لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی (72)









بیانیه جیهه مشارکت در واکنش به اظهارات غیر مسئولانه فرمانده سپاه
مي خواهند از تعقیب محتمل خود به خاطر تقلب در انتخابات و جنایات پس از آن بگریزند
شعر تازه ای از سیمین بهبهانی در رابطه با جنايت های اخير رژيم
کروبی با انتشار یکی از مستنداتش: مستنداتم را به کمیته ویژه قوه قضائیه ارائه کردم
آيت‌الله العظمى منتظری: بعضى ها وقتى مىگويند نظام ، منظورشان يك شخص‏ ‏است‎
عاطفه امام، فرزند 19 ساله جواد امام بازداشت شد
درخواست گروهی از مادران داغدار و عزادار از رئیس قوه قضائیه در گردهمایی مادران ، شنبه 14 شهریور در پارک لاله

بیانیه جیهه مشارکت در واکنش به اظهارات غیر مسئولانه فرمانده سپاه
مي خواهند از تعقیب محتمل خود به خاطر تقلب در انتخابات و جنایات پس از آن بگریزند


نوروز:جبهه مشارکت ایران اسلامی با صدور بیانیه ای اظهارات نابخردانه و مجرمانه فرمانده سپاه در اهانت به بزرگان اصلاح طلب را محكوم كرده و ضمن نقد چندباره دخالت نظاميان در سياست آورده است: "تجربه بشری نشان می دهد که تداوم یک حکومت جز از طریق اقناع عمومی، قانون مندی، انصاف، مروت و حاکمیت عدالت امکان پذیر نخواهد بود."
جبهه مشاركت در اين بيانيه خواستار برخورد قضايي با اين اظهارات سردار جعفري شده است.
متن كامل اين بيانيه در پي مي آيد:

بسم الله الرحمن الرحيم

آقای سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، اخیرا سخنانی را درباره وقايع تلخ اخير در كشور بر زبان رانده اند که تامل دوباره در آن هم برای خود ایشان و هم برای مخاطبان ایشان لازم می نماید. جبهه مشاركت ايران اسلامي نيز بنا بر رسالت خود و از آن جا كه اين سخنان را واجد اهميت بالايي در شناخت زمينه هاي اعمال راهبردهاي امنيتي - نظامي ناصواب در برابر تحولات سياسي و اجتماعي مي داند كه آن نيز حاصل دخالت نظاميان و نظامي گري در سياست است كه بارها مورد انذار حضرت امام (ره) قرار گرفته بود، آن را به بوته نقد مي كشاند.

قبل از هر چیز ورود سراسیمه و بی پرده ایشان در این موضوع شاید تائید اخباری باشد که بر نقش سپاه در حوادث اخیر منتشر شده است و می تواند موید ادعای اصلاح طلبان مبنی بر وقوع کودتای مخملی در انتخابات دهم ریاست جمهوری از سوی محافلی خاص باشد.

نکته دیگر، نحوه دسترسی ایشان به این اطلاعات است که به نظر می رسد حاصل بازجویی های خرد کننده و غیر قانونی باشد. حتی اگر بازجویان سپاه این اطلاعات را اخذ کرده اند مجاز به ارائه آن به فرمانده کل سپاه نبوده اند و فقط بایستی این اطلاعات در اختیار دادگاه قرار گیرد تا نسبت به صحت و سقم آنها نظر دهد و این اولین تخلف از قانون توسط بازجویان و فرمانده آنها می باشد که اگر قوه قضائیه مدعی رعایت قانون باشد و به خصوص با تغییرات در راس این قوه و تاکید و ابرام مسئولین جدید بر رعایت قانون و بخصوص آئین دادرسی و نحوه بازداشت، بازجویی و نگهداری زندانیان، رسیدگی به این تخلفات آشکار سنگ محک خوبی نیز برای ارزیابی ادعای مسئولین محترم قوه قضائیه خواهد بود.

نکته سوم، نقض فاحش قانون به خاطر افشای این اطلاعات است که حتی اگر صحیح هم باشد، هیچ کس حداقل تا زمان رسیدگی قضایی به این ادعاها مجاز به انتشار آن نیست. هر چند کمتر کسی است که صحت این افترائات را باور کند و همه می دانند که بعضی به اصطلاح اعترافات در چه شرایطی به دست آمده است اما به فرض صحت این گفته ها، فرمانده سپاه باید مشخص کند طبق چه قانونی و بر اساس چه منطقی خود را مجاز به اعلان علنی این اتهامات بی اساس کرده است.

در این مورد هم وظیفه قوه قضائیه است تا به اتهام دوم کوینده این سخنان رسیدگی کند و اگر تا بحال همه منتقدان حکومت را به اتهام تشویش اذهان عمومی و تطائر آن محاکمه و محکوم می کرد برای یک بار هم که شده است، یکی از خودیها را به پای میز محاکمه بکشاند تا عیار ادعای استقلال قوه قضائیه بر همگان روشن شود.

