!اعترافات اجباری و نمایش های تلویزیونی بخشی از طرح کودتا است


اعترافات اجباری و نمایش های تلویزیونی بخشی از طرح کودتا است!

ما همچنان که بارها اعلام کرده ایم، این بار نیز تاکید می کنیم هرگونه اعتراف واقرار زیر شکنجه و درفضای ضد انسانی زندان سندیت نداشته و قابل استناد نیست.

با ادامه مبارزات علیه کودتای واپس گرایان، بخش های دیگری از طرح کودتا که توسط ولی فقیه، سپاه پاسداران، شکنجه گران وزارت اطلاعات و باندهای هوادار احمدی نژاد از قبل تدوین و تهیه شده دردستور کار قرارگرفته و متناسب با اوضاع صحنه سیاسی کشور، به اجرا گذاشته می شود.
برنامه اعتراف گیری ونمایش اقاریر بازداشت شدگان اخیر دررسانه های همگانی قسمت دیگری از طرح کودتا است که هدف آن معرفی اصلاح طلبان، نیروهای ملی و مذهبی ودیگر نیروهای مخالف نتایج انتخابات به عنوان عوامل "انقلاب مخملی" و یا "وابسته به بیگانگان" می باشد.
چندی پیش همزمان با گزارشاتی دررسانه ها و مطبوعات وابسته به طیف ارتجاع حاکم مبنی بر اعترافات دستگیرشدگان، سردبیر روزنامه "اندیشه سبز" و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، درمصاحبه ای که در خبرگذاری ایسنا 6 تیرماه بر پا شد، با لحنی غیر متعارف وجهت دار به میرحسین موسوی حمله برده و اورا مسئول حوادث اخیر نامید.
همچنین "الغای نگرانی از سلامت انتخابات" دراین "مصاحبه" برنامه ای از پیش طراحی شده خوانده شد که هدف اش بی اعتبار ساختن نظام است!
بدون تردید چنین نمایش های مشمئز کننده ای ادامه خواهد یافت و دستگاه بازجویی و شکنجه نهادهای امنیتی بویژه اطلاعات سپاه پاسداران برنامه مفصلی برای اعتراف گیری و پخش آن تدارک دیده اند.
این برای نخستین بار نیست رژیم ولایت فقیه دست به چنین اقداماتی می زند و تا مادامیکه بساط استبداد و ارتجاع باقی است، شاهد اینگونه اعتراف گیری ها بوده و خواهیم بود. درحال حاضر آماج اصلی کودتاچیان از فشار به زندانیان، ایجاد فضای رعب ووحشت وپرونده سازی برای فعالان سیاسی، اجتماعی، صنفی روزنامه نگاران است. به این ترتیب ارگان های امنیتی-اطلاعاتی تلاش دارند، حوادث اخیر و جنبش گسترده مردمی را با برچسب دروغ یک "انقلاب مخملی" که از سوی امپریالیسم هدایت می شود، معرفی سازنند. سخنان محسنی اژه ای وزیر اطلاعات و نیز فرمانده لشگر سپاه پاسداران که درتهران مستقر شده، مبنی بر دخالت بیگانگان و دستگیری گروهی از "وابستگان سرویس های کشورهای غربی" همگی درراستای پرونده سازی و طرح اعتراف گیری است. علاوه براین برنامه شکنجه و اعترافات اجباری، اهرمی دردست کودتاچیان برای اعمال فشار بیشتر به میرحسین موسوی، کروبی واصلاح طلبان مقاوم بوده و درپی ایجاد نفاق و پراکندگی درجنبش مردمی است. کودتاچیان می کوشند با اعتراف گیری و پخش آن چنان فضایی را مهیا سازنند که ادامه سرکوب خشن وبی رحمانه مردم فراهم آمده و کشتار را یک حرکت مشروع تدافعی برای خنثی کردن "انقلاب مخملی" معرفی نمایند. بی جهت نبود، جبهه مشارکت اسلامی دربیانیه خود تحت عنوان درباره پروژه های نخ نمای اعتراف گیری، 6 تیرماه از جمله نوشته بود: "به میان کشیدن موضوع انقلاب یا کودتای مخملی از سوی اصلاح طلبان درخدمت همین هدف است. این ماجرای تازه درتحولات اخیر همان حکایت تکراری دکمه ای است که برای آن به دنبال کت می گردند ... اینکه فشار به برخی .... درجریان است تا یکباره آنها را درزندان متوجه کند که درتمام این سال ها درحال خیانت به انقلاب ومیهن و مردم خود بوده اند وناگهان بازجویی از راه رسیده و آنها را متوجه خیانت خود کرده است. ادعای محمل انقلاب مخملین که سال ها است اقتدار گرایان مایلند به اصلاح طلبان نسبت دهند و..... بنای آن دارند که اتهامات سنگینی را با استفاده از اهرم های فشار غیرقانونی به آنها نسبت دهند... ."
درطول سی سال گذشته رژیم ولایت فقیه درمقاطع مختلف هنگام سرکوب مبارزات مردم واحزاب وسازمان های مترقی و دگراندیش از این شیوه استفاده کرده است. نمایش هایی از این قبیل و برپایی شوهای تلویزیونی خصلت واقعی حاکمیت را آشکار می سازد که جز به سرکوب و تزویر و دروغ تکیه ندارد. نمایش های تلویزیونی، اقاریر اجباری واعترافات دروغین همواره بخشی از سرکوب سیاسی درجمهوری اسلامی بوده که اینک گریبان مخالفان کودتا وبخش های از اصلاح طلبان حکومتی را گرفته است.
ما همچنان که بارها اعلام کرده ایم، این بار نیز تاکید می کنیم هرگونه اعتراف واقرار زیر شکنجه و درفضای ضد انسانی زندان سندیت نداشته و قابل استناد نیست. این ترفند برای مردم ونیروهای میهن دوست کشور شناخته و رسوا شده است. حزب ما اعتراف گیری بازداشت شدگان رخ دادهای اخیر از جمله فعالان سیاسی، اجتماعی، روزنامه نگاران و اصلاح طلبان را محکوم کرده واز حیثیت و حقوق آنان حمایت می کند!
و خواستار آزادی بی قید شرط آنان و دیگر زندانیان سیاسی هستیم.



لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۴


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۴

کمیته صیانت از آرا طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ نماینده ای به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است
* تشکيل زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر تهران
* شورای نگهبان احمدی‌نژاد را رئیس جمهور اعلام کرد
* وزیر اطلاعات در قم: حساب اخلالگران از مردم معترض جداست/ موسوی بعد از انتخابات بد عمل کرد
* چرا از ما می ترسند !؟ بازداشت بیش از 20 نفردر راهپیمایی آرام مادران عزادار
* دفتر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان به آتش کشیده شد



کمیته صیانت از آرا طی بیانیه ای اعلام کرد: هیچ نماینده ای به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است
قلم - کمیته صیانت از آرا ستاد مهندس میرحسین موسوی طی بیانیه ای اعلام کرد، هیچ نماینده از سوی مهندس میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.
به گزارش قلم نیوز، کمیته صیانت از آرا ستاد مهندس میرحسین موسوی طی بیانیه ای اعلام کرد، هیچ نماینده از سوی مهندس میرحسین موسوی به هیات بازشماری آرا معرفی نشده است.
در این بیانیه آمده است:
از سوی مهندس میرحسین موسوی هیچ نماینده ای برای حضور در هیات ویژه تشکیل شده از سوی شورای نگهبان به منظور بازشماری تعدادی از صندوق های آرا در تهران و شهرستانها معرفی نشده است.


تشکيل زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر تهران (خبر ويژه)
دوشنبه 8 تير 1388
۶ تا ۷ بعد از ظهر - از تهران خبر می رسد که زنجيره های انسانی در امتداد خيابان ولی عصر به راه افتاده اند. در ميدان تجريش عده زيادی در پياده رو دست های يکديگر را گرفته و در حال حرکت هستند. در پارک ملت، پيچ شميران، ميدان ونک و ميدان ولی عصر نيز عده زيادی به چشم می خورند. تعداد افراد لباس شخصی با موتور و باتوم همراه نيروی انتظامی کاملا مشهود است.
نيروهای ضد شورش موتورسوار با چراع روشن در خيابان مانور وحشت می دهند.
جمعيت زيادی آمده اند و در يک سمت خيابان راه می روند . در کوچه های فرعی ميدان ولی عصر نيروهای انتظامی را آماده باش نگه داشته اند. لباس شخصی ها به صورت دو ترکه بر موتورسيکلت های کنار پياده روها ايستاده اند و بی سيم به دست در حال گزارش هستند.
تلفن های منطقه ولی عصر از ديشب قطع است. خبر رسيده ميدان ولی عصر درگيری ايجاد شده و در چهارراه ولی عصر نيز نيروی زيادی مستقر شدند.


