ضرورت آمادگی و هوشیاری در برابر توطئه جدید کودتاچیان






باید با هوشیاری جنبش دلیرانه توده ها را برای مرحله ی جدید که در راه است آماده ساخت. شرط مبرم این احراز آمادگی، اتحاد عمل همه نیروهای ملی و میهن دوست و دوری جستن از تفرقه و پراکندگی به هر شکل و عنوان است!
مردم دلیر و قهرمان در صفوفی فشرده و متحد و با تشدید مبارزه در برابر کودتاچیان در صحنه حضور داشته و خواهند داشت!

در روزهای اخیر ابعاد جنگ روانی-تبلیغاتی کودتاچیان به رهبری ولی فقیه اوج تازه ای گرفته و زمینه چینی و تدارک برای یورش همه جانبه به جنبش مردمی بویژه رهبری آن میرحسین موسوی و مهدی کروبی وارد مراحل حاد و حساسی گردیده است!
پایگاه اطلاع رسانی کلمه 21 آذرماه در مطلبی تحت عنوان "مردم هوشیار باشند اتفاقی در پیش است"، نسبت به توطئه کودتاچیان واکنش به خرج داد و از جمله متذکر شد: "در پی اجرای سناریوی از پیش طراحی شده حرمت شکنی... و نسبت دادن آن به دانشجویان از دیروز رسانه های رسمی تبلیغات حجیم و هدف داری را آغاز کرده اند که با توجه به اطلاعات به دست آمده به نظر می رسد زمینه چینی برای برخی رفتارهای غیر متعارف جدید باشد. به کلیه حامیان جنبش سبز توصیه می شود در این زمینه کاملا هوشیار باشند و مرتبا خود را از آخرین تحولات مطلع نگهدارند."
کودتاچیان با دستاویز قرار دادن تصاویری که از شبکه دوم صدا و سیما پخش گردیده (میرحسین موسوی به درستی این اقدام را مشکوک نامیده است) و در آن ادعا می شود، دانشجویان و مردم معترض به کودتای انتخاباتی در جریان تظاهرات 16آذر-روز دانشجو- عکس های خمینی را به آتش کشیده اند، می کوشند با راه اندازی موج تبلیغاتی وسیع، نهادهای اطلاعاتی و امنیتی مانند سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات را به نام دفاع از "نظام" و "مقدسات" برای سرکوب شدیدتر جنبش مردمی و بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی و دیگر چهره های موثر مبارزه، در لحظه کنونی وارد صحنه ساخته و به این ترتیب تا پیش از آغاز ماه محرم که مرتجعان نسبت به گسترش اعتراضات مردمی طی آن سخت نگران اند، به زعم خود جنبش را مهار و سرکوب کنند.
سخنان امروز عامل و مسئول اصلی کودتای انتخاباتی یعنی ولی فقیه به خوبی نشانگر طراحی توطئه ای خطرناک برضد جنبش ضد استبدادی و شخصیت های موثر و تاثیر گذار آن است.
خامنه ای امروز 22 آذرماه در دیدار با گروهی از طلاب، روحانیون و مسئولان حوزه های علمیه و جمعی از ائمه جماعت مساجد تهران در سخنانی به مخالفان کودتای انتخاباتی و توده های حق طلب که برضد اجحاف و زورگویی دست به مبارزه دلیرانه زده اند، حمله کرده و با زبان تهدید آمیز خواستار پایان مخالفت ها با دولت برآمده از کودتا شد. وی در بخشی از سخنان خود از جمله خاطر نشان ساخت: "چشم خود را باز کنید و از این جریان تبری بجویید... وقتی اصلی ترین شعار جمهوری اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی، اسلام آن حذف می شود، آقایان باید به خود بیایند و بفهمند که راه غلطی را می روند... عده ای با شعار طرفداری از قانون، عمل خلاف قانون انجام می دهند... متاسفانه عده ای قانون شکنی و ایجاد اغتشاش کردند و زمینه ای را به وجود آوردند که دشمن مایوس و ناامید جان بگیرد و آن قدر جسارت پیدا کند که در مقابل چشم انبوه دانشجویان... به امام اهانت کند... چرا هنگامی که افراد فاسد و فراری و سلطنت طلب و توده ای از آن ها حمایت می کنند، به خود نمی آیند و متوجه نمی شوند که مسیر آن ها غلط و اشتباه است."
ولی فقیه سپس با (برادران سابق) خواندن چهره های موثر جنبش اعتراضی کنونی به آنها اتمام حجت کرده و در دفاع از دولت نامشروع دست نشانده خود گفت: "این برادران سابق ما که اسم و رسم خود را مدیون انقلاب اسلامی هستند، چرا به خود نمی آیند و نمی بینند که دشمنان انقلاب و امام چگونه از سخنان و اقدامات آنان خوشحالند و کف و سوت می زنند... دشمنانی که به دنبال ایجاد ناامنی و اغتشاش هستند با مردم طرف هستند و البته دستگاه های قانونی هم وظایفی دارند که باید به وظایف خود عمل کنند، دشمنان نظام اسلامی همچون کف روی آب هستند که از بین خواهند رفت...".
این سخنان تهدیدآمیز ژرفا و ابعاد توطئه کودتاچیان را نشان داده و حساسیت مرحله کنونی را به اثبات می رساند.
دستاویز به آتش کشیدن عکس خمینی، گام های اولیه و مقدمات نخستین برای سرکوب شدیدتر بوده و می توان با صراحت مدعی شد، این برنامه پس از 16 آذر به این سو وارد مرحله ای نوین گردیده است.
رشد و پویایی جنبش مردمی و ادامه پیکار با وجود سرکوب خونین، بعلاوه ژرفش شکاف در حاکمیت و بلند تر شدن صدای روحانیون با نفوذ که تا دیروز در موضع حمایت از حکومت بودند و اینک زبان به انتقاد از ولی فقیه و دولت دست نشانده او گشوده اند، طرح آغاز سرکوب با مستمسک قرار دادن ادعاهای پوچ را شتاب بخشیده است. اینک حمایت همه جانبه و بی چون و چرای ولی فقیه از دولت کودتا دیگر حتی در میان نیروهای مذهبی مدافع رژیم و روحانیون با نفوذ با انتقاد رو به گسترش روبرو است. مسیر دگرگونی روابط سیاسی درون حاکمیت و کاهش حمایت محافل روحانی سنت گرا و با نفوذ از دولت کودتا، از جمله عواملی به شمار می آیند که طرح سرکوب جنبش و دستگیری میرحسین موسوی و مهدی کروبی را در اولویت مرتجعان حاکم قرار داده است.
در چنین اوضاع حساس و سرنوشت سازی، مبارزه متحد علیه توطئه کودتاچیان و تلاش برای آمادگی جنبش مردمی در کلیه زمینه ها ضرورتی انکار ناپذیر دارد.
باید با هوشیاری جنبش دلیرانه توده ها را برای مرحله ی جدید که در راه است آماده ساخت. شرط مبرم این احراز آمادگی، اتحاد عمل همه نیروهای ملی و میهن دوست و دوری جستن از تفرقه و پراکندگی به هر شکل و عنوان است!
مردم دلیر و قهرمان در صفوفی فشرده و متحد و با تشدید مبارزه در برابر کودتاچیان در صحنه حضور داشته و خواهند داشت!