لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۵۰


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۵۰

* حمله به مراسم چهلم کیانوش آسا و دستگيری عده ای از حاضران
* بازگشت به سلطنت ؟؟؟
* نامه‌ی شورای فعالان ملي ـ مذهبی به احزاب اصلاح‌طلب در مورد دادگاه فرمايشی
* پشت پرده دادگاه فرمایشی اصلاح طلبان
* گزارش «موج سبز آزادی» از اعتراضات مردم تبریز در روزهای تحلیف و چهلم شهدا
* بیانیه شورای فعالان ملی مذهبی درباره بازداشت هاله سحابی



حمله به مراسم چهلم کیانوش آسا و دستگيری عده ای از حاضران
گزارش اختصاصی «موج سبز آزادی» از مراسم چهلم شهید کیانوش آسا در کرمانشاه
مراسم چهلم شهید کیانوش آسا، دانشجوی کرمانشاهی که در جریان اعتراضات پس از انتخابات توسط ماموران دولت کودتا به قتل رسید، عصر روز پنجشنبه در کرمانشاه برگزار شد. این مراسم با آرامی آغاز شد، اما پس از مراسم و در زمان حضور مردم بر سر مزار این شهید، با دخالت پلیس و نیروهای لباس شخصی به خشونت کشیده شد و به دستگیری تعداد قابل توجهی از حاضران انجامید.

به گزارش خبرنگار «موج سبز آزادی» از کرمانشاه، مراسم چهلم شهید کیانوش آسا امروز در میان حضور خیل عظیم دوستداران آزادی در کرمانشاه برگزار شد. در این مراسم که جمع زیادی از فعالان آزادیخواه، دانشجویان ، اساتید دانشگاه و شهروندان غیور کرمانشاهی شرکت کرده بودند، مراسم با شکوه خاصی در تالار عباسیه این شهر برگزار شد.

گزارش خبرنگار موج سبز آزادی حاکی است، در این مراسم که به طور نمادین و 40 روز پس از خاکسپاری این شهید برگزار شد، برادر شهید آسای بزرگوار با شور و حرارت خاصی متنی از دست نوشته های کیانوش را در مسجد قرائت کرد که با تشویق و تکبیرهای پی در پی حضار مواجه شد. پس از آن یکی از شاعران شهر شعری در مدح آن عزیز قرائت کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم، مردم با راهپیمایی در سکوت و با بالا بردن دستها در حالی که عکسهایی از شهدای سبز را در دست داشتند، از تالار عباسیه به سمت منزل شهید آسا حرکت کردند تا از آنجا به سر مزار او بروند، اما در اواسط مسیر تغییر مسیر دادند و به طور مستقیم به سمت مزار شهدا رفتند. با افزایش جمعیت مردم معترض و عزادار که بالغ بر 2000 تن بود، تراکم نیروهای پلیس بسیار بالا رفت تا جایی که از حرکت مردم ممانعت به عمل آمد.

اما با تلاش خانواده آن شهید وسایل نقلیه ای برای بردن مردم به سمت مزار شهدا تهیه شد و ادامه مراسم در سر مزار شهید آسا برگزار شد.

در آنجا برادر دیگر کیانوش سخنرانی پر شوری در مدح ایل و تبار برادرش و توانایی های او و ستایش ازمقام شهدای جنبش سبز و بزرگان دیگر آزادی ایران با نام بردن از " حضرت مصدق" انجام داد و در آخر شعری با این مضمون قرائت کرد:

نمی دانم پس از مرگم چه خواهد شد ؟
نمی خواهم بدانم کوزه گر از خاک اندامم
چه خواهد ساخت ؟
ولی بسیار مشتاقم
که از خاک گلویم سوتکی سازد .
گلویم سوتکی باشد به دست کودکی گستاخ و بازیگوش
و او یک ریز و پی در پی ،
دم گرم خوشش را بر گلویم سخت بفشارد ،
و خواب خفتگان خفته را آشفته تر سازد .
بدین سان بشکند در من ،
سکوت مرگبارم را

این شعر با تشویق شدید حضار و ندای الله اکبر، مرگ بر دیکتاتور و بانگ صلوات حضار ادامه یافت. اما در میانه‌ی این سخنرانی، عده‌ای از لباس شخصی‌ها به برادر کیانوش آسا حمله‌ور شدند که با تلاش اطرافیان در قصد خود ناکام ماندند. اما پس از آن نیروی انتظامی با باتوم و گاز اشک آور به مردم حمله کردند و عده زیادی را با شدیدترین حملات دستگیر کردند.