شورای نگهبان احمدی‌نژاد را رئیس جمهور اعلام کرد
شورای نگهبان پس از بازشماری ۱۰ درصد آرا در کل استان‌ها در شامگاه دوشنبه (۸ تیر) پیروزی محمود احمدی‌نژاد را در دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تأیید کرد. این شورا در همین روز پیشنهادهای میرحسین موسوی را رد کرده بود.
عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پیش از ظهر روز دوشنبه اعلام کرد که پیشنهاد میرحسین موسوی با حضور نماینده‌ی وی بررسی شد، اما به نتیجه‌ی مثبت نرسید. کدخدایی ساعتی قبل از آن گفته بود که شورای نگهبان از پیشنهاد موسوی استقبال کرده است.
باید اشاره کرد که دو کاندیدای معترض، میرحسین موسوی و مهدی کروبی خواستار ابطال انتخابات و یا رسیدگی به شکایت‌ها توسط یک شورای حکمیت توسط نمایندگان مراجع تقلید شده بودند.
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام بی‌نتیجه بودن جلسۀ هیئت ویژه شورای نگهبان با نماینده میرحسین موسوی، گفت: «دستور بازشماری صندوق‌ها مقابل دوربین‌های صداوسیما صادر شد.» او افزود: «قرار است بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها در کل استان‌ها در مقابل دوربین‌ها انجام شود».
آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، تایید صحت انتخابات را طی نامه‌ای به صادق محصولی وزیر کشور اعلام کرد.
در متن این نامه به وزیر کشور آمده است: « طبق ماده ۸۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر مهلت قانونی دریافت شکایات، در دوره تمدید پنج روزه نیز نسبت به دریافت شکایات اقدام و متعاقب بررسی‌ها و رسیدگی‌های دقیق و همه جانبه، از آنجا که بخش عمده‌ای از موارد اعلامی از مصادیق تخلف یا تقلب انتخاباتی خارج و بعضاً تخلفات مختصری که وقوع آن در اغلب انتخابات مشهود و غیرقابل اعتناست، سرانجام شورای نگهبان با بررسی موضوع در جلسات عدیده و با وارد ندانستن شکایات و اعتراضات، صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را طبق ماده ۷۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری مورد تأیید قرار داد».
احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در این نامه «به ویژه از نامزدهای محترم که با حضور خود گرمی و رونق عرصه رقابت را فراهم آوردند» قدردانی کرد و در پایان افزود که این انتخابات ریاست جمهوری «برگ زرینی در تاریخ مردم‌سالاری دینی ایران اسلامی از خود به جا گذاشت».


وزیر اطلاعات در قم: حساب اخلالگران از مردم معترض جداست/ موسوی بعد از انتخابات بد عمل کرد
قم - خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات با اعلام اینکه "بسیاری از معترضان مردم هستند اما در پوشش آنها عده‌ای اخلالگر بودند که کشتارها نیز مربوط به آنهاست" شیوه برخورد مهندس موسوی با قضایای پس از انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایشان در این قضیه بد عمل کرد و اگر در همان جهت ادامه دهد عواقب بسیاری به گردن او و امثال او خواهد بود.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای قبل از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد در پاسخ به سئوالی مبنی بر استراتژی وزارت اطلاعات در خصوص دفاع از حریم ولایت اظهار داشت: این‌که ادعا کنیم تمام معترضان ضد ولایت فقیه و رهبری هستند، درست نیست و آقای موسوی نیز خودشان گفته‌اند تابع ولایت فقیه و نظام هستند.
وزیر اطلاعات با بیان این‌که این وزارت توفیقات خوبی در راستای کشف توطئه‌های قبل و پس از انتخابات داشته است، افزود: در حال حاضر مسائل و قضایای پس از انتخابات پیچیده است و آنچه امروز نیاز است تنویر افکار عمومی مردم و حتی خواص است.
وی یادآور شد: جهت روشن شدن ماهیت فتنه بیش از کار اطلاعاتی و امنیتی به روشنگری و تنویر افکار عمومی نیاز است.
تقلب تاثیرگذاری در انتخابات روی نداده است
وزیر اطلاعات در ادامه وجود هر گونه تقلب سازمان یافته تأثیر گذار در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری را رد کرد.
بنده در جلسه‌ای اقدامات وزارت اطلاعات را مطرح کرده و گفتم با توجه به اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت اطلاعات با قاطعیت ادعا می‌کنم هیچ گونه تقلب سازمان یافته تأثیر‌گذار در انتخابات صورت نگرفته است.
وی ضمن تبیین مسائل پیش آمده در انتخابات خواستار تبعیت کاندیدا‌های معترض و تمام افراد از قانون شد و افزود: متأسفانه عده‌ای با کار‌هایی که انجام دادند به خاطر استبداد در رأی و عدم تمکین از قانون، حماسه 40 میلیونی را در ذائقه مردم تلخ کردند.
محسنی اژه‌ای در ادامه ضمن انتقاد از رفتارهای مهندس میرحسین موسوی بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بنده روز 25 خردادماه خدمت ایشان رسیدم و به ایشان گفتم مسیر شما غیرقانونی است و شما را به جایی نخواهد رساند و باعث زحمت برای شما و کشور خواهد شد. اگر دلیلی دارید مطرح کنید ما نیز کمک می‌کنیم، چرا اجازه نمی‌دهید مسائل از طریق قانون حل و فصل شود

