لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی (69)






افشای نام و نشان یکی شهدایی که مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شد
«سعیده پورآقایی» قربانی جنایت لباس شخصی‌ها
تجمع مادران عزادار در پارک لاله، با حضور رخشان بنی‌اعتماد و شهلا لاهیجی
مهدی کروبی: با توقیف روزنامه و فیلتر سایت، متوقف نمی‏شویم؛ روز قدس قدرت مردم را خواهید دید
سعيد مرتضوي معاون دادستان كل كشور شد
سایت اعتماد ملی هم فیلتر شد
نکاتی در جابجایی عاملان
رفت، اما جنایت پابرجاست
دستورالعمل برخورد با تجمعات در دانشگاه ها

افشای نام و نشان یکی شهدایی که مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شد
«سعیده پورآقایی» قربانی جنایت لباس شخصی‌ها


اطلاعات جدیدی درباره‌ی یک شهید گمنام جنبش سبز از دو روز قبل به «موج سبز آزادی» رسید که در این دو روز جزئیات آن را مورد بررسی قرار دادیم و از صحت آن مطمئن شدیم. این خبر دردناک حاکی از آن است که یک دختر دیگر، همچون «ترانه موسوی»، قربانی جنایت‌پیشگی برخی بسیجیان شده و پس از آن هم جنازه‌ی وی با اسید سوزانده شده و در نهایت بدون حضور خانواده‌اش به صورت مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است. جالب است؛ تقدیر این بوده که خبر این جنایت، درست در روزی منتشر شود که دولت کودتا نمایش تشکیل کابینه را در دستور کار دارد؛ دولتی که بی‌اغراق با خون‌ریزی و جنایت بر سرکار آمده است.

به گزارش موج سبز آزادی، سعیده پورآقایی (آمایی) دختر جوانی است که اکنون پیکر او در یکی از قبور گمنام قطعه 302 بهشت زهرا دفن شده است. سعیده پورآقایی تنها فرزند جانباز شهید عباس پورآقایی (آمایی) است که در یکی از شب‌های پس از کودتا در حالی که به الله اکبر گفتن شبانه بر پشت بام خانه‌شان در خیابان دولت تهران مشغول بود، از سوی نیروهای لباس شخصی وابسته به بسیج دستگیر شد و پس از 20 روز جنازه او در یکی از سردخانه‌های جنوب تهران از سوی مادرش شناسایی شد. اما مسئولان ذی‌ربط از تحویل جنازه به مادرش خودداری کردند و حالا پس از هفته‌ها بی‌خبری خانواده‌اش مطلع شده‌اند او به صورت مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا به خاک سپرده شده است.

بر اساس این گزارش، خانواده این شهید جنبش سبز طی هفته‌های اخیر به شدت تحت فشار بودند تا از افشای ماجرا خودداری کنند. اما بالاخره سکوت درباره این ماجرا شکسته شد و ماجرای تاسف‌برانگیز ظلمی که بر این فرزند شهید رفته، از سوی برخی افراد مطلع، شرح داده شده است که «موج سبز آزادی» برای رعایت مسائل امنیتی از ذکر نامشان معذور است.

به گفته‌ی مطلعان، سعیده پورآقایی پس از بازداشت مورد تجاوز وحشیانه قرار گرفته و سپس به قتل رسیده است. متجاوزان جنازه‌ی وی از زانو به بالا در اسید سوزانده‌اند تا آثار این جنایت شنیع به صورت کامل از بین برود. سپس خانواده‌ی وی تحت فشار قرار می‌گیرند تا علت مرگ دخترشان را بیماری شدید کلیوی اعلام کنند.

این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که جنازه‌ی سعیده اساسا به خانواده تحویل نشده است و شنیدن خبر بیماری سعیده موجب تعجب اقوام وی شده است که اطمینان دارند سعیده سابقه‌ی هیچ نوع بیماری نداشته است؛ و همین دروغ بود که در نهایت به افشای ماجرا منجر شد.