اما فارغ از این نکات حقوقی، جبهه مشاركت ايران اسلامي معتقد است كه غور در محتوای اقدام فرمانده کل سپاه نکاتی را روشن می کند:

الف: کودتاچیان به زعم خود توانسته بودند با فشار بر محبوسین آنها را وادار به اظهارات کذب علیه افرادی چون آقای مهندس موسوی کنند و به گمان خود با تخریب شخصیت ایشان از طریق شوهای تلويزیونی نظر مردم را از ایشان برگردانند. اما به هردلیل جای دیگر بزرگان اصلاحات در این نمایش ها خالی بود. اینک که در تخریب مهندس موسوی ناکام مانده اند گمان کرده اند اگر خودشان مستقیما علیه سایر سران اصلاح طلب وارد میدان تبلیغات شوند و از زبان اسیران بی گناه چند دروغ و یاوه منتشر کنند نقشه آنها کامل می شود. اما تردیدی نیست که این سناریو نیز همچون سایر سناریو های گذشته حاصلی جز شکست مفتضحانه برای سناریو نویسان نخواهد داشت.

ب: با توجه به ادعا های فرمانده سپاه، همه هدف کسانی که مورد حمله ایشان قرار گرفته اند، رهبری و ولایت فقیه بوده است.
هر کس با بزرگانی که بی انصافانه مورد هجوم واقع شده اند کمترین آشنایی داشته باشد هرگز این وصله ناچسب را قبول نخواهد کرد. شاید بیش از همه خود مقام رهبری بدانند که همه فعالیتها و اقدامات این عزیزان و بخصوص جناب آقای خاتمی چیزی جز حفظ میراث بزرگ امام یعنی نظام جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه به معنی واقعی کلمه نبوده است و اگر بر انحرافات ایراد گرفته اند و قانون شکنی ها و تخلفات را برنتافته اند به خاطر این بوده است که احساس می کردند این رفتارهای نابهنجار بیش از همه به آرمانهاي امام ضربه مي زند و چهره ولایت فقیه و رهبری را مخدوش می کند. در حقیقت همه تلاش کسانی چون خاتمی، موسوی، کروبی، خوئینی ها و .... جز این نبوده است که حساب کسانی را که به نام اصولگرایي و ولایتمداری تیشه به ریشه اسلام و انقلاب و قانون اساسی و ولایت فقیه می زنند از حساب رهبری و نظام جدا کنند. در عوض این مدعیان دروغین بوده اند که همواره سعی کرده اند خود را پشت سر رهبری مخفی کنند و همه اقدامات ناصواب و ضد انقلابی خود را در پوششی از اصولگرایی و ولایت بپوشانند تا براحتی منتقدان خود را به اتهام ضد ولایت فقیه و ضدیت با رهبری از میدان به در کنند. تلاش اخیر کودتاچیان در حمله به یاران امام بخصوص پس از فاش شدن جنایاتی چون کهریزک، تجاوز به زندانیان و گورهای مجهول الهویه را باید در این راستا ارزیابی کرد.

آنها امیدوارند با تغییر فضای سیاسی و روانی جامعه، از تعقیب محتمل خود به خاطر تقلب در انتخابات و جنایاتی که بعد از آن مرتکب شده اند بگریزند.

ج: خیزش عظیم و عمیق مردمی که کمترین نتیجه آن نامشروعیت دولت کودتا بوده است همچنان در راه اصلاح حکومت به پیش می رود و خواب را از چشم کودتاگران ربوده است. آنها به گمان اینکه رهبری افرادي خاص این خیزش را ایجاد کرده و به پیش می برد بهترین دفاع از خود را حمله به افرادی می دانند که دارای محبوبیت حسادت برانگیز در بین مردم هستند. آنها با این حمله ناجوانمردانه و طرح اتهامات دروغ از یک سو می کوشند با ایجاد فضای رعب و خفقان این بزرگان را خانه نشین کنند و از حمایت از حقوق مردم و دفاع از جمهوری اسلامی واقعی بازدارند و از سوی دیگر عموم مردم را که به آینده جنبش سبز سخت امیدوار هستند مرعوب و مایوس کنند و بخصوص در آستانه شبهای قدر بازگشایی دانشگاه ها و مدارس و روز قدس کودتاچیان بخوبی می دانند که موج عظیم نارضایتی ها دامن آنها را خواهد گرفت. به همین جهت با این اقدامات مذبوحانه می کوشند تا از پیش برای رهایی از این مناسبتها چاره اندیشی کنند.

د: اگر آنچه فرمانده کل سپاه گفته است واقعا در باور او نشسته باشد بیان آنها بهترین دلیل بی تدبیری و موقعیت ناشناسی اوست. اظهار این مطالب در چنین شرایطی در حقیقت نشستن بر شاخ و بریدن بن است.

