنانه وی به قوه قضایی ارایه شده است، موسوی و خاتمی متهم مان اصلی در هدایت آشوب های اخیر هستند. در عین حال نایب رییس کمسیون اصل 90 مجلس نیز گفته بود موسوی هم باید محاکمه شود. دار و دسته مصباح یزدی نیز که این روزها به سود کودتاچیان سخت فعال هستند با صراحت هر چه تمامتر از زبان قاسم روان بخش خواستار محاکمه موسوی، کروبی و خاتمی شده اند.
اینگونه پرونده سازی ها بی جهت صورت نمی گیرد و انتشار نظرات عناصر وابسته و مرتجعی چون حسن آیت، که در حزب زحمتکشان مظفر بقایی عضویت داشت، حزبی که توسط امپریالیسم انگلستان و آمریکا علیه حکومت ملی دکتر محمد مصدق و برای مبارزه با حزب توده ایران تشکیل و سازماندهی شده بود، در خصوص میرحسین موسوی بدون دلیل از کنج بایگانی ها بیرون کشیده نشده است! کودتاچیان می کوشند با اعمال فشار به اصلاح طلبان خصوصا میر حسین موسوی، زمینه حذف و سرکوب کامل جنبش را بوجود آورند. بخش قابل توجهی از صحنه سازی های منزجرکننده دو جلسه اخیر دادگاه نمایشی در راستای اعمال فشار به اصلاح طلبان و ایجاد شکاف و تفرقه در صفوف آنها است. کودتاچیان از این راه و با این سیاست به زعم خود زمینه ضرور را برای حذف اصلاح طلبان مقاوم و در نهایت بازداشت میرحسین موسوی فراهم می نمایند. مواضع فرماندهی سپاه و مقاله رییس اداره سیاسی سپاه که در آن خواستار بازداشت موسوی، کروبی و خاتمی گردیده است، موید این واقعیت است.
افشای این توطئه و پشتیبانی موثر از مواضع میرحسین موسوی در مخالفت با کودتای انتخاباتی و تاکید برخواست و منافع مردم در لحظه کنونی راهکاری مناسب برای خنثی کردن این توطئه است با تقویت صفوف جنبش مردمی نباید گذاشت کودتاچیان در مقاصد شوم خود کامیاب شوند.