لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی (64)







حزب مشارکت: این نمايش رسوا برای مشروعیت بخشی به دولت برآمده از کودتا بود
محمود رضاییان مدیرعامل سازمان بهشت زهرا برکنار شد
ممنوع الملاقات شدن بهمن احمدی امویی
فریاد الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور برای دومین شب پیاپی در دانشگاه شیراز


دفاع تک تک اعضای حزب مشارکت از عملكرد پرافتخار 11 ساله خود
این نمايش رسوا برای مشروعیت بخشی به دولت برآمده از کودتا بود


بسم الله الرحمن الرحيم

چهارمین جلسه دادگاه بازداشت شدگان پس از انتخابات که صحنه ای ديگر از نمايش رسواي قلب واقعیت های انتخابات و تلاشی براي به فرجام رساندن سناريوي يكدست سازي قدرتِ غيرپاسخ گو و حاشيه ي امن سازي براي دولت غیر مشروع برآمده از آن بود،امروز برگزار شد.

آن چه در اين مسير و در اين دادگاه بيش از هر چيزي مشهوداست، فقدان ترتیبات حقوقی و قضایی و حاکمیت اراده سیاسی و تبلیغاتی بر روند دادگاه است . قابل پیش بینی بود که وقتی زندانیان پس از مدتها بیخبری از رخدادهای پس از انتخابات و فشارهای روانی بسیار برای پذیرش تحلیل های القائی و بعبارتی شکنجه سپید، یک راست از زندان به دادگاه آورده شوند از آنها نباید انتظار ارائه تحلیل های واقع بینانه داشت. نمونه این نوع دادگاهها در گذشته نیز سابقه داشته است و زندانیان پس از آزادی از آنچه در چنین دادگاههایی بر زبان رانده بوده اند متحیر و شرمسار عذرخواه دوستان و مردم شده اند.

البته به گمان ما ایرادی بر این عزیزان نیست چرا که آنان در شرایط آزاد، زندگی و عمر خویش را درپای تحلیل های واقع بینانه خود سپری کرده اند و آنچه امروز بر زبانشان جاری می شود به اراده و خواست آنها نیست، هر چند بر آن تأکیدهم بکنند. اگر چنین نبود چه داعیه ای هست که این عزیزان با چنین دیدگاههایی همچنان در سلول انفرادی و بی خبر از اخبار و حوادث بیرون از زندان نگاهداری شوند. ما همه مردم را که همچون ما از شنیدن این سخنان نا مأنوس در بهت فرو رفته اند به صبر و خویشتن داری فرا می خوانیم.

آنچه امروز شاهد آن هستیم فرو بستن چشم و گوش حاكمان بر انذارهاي دلسوزان و عقده گشايي از تمامي دوران اصلاحات و بزرگان آن است كه امروز بيش از هر زماني درستي و ضرورت به فرجام رسيدن اهداف آن که جنبشی عميق و اصيل بود آشکار شده است.

كيفرخواست قرائت شده نه عليه متهمان حاضر در دادگاه كه عليه احزاب و گروه هائي بود كه سالهاست موي دماغ قدرتند. راست و دروغ هاي كنار هم چيده شده، همگي پاسخ هاي درخور دارند و اگر حاكمان اقتدارگرا صداقت دارند، اجازه دهند نه در پی دو ماه انفرادي و اعمال انواع فشارها و تضييقات و با وكيل تحمیلی بلكه در فضائي برابر و رسانه اي در برابر اتهامات عقيدتي و سياسي كه جاي طرح آنها نه در كيفرخواست بلكه در فضاي رسانه اي است، پاسخ خود را دريافت كنند.

چه كسي است كه سال ها سعيد حجاريان و كلام و ديدگاه هاي او را بشناسد و نفهمد كه اينهايي كه در دادگاه از سوي وي خوانده شد، نظرات او نيست؟ سعيد عزيز بزرگ منشانه خواسته تا بسياري از اهرم هاي فشار بر حزب و خانه اش جبهه مشاركت را به دوش بگيرد، حال آنكه تك تك اعضاي اين حزب سرافرازانه در كنار هم و در كنار او از عملكرد پرافتخار 11 ساله خود دفاع مي كنند.

اگر نبود اين عملكرد پرافتخار، كودتاچيان لازم نمی دیدند اين حزب را در سيبل اصلي اتهامات نارواي خود قرار دهند و چه نياز ی بود به اينكه در دادگاه مربوط به درگيري هاي پس از انتخابات، اسناد و تحلیل های داخلي حزب و مواضع برخي اعضا را درباره مسائل بدون ارتباط به دادگاه، چون مسئله هسته اي و غيره را به محاكمه بكشند.

جاي طرح اين بحث ها مگر در دادگاه است و آن هم دادگاهي مربوط به انتخابات و اعتراضات پس از آن؟ برای ما اينها نشان از درستي راهي است كه در آن گام نهاده ايم و به فضل خدا در آن استوارتر از پيش خواهيم قدم بر خواهیم داشت.
در خاتمه ضمن محفوظ دانستن حق قانوني جبهه مشاركت ايران اسلامي براي پاسخگوئي به اتهامات وارده در كيفرخواست ارائه شده، يك بار ديگر به جريان حاكم هشدار مي دهيم كه به مسير قانون، عدالت و اخلاق بازگردند و از عقلاي موثر بر رفتار جريان حاكم مي خواهيم تا عواقب اين رفتار را به کسانی که مست قدرت خویشند گوشزد كنند.

