نگرانی نسبت به وضعیت زندانیان سیاسی آزادی برای همه زندانیان سیاسی






حزب توده ایران ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها، خصوصا در وضعیت کنونی زندانیان سیاسی زن به بند کشیده شده در زندان قرچک ورامین، خواستار مبارزه مشترک و سازمان دهی کارزاری وسیع در دفاع از جان زندانیان سیاسی است.
رژیم ولایت فقیه و دستگاه قضایی و امنیتی آن طی هفته های اخیر اعمال فشار به زندانیان سیاسی را تشدید کرده اند.
همزمان با اعمال محدودیت های فزاینده در اغلب زندان ها و افشای وضعیت غیر انسانی حاکم بر آنها، گزمگان استبداد و تاریک اندیشی بدون ارایه هیچ دلیلی گروهی از زندانیان سیاسی زن زندان گوهر دشت را به زندان قرچک ورامین انتقال دادند. این زندان که در بیابان های اطراف شرق تهران واقع شده اینک از جانب خانواده زندانیان سیاسی به دلیل شرایط و امکانات بسیار محدود و رفتار خشن و توهین آمیز ماموران امنیتی کهریزک دوم نام گرفته است.
در این خصوص پایگاه اطلاع رسانی کلمه 20 اردیبهشت ماه در گزارشی یادآور شده بود: "خانواده زندانیان سیاسی زن در زندان قرچک ورامین شرایط جسمی و روحی عزیزان دربندشان را بسیار نگران کننده توصیف کرده اند ... زندانیان سیاسی زن در ملاقات با خانواده هایشان گفته اند در صورت عدم تغییر وضعیت موجود .... دست به اعتصاب غذا می زنند. به گفته این زندانیان زندان قرچک ورامین، کهریزک دوم است چرا که وضعیت بهداشتی بسیار نامناسبی دارد."
همچنین مادران پارک لاله (عزادار) با انتشار اطلاعیه ای ضمن هشدار نسبت به وقوع فاجعه در زندان قرچک ورامین اعلام داشتند: "کهریزک را همه به خاطر داریم، زندانی در جنوب غربی تهران که پس از خیزش اعتراضی مردم در سال 88، به اردگاه مرگ تبدیل شده بود ... امروز این فاجعه در زندان دیگری به نام قرچک ورامین در جنوب شرقی تهران یا شاید در زندان های شناخته و ناشناخته دیگری در کشورمان در شرف وقوع است. مساله انتقال زندانیان سیاسی و عادی به قرچک ورامین هنوز بر کسی روشن نیست. ولی آنچه مسلم است پیگیری و پایداری زنان برای رفع تبعیض و کسب حقوق انسانی و برابرشان، پایه های حکومت را به لرزه درآورده است."
مادران پارک لاله (عزادار) در پایان با درخواست آزادی همه زندانیان سیاسی و مواردی دیگر خواستار واکنش ملی و بین المللی نسبت به وضعیت نگران کننده زندانیان سیاسی بویژه زنان مبارز محبوس در زندان قرچک ورامین شدند. مطابق گزارشات رسمی و موثق تاکنون شبنم مددزاده، مریم حاجیلو، مطهره بهرامی، مریم اکبری منفرد، معصومه یاوری، کبری بنازاده، مهوش شهریاری و فریبا کار آبادی از جمله زندانیان سیاسی زن هستند که به زندان قرچک ورامین منتقل شده اند.
در همین حال به دستور وزارت اطلاعات تمامی 21 زن زندانی سیاسی زندان اوین نیز به بند قرنطینه این زندان انتقال داده شده اند. نسرین ستوده، بهاره هدایت، لیلا توسلی، هنگامه شهیدی و مهدیه گلرو از جمله این منتقل شدگان هستند.
در هفته ها و روزهای اخیر انتشار نامه های افشاگرانه مهدی محمودیان از فجایع زندان گوهردشت و ضیا نبوی از زندان کارون اهواز لزوم مبارزه ای متحد و یکپارچه در دفاع از جان و حقوق زندانیان سیاسی را برجسته ساخته است. بعلاوه در این اوضاع شکایت 26 زندانی سیاسی از وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران و انتشار بیرونی این شکایت نامه جلوه و گواه دیگری از شکنجه، بی رحمی، شقاوت و شرایط غیر انسانی در زندان های رژیم ولایت فقیه را آشکار ساخت.
حزب توده ایران ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها، خصوصا در وضعیت کنونی زندانیان سیاسی زن به بند کشیده شده در زندان قرچک ورامین، خواستار مبارزه مشترک و سازمان دهی کارزاری وسیع در دفاع از جان زندانیان سیاسی است. می توان متحد و یکپارچه با جلب حمایت و پشتیبانی نیروهای ترقی خواه جهان، دسیسه های شوم مزدوران استبداد ولایی را ناکام و خنثی ساخت.

سایت حزب توده ایران
۲۴ ارديبهشت ۱٣۹۰ - ۱۴ می ۲۰۱۱