دولت نهم فضای کشور را تغییر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جبهه‌گیری‌های صورت گرفته علیه دولت نهم اظهار داشت: از فروردین‌ماه سال گذشته جبهه‌گیری و برنامه‌ریزی‌ها علیه دولت در انتخابات دهم شروع شد و افرادی که هیچ سنخیتی با هم نداشتند در یک راستا همسو شدند و سعی‌شان این بود تا به هر نحو ممکن از ادامه دولت نهم جلوگیری نمایند.
اژه‌ای یادآور شد: البته بنده نمی‌گویم دولت بی‌نقص و عیب بوده است، حتماً نقایص و اشتباهاتی در کارشان بوده اما برخی متأسفانه طوری وانمود می‌کردند که با وجود دولت نهم کشور در خطر جدی قرار دارد.
وزیر اطلاعات با بیان این که در دولت نهم فضای کشور تغییر کرد و سیاست‌های رهبری و نظام زمینه اجرایی پیدا کرد، خاطر نشان کرد: توجه لازم به رهنمود‌های رهبری، ابتکار و خلاقیت در سیاست داخلی و خارجی، پافشاری بر عدالت اجتماعی، تقسیم منابع کشور بر اساس عدالت، توجه ویژه به طبقات و مناطق مردم و... از جمله ویژگی‌های دولت نهم است که موجب احیای گفتمان انقلاب شد.

پروژه القای تقلب در انتخابات از ماه‌های پایانی سال 87 کلید خورد

وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که پروژه القای تقلب در انتخابات از ماه‌های پایانی سال 87 کلید خورد تصریح کرد: عده‌ای در ماه‌های پایانی سال گذشته پروژه تقلب در انتخابات را در صورت عدم پیروزی نامزد مورد نظرشان کلید زدند و آنقدر روی این موضوع اصرار و پافشاری کردند که خودشان هم باورشان شده بود.
وی شیوه برخورد مهندس موسوی با قضایای پس از انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایشان در این قضیه بد عمل کرد و اگر ادامه دهد عواقب بسیاری به گردن او و امثال او خواهد بود.

برای جبران عقب ماندگی‌های شهر قم باید تلاش مضاعفی صورت بگیرد

به گزارش مهر ، وزیر اطلاعات در ادامه خواستار همت و تلاش مضاعف مدیران استان جهت میزان عقب ماندگی‌های شهر قم شد و گفت: شهر قم عقب ماندگی‌های بسیاری دارد که همه باید تلاش کنند این نقایص مرتفع گردد که البته این موضوع نیازمند گذشت زمان است.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در شهر قم انجام شده است اما بنده از مدیران استان می‌خواهم با توجه به موقعیت ویژه معنوی، علمی و فرهنگی شهر قم دست در دست هم دهند و همت مضاعفی کنند تا عقب ماندگی‌های شهر قم جبران گردد.
محسنی اژه‌ای، محوریت تولید علم، مرکزیت فقه و فقاهت و وجود مراکز متعدد و معتبر علمی و معنوی را از جمله ویژ‌گی‌های شهر قم برشمرد.


