بازداشت مادران عزادار و حامیان آنها







اعتراض حق طلبانه مادران عزادار در بطن جنبش مردمی علیه کودتای انتخاباتی قرار داشته و از پشتیبانی قاطع همه احزاب و سازمان های میهن دوست و مخالف ارتجاع واستبداد برخوردار است حزب توده ایران ضمن حمایت قاطع از حرکت و خواسته های مادران عزادار، حمله وحشیانه به آنها را محکوم و برای دفاع ازحقوق برحق آنان در کنار دیگر نیروهای مترقی مبارزه می کند. باید با تمام توان از مادران عزادار حمایت نمود، ما خواستار آزادی مادران عزادار دستگیر شده هستیم.

بار دیگر و این بار بصورت گسترده تر، مادران عزادار و حامیان آنها مورد هجوم نیروهای امنیتی، انتظامی و لباس شخصی قرار گرفتند.
روز شنبه 19 دی ماه در جریان حمله ماموران مسلح حداقل 30 تن از مادران عزادار دستگیر گردیده و مطابق آخرین گزارشات به بازداشتگاه وزرا انتقال داده شدند.
شبکه جنبش راه سبز-جرس- در این باره گزارش داد: "هر هفته شنبه ها مادران عزادار و حامیان آنها بین ساعت پنج تا شش بعد از ظهر در پارک دور هم جمع می شوند. حدود 70 نفر از مادران در پارک بودند که نیروهای امنیتی شروع به دنبال کردن مادرها کردند و آنها را به خارج از پارک منتقل کردند. تعدادی فرار کردند و تعدادی هم که 30 نفر می شدند، بازداشت و به زورسوار ون های انتظامی کردند و مادران موقع سوار شدن به ون مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. یکی از مادران که 75 سال سن دارد به بیمارستان منتقل شده است."
حرکت مادران عزادار، حرکتی مسالمت آمیز، اعتراضی و برحق است که همواره از سوی کودتاچیان با اعمال فشار، آزار، اذیت، دستگیری و زندان روبرو شده است.
خواست اساسی این مادران پاسخگویی مسئولان در برابر کشته شدن، زندانی بودن و یا ناپدیدن شدن فرزندان و بستگانشان می باشد.
اعتراض حق طلبانه مادران عزادار در بطن جنبش مردمی علیه کودتای انتخاباتی قرار داشته و از پشتیبانی قاطع همه احزاب و سازمان های میهن دوست و مخالف ارتجاع واستبداد برخوردار است حزب توده ایران ضمن حمایت قاطع از حرکت وخواسته های مادران عزادار، حمله وحشیانه به آنها را محکوم و برای دفاع ازحقوق برحق آنان در کنار دیگر نیروهای مترقی مبارزه می کند. باید با تمام توان از مادران عزادار حمایت نمود، ما خواستار آزادی مادران عزادار دستگیر شده هستیم.