وی باید بداند اگر کسانی چون خاتمی، موسوی، کروبی، جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و دیگر گروههای اصلاح طلب و میلیونها انسانی که خواهان تغییر هستند در اثر سوء عملکرد دوستان او در حاکمیت به این نتیجه رسیده اند که خدای ناکرده مشکل اصلی در جای دیگری است و باید فکری برای آن کرد آیا این اعتراف فرمانده سپاه، خود مهر تائیدی بر این باور عمومی نمی زند؟ اصلاح طلبان همواره خود را مدافع کلیت نظام و از جمله جایگاه ولایت فقیه و رهبری دانسته اند اما البته هیچگاه چون گوسفندانی سر به زیر، چشم و گوش خود را بر روی حقایق نبسته اند و شجاعت انتقاد را داشته اند. اما اگر حتی بپذیریم فرمانده مزبور خواسته است به گمان خود نفاق اصلاح طلبان را آشکار کند، آیا بزرگترین قدم را در تخریب جایگاه رهبری برنداشته است؟
این فرمانده نظامی و دوستانش چه بخواهند و چه نخواهند امروز محبوبیت خاتمی و موسوی و کروبی مثال زدنی و شاید دست نیافتنی باشد. نقل قول از آنها به این صورت قبل از آنکه در ذهن مردم تخم تردید نسبت به صداقت، سلامت و خیر خواهی این آقایان بنشاند، شک و تردید را نسبت به حقانیت آنچه فرمانده سپاه می خواهد از آن دفاع کند بر می انگیزد. در این صورت اقدام ایشان مصداق همان دوستی معروف قصه هاست که دیگر نظام را از وجود دشمنان بی نیاز می کند.

به نظر ما بیشترین جفا در حق رهبری نظام این است که به جای آنکه نخبگان و فرهیختگان شبهات را بر طرف کنند، برای اثبات حقانیت نظام، نظامیان و ژنرالها و عوامل آنها از طریق تهدید و زندان بخواهند وارد میدان شوند.

ه: و سخن آخر اینکه ممکن است این اظهارات مقدمه برنامه های دیگر کودتاگران در برخورد فیزیکی با رهبران اصلاحات باشد. ممکن است آقایان بتوانند برای مدتی از طریق زور و ارعاب برجای بمانند اما تجربه بشری نشان می دهد که تداوم یک حکومت جز از طریق اقناع عمومی، قانون مندی، انصاف، مروت و حاکمیت عدالت امکان پذیر نخواهد بود.

جبهه مشاركت ايران اسلامي




شعر تازه ای از سیمین بهبهانی در رابطه با جنايت های اخير رژيم


شعر تازه ای از سیمین بهبهانی:


سجاده فرش عنف و تجاوز، ای داعیان شرع خدا را!
بر قتل‌عام دین و مروت، دست که بسته چشم شما را ؟

الله اکبر است که هر شب، همراه جانِ آمده بر لب
آتشفشان به بال شیاطین، کرده‌ست پاره پاره فضا را

از شرع غیر نام نمانده‌ست، از عرف جز حرام نمانده‌ست
بر مدعا گواه گرفتم، جسم ترانه قلب ندا را

انصاف را به هیچ شمردند، بس خون بی‌گناه که خوردند
شرم آیدم دگر که بگویم، بردند آبروی حیا را

سهراب‌ها به خاک غنودند، آرام آنچنان‌که نبودند
کو چاره‌ساز نفرت و نفرین، تهمینه‌های سوگ و عزا را ؟

زین پس کدام جامه بپوشند، بهر کدام خیر بکوشند
آنان‌که عین فاجعه دیدند، فخر امام ارج عبا را

سجاده تار و پود گسسته‌ست، دیوی بر آن به جبر نشسته‌‌ست
گو سیل سخت آید و شوید، سجاده و نماز ریا را




کروبی با انتشار یکی از مستنداتش: مستنداتم را به کمیته ویژه قوه قضائیه ارائه کردم

پارلمان‌نیوز: کروبی با تکذیب سخنان ابراهیم رییسی و دیگر عضو این کمیته مبنی بر اینکه کروبی سندی را در این جلسه ارائه نکرده است گفت:«من در این جلسه سه سند ارائه کردم. نخست فیلم اظهارات همین فردی که تحت تاثیر تهدیدهای نماینده مرتضوی ناپدید شده است را ارائه کردم، دومین سند بنده درباره آزار یک خانم بود و سومین سند هم درباره یک آقایی بود که پس از دستگیری بلای بسیاری بر سر او آورده بودند که یک سی دی و نظر پزشک قانونی درباره ایشان را نیز ارائه کردم . البته در این جلسه دو مورد هم گزارش شفاهی دادم.»

