برای پشتیبانی از انقلاب، متحد شویم!


اعلامیه حزب کمونیست مصر

برای پشتیبانی از انقلاب، متحد شویم!
مردم مصر با گردهمایی میلیونی در میدان های "التحریر"[آزادی] در قاهره، و سایر استان ها، در روز جمعه، ۴ آذرماه (۲۵نوامبر)، بر ادامهٔ انقلاب تا رسیدن به خواسته ها و دست‌یافتن به هدف های انقلابی، تاکید کرد ند.
مردم انقلابی مصر در تظاهرات روز جمعه شعارِ هوشیاری و مقاومت در برابر سرکوب‌ها و توطئه هایی که با هدف بازگرداندن نظام سابق صورت می گیرد را سر دادند. این توطئه ها، چه به صورت تعیین "جنزوری" برای مقام نخست وزیری، و چه به صورت اصرار بر برگزاری انتخابات و به تعویق نینداختنِ آن، در حال انجام است.
مردم انقلابی به منظور افشایِ مانورها و تبانی‌های پشت پرده‌یی که برضد انقلاب صورت می گیرد، به میدان آمدند. آنان بر حضور در صحنهٔ مبارزه تا رسیدن به خواست بحق‌شان در مورد تشکیلِ دولت "نجات ملی"یی مرکب از شخصیت‌های معتقد و مومن به انقلاب و انتخاب چنین شخصیت‌هایی، در میدان "التحریر" اصرار ورزیدند. در این رابطه، حزب کمونیست بر موردهای زیر تاکید می ورزد:
۱.‌ مخالفت با تعیین "جنزوری" برای تشکیل کابینه و محکوم کردن روش «شورای نظامی» حاکم در رویارویی با خواست‌ها و هدف‌های انقلاب و تلاشِ این شورا در سرکوب‌گری وحشیانه که کشور را به سوی درگیری و رودر رویی می کشاند و در نهایت به شهید و زخمی شدن عدهٔ دیگری از مردم می‌انجامد. به همین دلیل، حزب کمونیست خواستِ بحقِ تعیین "دولت نجات ملی" را که در میدان(التحریر) به تصویب مردم رسید، تایید می کند. این دولت[نجات ملی] باید دارای صلاحیت‌ها و اختیارهای کامل باشد و ارتش را نیز برای دفاع از مرزها به پایگاه‌های خود بازگرداند. حزب بر ادامهٔ تحصن و تظاهرات مسالمت آمیز تا رسیدن به خواسته ها تاکید می ورزد؛
۲.‌ ما ضمن ابراز نگرانی از ادامه اصرارورزی بر برگزاری انتخابات، که کشور را با خشونت و آشوب بیشتری روبه‌رو می سازد، تاخیر در برگزاریِ انتخابات را خواهانیم. بر گزاریِ انتخابات نه تنها زمینه را برای انتقال قدرت به غیر نظامیان فراهم نمی آورد، بلکه قدرت را نزد شورای نظامی کنونی ابقا می‌کند. تنها انتخاباتی که با نظارتِ یک دولت "نجات ملی" صورت پذیرد می تواند مورد اطمینان مردم انقلابی قرار گیرد و به پاکسازی کشور از "ضد انقلاب" منجر گردد و آن را به سوی حکومتی دموکراتیک که ارادهٔ مردم را نمایندگی کند رهنمون شود. به همین دلیل ما همهٔ حزب‌ها و نیروهای سیاسی معتقد به انقلاب را به پشیبانی از خواست‌های تودهٔ انقلابی حاضر در میدان‌های (التحریر) و دوری گزیدن از هر گونه تفرقه‌یی در صف‌های انقلاب دعوت می کنیم؛
۳.‌ قانونِ انقلابی(یعنی خواست‌هایِ مردمی)، همان گونه که نظامِ «حسنی مبارک» را به سقوط کشاند و «شورای نظامی» را به مسند قدرت نشاند، امروز، و پس از آنکه این «شورا» در مدیریتِ مرحلهٔ انتقالِ قدرت به غیرِ نظامیان ناتوانی خود را نشان داد، نیز هرگونه نظر خواهی به منظور ادامهٔ کار این «شورا» را دورِباطلی در افزایش تنش و درگیری بیشتر بین مردم انقلابی و «شورا» تلقی می‌کند.
حزب کمونیست مصر
۵ آذرماه ۱۳۹۰ (۲۶ نوامبر ۲۰۱۱