گفتنی است مراسم ختم شهید سعیده پورآقایی (آمایی) روز شنبه هفتم شهریور به صورت محدود در مسجد جامع قلهک (محل زندگی وی) برگزار شد و نمایندگانی از جنبش سبز برای همدردی با خانواده داغدار این شهید مظلوم در این مراسم حضور یافتند.

لازم به ذکر است که برخی اطلاعات تازه که به محض تکمیل منتشر خواهد شد، نشان می‌دهد اکثر کسانی که به صورت مخفیانه و بی‌نام و نشان در بهشت زهرا دفن شدند، دخترانی هستند که مورد تجاوز وحشیانه‌ی نیروهای امنیتی و شبه نظامی قرار گرفته‌اند و دفن شبانه و غیرقانونی آن‌ها نیز برای جلوگیری از افشای ابعاد جنایات رخ داده صورت گرفته است.

«موج سبز آزادی» همچنین جدا از این قبرهای بی‌نام و نشان، از وجود یک گور دسته‌جمعی در نزدیکی بهشت زهرا مطلع شده که به محض تایید و دریافت جزئیات بیشتر، این گزارش نیز به اطلاع خوانندگان خواهد رسید.




تجمع مادران عزادار در پارک لاله، با حضور رخشان بنی‌اعتماد و شهلا لاهیجی

گردهمایی مادران برای حمایت از مادران داغدار و عزادار شهیدان جنبش سبز، روز شنبه با حضور بیش از 80 نفر در پارک لاله برگزار شد.

وبلاگ «مادران عزادار» در گزارش این گردهمایی نوشته است: تصمیم جمع بر آن بود که مادران از ساعت 7 راهپیمایی به دور استخر را شروع نکنند و با نزدیک شدن به پایان ساعت برنامه حرکت را آغاز کنند تا نیروهای انتظامی نتواند به سرعت جمع را متفرق کنند. به جمع مادران هر لحظه اضافه می شد، ساعت 5/7 غروب همه شروع به راهپیمایی آرام کردند و مردمی که دور استخر روی نیمکت ها نشسته بودند با کلماتی دلگرم کننده و یا با علامت پیروزی از جمع حمایت می کردند. تا ساعت 8 طبق قرار قبلی راهپیمایی انجام شد و ساعت 8 با اذان مغرب کسانی که روزه بودند با خرمایی افطار کردند و در بین مردم پارک نیز، خرما پخش شد. مردمی که در پارک بودند با این حرکت آشنایی داشتند و برای پیروزی و به نتیجه رسیدن این حرکت ، دعا کردند. این هفته در پارک لاله چهره های شناخته شده ای از هنرمندان و نویسندگان و فعالان جنبش زنان از جمله رخشان بنی اعتماد - کارگردان و فعال جنبش زنان ، شهلا لاهیجی - نویسنده و مترجم و فعال جنبش زنان و خدیجه مقدم فعال جنبش زنان و کمپین یک میلیون امضا با تعدادی از دوستانشان به چشم می‌خورد. خوشبختانه با اینکه تعداد زیادی نیروی انتظامی در پارک مستقر بود و خودرو های سواری و ون پلیس در داخل پارک و در نزدیکی جمع مادران پارک شده بود هیچ مشکلی پیش نیامد .

این وبلاگ همچنین خبر داده که به پیشنهاد یکی از مادران، به علت تاریکی هوا و تصویب گروه پارک لاله، از شنبه آینده برنامه از ساعت 6 تا 7 غروب برگزار می شود.




مهدی کروبی: در جمع اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی
با توقیف روزنامه و فیلتر سایت، متوقف نمی‏شویم؛ روز قدس قدرت مردم را خواهید دید


دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: "در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‏شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‏ای حمایت می‏کنند، زیرا مردم خودشان می‏فهمند و درباره آنچه روی داده است داوری می‏کنند. این فشارهایی که بر فعالان سیاسی و دانشگاهی وارد می‏شود نشان‏دهنده ضعف است و ما در برابر این فشارها ایستادگی می‏کنیم و مصمم و با اراده به راه خود ادامه می‏دهیم."

