اعلامیه کمیته مرکزی حزب توده ایران






مرگ بر دیکتاتور و دیکتاتوری
استیصال و رسوایی ”نظام اسلامی نمونه“
حمله به انبوه عزاداران محرم حتی در دوران رژیم پلیسی شاه نیز بی سابقه بوده است!
ماموران يگان‌های ويژه و نظامی در برابر دستورات فرماندهان خود مبنی بر شليک تير مستقيم به مردم سرپيچی می‌کنند!

بر اساس گزارش های رسیده از تهران و دیگر شهرهای کشور، مزدوران مسلح ولی فقیه و کارگزاران دولت کودتا در یک عمل بی سابقه به انبوه مردمی که برای بزرگداشت مراسم تاسوعا و عاشورا به خیابان ها آمده بودند یورش بردند و شمار زیادی را دستگیر و مجروح کردند. همچنین بر اساس آخرین گزارش ها تنی چند از هم وطنان شریف در پی تیراندازی ”انصار ولی فقیه“ جان خود را از دست داده اند.
یورش خشن، خونین و بی سابقه گزمگان استبداد به مراسم تاسوعا و عاشورا در تاریخ معاصر میهن ما بی سابقه است. استصیال و رسوایی مزدوران تاریک اندیشی که میهن ما را در بحرانی ژرف و هم جانبه فروبرده اند. در روزهای اخیر و خصوصاً در پی تظاهرات پر شکوه توده ها در مراسم به خاک سپاری آیت الله منتظری ابعاد بی سابقه ای به خود گرفته است. ایران در حالت حکومت نظامی به سر می برد، پادگان های سپاه و بسیج در حالت آماده باش اند و این سپاه و مزدواران بسیج و لباس شخصی های زیر نظر بیت خامنه ای هستند که بر مردم ما می تازند.
بر اساس گزارش هایی که زیر تیغ سانسور رژیم و قطع بودن وسایل ارتباط جمعی منتشر شده اند در پی درگیری های شدید دیروز تهران خيابان‌های تهران از صبح امروز شاهد تجمعات و درگيری‌های متعدد بوده است. حضور بی‌سابقه‌ای نيروهای نظامی و ضد شورش در خيابان‌های تهران آنچنان است که می توان تهران را به یک پادگان نظامی تشبیه کرد. در برخی نقاط درگيری‌ها بسیار شديد ‌است و مردم خشمگین موتورهای مزدوران رژیم را به آتش کشيدند.
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی جنبش راه سبز (جرس): ”در قم، اصفهان ، نجف آباد، کاشان، شیراز، مشهد و سایر شهرهای کشور مردم عزادار از صبح امروز با تجمع در هیاتهای عزاداری و با سر دادن شعارهایی چون: ”معاویه حیا کن سلطنت را رها کن“، ”خامنه ای یزید شد، یزید رو سفید شد“، صدای اعتراض خود را بر ضد ادامه حکومت استبدادی بلند کردند. بر اساس گزارش همین پایگاه جنبش سبز: ”خبرهای رسیده از شیراز حکایت از درگیری در مسجد قبا محل برگزاری سخنرانی آیت الله دستغیب دارد. همچنین راههای منتهی به شاهچراغ در کنترل کامل نیروهای نظامی است. از قم نیز خبر می رسد که اطراف بیوت آیات عظام منتظری و صانعی نیز زد و خورد و درگیری در جریان است. گفتنی است پرتاپ گاز اشک آور، فضای امنیتی ، حمله به سوگواران امام حسین و کنترل شدید همه تکایا و حسینیه ها، آخرین اقدام نظام ولایی برای سرکوب جنبش مردمی است.“
همچنین بر اساس گزارش پایگاه خبری ”جرس“: ”در حالی که لحظه به لحظه بر شدت درگيری ها در مناطق مختلف تهران افزوده می شود و کنترل بسياری از مناطق شهر از دست پليس خارج شده است، فرماندهان نظامی از نيروهای خود در مناطق مرکزی شهر خواسته است تا برای متفرق کردن مردم از شليک تير مستقيم استفاده کنند. ولی بسياری از تيم نيروهای گارد با سرپيچی تيرهای هوايی شليک می کنند يا به طور کلی امتناع می کنند.“

حوادث روزهای اخیر از برگزاری شکوهمند مراسم به خاک سپاری آیت الله منتظری تا حوادث تاسوعا و عاشورا بیش از هر چیز نشانگر ضعف و استیصال رژیم ولایت فقیه در برابر خشم و نارضایتی اکثریت قاطع مردم میهن ماست. اینکه در نظام ”اسلامی نمونه“ جهان به مردم عزادار در ماه محرم این چنین وحشیانه حمله می کنند و صدها تن را مجروح و شماری از هم وطنان را به شهادت می رسانند نشانگر توان عظیم جنبش مردمی از طرفی و سبعیت رژیم استبدادی از طرف دیگر و شمارش معکوسی است که برای فروپاشی رژیم تزویر و خودکامگی در میهن ما آغاز شده است. تمامی نیروهای مترقی، از جمله حزب توده ایران خود را بخشی از این حرکت عظیم انسانی-انقلابی برای آزادی میهن می دانند و تا پیروزی این جنبش دمی از پای نخواهند نشست. رژیم ضد مردمی مدتهاست در میهن ما باد می کارد و اینک لحظه درویدن طوفان برایش به سرعت نزدیک می شود.

کمیته مرکزی حزب توده ایران
6 دیماه 1388