لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی (63)







در نمایش چهارم، گالیله هم اعتراف کرد
20 روز بی خبری مطلق از عبدالله مومنی
خانواده‌های بازداشت‌شدگان در مقابل زندان اوین تجمع کردند
سبزها بی‌تردید در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان حضور می‌یابند
امام‌جمعه‌ی روز قدس، هاشمی رفسنجانی است

در نمایش چهارم، گالیله هم اعتراف کرد

صبح امروز چهارمین قسمت از سریال مشمئزه کننده اعتراف‌گیری از اصلاح طلبان برگزار شد. در تصاویری که از این دادگاه نمایشی در صداوسیما پخش شد، حجاریان روی صندلی ردیف اول نشانده شده و بلندگویی جلوی او قرار دارد تا خواندن اعترافاتش را به دیگری واگذار کند. در این جلسه همچنین اعترافات مضحکی از قول حجاریان خوانده شد که دروغین بودن آنها روشن بود.

- کیفرخواست مضحک دادگاه چهارم برای اولین بار ادعا کرده که مهاجمان عصر روز انتخابات به ستاد قیطریه، عوامل ناجا بوده‌اند؛ عواملی که ماموران امنیتی بعدی، آنها را مجرم خواندند و علیه آنها صورتجلسه تهیه کردند و مطبوعات وابسته به کودتا نیز در ابتدا از آنها با عنوان عوامل خودسر و مشکوک یاد کردند. حال باید دید آنها چه مأمورانی بودند که نه حکم داشتند و نه کارت شناسایی!

- تقریبا همه یا لااقل اکثر اظهاراتی که از زندانیان نقل شده، جملات بی‌سر و ته و بریده‌ای است که واقعا معلوم نیست با چه مقدمه و برای چه نتیجه‌ای گفته شده و در واقع می‌توان گفت اکثر آنها نیاز به بگیر و ببند نداشت و سخنانی بود که بیرون از زندان هم مطرح بود. بحث‌های درون حزبی، اختلاف نظر درباره برخی متن‌ها و مواضع و تحلیل‌های متفاوت از اتفاقات سیاسی، فقط برای کسانی می‌تواند عجیب باشد که به اطاعت و بله قربان عادت کرده‌اند، کسانی همچون نویسندگان کیفرخواست دادگاه نمایشی.

- جالب است که کیفرخواست در موارد متعددی صرفا به شنودهای ستاد قیطریه، دفتر حزب مشارکت و جلسات حزبی متکی است و یکی نیست که به نماینده دادستان بیاموزد این شنودها هیچ اعتبار قانونی ندارد. خیلی که می‌خواهند به شنودها اعتبار بدهند، می‌گویند: «طبق گزارش هاي موثق منابع اطلاعاتي از جلسات محفلي اعضاء اصلي سازمان»!

- بعضی قسمت‌های کیفرخواست انصافا بسیار زیبا نوشته شده است. آنها که دکتر بشيريه «يك فرد لائيك آمريكا نشين» توصیف می‌شود و یا این جمله: «آقاي تاجبخش چند روز پيش به كارشناس پرونده خود اظهار مي دارد من تا به حال كلمه الله را بر زبانم جاري نكرده بودم و از گفتن اين كلمه احساس عجيبي براي من دست مي دهد، آنگاه با ابراز علاقه از بازجوي خود طهارت و نماز مي آموزد و بحمد الله اينك از روي كاغذ نمازش را مي خواند»

- تک‌جملات درخشان اعترافات حجاریان:

:: "هرچه گفتيم غير صحبت دوست در همه عمر از آن پشيمانيم" !!!

:: هر يك از ما اگر پا را از يك انتخابات سالم فراتر گذاشته ونعمت امنيت را كه پشتوانه توسعه اقتصادي است متزلزل كنيم نزد وجدان خود و نسل هاي آينده واز همه بالاتر پروردگار عالميان بايد انابه كنيم وطلب بخشايش نماييم .

:: مذهب غالب مردم ايران تشيع است و نظام ولايت فقيه مشروعيت خود را از ناحيه مقدسه امام زمان (عج) مي گيرد وبدين لحاظ حكم ولي فقيه شعبه اي از ولايت رسول اكرم (ص) مي باشد. (توجه شود که می‌گویند نویسنده این سطور، حجاریان است، نه مصباح یزدی یا جنتی!)