به گزارش پایگاه خبری سحام‏نیوز، مهدی کروبی در جلسه شورای مرکزی حزب اعتمادملی که عصر شنبه برگزار شد گفت: "اکنون در شرایط خاصی قرار داریم ولی باید در این شرایط نیز کار تشکیلاتی و حزبی را با جدیت ادامه دهیم و در این راستا باید به برنامه‏ریزی بپردازیم."

وی با تاکید بر اینکه حوادثی که روی داده نباید منجر به سرخوردگی و انفعال شود گفت: "نباید حوادثی که روی داده موجب انفعال شود بلکه باید نشان دهید که مصمم هستید و از میدان بیرون نمی‏روید. بنابراین غم توقیف روزنامه و سایت را نخورید بلکه نشان دهید که با اراده به راه خود ادامه می‏دهید. تقسیم رای که در عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری صورت گرفت پیامی داشت، مبنی بر اینکه بگویند شما جایگاهی ندارید، ولی بنده بدون توجه به این مسائل با قاطعیت به راه خودم ادامه دادم و ما باید در میدان حضور داشته باشیم و نشان دهیم که زنده هستیم."

دبیرکل حزب اعتمادملی تصریح کرد: "باید در این دوران سخت، پایمردی و ایستادگی کنیم و این روزهای سخت هم به زودی می‏گذرد." وی سپس با ابراز تاسف نسبت به برخوردهایی که صورت گرفت افزود: "متاسفانه با این شیوه برخوردی که در پیش گرفته شده‏است به سمت یک چاه ویل حرکت می‏کنند و هیچ کس نمی‏داند که سرانجام به کجا خواهیم رسید. هرچه فکر می‏کنیم نمی‏توانیم به تحلیل درستی از اتفاقی که افتاده است برسیم و سرنوشت مشخص نیست ولی من امیدوارم که هر چه است به منافع ملی کشور ضربه‏ای وارد نشود."

کروبی با اشاره به شرایطی که اصلاح‏طلبان در آن قرار گرفته‏اند افزود: "اکنون امکاناتمان بسیار محدود است و اینطور تحت فشار هستیم، بسیاری از کسانی که دانشگاهی بودند و یا فعالان سیاسی که از ما حمایت کردند هم تحت فشار قرار دارند و در شرایط سختی قرار داریم ولی باید ایستادگی کنیم تا از این هم عبور کنیم."

کروبی با اشاره به هجمه ای که به وی به علت نگارش نامه‏ای به هاشمی رفسنجانی شد گفت: " من هیچ‏گاه بدون سند حرف نمی‏زنم و هرگاه حرفی زده‏ام تا آخر پای آن ایستاده‏ام و تا جایی که بتوانم از حقوق مردم دفاع می‏کنم." وی با اشاره به دادگاه‏های نمایشی که برای فعالان سیاسی برگزار می‏شود گفت: "در این جلساتی که برگزار شد، این چهره‏ها می‏گویند که تقلبی در انتخابات صورت نگرفته و خارجی‏ها در حوادث پس از آن دخالت داشتند. من نمی‏دانم که این حرف‏ها در چه شرایطی مطرح می‏شود، ولی من می‏خواهم این را بگویم که وقتی فردی از درون زندان و در شرایط خاص می‏گوید که در انتخابات تقلب نشده اثری در افکار عمومی ندارد."

وی خطاب به مسئولان گفت: "شما که مدام می‏گویید در انتخابات تقلبی نشده و این افراد هم که این را در این شرایط خاص و تحت فشار تکرار می‏کنند، پس دیگر ترس شما از چیست. اگر شما به گفته‏های خود اعتقاد و اطمینان دارید یک برنامه‏ای را در تلویزیون برگزار کنید و استدلال های خود را برای اینکه تقلبی صورت نگرفته بیان کنید و آن‏گاه از طرف ما هم دو نفر می‏آیند و استدلال‏های خود را مطرح می‏کنند. شما که معتقدید مردم خود می‏فهمند اجازه دهید که قضاوت نهایی با مردم باشد."

