موج گسترده بازداشت ها در سراسر کشور







باید با تمام توان به مبارزه با کودتاچیان ادامه داد و آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و از جمله دستگیرشدگان اخیر را خواستار شد.
حزب ما با همه امکانات خود برای افشاء توطئه کودتاچیان و آزادی زندانیان سیاسی مبارزه کرده و می کند.
بازداشت مبارزان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق دمکراتیک نه نشانه اقتدار، که گواه ضعف و استیصال ارتجاع حاکم است!

پس از رخدادهای خونین روز عاشورا، شاهد موج گسترده دستگیری فعالان صنفی و سیاسی در کشور هستیم.
کودتاچیان با برنامه هدفمند ده ها تن از مبارزان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان صنفی و مدافعان حقوق بشر را دستگیر و روانه زندان ساخته اند تا به زعم خویش مانع از گسترش جنبش اعتراضی گردند.
در میان بازداشت شدگان برخی از اعضای رهبری و فعالان احزاب و سازمان های ملی و میهن دوست و مسئولان انجمن های مردمی و صنفی به چشم می خورد.
بنا به اطلاعیه های منتشره از سوی تعدادی از سازمان ها و احزاب آزادیخواه و مترقی و پایگاه های اینترنتی مدافع جنبش اعتراضی، برخی از بازداشت شدگان عبارتند از: حسین موسویان رییس هیات اجراییه و از رهبران پر سابقه و قدیمی جبهه ملی ایران، ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران، بدرالسادات مفیدی دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران، بهاره هدایت مسئول روابط عمومی و سخنگوی دفتر تحکیم وحدت، مرتضی کاظمیان از مبارزان و عضو ائتلاف نیروهای ملی-مذهبی، حمید رضا خادم از اعضا و فعالان جبهه ملی ایران، علی حکمت روزنامه نگار و نایب رییس انجمن دفاع از مطبوعات، رضا تاجیک روزنامه نگار و از فعالان ائتلاف نیروهای ملی-مذهبی، محمد صادق جوادی حصار روزنامه نگار و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، ماشااله شمس الواعظین روزنامه نگار و از فعالان حقوق بشر، مرتضی حاجی مشاور محمد خاتمی و رییس بنیاد باران، علیرضا بهشتی مشاور میرحسین موسوی، قربان بهزادیان نژاد رییس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، منصوره شجاعی روزنامه نگار و فعال مرکز فرهنگی زنان و از اعضای کارزار (کمپین) 1 میلیون امضاء، عمادالدین باقی فعال حقوق بشر، حجت الاسلام ابوالفضل موسویان دبیر اجرایی مجمع مدرسین حوزه علمیه قم، حشمت الله طبرزدی فعال حقوق بشر، زهره تنکابنی از اعضای جمعیت مادران صلح و نوشین عبادی (خواهر شیرین عبادی)!
این دستگیری ها با هدف مرعوب ساختن جنبش مردمی و در راستای سیاست به خشونت کشاندن مبارزات دمکراتیک و آزادیخواهانه صورت گرفته است و بخشی از توطئه کودتاچیان برای مقابله با اعتراضات به حق توده های جان به لب رسیده تلقی می گردد. باید با تمام توان به مبارزه با کودتاچیان ادامه داد و آزادی فوری و بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و از جمله دستگیرشدگان اخیر را خواستار شد.
حزب ما با همه امکانات خود برای افشاء توطئه کودتاچیان و آزادی زندانیان سیاسی مبارزه کرده و می کند.
بازداشت مبارزان سیاسی، روزنامه نگاران و فعالان حقوق دمکراتیک نه نشانه اقتدار، که گواه ضعف و استیصال ارتجاع حاکم است!
تشدید مبارزه و حرکت به سمت اتحاد عمل مدافعان آزادی پاسخ جنبش مردمی به توطئه کودتاچیان به رهبری ولی فقیه می باشد!