بازگشت به سلطنت ؟؟؟
افتضاحات اخیر دستگاه حاکمیت آیت الله خامنه ای در تغییر ساختار حاکمیت "جمهوری اسلامی " به "حکومت اسلامی" یادآور بازگشت دوباره به تاریخ دوهزار و پانصد سالهء پادشاهی است.
توهم ایجاد سلسلهء حاکمیت خاندان خامنه ای نمی توانست در زمان حیات آیت الله خمینی و یا حتی همان چند سال آغازین بعد از فوتش هم در ذهن آقا مجتبی آماده باشد. ذهن توهم زدهء مجتبی خامنه ای بدون شک در معاشرت با استادی چون مصباح یزدی و مصاحبی چون محمود احمدی نژاد می تواند رضایت به چنین کشتار و ظلم و تقلب وسیعی داده باشد.
بی اعتمادی خامنه ای به تمام دوستان و یاران و هم رزمانش از جایی علنی می شود که محمود احمدی نژاد زبان تند اتهامش را در تلوزیون رسمی کشور می گشاید و تمام مردان انقلاب را فاسد و دشمن می خواند. این در شرایطی است که خامنه ای در جواب این همه اتهام و بی آبرویی سکوت می کند و بعد از چند روز، در نماز جمعهء سیاهش نظر خود را به احمدی نژاد نزدیکتر می داند. خامنه ای حتی آنقدر تحت تاثیر احمدی نژاد بود که نتوانست بگوید نظر احمدی نژاد به او که رهبر، پیر و مراد نظام است نزدیکتر است و از سراشتباه نظر خودش را نزدیک به احمدی نژاد جوان و تازه وارد در عرصهء سیاست دانست.
به طور حتم مردم برای درک آن چه در تلوزیون می دیدند و می شنیدند هیچ توضیح درستی نداشتند و درحالت تعحب شاهد شروع کودتایی شدند که بر علیه قدرت خود و باورهایشان و تمام مسئولینی بود که احمدی نژاد را خطر و برانداز واقعی نظام ارزیابی کرده بودند.
مردم در مواجهه با آدمی که بی پروا دروغ می گفت و تمام اشتباهاتش را در اداره کشور، معجزه و نخبه گری می دانست هیچ انتظاری نداشتند الا دخالت پدرانهء رهبری که بیاید و تمام کند این همه تحقیر و توهین را، که متاسفانه هیچ گاه چنین نشد و روزهها طول کشید تا چهره واقعی پشت پردهء بازیگردان اصلی برای مردم بیرون بی افتدو هویدا شود.
آن بازیگردان اصلی هیچ کس نبود الا آقازادهء نامرد و بی آبرویی رهبری که اعتبار نظام سیاسی سی سالهء ملتی شهید داده و دردکشیده را، در طمع ماندن چند صباحی بیشتر در قدرت، یک شبه به باد فنا داد و میلیونها ایرانی را در غم از دست دادن فرزندان با شرفش عذا دار کرد.
این آقازادهء مست قدرت که روزههای پایانی حکومت پدر را مناسب دید برای کودتا و زمینه سازی سلطنت خود فقط در یک حساب خارج از کشورش یک میلیارد و ششصد هزار پوند انگلستان انباشته بود. این همه تزویر و ریا و دروغ که در ساده زیستی و درویشی این خانواده در سرمان کرده بودند همگی به لطف آقا مجتبی مست دود شد و رفت هوا. راستی با این همه افتضاح در لباس دین دیگر آبرویی برای اسلام و دیدن داری در این کشور باقی می ماند؟
اما سئوال اصلی این است که آیا مردم در سال پنجاه و هفت انقلاب کردند و خاندان سلطنت پهلوی را بیرون انداختن تا چنین حکومت و حاکمی داشته باشند؟ آیا امامهء سیاه مجتبی می تواند مانع شود تا مردم تاج سلطنت و رفتار شاهگونهء او را نبینند؟ آیا مردم امروز ایران شعورشان از سی سال پیش کمتر شده است؟ آیا مجتبی خامنه ای نمی بیند هر روز او و عروسکهای اطرافش حقیرتر می شوند؟
به اعتبار اسلحه و کشتار مردم شاه هم نتوانست بماند، مجتبی خامنه ای و عروسکهای چماق دارش هم نمی توانند بمانند و این ملت که یک تنه در برابر دنیا ایستاد و صدها هزار گلش را در راه استقلال این جمهوری پرپر کرد و برای خود و آیندگانش اعتبار ابدی خرید هرگز اجازه نمی دهد خاندان جاهل خامنه ای سلسله ای برای خود بنا کند و رویای حکومت مجتبی خامنه ای به واقعیت برسد.
درود به ملت شریف و ظالم ستیز ایران.
احمد طباطبایی دوازدهم مرداد هشتادو هشت.
برگرفته از سایت ملی مذهبی