چرا از ما می ترسند !؟ بازداشت بیش از 20 نفردر راهپیمایی آرام مادران عزادار/ آزاده حاجی زاده
يكشنبه7 تیر 1388

تغییر برای برابری - درپی فراخوان جمعی از مادران عزادار که قصد داشتند ساعت 7 بعدازظهرشنبه در پارک لاله با سکوت، راهپیمایی آرامی به دور استخر یا آب نمای پارک داشته باشند به پارک لاله رفتم هر چند مادر نیستم ولی برای احترام به مادران عزیز دلم می خواست که تنهای شان نگذارم .
این مادران در فراخوان شان نوشته بودند ساعت 7 شنبه شب ، همان ساعتی که به ندا آقاسلطان بیرحمانه شلیک شد ه و اینک سمبل مقاومت فرزندان ما لقب گرفته به یاد بقیه عزیزان کشته شده هم هر هفته ساعت 7 بعدازظهر در حوالی محل کشته شدن ندا خیابان امیرآباد – پارک لاله جمع می شویم و با سکوت خود بغض و غم مان را نشان می دهیم .
جند نفر از مادرانی که فرزندان شان جزو گمشده ها هستند عکس پسران شان را آورده بودند که دستشان بگیرند و تعدادی از مادران هم با شمع های سیاه و روبان های سیاه آمده بودند که شاید بتوانند در محلی کنار آب نما نشانه ای از عزاداری درست کنند . سکوت و بغض شان هم پیدا بود که چه می خواهند شاید سکوت شان گوش ماموران را کر می کرد که بی طاقت شده بودند و گردان گردان نیرو پیاده می کردند و نمایش می دادند. از ساعت 5 بعدازظهرنیروهای پلیس مانع از نشستن زنان روی نیمکت های اطراف استخر شدند و زنان را از پارک خارج می کردند برخی که اعتراض می کردند می گفتند همه بروند این خانم بماند تا خدمتش برسیم .
زنی با چادر مشکی اعتراض می کرد که بگو حکومت نظامی است تا من بروم . چنان دشنام های رکیک به زن داد که مادری دیگر طاقت نیاورد و گفت ما شما را با لباس شخصی ها فرق می گذاریم شما نباید اینطور صحبت کنید شما نیروی انتظامی هستید و باید قانونی صحبت کنید در جواب ، مامور نیروی انتظامی حرف زشت تری به آن مادر زد که همه حرکت کردند به سمت دیگر پارک .
برنامه نشستن و راه رفتن با سکوت را ساعت 7 بعدازظهر اعلام کرده بودند ولی از ساعت 5 بعدازظهر زنان که اغلب میانسال به بالا بودند همه نیمکت ها را مخصوصن سری دوم یعنی پشت نیمکت های اول را اشغال کرده بودند و همین طور به جمعیت اضافه می شد که دیگر از ورود زنان بخصوص زنان سیاهپوش به پارک جلوگیری کردند . و اتوموبیل های پلیس را به داخل پارک آوردند . یک نفر از ماموران شروع به فیلمبرداری از چهره زنان کرد که همه یکصدا اعتراض کردند و ماموران همه را به یک فرعی هدایت کردند و مورد ضرب و شتم قرار دادند و عده ای را دستگیر و تجمع را متفرق کردند . تعداد زنان دستگیر شده که به بازداشتگاه موقت شاپور منتقل شده اند بیش از 20 نفر است البته شاید تعدادی را هم به بازداشتگاه وزرا منتقل کرده اند خبری از بازداشتگاههای دیگر نداریم . در بین بازداشت شدگان رهگذرانی که هیچ اطلاعی از این حرکت مادران نداشتند دیده می شدند .
بهر حال به نظر من حرکتی بود خودجوش که می تواند هر هفته تکرار شود به شرطی که نیروهای پلیس با عقلانیت بیشتری به موضوع نگاه کنند چرا که : نه راه بندانی ایجاد شد ، نه شعاری داده شده نه اعلامیه ای پخش شد. هیچ! فقط تعدادی مادر نگران و داغدار با فاصله از هم نشسته بودند و می خواستند با سکوتشان فریاد بزنند .
باورنکردنی است که در کشوری که رئیس جمهور آن می گوید در کشور ما آزادی نزدیک به مطلق وجود دارد ازحضور چند مادرآنهم چند مادر داغدار و نگران ، آقایان چنان به هراس می افتند که گویی خدای ناکرده آمریکا یا اسرائیل حمله کرده و طوری نیرو پیاده می کنند و نمایش های رزمی می دهند .و پارک را محاصره می کنند که رعب و وحشت عجیبی در بین مردم هم ایجاد بشود تا مبادا دست از پا خطا کنند .
شرمنده ام نمی دانم چرا . نمی توانم به چشمان این مادران نگاه کنم ولی صداهایشان در گوشم زنگ می زند :
چرا از ما می ترسند ؟ اشتباه می کنند باید بگذارند ما مراسم مان را انجام دهیم و کمی آرام بگیریم .
اونقدر می آییم تا ذله شان کنیم مگر ما حقی نداریم ؟ همه حق ها مال زورگویانه ؟
بابا این تاج و تخت به کسی وفا نکرده به این ها هم وفا نخواهد کرد باید احترام خودشان را حفظ کنند
بچه های ما چه گناهی کرده اند که عدالت را باور کرده اند .
تقصیر خود ماست سی سال پیش اگر نمی رفتیم تو خیانونها الان بچه هامون راحت تر بودند .
پسرم کنکور داشت گفتند برای کنکور آزادش می کنن یک هفته دویدم ولی به قول شان عمل نکردند یکسال درس خونده بود برای کنکور ولی جا موند .
صدا و سیما میگوید ندا را اغتشاشگران کشته اند ؟ منظورش مردمه آخه کی باور می کنه ؟
اگر اغتشاشگران کشته اند چرا اجازه مراسم ختم نمی دهند ؟
از صدا و سیما نگویید که اصلن ملی نیست من یک نسخه فراخوان را برای صدا و سیما ایمیل کردم . اگر ملی بود امروز می آمد اینجا و یک گزارش خوب تهیه می کرد اونوقت می گن چرا به صداهای بیگانه گوش می دهید.
پلیس های زن هم آورده اند . واقعن این مامور ها چی فکر می کنن. زندگی راحتی دارند ؟ بدبختی ها را نمی بینند ؟ جوانهای خودشون به این راهپیمایی ها نمی روند ؟ چرا اینقدر سعی دارند سرکوب کنند .واقعن از سن و سال ما خجالت نمی کشند ؟ آ