به گزارش سحام‌نیوز، ابراهیم رییسی معاون اول رییس قوه قضاییه دیروز در حاشیه مراسمی اظهار داشته که در جلسه کمیته ویژه قوه قضائیه برای رسیدگی به حوادث اخیر که با حضور کروبی برگزار شده است وی هیچ سند و مدرکی ارائه نکرده و تنها اظهاراتی را بیان داشته که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در این راستا مهدی کروبی با ابراز تاسف از اظهارات رییسی گفت:«پس از انکه مطالبی را درباره آزار بازداشت شدگان حوادث اخیر را منتشر کردم حملات تندی نسبت به اینجانب صورت گرفت ، ولی در همان زمان افراد بسیاری که مورد آزار وشکنجه قرار گرفته بودند به نزد من می آمدند و خواستار احقاق حقوقشان بودند.در همان زمان نماینده‌ای از سوی آقای دری نجف آبادی به نزد من آمد و خواستار دیدار با یکی از بازداشت‌شدگانی شد که مورد آزار قرار گرفته‌اند ایشان بسیار حسن نیت داشت و به این فرد قول داد که حقوق وی را پیگری خواهد کرد . ولی متاسفم از اینکه نماینده آقای مرتضوی بر خلاف نماینده آقای دری نجف آبادی که با این فرد بسیار خوب رفتار کرد، به تهدید این فرد پرداخت به طوری که این فرد مدتی است که ناپدید شده است.»

وی ادامه داد:« پیرو این ماجرا نامه‌ای به آیت الله لاریجانی نوشتم و از ایشان درخواست کردم که هیاتی بی طرف این مسائل را مورد بررسی قرار دهد . پیرو این نامه بود که آقای لاریجانی کمیته‌ای را تشکیل دادند که آقایان اژه‌ای، خلفی و رییسی عضو آن هستند . این کمیته چند روز پس از آنکه تشکیل شد از من دعوت کرد تا برای ارائه مستنداتم به آنجا بروم ، بنده نیز حضور یافتم و درجلسه‌ای که چندین ساعت طول کشید مقدمات قضیه را به صورت مبسوط شرح دادم و البته آنجا نیز تاکید کردم که بنابر اجبار و برای احقاق حقوق کسانی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند این نامه را منتشر کردم.»

کروبی به بیان جزئیات دیگری از آنچه در این جلسه مطرح شده است پرداخت و گفت:«در این جلسه من از آقای مرتضوی و نماینده ایشان نیز گله کردم. به آقایان گفتم که هرچه نماینده آقای دری نجف آبادی رفتاری مناسب با فرد بازداشت شده‌ای که مورد آزار قرار گرفته بود داشت نماینده آقای مرتضوی به گونه‌ای تهدید آمیز با این فرد صحبت کرد و به نظر می‌رسد که آقای مرتضوی و نماینده ایشان به دنبال پاک کردن صورت مسئله هستند.»

دبیرکل حزب اعتماد ملی با تکذیب سخنان ابراهیم رییسی و دیگر عضو این کمیته مبنی بر اینکه کروبی سندی را در این جلسه ارائه نکرده است گفت:« من در این جلسه سه سند ارائه کردم . نخست فیلم اظهارات همین فردی که تحت تاثیر تهدید های نماینده مرتضوی ناپدید شده است را ارائه کردم ، دومین سند بنده درباره آزار یک خانم بود و سومین سند هم درباره یک آقایی بود که پس از دستگیری بلای بسیاری بر سر او آورده بودند که یک سی دی و نظر پزشک قانونی درباره ایشان را نیز ارائه کردم . البته در این جلسه دو مورد هم گزارش شفاهی دادم ، یک گزارش بنده درباره ماجرای ترانه موسوی بود که گفتم خانواده این دختر از زمانی که این ماجراها پیش آمده دیگر حتی دختری را که همراه ترانه بوده به منزلشان راه نمی دهند و شما به عنوان افرادی حکومتی باید با مراجعه به نزد خانواده این فرد اصل ماجرا را پیگری کنید و به بیمارستان امام خمینی کرج مراجعه کرده و نظر پزشک را درباره جراحاتی که روی بدن این دختر قرار داشت دریافت کنید و علاوه بر آن یک گزارش دیگر هم ارائه کردم.»