جبهه مشاركت ايران اسلامي




محمود رضاییان از مدیرعاملی بهشت زهرا برکنار شد.

به گزارش خبرنگار نوروز به نقل از یک منبع موثق، محمود رضائیان مدیر عامل سازمان بهشت زهرای تهران پس از 18 سال، ساعاتی پیش از سمت خود برکنار شد.

گفتنی است در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر دفن دسته جمعی کشته‌شدگان حوادث بعد از انتخابات توسط سایت نوروز، بهشت زهرا را در کانون اخبار رسانه‌ها قرار داده است.

رضائیان بعد از انتشار این خبر با عجله نسبت به تکذیب این خبر اقدام نمود. با اینحال پس از انتشار تصاویر و مستندات این خبر توسط سایت نوروز، به نظر می رسد پروژه تکذیب کارآمدی خود را از دست داده است.

با پیگیری خبرنگار نوروز، احتمالا شهردار منطقه 11تهران، مهندس فاضلی جایگزین رضائیان خواهد شد.

هیچیک از مسئولین بهشت زهرا حاضر به گفتگو با خبرنگار نوروز نشدند. با اینحال پیگیریها برای پیدا کردن دلایل این برکناری ادامه خواهد داشت و به محض کسب اخبار، به اطلاع مخاطبان گرامی خواهد رسید.




ممنوع الملاقات شدن بهمن احمدی امویی

سه شنبه3 شهریور 1388

به گزارش کانون زنان ایرانی دیروز خانواده بهمن احمدی امویی ،روزنامه نگار زندانی وقتی برای ملاقات او به زندان اوین مراجعه کردند .پس از ساعنها انتظار و تا رفتن به محل ملاقات کابینی با این جمله مواجه شدند ": او ممنوع الملاقات است ."

برادر بهمن احمدی گفت " نمی دانم چرا از همان اول صبح که به مسوولان سالن ملاقات اوین مراچعه کردیم به ما نگفتند که حق ملاقات ندارید و حتی کارت ملاقات به ما داده شد . اما پس از ساعت ها انتظار یکی از ماموران بند دویست و نه ما را تا محل ملاقات کابینی برد و ساعتی هم ما را در آنجا معطل کرد و بعد در انجا به ما گفت :" بهمن ممنوع ملاقات است . آیا این نوع رفتارها معنایی جز آزار و اذیت خانواده زندانی را دارد؟خانواده ای که به خاطر زندانی بودن برادر عزیزشان این همه فشار روحی را تحمل می کنند؟"

او بعد از این دیدار گفت :"نمی دانم برادرم چه جرمی مرتکب شده که حتی اجازه ملاقات کابینی با او را از من سلب کرده اند . من دیروز از بندر عباس و پس از ساعت ها رانندگی به تهران آمده ام تا پی گیر کار بهمن شوم . از صبح دیروز در دادگاه انقلاب به من گفتند پرونده بهمن مفقود شده آقای سبحانی باز پرس شعبه دو داد گاه انقلاب تاکید کردند. هر طورشده شماره پرونده بهمن را پیدا کنیم تا به کارش رسیدگی شود من امروز به همین منظور قصد داشتم بهمن را ملاقات کنم . اما حتی موفق به گفتن این جمله به برادرم نشدم ."

به گفته احمدی، بهمن برادر او از معدود زندانیانی است که در طی 65 روز زندانی بودنش تنها یک بار خانواده اش را ملاقات کرده است .او ادامه می دهد :" همسر برادرم ژیلا بنی یعقوب هم که چند روزی است با قراروثیقه صد میلیونی از زندان آزاد شده در این ملاقات همراهم بود تا پس از روزهای متمادی زندانی بودن بتواند دوباره همسرش را ملاقات کند اما او هم از این دیدار محروم ماند ."




فریاد الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور برای دومین شب پیاپی در دانشگاه شیراز

از شیراز خبر می‌رسد که اعتراضات دانشجویی به دولت کودتا در دانشگاه شیراز، برای دومین شب متوالی به شکل‌های مختلف ادامه یافته است.

به گزارش موج سبز آزادی، دوشنبه شب خوابگاه‌های دستغیب و مفتح که متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه شیراز هستند، برای دومین شب متوالی شاهد اعتراض‌های دانشجویی بود.

بر اساس این گزارش، دانشجویان از ساعت 23 ابتدا در خوابگاه پسرانه دستغیب و سپس در خوابگاه مفتح فریاد الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر دادند و اعتراض خود را برای شب دوم به کودتاچیان اعلام کردند.

گزارش موج سبز آزادی از دانشگاه شیراز حاکی است، اعتراض‌ها به شعارهای شبانه محدود نمی‌شود، بلکه شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر دولت کودتا و شعارهایی علیه رهبری به وفور در مکان‌هایی چون آسانسورها، داخل سرویس‌های اتوبوس و ... دیده می‌شود.