مهدی کروبی سپس اظهار داشت: "شما در روز قدس نیز بار دیگر قدرت مردم را خواهید دید و متوجه می‏شوید که مردم از چه فکر و اندیشه‏ای حمایت می‏کنند، زیرا مردم به قول شما خودشان می‏فهمند و درباره آنچه روی داده است داوری می‏کنند. این فشارهایی که بر فعالان سیاسی و دانشگاهی وارد می‏شود نشان‏دهنده ضعف است و ما در برابر این فشارها ایستادگی می‏کنیم و مصمم و با اراده به راه خود ادامه می‏دهیم."

وی در نهایت خطاب به اعضای شورای مرکزی حزب اعتمادملی گفت: "به مانند همیشه این روزهای سخت نیز می‏گذرد و دوباره روزنامه و سایت هم فعال خواهند شد. بنابراین شما باید با اراده و مصمم به راه خود ادامه دهید و با برنامه‏ریزی با جدیت به فعالیت تشکیلاتی و حزبی خود بپردازید."




سعيد مرتضوي معاون دادستان كل كشور شد

خبرگزاري فارس: رئيس قوه قضائيه با صدور احكام جداگانه، رئيس سازمان زندانها و معاون دادستان كل كشور را منصوب كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي قوه قضائيه، آيت الله صادق آملي لاريجاني در ادامه انتصاب مسئولان عالي قضايي، غلامحسين اسماعيلي را به عنوان رئيس سازمان زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي و سعيد مرتضوي را به عنوان معاون دادستان كل كشور منصوب كرد.




سایت اعتماد ملی هم فیلتر شد/همه رسانه های شیخ اصلاحات را بستند
سحام نیوز، تنها رسانه حزب اعتمادملی نیز بنا به دلایل نامشخصی فیلتر شد.
سایت اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی فیلتر شد.

به گزارش پایگاه خبری سلام، سایت رسمی حزب اعتماد ملی ( سحام نیوز ) به دلایلی که هنوز مشخص نشده است بوسیله مسئولین مربوطه فیلتر شده است.

گفتنی است که با فیلتر سایت اعتماد ملی همه رسانه های شیخ اصلاحات بسته شد و هیچ تریبونی برای اعلام نظر وی باقی نماند.





نکاتی در جابجایی عاملان
رفت، اما جنایت پابرجاست

حنیف مزروعی

"در این بحث کینه جایی ندارد؛ من طرفدار کینه جویی نیستم و با اصل ببخش و فراموش کن زندگی کرده‏ام و سعی خواهم کرد این اصل را ترویج و تشویق کنم، اما تا زمانی که هنوز آمرین با فراغ بال در حال فعالیت هستند، این تغییرها و تعویض‏ها برای پاک کردن صورت مسئله می‏ماند."


1. سعید مرتضوی قاضی دادگاه 1410 و بعدها دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز بعد از حدود 12 سال حضور پررنگ از سمتش کنار گذاشته شد و رئیس جدید قوه قضائیه شخص دیگری را به جای وی منصوب نمود. بسیاری از فعالان سیاسی و حقوق بشر و روزنامه‏نگاران از این برکناری استقبال کرده و آن را نشانه تغییر لحن و رفتار رئیس جدید قوه قضائیه دانسته‏اند و آن را نشانه‏هایی از هوای تازه در فضای امنیتی و برخوردهای صورت گرفته با روزنامه نگاران، مطبوعات و فعالان سیاسی دانسته‏اند.