وی با تاکید بر اینکه این جلسه بسیار معقول و منطقی بود، گفت:« در آن جلسه من تاکید کردم که هیچ گونه حرفی درباره جزئیات این جلسه نمی‌زنم بلکه گفتم خودتان اسناد را بررسی و گزارشی را تنظیم کنید و نتیجه را اعلام کنید . حتی به آقایان گفتم که چنانچه لازم باشد اسناد دیگری را نیز به شما ارائه خواهم کرد. از سوی یگر آقای خلفی نیز خاطرنشان ساخت که آیت الله لاریجانی تاکید کرده باید تا انتهای قضیه مورد بررسی قرار گیرد . در این جلسه آقایان قبول کردند که باید مسائل با دقت بررسی شود و حتی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا افرادی که این مطالب را بیان می کنند و اظهار می کنند که مورد آزار قرار گرفته اند آیا حرفشان صحیح است یا خیر و چنانچه مشخص شد واقعیت دارد بررسی شود که آیا افرادی که چنین خشنونت‌هایی را انجام داده اند از نیروهای حکومتی و یا از میان ارازل و اوباش بودند،که با آنها برخورد شود و تاکید شد که باید عاملان این جنایات طبق قانون مجازات شوند. اما در جلسه یکی از آقایان گفت که چه اقدامی انجام دهیم که همه صحبت ها یکنواخت و هماهنگ باشد که قرار بر این شد کسی صحبتی نکند و پس از آنکه گزارش جمع بندی شد نتیجه اعلام شود . بنابراین هنگامی که بنده در حاشیه مراسم مرحوم حکیم در مقابل پرسش خبرنگارانی که درباره این جلسه می پرسیدند قرار گرفتم تنها گفتم جلسه‌ای مثبت و خوب بود و تاکید کردم که آقایان قصد بررسی مسائل را دارند.»

کروبی با انتقاد از مطالبی که از سوی ابراهیم رییسی مطرح شده است گفت:« قرار بر این بود که قضایا با دقت بررسی شود و سپس مصاحبه‌ای انجام شود ولی متاسفانه دیروز آقای رییسی مصاحبه‌ای کرد و اظهار داشت که بنده هیچ گونه سند ومدرکی را در این جلسه ارائه نکرده ام و تنها اظهاراتی داشته‌ام که مورد بررسی قرار می‌گیرد . من از این مطالبی که ایشان مطرح کردند بسیار متعجب شدم البته این درحالی است که رادیو نیز به عنوان رسانه‌ای به اصطلاح ملی چندین بار اقدام به پخش این مصاحبه کرد . پیرو این مصاحبه من می‌دانستم که امروز روزنامه‌ها نیز مطالبی را در این‌باره خواهند نوشت و چنانچه حدس من درست بود چرا که روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود مطلبی سراسر توهین آمیز را علیه اینجانب نوشته است که آن را به صورت کامل برای شما می‌خوانم و از شما می‌خواهم که به صورت کامل آن را منتشر کنید . البته در پایان این مصاحبه پاسخ روزنامه کیهان را نیز خواهم داد.»

وی ادامه داد:« این روزنامه چنین نوشته است:" گفت: ادعای كروبی درباره برخورد آنچنانی با افراد بازداشت شده بدجوری دست شیخ اصلاحات را توی پوست گردو گذاشته.
گفتم: خب! مگه مجبوره دروغ بگه كه حالا پیش چشم همه سنگ روی یخ بشه!گفت: مدتی است به این شهر و آن شهر و این شهرك و آن شهرك سرك می كشه تا شاید نمونه ای پیدا كنه حتی گفته شده كه به بعضی ها پول هنگفتی هم پیشنهاد شده ولی افاقه نكرده!گفتم: موسوی و خاتمی بدجوری این شیخ اصلاحات را فدای قدرت طلبی خودشان كردند.گفت: حالا هم اگر خودش رو به چند تا آدم مومن و متعهد و دلسوز معرفی كنه، شاید راه كاری براش پیدا بشه!گفتم: چه عرض كنم؟!... یارو به دكتر مراجعه كرده بود. دكتر ازش پرسید؛ چه دردی داری؟ یارو گفت؛ اگر می دونستم كه پیش شما نمی اومدم!»

کروبی به انتقاد از کمیته ویژه لاریجانی برای رسیدگی به حوادث اخیر پرداخت و گفت:« من از این هیاتی که تشکیل شده به ویژه از آقای رییسی انتقادهایی دارم. برخلاف سخنان آقای رییسی همانطور که گفتم در این جلسه چندین سند و گزارش ارائه کردم ولی شاید تعریف سند در نزد این آقایان متفاوت از آنچه هست که ما تعریف می کنیم . شاید از منزل این دوستان سند یعنی اینکه دوباره درگیری پیش بیاید و افراد را بازداشت کنند و چشمهایشان را ببندند و در محل‌هایی خاص یا داخل ماشین مورد شکنجه و آزار قرار دهند و کسی این ماجرا را رویت کند و گزارش دهد که این چنین اتفاقی نمی‌افتد و یا اینکه چند شاهد عادل از کهریزیک چنین گزارش دهند هرچند که از نظر برخی هیچ شاهد عادلی در این بازداشت گاه وجود ندارد و همه کسانی که در این زندان بوده‌اند جز ارازل و اوباش و جاسوس و عامل بیگانه‌اند و یا اینکه کسانی هستند که فریب خورده‌اند که حرفشان برای این آقایان قابل قبول نیست.»