:: طي ده پانزده سال اخير مقالاتي از من به چاپ رسيده كه حاوي بعضي از نظريات نامربوط به شرايط كشورمان بوده كه قصد دارم بعضي از مهم ترين آنها را درين مجال بشكافم و علت انحراف اين مواضع را تشريح كنم

به نقل از موج سبز آزادی




20 روز بی خبری مطلق از عبدالله مومنی/ شدت یافتن نگرانی‌ خانواده در مورد وضعیت سلامتی مومنی

ادوارنیوز:‌ درحالی که قریب به بیست روز از ملاقات همسر و فرزندان عبدالله مومنی سخنگوی دربند سازمان دانش آموختگان ایران با او می‌گذرد، طی این مدت آنها در بی خبری مطلق از وی به سر می‌برند.

اواسط مردادماه وقتی برای اولین بار خانواده مومنی موفق شدند با وی در حیاط زندان اوین ملاقات کنند، همسر مومنی علیرغم تاکید و تهدید ماموران امنیتی در گفتگو با رسانه‌ها به افشاگری در مورد وضعیت وخیم جسمی عبدالله مومنی پرداخت و در اظهاراتی که بازتاب وسیعی به همراه داشت گفت: "همسرم شدیدا تحت فشار روحی و جسمی و شکنجه است و نزدیک 20 کیلو وزن کم کرده است".

خانم آدینه وند افزود: "آن کسی که امروز دیدیم اصلا عبدالله مومنی نبود؛ فقط یک پوست و استخوانی بود که تعادل روحی و روانی و قدرت حرف زدن وایستادن و راه رفتن نداشت.هیچ چیزی از عبدالله نمانده است".

اما در حالی که این ملاقات بیش از آنکه مرحمی بر زخم‌های خانواده مومنی باشد موجب نگرانی آنها شد، به نظر می‌رسد افشاگری همسر مومنی در مورد شکنجه‌های جسمی و روحی وارده به همسرش، موجب شده تا عوامل امنیتی هرگونه تماس تلفنی یا ملاقات را از عبدالله مومنی دریغ کنند.

در این رابطه حسن اسدی زیدآبادی،‌عضو شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت می‌گوید:‌ "مشاهدات همسر آقای مومنی حکایت از آسیب‌های شدید جسمی به ایشان دارد و 20روز بی خبری از وضعیت عبدالله مومنی با توجه به شرایطی که از وضعیت جسمی او و زندان‌های کشور سراغ داریم، ما را نسبت به سلامتی وی به شدت نگران کرده است".

گفتنی است، سازمان دانش آموختگان ایران پیش از این در بیانیه خود تاکید کرده بود که احمد زیدآبادی و عبدالله مومنی دبیرکل و سخنگوی این سازمان را گروگانهایی در اختیار سپاه پاسداران می‌داند.




خانواده‌های بازداشت‌شدگان امروز در مقابل زندان اوین تجمع کردند

صدها تن از بستگان و خانواده های اسرای جنبش سبز به دنبال تائید رسمی شکنجه،آزار و جنایات ماموران امنیتی و بازجویان با بازداشت شدگان در روزهای شنبه و یک شنبه در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین تجمع کردند.


به گزارش «جرس» خانواده‌های بازداشت‌شدگان علت تجمع در مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین را بی‌خبری از بستگان در بندشان یا بلاتکلیفی آن‌ها اعلام کردند.

پدر یکی از بازداشت‌شدگان که پسر 21 ساله‌اش در جریان اعتراضات 18 تیرماه بازداشت شده و در بلاتکلیفی همچنان زندانی است به شبکه جنبش راه سبز گفت «درحالی که مقامات رسمی و حتی فرمانده نیروی انتظامی در تلویزیون بر فجایع داخل بازداشتگاه کهریزک صحه گذاشت مقامات باید به خانواده بازداشت شدگان جوابگو باشند.»

وی همچنین گفت «مسئولیت جان فرزند من و سایر بازداشت شدگان با کسانی است که اینها را به زور و به خاطر اعتراض مسالمت آمیز دستگیر کردند.ولی مسئولان دادگاه انقلاب و زندان اوین حتی حاضر نیستند به خودشان زحمت بدهند و اسامی و محل دقیق بازداشت فرزندان ما را به ما و سایر خانواده‌ها اعلام کنند.»