2. اما نکته کوتاهی که باید در اینجا بدان اهمیت داد و فراموش نکرد این است که با عوض شدن و تغییر افراد، اصل جنایت و تخلف از بین نمی‏رود و اگر ریشه های یک عمل خصمانه علیه حقوق ملت خشکانده نشود هزار بار تغییر و تحول و جابه‏جا کردن نام‏ها هیچ تاثیری نخواهد داشت.

تا وقتی که آمر و آمرین بدون هیچگونه پیگردی همچنان در حال فعالیت هستند، تغییر مهره‏ها چه تفاوتی در اصل عمل جنایتکارانه ایجاد خواهد کرد؟ شما تنها مهره شطرنج را برای نمایش تغییر می‏دهید. هنگامی باید از این تغییر استقبال کرد که در عمل نیز انجام اعمال خلاف قانون و فعالیت‏هایی که تنها نام جنایت بر آن می‏شود گذاشت متوقف شود؛ تا آن موقع این‏ها تنها بازی‏ای است که سعی دارند افکار عمومی را با آن سرگرم کنند.

3. در این بحث کینه جایی ندارد؛ من طرفدار کینه جویی نیستم و با اصل ببخش و فراموش کن زندگی کرده‏ام و سعی خواهم کرد این اصل را ترویج و تشویق کنم، اما تا زمانی که هنوز آمرین با فراغ بال در حال فعالیت هستند، این تغییرها و تعویض‏ها برای پاک کردن صورت مسئله می‏ماند.

/
منبع: روزآنلاین




دستورالعمل برخورد با تجمعات در دانشگاه ها
يکشنبه، ۸ شهريور، ۱۳۸۸

با نزديک شدن به زمان آغاز سال جديد تحصيلي تمهيدات و برنامه هاي مختلف براي جلوگيري از برگزاري هرگونه تجمع در دانشگاه هاي کشور روي ميز مسوولان قرار گرفت. از يک سو عزيزالله رجب زاده رئيس پليس تهران بزرگ از آمادگي نيروي انتظامي براي برخورد با تجمعات احتمالي خبر داد و از سوي ديگر مديرکل دانشجويي وزارت علوم گفت جلساتي با مسوولان دانشگاه ها به همين منظور برگزار شده است. پيش از اين اخباري مبني بر احتمال تعويق زمان بازگشايي مدارس و دانشگاه ها منتشر شده بود ولي مسوولان با تکذيب اين خبر درصدد چاره جويي براي ممانعت از هر نوع واکنش دانشجويان کشور به حوادث پس از انتخابات رياست جمهوري و تلاش براي آرام نگه داشتن فضا برآمدند. مسلمي مديرکل دانشجويي وزارت علوم در اين رابطه به فارس گفت؛ در جلساتي که با مسوولان دانشگاه هاي کشور برگزار شد تمهيداتي براي جلوگيري از هرگونه اغتشاش و هرج و مرج در دانشگاه ها انديشيده شده است. وي البته اشاره يي به اين راهکارها نکرد و تنها به شوراهاي صنفي دانشجويي تذکر داد مشکلات صنفي دانشگاه ها همچون مسائل رفاهي و معيشتي را تنها از طريق صنفي پيگيري کنند و آنها را سياسي نکنند. تمام اين مسائل در شرايطي است که سال تحصيلي جديد امسال مقارن با وزارت احتمالي «کامران دانشجو» بر وزارتخانه علوم است. فعالان سياسي معتقدند در صورت راي آوري اين گزينه احتمالي نگراني ها در زمينه بروز تجمعات در دانشگاه ها افزايش يابد چرا که سابقه سياسي وي در کسوت استاندار تهران و موضع گيري هايش در انتخابات رياست جمهوري دهم موضوعي است که برخي نمايندگان را در ارائه راي اعتماد به وي مردد کرده است. به هرحال تنها 22 روز تا اول مهرماه و بازگشايي مراکز تحصيلي باقي است و بايد ديد دانشگاه ها در چه فضايي سال جديد را آغاز مي کنند.


اعتماد