وی افزود:« من اسنادم را از بازداشت شدگانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند تهیه کردم ما نظر پزشکی درباره بازداشت کسانی که مورد آزار قرار گرفته‌اند دریافت و از آنها فیلم تهیه کرده‌ایم که هنگامی که به این جلسه رفتم یک سی دی را به همراه اسامی و آدرس این افراد به این کمیته تحویل دادم و دیگر نسخه آن را در نزد خودم نگه داشتم و البته هنوز برخی از اسناد و فیلم‌ها را به آنها نیز ارائه نکرده‌ام.»

رئیس مجلس ششم گفت:« مستنداتی که من مطرح کردم تنها مسائلی نیست که از جانب من مطرح شده باشد چرا که آقای علی مطهری نماینده محترم تهران در همان جلسه‌ای که به همراه کمیته پیگیری مجلس به نزد من آمدند گفتند که مادر پسری که مورد آزار قرار گرفته است به نزد ایشان رفته و به گفته آقای مطهری از وضعیت روحی نامساعدی برخوردار بوده و مدام گریه می‌کرده است . آقای مطهری می‌گفت که از نظر عقلی صحت گفتار این مادر نزدیک به یقین بوده است. به گفته آقای مطهری این مسئله برای قبل آن است که آقای صادق لاریجانی مسئولیت ریاست قوه قضائیه را برعهده بگیرد و رفت و آمدهای آقایان و رفتارشان با این فرد و خانواده‌اش به طوری بوده است که مادر این پسر به نزد آقای مطهری آمده و تاکید کرده که از احقاق حقوق خودشان منصرف شده‌اند و دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارند. بنابراین به نظر می‌رسد که برخی از آقایان به دنبال ایجاد فضای تهدید و ارعاب هستند تا دیگر کسانی که مورد آزار قرار گرفته اند از بیان آنچه بر آنها گذشته منصرف شوند.»

وی افزود:«من توقع داشتم که این هیات همان طور که مطرح شده است مسائل را بررسی کند و چنانچه قرار است که مصاحبه‌ای شود نیز مسائل بدون حب و بغض و بدون پیش داوری مطرح شود ولی متاسفانه آقای رییسی و به دنبال ایشان برخی از روزنامه‌ها این گونه مسائل را مطرح کردند.»

کروبی همچنین در پاسخ به مدیران روزنامه کیهان که نوشته‌اند شیخ سنگ روی یخ شده است و یا اینکه افرادی را تطمیع کرده تا بیایند و این مسائل را مطرح کنند گفت:« دوستان عزیز من بدانند که هنگامی که این افراد به نزد من می‌آمدند من به انها می گفتند که ما دو محکمه داریم یکی در این دنیا و دیگر در قیامت که همه چیز روشن خواهد شد و بنابراین به آنها گفتم هیچ کس در پیشگاه خداوند نمی‌تواند فرار کند و باید هر آنچه که واقع شده است را بیان کنید.»

وی افزود:« این دوستانمان در کیهان هستند که از قضایا پیش از آنکه واقع شوند آگاه هستند می‌خواهند جنایاتی را که شده است پنهان کنند. این دوستانی که با گل به در منازل این افراد می‌روند و به آنها وعده پول و معالجه می‌دهند می‌خواهند که این قضایا را کتمان کنند ما که پولی نداریم به این دوستان بدهیم و اهل این مسائل هم نیستیم، ولی مثل اینکه این آقایان از تهمت و افترا و دروغ ابایی ندارند و قصد دارند تا از بودجه بیت المال به منافع ملی ضربه بزنند.»

کروبی در نهایت تاکید کرد:«بنده در قبال کم لطفی دوستانی که گفته‌اند من سندی برای ارائه کردن نداشته‌ام تنها جزئی از آنچه را که در اختیار دارم منتشر می‌کنم . این گواهی پزشکی فردی است که البته خودش مدعی ان نیست که به صورت کامل به وی تجاوز شده است و در واقع یکی از مسائلی را منتشر می‌کنم که محل بحث و آزار مشکوک است و چنانچه لازم باشد اسناد دیگری را منتشر می‌کنم تا این دوستان بدانند که از این به بعد باید چگونه رفتار کنند.»

آنچه در پی می آید گواهی پزشک قانونی یکی از بازداشت شدگان حوادت اخیر مبنی بر تایید شکنجه و آزار می‌باشد که متن کامل آن طی نامه رسمی و اداری با سربرگ اداره کل پزشک قانونی استان تهران خطاب به یکی از کلانتری‌ها از طرف رییس مرکز پزشکی قانونی نوشته که در پی‌می آید و نامه کامل در اختیار دفتر مهدی کروبی محفوظ است.

ریاست محترم کلانتری ....

با سلام

احتراما ، عطف به نامه شماره ...... مورخ 2/6/88 آقای ....... فرزند .... معاینه شد .