آزاده حاجی زاده 7/4/88


دفتر انجمن اسلامی دانشگاه سیستان و بلوچستان به آتش کشیده شد
دوشنبه ۸ تیر ۱۳۸۸

خبرنامه امیرکبیر: دفتر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه سیستان و بلوچستان روز پنج شنبه گذشته توسط افرادی ناشناس به آتش کشیده شد.
این دفتر به هنگامی که اکثر دانشجویان با پایان یافتن امتحاناتشان، دانشگاه را به مقصد خانه هایشان ترک کرده بودند، به صورت مخفیانه و با ریختن بنزین به درون دفتر انجمن اسلامی به آتش کشیده شده است.
پس از گذشت مدتی از آتش سوزی، ماموران حراست دانشگاه به همراه ماموران لباس شخصی در محل حادثه حضور پیدا کرده و به بررسی حادثه پرداختند.
این افراد به هنگام حضور در محل دفتر انجمن اسلامی دانشکده مهندسی مانع از حضور خود اعضای این انجمن برای بررسی وقایع می شدند. این ماموران همچنین مانع از عکس و فیلم برداری داشنجویان از داخل دفتر شدند و دانشجویان تنها توانستند از نمای بیرونی ساختمان عکس بگیرند.
لازم به ذکر است انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده مهندسی به همراه به همراه دو انجمن اسلامی دیگر دانشگاه سیستان و بلوچستان بنا بر دلایل نامعلومی از طرف هیأت نظارت بر تشکل های آن دانشگاه به حالت تعلیق درآمده است.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشگاه سیستان و بلوچستان از جمله دانشگاه هایی است که طی هفته گذشته یاد و خاطره شهدای اخیر ایران در آن گرامی داشته شده است.
طی هفته گذشته دانشجویان این دانشگاه همراه با اساتید بیش از ۱۰ روز تحصن برگزار کرده و نسبت به کشتار مردم و حملات صورت گرفته علیه دانشجویان تهران، اصفهان و شیراز اعتراض کردند.



ولی فقیه، شورای نگهبان وخواست توده های مردم


ولی فقیه، شورای نگهبان وخواست توده های مردم

می باید جنبش توده های جان به لب رسیده را سازماندهی کرده و درهر گام و مانور ضرور سیاسی، خواست و منافع مردم را منظور داشت و به نیروی آنها متکی بود. در این صورت می توان در کلیه عرصه ها ماهرانه و با هوشیاری ارتجاع را به چالش گرفته و پیروز شد!


