پیام اول ماه مه حزب‌های کمونیست جهان به طبقه کارگر ایران


در آستانه جشن‌های روز جهانی کارگر، 33 حزب کمونیست کارگری جهان در یک پیام مشترک بی سابقه همبستگی خود را با طبقه کارگر و زحمتکشان ایران اعلام کردند. در این بیانیه بسیار پر اهمیت، حزب‌های پرقدرت جنبش کمونیستی از 5 قاره جهان، به موازات شادباش به کارگران ایران، با صراحت برای مبارزه آنان "در راه تأمین زندگی و شرایط کاری شایسته، و کسب حقوق جهان‌شمول خود، از جمله حق تجمع و تشکل آزادانه و آزادی بیان، آرزوی موفقیت" کردند.
کمونیست‌های جهان با اشاره به "بحران اقتصادی-اجتماعی ویرانگر و بی‌سابقهٔ ناشی از اقدام‌های ضد مردمی رژیم ایران از یک سو، و تحریم‌های اقتصادی شدید و فلج کنندهٔ تحمیل شده بر ایران"، خواستار پایان دادن به تحریم‌ها "که به زندگی مردم عادی ایران آسیب می‌رسانند و در خدمت منافع اقلیت قدرتمند و ثروتمند کشورند"، شدند.

در این بیانیه که از سوی اکثر حزب‌های کمونیست در منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه ایران و از جمله بحرین، پاکستان، ترکیه، فدراسیون روسیه و عراق مورد حمایت قرار گرفت، شادباش آن‌ها به مناسبت روز جهانی کارگر به طبقهٔ کارگر و زحمتکشان ایران ابراز شده و با مبارزهٔ کارگران ایران در راه صلح، عدالت اجتماعی، و حقوق بشر و دموکراتیک ابراز همبستگی اعلام می‌شود.

شادباش روز جهانی کارگر به زحمتکشان ایران


ما احزاب و سازمان‌های امضا کنندهٔ زیر به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی همبستگی کارگران جهان، به زحمتکشان ایران درود می‌فرستیم و برای آن‌ها در مبارزهٔ پیچیده و دشوارشان در راه تأمین زندگی و شرایط کاری شایسته، و کسب حقوق جهان‌شمول خود، از جمله حق تجمع و تشکل آزادانه و آزادی بیان، آرزوی موفقیت داریم.
ما رخدادهای حساس درون و پیرامون ایران، به ویژه بحران اقتصادی-اجتماعی ویرانگر و بی‌سابقهٔ ناشی از اقدام‌های ضد مردمی رژیم ایران از یک سو، و تحریم‌های اقتصادی شدید و فلج کنندهٔ تحمیل شده بر ایران از سوی دیگر را دنبال کرده و می‌کنیم. تهدید و خطر جنگ و مداخلهٔ نظامی و تحریم‌های اقتصادی گسترده موجب تشدید وخامت شرایط زندگی زحمتکشان ایران و رانده شدن میلیون‌ها تن به زیر خط فقر شده است. بر اساس گزارش رسانه‌ها، به دلیل نبود مواد اولیه و قطعات، صنایع یا به تعطیلی کشانده شده‌اند یا با ظرفیتی کمتر از معمول کار می‌کنند؛ سلامت و بهزیستی مردم نیز به علت کمبود تجهیزات پزشکی و دارو لطمه خورده است، و قیمت کالاهای اساسی روزمرهٔ مردم و مسکن به علت کم ارزش شدن واحد پول ملی کشور و تورم مهار نشدنی، سر به فلک کشیده است. به روشنی دیده می‌شود که اعمال تحریم‌های گسترده و نبود سیاست‌های اقتصادی در خدمت منافع زحمتکشان، یک اقتصاد دلالی و متکی بر واردات و رانت‌خواری به وجود آورده است، و کنترل بخش‌های عمدهٔ اقتصاد ایران را به دست سران و فرماندهان سپاه پاسداران و وابستگان آن‌ها سپرده است.
ما ضمن اینکه از پیشرفت‌های مثبت حاصل شده در گفتگوهای اخیر بر سر برنامهٔ هسته‌ای ایران و تنش‌زدایی بین طرف‌های درگیر استقبال می‌کنیم، اما همچنان بر مخالفت قاطع خود با تحریم‌های شدید اقتصادی تحمیل شده توسط ایالات متحد آمریکا و اتحادیهٔ اروپا تأکید می‌کنیم، و خواستار پایان دادن به تحریم‌ها هستیم که فقط به زندگی مردم عادی ایران آسیب می‌رسانند و در خدمت منافع اقلیت قدرتمند و ثروتمند کشورند.
بار دیگر به مناسبت روز جهانی کارگر به طبقهٔ کارگر و زحمتکشان ایران درود می‌فرستیم و حمایت خود را از مبارزهٔ آن‌ها در راه صلح، عدالت اجتماعی، و حقوق بشر و دموکراتیک اعلام می‌کنیم.
۳۰ آوریل ۲۰۱۲ (10 اردیبهشت ماه 1391)
حامیان و امضا کنندگان:
(1) حزب کمونیست استرالیا- (2) حزب کمونیست بنگلادش- (3) حزب کارگر بلژیک- (4) حزب کمونیست بریتانیا- (5) جمعیت ترقی‌خواه دموکراتیک بحرین (6) حزب کمونیست کانادا- (7) حزب کارگر سوسیالیستی کرواسی- (8) حزب زحمتکشان مترقی قبرس (آکل) -(9) حزب کمونیست موراوی و بوهمی- (10)حزب کمونیست در دانمارک- (11)حزب کمونیست مصر- (12)حزب کمونیست فنلاند- (13) حزب کمونیست آلمان- (14) حزب کمونیست یونان - (15)حزب کمونیست هند - (16)حزب کمونیست هند (مارکسیست) - (17) حزب توده ایران - (18) حزب کمونیست عراق - (19)حزب کمونیست ایرلند - (20) حزب کمونیست اردن - (21)حزب کمونیست لبنان - (22) حزب کمونیست لوکزامبورگ - (23) حزب کمونیست مکزیک - (24) حزب مردم فلسطین -(25)حزب کمونیست پاکستان - (26)حزب کمونیست پرتغال - (27) حزب کمونیست فدراسیون روسیه - (28) حزب کمونیست آفریقای جنوبی - (29)حزب کمونیست سودان - (30) حزب کمونیست سوئد -(31) حزب کمونیست کارگری مجارستان - (32)حزب کمونیست ترکیه - (33) حزب کمونیست ایالات متحده -