1- سیاه شدگی و تورم زیر چشم راست 2- کبودی و تورم زیر چشم چپ 3- سائیدگی در سمت چپ ناحیه پس سری 4- خراشیدگی ( حارصه ) ساعد راست و بازوی راست و چپ 5- سائیدگی عمیق ( دامیه ) بطور دور تا دور مچ و پای راست و چپ که می تواند در اثر تماس با جسم سخت قابل انعطاف نظیر طناب حادث شده باشد 6- دو ناحیه جراحت ( حارصه) جداگانه خلف ساق پای راست 7- خراشیدگی ( حارصه ) گونه چپ 8- سوختگی درجه دو سطحی مدور در ناحیه مچ دست راست ،سر ، ناحیه پس سر گردن ، شانه دست چپ ، پشت دست راست و چپ جمعا به میزان دو درصد ( 2%) سطح بدن 9- کبودی در هر دو طرف باسن و ناحیه خارجی مقعد مشهود است که در اثر اصابت جسم سخت ،ضایعات ( یک تا هفت و 9 ) حادث و جسم داغ ضایعات بند 8 حادث شده اند ضمنا جراحات موازی و متعدد و سطحی در ناحیه خلف ران راست و ناحیه باسن راست و چپ مشهود است که در خصوص نحوه حدوث آن تحقیقات قضائی و انتظامی کمک کننده است، ضمنا نامبرده از ناحیه معقد اظهار تالم می‌نماید که جهت معاینه بررسی لواط و ... نیاز به معرفی‌نامه در این خصوص می‌باشد ضمنا شکستگی در استخوان گونه راست ندارد.




آيت‌الله العظمى منتظری: بعضى ها وقتى مىگويند نظام ، منظورشان يك شخص‏ ‏است‎

به گزارش موج سبز آزادی، در اين ديدار ابتدا دو نفر از دانشجويان ضمن تشكر از مواضع این مرجع تقلید، عنوان‏ ‏كردند:‏ ‏به مناسبت قرار گرفتن در آستانه سال تحصيلى جديد دانشگاهها، اين توفيق‏ ‏بود كه امسال هم طبق معمول هر سال خدمت برسيم، با اين تفاوت كه‏ ‏معمولا در سالهاى گذشته اول مهر فضا را بازتر مى‎گذاشتند و فشارها عليه‏ ‏دانشجويان فعال كمتر بود، ولى امسال متأسفانه از همين حالا سخت گيريها‏ ‏را شروع كرده‌اند؛ و حتى تلاش داشتند كه با مراجع معظم تقليد تماس‏ ‏گرفته نشود، ولى علي‌رغم ميل آقايان اين كار انجام شد و خدمت رسيديم.

‏اعضای دفتر تحکیم وحدت سپس خاطرنشان کردند: متأسفانه مسأله حمله وحشيانه به كوى دانشگاه هم فراموش شد و با اين كه‏ ‏از حمله سال 1378 بسيار فجيع تر و شديدتر بود ولى در مقايسه با‏ ‏جريانات ديگر تحت الشعاع قرار گرفت. به هر حال از جنابعالى تشكر مى‎كنيم كه در دفاع از حقوق مردم يك لحظه‏ ‏سكوت نكرديد؛ و حقيقتا اگر آيندگان بخواهند قضاوت كنند كه دينداران‏ ‏واقعى از حقوق مردم دفاع كردند، حتما اقدامات حضرتعالى در رابطه با‏ ‏حوادث اخير مثال زدنى خواهد بود.

‏متأسفانه مسئولين امور كارى كرده اند كه بسيارى از جوانان افسوس‏ ‏حكومت پهلوى را مى‎خورند، و همان طور كه فرموده ايد از اين حكومت نه‏ ‏جمهورى باقى مانده و نه اسلامى. در اين جمع ما تعدادى از تحصيل محروم شده اند و ستاره دار هستند، ولى‏ ‏همچنان به فعاليت هاى سياسى و وظايفى كه به عنوان يك دانشجو بر عهده‏ ‏دارند ادامه مى‎دهند، و مراجعى كه در برابر ضايع كردن حقوق مردم‏ ‏ايستادگى مى‎كنند تكيه گاه ما جوانان هستند.

‏به نوشته‌ی سایت دفتر آیت‌الله العظمی منتظری، ایشان در ادامه‌ی این دیدار سخنانى ر ابراز داشت که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحيم ‏

من از شما عزيزان تشكر مى‎كنم كه نسبت به امور بى تفاوت نيستيد و‏ ‏انجام وظيفه مى‎كنيد. امر به معروف و نهى از منكر يك وظيفه همگانى‏ ‏است . در قرآن كريم مى‎خوانيم : (والعصر ان الانسان لفى خسر الا‏ ‏الذين آمنوا و عملوا الصالحات ) آيا اين ايمان و عمل صالح كافى‏ ‏است ؟ قرآن مى‎فرمايد: نه ، (و تواصوا بالحق ) يعنى همه بايد يكديگر‏ ‏را سفارش به حق كنند. خوب اين سفارش به حق زندان اوين و‏ ‏محروميت هاى متعدد را به دنبال دارد؛ براى همين مى‎فرمايد: (و‏ ‏تواصوا بالصبر) همديگر را به بردبارى و صبر و استقامت دعوت‏ ‏كنند.