نامه‌ی شورای فعالان ملي ـ مذهبی به احزاب اصلاح‌طلب در مورد دادگاه فرمايشی
به نام خدا
اعضای محترم شورای مرکزی
حزب مشاركت ایران اسلامی
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
مجمع روحانیون مبارز
حزب كارگزاران سازندگی

با سلام و آرزوی صبر، پایداری و مقاومت برای شما و همه‌ي اعضا و هواداران در شرایط سخت و دشوار کنونی. بی‌تردید برگزاری دادگاه فرمایشی‌، غیرقانونی و مغایر با موازین حقوق بشر که در آن حداقل موازین مندرج در آیین دادرسی کیفری رعایت نشده و قرائت بیانیه سیاسی به‌عنوان کیفرخواست علیه فعالان سیاسی ذره‌ای از اعتبار و منزلت آنان و اصلاح‌طلبان حاضر در دادگاه‌، نزد ملت ایران نمی‌کاهد. متاسفانه علیرغم نصایح و هشدارهای همه‌ي ما، طراحان و گردانندگان کودتا همچنان بر ادامه‌ی سیاست‌ها و برنامه‌های غیرقانونی و مغایر با منافع ملی اصرار می ورزند، و بر همین اساس مطابق رویه‌های تکراری و نخ نمای گذشته با فشار بر فعالان بازداشت شده در سلول‌های انفرادی، محاصره‌ی خبری آنان و اعمال شکنجه سفید، آنها را وادار به اعترافات غیرواقعی مطابق سناریوهای از قبل نوشته شده می‌نمایند.

ما بر این باوریم كه هرگونه اعتراف و تجدید نظر در پشت دیوارهای زندان و سلول‌های انفرادی و تحت فشار بازجوها، فاقد ارزش قانونی بوده و تنها نشان‌دهنده‌ی شرایط غیرانسانی‌ای است که بازداشت‌شدگان در آن به‌سر می‌برند. برخوردهای توهین‌آمیز با شخصیت‌هایی كه سه دهه است به نظام خدمت كرده‌اند، نشان‌دهنده‌ی عمق رویكرد تمامیت‌خواهانه‌ی طراحان این پروژه‌ی ضدملی است. كودتاچیان به خیال خود تصور می‌كنند با برگزاری این نمایش‌های مسخره و اصرار بر ادامه‌ی روش‌های یاد شده،می‌‌توانند اعتبار، اصالت و منزلت جنبش اعتراضی و مدنی کنونی را به چالش و پرسش كشند. «جنبش سبز» مستظهر به نیرو و قدرت مردم در عرصه عمومی و محصول بحران مشروعیت دولت است؛ بنابراین هرگونه تلاش برای ملكوك كردن آن و طرح اتهام وابستگی آن به كشورهای دیگر بر بنیادی باطل استوار است.