روزنامه اعتماد نیز در خبر کوتاهی از تجمع خانواده بازداشت‌شدگان در مقابل دادگاه انقلاب گزارش داد که خانوادهای تجمع کننده «خواستار تعيين تکليف زندانيان» بودند اما اغلب تجمع‌کنندگان در نهايت موفق نشدند خبری از زندانيان و اتهام آن‌ها کسب کنند.

دادگاه انقلاب روز یک شنبه پس از دو روز تجمع گسترده خانواده‌های نگران و اعتراض آنها به بلاتکیلفی بستگان شان تنها حاضر شد اسامی 28 نفر از بازداشت شدگان را اعلام کند که برای آزادی برخی از آن ها قرار کفالت 10 میلیون تومانی و برای برخی دیگر قرار وثیقه صادر کرده است.

منبع: mohtashamipur.persianblog.ir





سبزها بی‌تردید در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان حضور می‌یابند
امام‌جمعه‌ی روز قدس، هاشمی رفسنجانی است


روزنامه کیهان دیروز در واکنش به شایعات ناظر به حضور صدیقی به جای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نمازجمعه، از حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس خبر داد. همزمان سبزها نیز در حال مهیا شدن برای حضور در راهپیمایی این روز هستند و برخی فعالان شبکه‌های مجازی نیز امروز نوشته‌اند که پاسخ بیدادگاه امروز را در روز قدس خواهند داد.

به گزارش موج سبز آزادی، در حالی که با استقبال گسترده رسانه‌های اینترنتی و افکار عمومی، حضور سبزها در راهپیمایی روز قدس از هم‌کانون مشخص شده و همه منتظر اعلام نظر رهبران جنبش در خصوص چگونگی این حضور هستند، روزنامه کیهان نیز اعتراف کرد که اقامه نمازجمعه روز قدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است و کسی قرار نیست جایگزین او شود.

«موج سبز آزادی» پیش از این هم در پاسخ به ابراز نگرانی برخی فعالان فضای مجازی، گزارش داده بود که طبق روال چندین و چند ساله، آخرین نمازجمعه ماه مبارک رمضان که به عنوان روز قدس نامگذاری شده است، به امامت هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود و هر تلاشی از سوی کودتاگران برای تغییر این رویه جاری، هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت.

حال به نظر می‌رسد محافل نزدیک به سران کودتا با مشاهده واکنش افکار عمومی به شایعه انتصاب صدیقی به جای هاشمی به عنوان امام‌جمعه موقت تهران، قصد تکذیب این جایگزینی را دارند؛ تا جایی که روزنامه کیهان همزمان ناگزیر شده به قطعیت حضور هاشمی در نمازجمعه روز قدس نیز اعتراف کند. این روزنامه نوشته است: «بنابر کسب اطلاع خبرنگار کیهان رئیس مجمع تشخیص مصلحت، روز قدس برای اقامه نمازجمعه تهران به دانشگاه تهران خواهد آمد.»

روز قدس، نامی است که امام خمینی برای آخرین جمعه ماه رمضان انتخاب کرد تا مسلمانان همه ساله در این روز برای اعتراض به جنایات دولت اسرائیل، تظاهرات و راهپیمایی کنند. اما امسال با توجه به جنایت‌های دولت کودتایی احمدی‌نژاد و متحدانش در نهادهای نظامی و انتظامی، معترضان تصمیم گرفته‌اند از فرصت راهپیمایی روز قدس برای اعتراض به رفتار اسرائیلی دولت ایران استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که از هم‌اکنون قصد معترضان به کودتای انتخاباتی برای سبز کردن راهپیمایی روز قدس و تبدیل این راهپیمایی به یک اعتراض ملی علیه هرگونه خشونت و رفتار اسرائیلی قطعی شده و همانطور که «موج سبز آزادی» نیز در هجدهمین موج‌آفرینی خود بر آن تاکید دارد، تنها باید منتظر روزهای آخر بود و جزئیات را در آن روزها با توجه به موضع‌گیری رهبران جنبش سبز اعلام کرد.