البته اگر خوب هم درس بخوانيد آينده متعلق به شما خواهد بود. و‏ ‏محروم كردن دانشجويان از تحصيل ظلم بزرگى است . خداوند در سوره ‏ ‏فاطر پس از ذكر علومى مثل انسان شناسى ، جانورشناسى ، گياه شناسى ،‏ ‏معدن شناسى و علوم ديگر مى‎فرمايد: (انما يخشى الله من عباده‏ ‏العلماء) يعنى خداوند در نظر عالمان داراى خشيت و بزرگى است . و‏ ‏مقصود از علما در اين آيه آقايان دانشگاهيان است ؛ يعنى كسانى كه با‏ ‏اين علوم فوق ارتباط دارند. خلاصه اين كه علاوه بر بى تفاوت نبودن و‏ ‏انجام وظيفه كردن درس هم خوب بخوانيد.

الان متأسفانه بعضى ها وقتى مى‎گويند نظام ، منظورشان يك شخص‏ ‏است؛ با اين كه اين درست نيست ، حفظ نظام يك واجب شخصى نيست‏ ‏بلكه مقصود اين است كه نظام باشد تا دستورات اسلام اجرا شود، ولى‏ ‏الان متأسفانه به نام اسلام افراد را بازداشت مى‎كنند و تحت فشار از آنها‏ ‏اعترافات بى اساس مى‎گيرند كه اينها همه بر خلاف اسلام است .

خيلى از شخصيت هايى كه در پيروزى انقلاب نقش داشتند و الان هم‏ ‏انقلابى اند متأسفانه در زندان هستند. اين اعتراف گيرى ها همه بر خلاف‏ ‏اسلام است. دستورات اسلام را زير پا مى‎گذارند و مى‎گويند براى حفظ‏ ‏نظام است ؛ در حالى كه امام خمينى (ره ) فرمودند: ملاك رأى ملت است ؛‏ ‏الان صريحا مى‎گويند ملاك رأى يك نفر است ، و اين برخلاف موازين‏ ‏است .

قرآن كريم مى‎فرمايد: (المومنون والمومنات بعضهم اولياء بعض‏ ‏يأمرون بالمعروف و ينهون عن المنكر) همه نسبت به يكديگر‏ ‏ولايت دارند، يعنى همه حق دارند و بايد امر به معروف و نهى از منكر‏ ‏كنند.

الان انحرافى پيش آمده كه همه بايد امر به معروف و نهى از منكر كنند و‏ ‏جلوى اين انحرافات را بگيرند. بى گناهانى در زندان هستند كه اين ظلم‏ ‏بزرگى است و بايد نسبت به آن بى تفاوت نباشيم .

ان شاءالله صابر و بردبار باشيد و خدا اجرتان دهد.

اللهم اصلح كل فاسد من امور المسلمين




عاطفه امام، فرزند 19 ساله جواد امام بازداشت شد
يکشنبه، ۱۵ شهريور، ۱۳۸۸

عاطفه امام، دختر 19 ساله جواد امام به طرز وحشیانه ای در خیابان طالقانی توسط افراد ناشناس بازداشت و به محلی نامعلوم منتقل شد

به گزارش خبرنگار نوروز، ساعاتی پیش چند نفر مرد نا شناس، عاطفه امام فرزند 19 ساله جواد امام عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی را با هتاکی و در حالیکه چادر از سر وی کشیده بودند بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

پس از این بازداشت وی در تماس کوتاهی به مادرش گفته است که با چشم بسته به محلی نامعلوم برده شده است و با این عنوان که لیاقت چادر ندارد چادر را از سرش کشیده اند. از محل نگهداری و نهاد بازداشت کننده وی اطلاعی در دست نیست.





در گردهمایی مادران ، شنبه 14 شهریور در پارک لاله اعلام شد:
درخواست گروهی از مادران داغدار و عزادار از رئیس قوه قضائیه – آقای صادق لاریجانی


پیگیری واقعی و جدی فجایع اخیر بدون مشارکت مردم به ویژه زنان امکان پذیر نخواهد بود . از اینرو پیشنهاد می شود دفتر مشارکت های مردمی حقیقت یاب ، در قوه قضائیه برای کشف حقایق اتفاق افتاده در ماه های اخیرتشکیل شود و از زنان متخصص روانشناسی و روانپزشکی و مددکاری اجتماعی غیر دولتی دعوت به عمل آید تا فرزندان ما با اطمینان از حفظ امنیت و آبرو بتوانند از شکنجه و تجاوز و آزارهای جنسی که بر آنها اعمال شده سحن بگویند .