شورای فعالان ملی ـ مذهبی ضمن ابراز همدردی و همدلی با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان برای همه‌ی علاقمندان به ایران آباد، آزاد و توسعه یافته، آرزوی موفقیت و پیروزی داشته، خواستار آزادی هرچه سریعتر تمامی زندانیان سیاسی، و نیز رعایت موازین قانونی و حقوق بشر در محاكمات است.

شورای فعالان ملی ـ مذهبی
14/5/1388


پشت پرده دادگاه فرمایشی اصلاح طلبان
خبر ویژه «موج سبز آزادی» از سناریوی پیچیده کودتاچیان برای تهیه یک سریال تلویزیونی
جمعه، 16 مرداد 1388
در حالی که فردا (شنبه 17 مرداد) قرار است دومین جلسه دادگاه نمایشی اصلاح طلبان برگزار شود، گزارش‌های منابع «موج سبز آزادی» حاکی از سناریوی پیچیده‌ای است که کودتاچیان طراحی کرده بودند تا توانستند اولین جلسه دادگاه را به شکلی نمایشی و فریبنده، به پخش تلویزیونی برسانند.

به گزارش «موج سبز آزادی» اولین خبری که از پشت پرده این دادگاه رسیده، حاکی از آن است که آقایان ابطحی و عطریانفر روز قبل از دادگاه فرمایشی دهم مرداد و نیز از ساعت 5 صبح روز دادگاه برای تمرین آنچه باید در دادگاه بگویند، در سالن محل دادگاه حاضر شده‌اند و در حضور قاضی این نمایش را تمرین کرده‌اند.

گزارش بعدی حاکی از آن است که بر خلاف تبلیغات صورت گرفته که نام این دادگاه را «دادگاه 100 نفر از بازداشت‌شدگان» نامیده بودند، به دیگر زندانیان سیاسی شاخص حاضر در دادگاه به طور جداگانه و انفرادی گفته شده بود که این دادگاه برای دو نفر از متهمان تشکیل شده است و اگر شما بخواهید، می‌توانید در آن حضور داشته باشید.

به گزارش «موج سبز آزادی» سومین گزارش موجود از پشت پرده دادگاه حاکی از آن است که بسیاری از بازداشتی‌های حاضر در آن جلسه، از موضوع دادگاه و علت حضورشان در آن محل اطلاع نداشته‌اند.

در همین حال گزارش دیگری حاکی است فشارهای جسمی و روحی بر سعید حجاریان و عبدالله رمضان‌زاده نیز به شدت زیاد شده و کودتاچیان قصد دارند به هر شکل ممکن و حتی با غیر اخلاقی‌ترین روش‌ها، آنها را نیز به اعتراف و مصاحبه وادار کنند.

سایت جهان نیوز که به محافل کودتاچی نزدیک است، پیش از این خبر داده بود که هدایت آقایی و محمد قوچانی قرار است بازیگران نقش اعتراف‌کننده در دومین قسمت سریال موسوم به دادگاه باشند. اما در خبری تازه، نوشته است:
دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد قوچانی که قرار بود روز شنبه برگزار شود به تعویق افتاد. قرار بود دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد قوچانی و هدایت آقایی روز شنبه برگزار شود که با توجه به برخی تصمیم گیری ها رسیدگی به اتهامات این دو نفر به آینده موکول شد. گفتنی است پیش از این قرار بود رسیدگی به اتهامات قوچانی و آقایی روز پنجشنبه برگزار شود که مسئولین اعلام کردند جلسه دادگاه روز شنبه برگزار می شود. طبق اطلاعات بدست آمده رسیدگی به اتهامات چهره های غیرسیاسی و اراذل و اوباش و چند شرور که با گروهک منافقین در ارتباط بودند در دستور کار دادگاه شنبه قرار گرفته است.
گفتنی است این ادعا، تغییری در برنامه سبزها برای حضور در محل دادگاه ایجاد نکرده است.


