شکست دیپلماسی هسته ای دولت کودتا تصویب قطعنامه چهارم شورای امنیت علیه ایران






حزب ما ضمن محکوم ساختن تحریم ها علیه ایران، سیاست های ضد ملی و مغایر با منافع ملی
دولت کودتا به رهبری ولی فقیه را عامل تشدید فشار برکشور و پایمال شدن حقوق، منافع و امنیت ملی ایران قلمداد می کند.
حزب توده ایران هم چنانکه بارها اعلام داشته، باردیگر تاکید می کند، دولت کودتا قادر و مایل به تامین منافع ملی ایران و تضمین حقوق بدیهی کشور در زمینه انرژی هسته ای در تعامل سازنده و مثبت با جهان نبوده و نخواهد بود.




پس از مدتها رایزنی سرانجام شورای امنیت سازمان ملل متحد، چهارمین قطعنامه تحریم علیه ایران را با 12 رای مثبت، 2 رای منفی و 1 رای ممتنع از تصویب گذراند.
تصویب این قطعنامه که به گفته هیلاری کلینتون وزیرخارجه ایالات متحده آمریکا، "مهم ترین تحریم هایی خواهد بود که ایران تاکنون با آن مواجه شده است"، در اوضاعی صورت گرفت که دولت کودتا با مسئولیت مستقیم ولی فقیه با امضاء بیانیه تهران با مشارکت برزیل و ترکیه به زعم خود کوشیده بود، از اجماع بین المللی و تصویب قطع نامه ای جدید توسط شورای امنیت جلوگیری کند. تصویب قطعنامه 1929 شکت دیپلماسی هسته ای و تبلیغات دروغین و بی پشتوانه دولت کودتاست که منافع ملی و حقوق حقه مردم میهن ما را فدای سیاست های ماجراجویانه، نادرست و تنش آفرین خود ساخته است. دیپلماسی غلط و ضد ملی این دولت نامشروع حتی نتوانست حمایت روسیه و چین دو عضو صاحب حق وتو و با نفوذ شورای امنیت را برای خود حفظ کند.
همچنین با همه تبلیغات و بزرگ نمایی ارتجاع حاکم، بیانیه سه جانبه تهران نیز نتوانست شکاف لازم و موثر در جلوگیری از تصویب قطعنامه را موجب گردد.
تصویب قطع نامه چهارم تحریم ها علی رغم ادعای امپریالیسم آمریکا مبنی بر اینکه مردم ایران را هدف قرار نداده و هوشمندانه برگزیده شده، به شدت به زیان منافع و امنیت ملی کشور ما بوده و در اوضاع حساس کنونی و با نظر به تحولات سیاسی داخلی، می تواند دستاویزی برای تشدید اختناق و سرکوب واعمال فشار بیشتر به جنبش مردمی باشد. فضای تخاصم و تنش در روابط بین المللی و پرونده هسته ای فقط به سود ارتجاع حاکم است. نخستین واکنش های رژیم ولایت فقیه به تصویب قطعنامه چهارم، نظیر طرح دو فوریتی تجدید نظر در رابطه با آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مجلس شورای اسلامی و موضع گیری احمدی نژاد که در سفر تاجیکستان به سر می برد مبنی براینکه "این قطعنامه ها برای ملت ایران پشیزی نمی ارزد... باید در زباله دانی انداخته شود." حاکی از سیاست غیر مسئولانه، ماجراجویانه و به شدت خطر آفرین برای میهن ماست و بن بست و شکست سیاست هسته ای کنونی را هویدا می سازد.
حزب ما ضمن محکوم ساختن تحریم ها علیه ایران، سیاست های ضد ملی و مغایر با منافع ملی دولت کودتا به رهبری ولی فقیه را عامل تشدید فشار برکشور و پایمال شدن حقوق، منافع و امنیت ملی ایران قلمداد می کند.
حزب توده ایران هم چنانکه بارها اعلام داشته، باردیگر تاکید می کند، دولت کودتا قادر و مایل به تامین منافع ملی ایران و تضمین حقوق بدیهی کشور در زمینه انرژی هسته ای در تعامل سازنده و مثبت با جهان نبوده و نخواهد بود.
قطعنامه چهارم تحریم شورای امنیت باردیگر و اینبار روشن تر از قبل، خطری را که از ناحیه ادامه حضور دولت احمدی نژاد در قدرت برای میهن ما پدید می آورد، برجسته ساخته و ضرورت برکناری این دولت نامشروع و ضد ملی را بیش از پیش در دستور کار همه مدافعان استقلال، آزادی، عدالت و سربلندی ایران قرار می دهد.
ضمن مخالفت قاطع با تحریم و مداخله کشورهای امپریالیستی برای برکناری دولت ضد ملی کودتا متحدا مبارزه کنیم!

سایت حزب توده ایران
۱۹ خرداد ۱٣٨۹ - ۹ ژوئن ۲۰۱۰