گزارش «موج سبز آزادی» از اعتراضات مردم تبریز در روزهای تحلیف و چهلم شهدا
با آنکه برخی تصور می‌کنند تبریز در اعتراضات اخیر به کودتای انتخاباتی همپای تهران و برخی شهرهای بزرگ نبوده است، گزارش رسیده به «موج سبز آزادی» از تجمعات جوانان تبریز در چند نقطه‌ی این شهر در دو روز تحلیف و چهلم شهدا، برگزاری جلسه‌ای به منظور بزرگداشت سالگرد مشروطه در روز 14 خرداد و نیز حاکم بودن فضای شدید امنیتی بر این فعالیت‌ها خبر می‌دهد.

به گزارش «موج سبز آزادی» در روز 14 خرداد به مناسبت سالگرد مشروطه در سه نقطه از شهر تبریز: روبه‌روی خانه‌ی مشروطه ،چهارراه آبرسان و فلکه‌ی بزرگ ولی عصر، برخی از جوانان در سکوت و بدون شعار دست به راهپمایی زدند.

این گزارش حاکی است در سه نقطه‌ی مذکور، نیروهای پلیس با در دست داشتن باتوم و استقرار خودروهای انتظامی، فضایی به شدت امنییتی را به وجود آورده بودند که این جو در برنامه چهلم شهدای اتخابات نیز حکم فرما بود.

بر اساس این گزارش، در آن روز برخی از جوانان خصوصا فعالان ستادهای مهندس موسوی، با نمادهای سبز و پیراهن سیاه، در چهارراه آبرسان و پارک طوبائیه به گرامی‌داشت یاد شهدا پرداختند.

همچنین طبق این گزارش، در روز چهاردهم مرداد نیز نیروهای پلیس امنیت در چهارراه آبرسان و پارک طوبائیه در حجم وسیعی استقرار یافته بودند و سربازان وظیفه هم، خصوصا در محل مقبره‌ی باقرخان، با ادوات خود مستقر بودند.

همچنین بر پایه‌ی خبرهای رسیده به «موج سبز آزادی» مراسمی به مناسبت 14 خرداد سالگرد قیام مشروطه از طرف جنبش مسلمانان مبارز در منزل یکی از اعضای این گروه سیاسی برگزار شد که این مراسم نیز با حواشی و تهدیداتی از طرف نیروهای امنیتی مواجه بود.

گفتنی است در آذربایجان شرقی و دیگر استان‌های مجاور آن، تاکنون اطلاعیه‌هایی نیز از طرف احزاب اصلاح طلب به خصوص جبهه مشارکت، نیروهای ملی و مذهبی، نهضت آزادی و دیگر فعالان سیاسی در اعتراض به وقوع کودتای انتخاباتی و وضعیت بحرانی کشور منتشر شده است.


بیانیه شورای فعالان ملی مذهبی درباره بازداشت هاله سحابی
شورای فعالان ملی مذهبی در واکنش به بازداشت هاله سحابی بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه را در ادامه می‌خوانید:

هاله سحابی (قرآن پژوه و از فعالان سیاسی و اجتماعی و حوزه زنان)، دختر ۵۴ ساله مهندس عزت‌الله سحابی از شهروندانی است که در تاریخ ۱۴ مرداد به طور غیرقانونی بازداشت شده است. بنا به مشهودات افراد حاضر در صحنه ایشان توسط لباس‌شخصی‌ها به شدت مضروب و دستگیر شده و بوسیله یک ماشین با شماره شخصی که معلوم نیست متعلق به چه نهادی است، به مکان نامشخصی منتقل شده است.

شورای فعالان ملی - مذهبی ضمن اظهار تأسف از روندی که حاکمیت و دولت را بیش از پیش در برابر مردم قرار داده، برخوردهای خشونت‌بار توسط نیروهای غیررسمی و رسمی با شهروندانی که منتقد و معترض به انتخابات «و دولت ۲۳ خردادی» هستند، محکوم می‌کند و اعلام می‌دارد با توجه به بیماری دیابت خانم سحابی و زخمی شدن ایشان در هنگام دستگیری، سلامتی نامبرده به شدت تهدید می‌شود. ما خواستارآزادی فوری ایشان بوده و مسئولیت حفاظت از جان و سلامتی خانم هاله سحابی را برعهده نیروهای انتظامی و امنیتی میدانیم.

شورای فعالان ملی - مذهبی
۱۵ مرداد ۱۳۸۸