پاسخ میرحسین موسوی به پیشنهاد شورای نگهبان مبنی بر تشکیل هیاتی ویژه برای رسیدگی به موضوع تقلب و تاکید او برابطال انتخابات به عنوان مناسب ترین راه برون رفت از بحران کنونی، به همراه نامه مهدی کروبی به شورای نگهبان که پایگاه خبری حزب اعتماد ملی- سحام نیوز- از آن تحت عنوان "اتمام حجت کروبی با شورای نگهبان" نام برده، در مجموع و در فضای کنونی و آرایش سیاسی موجود، بخشی از مانورهای حساب شده مرتجعان کودتاچی در لحظه فعلی را خنثی و عقیم ساخت. میرحسین موسوی در نامه سرگشاده خود 6 تیرماه از جمله با صراحت نوشته بود: "...رسیدن به یک داوری منصفانه در این مورد اساسا نمی تواند در حیطه شورای نگهبان و به طریق اولی در حیطه هیاتی باشد که منتخب این شورا است..." پذیرش حکمیت و داوری از سوی شورای نگهبان به مفهوم نفی و رد اصل تقلب در انتخابات و مداخله غیر قانونی این نهاد به سود نامزد ارتجاع حاکم یعنی محمود احمدی نژاد است، بعلاوه سپردن امر رسیدگی به تقلب در انتخابات به شورای نگهبان، دام خطرناک و فریبکارانه ای است که ولی فقیه و دیگر طراحان و مجریان کودتا نظیر سپاه پاسداران به نام "لزوم رعایت قانون و قانونیت" در پشت آن پنهان شده اند. به همین دلیل رد این پیشنهاد و نپذیرفتن داوری شورای نگهبان که خود از مبتکران و عاملان کودتا است، در مقطع حساس کنونی که رایزنی های فشرده ای میان جناح های حکومتی جریان دارد و شاهد کشمکش های حاد درون حکومتی هستیم و تعیین سیاست درست و کارآمد به ظرافت و دقت فوق العاده ای نیازمند می باشد، یک تاکتیک صحیح به شمار آمده و قابلیت مانور اصلاح طلبان در مقابل فشارهای کودتاچیان را تقویت می نماید. بویژه باید براین نکته تاکید کنیم که مانور سیاسی بر روی این موضوع که، شورای نگهبان به لحاظ قانونی و حقوقی مسئولیت تایید انتخابات را به علی خامنه ای به مثابه رهبر نظام واگذار کند، شکاف میان طیف ارتجاع حاکم و اجزای مختلف حاکمیت را گسترش و تعمیق می بخشد.
این اقدام سبب خواهد شد، حکمیت و داوری نهاد واپس مانده ای چون شورای نگهبان منتفی گردد و این به نوبه خود به معنای پذیرش تخلف و تقلب در انتخابات است و بعلاوه در معادلات پیچیده درون حکومتی ولی فقیه بار اصلی مسئولیت کودتا را بردوش گرفته و به این ترتیب مساله ولی فقیه و اصل ولایت فقیه در مرکز حوادث قرار گیرد. هم اکنون زیر فشار جنبش نیرومند مردمی اختلافات شدیدی بر سرموضوع ولایت فقیه، مضمون و تعریف آن و جز اینها در حاکمیت و میان روحانیون بلند پایه حکومتی و مراکز مذهبی جریان دارد. به عنوان نمونه با توجه به بحران بی سابقه کنونی و نقش ولی فقیه در آن، جوادی آملی که از روحانیون با نفوذ حامی حکومت قلمداد می شود، در نماز جمعه 5 تیرماه شهر قم به این مساله اشاره کرده است. پایگاه اطلاع رسانی موج سوم-پویش حمایت از خاتمی وموسوی- 7 تیرماه با انعکاس سخنان جواد آملی در این باره از قول او گزارش داد: "این که کسی خودش قانون وضع کند و خودش اجرا کند و خودش قاضی باشد، مشکل دارد. حالا ماگفته ایم فصل الخطاب قانون است. تطبیق قانون برکار او به دست اوست، اندراج کار او تحت قانون هم به دست اوست و این مشکل آفرین است...".
بنابراین تداوم مبارزه در اشکال گوناگون و متنوع، بی شک قدرت مانورکودتاچیان را تضعیف وموجب ژرفش شکاف بیشتر در حاکمیت و انزوای هسته اصلی طراح و مجری کودتا می گردد.
اما در این میان نباید از اقدامات ارتجاع برای پیشبرد اهداف خود غافل بود و توان و امکانات آن را دست کم گرفت.
در حالیکه علی خامنه ای ریاکارانه از یکپارچگی ملت و روابط حسنه مردم با نظام سخن می گوید و در ظاهر اعلام می دارد جناح های سیاسی از تحریک احساسات خودداری کنند . کودتاچیان گوش به فرمان او، با برنامه ای حساب شده در حال اعتراف گیری از بعضی چهره های فعال سیاسی، اجتماعی و گروهی از روزنامه نگاران هستند تا به این ترتیب مبارزات کنونی را "توطئه بیگانگان" و طرح "انقلاب مخملی" معرفی سازند، به موازات آن نیز مدیر کل سیاسی وزارت کشور از بررسی مجدد پروانه فعالیت احزاب و تشکل های اصلاح طلب و امکان غیرقانونی اعلام کردن این احزاب پرده برداشت.
درعین حال لشگر ویژه سپاه پاسداران که در تهران مستقر شده و در کشتار روزهای اخیر نقش اصلی را ایفا نموده است با انتشار بیانیه ای بار دیگر به تهدید مردم پرداخت و "کورکردن چشم فتنه گران" و "قطع کردن دست اغتشاش گران" را وظیفه خود دانست که به آن عمل کرده و می کند! مبارزه و مقاومت دربرابر کودتا در عرصه های مختلف ادامه دارد. علاوه برهوشیاری سیاسی که لازمه رهبری جنبش اعتراضی کنونی است، مهمترین، مطمئن ترین و کارآمدترین سلاح دراین رویاروی با مرتجعان کودتاچی، نیروی فناناپذیر توده های مردم است. ما، در نبردی حساس و سرنوشت ساز که آینده میهن را رقم می زند، درگیر هستیم، اهمیت این مبارزه چنان است که غفلت از تکیه بر جنبش مردمی و جلب اعتماد و اطمینان آن سبب کامیابی ارتجاع حاکم خواهد شد.
می باید جنبش توده های جان به لب رسیده را سازماندهی کرده و درهر گام و مانور ضرور سیاسی، خواست و منافع مردم را منظور داشت و به نیروی آنها متکی بود. در این صورت می توان در کلیه عرصه ها ماهرانه و با هوشیاری ارتجاع را به چالش گرفته و پیروز شد!



لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۳


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۳

*افشای تکمیل پروژه کودتا توسط مجاهدين انقلاب: تسویه حساب با فعالان سیاسی و حزبی و تعطیلی احزاب مستقل
* نیروهای پلیس علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند
* نامه کروبی به شورای نگهبان:بار مسوولیت انتخابات را به رهبری واگذار کنید
* دستگیری مادران معترض به بازداشت‌ها
* شکوری‌راد:بررسی مجدد مجوز فعاليت احزاب، ‌غير‌قانونی است
* فتوای آیت‌الله بیات زنجانی: سربازان وظیفه توبیخ را بپذیرند اما با مردم بی‌دفاع برخورد نکنند


افشای تکمیل پروژه کودتا توسط مجاهدين انقلاب: تسویه حساب با فعالان سیاسی و حزبی و تعطیلی احزاب مستقل

در پي احيا پرو‍‍ژه نخ نماي تواب سازي توسط جريان اقتدارگراي حاكم و تحديد احزاب مستقل، سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي بيانه اي صادر كرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت شریف ایران

حدود دو هفته از مصادره آرای ملت و بلاموضوع شدن انتخابات در کشور که با واکنش گسترده مردم روبرو شد، می گذرد. در طول این مدت کودتا گران با اعمال تبلیغات استالینیستی همه جانبه کوشیده اند اذهان جامعه را از مسئله اصلی یعنی کودتا علیه مردمسالاری منحرف ساخته، موضوع را به اعتشاشات خیابانی و تخریب اموال عمومی از سوی اجانب تقلیل دهند. اما امروز با کاهش اعتراضات مردمی به تدریج شاهد تغییر تدریجی جهت حملات تبلیغاتی سازمانیافته از اهداف موهومی نظیر تروریست ها و عوامل بیگانه و ... به سوی احزاب و تشکل های سیاسی مخالف اقتدارگرایان و آشکار شدن دم خروس از زیر ردای گوبلزهای وطنی آشکار هستیم.
در پوشش تبلیغات فریب سهمگینی که کشور نظیر آن را به خاطر ندارد، شدت عمل علیه احزاب وتشکل های سیاسی منتقد با ورود غیر قانونی و بدون حکم قضایی به دفتر مرکزی حزب مشارکت و ضبط کامپیوترها و دفاتر و اسناد و پلمب غیر قانونی دفتر مرکزی حزب آغاز شد و با دستگیری گسترده اعضای احزاب اصلاح طلب و منتقد ادامه یافت. در روزهای اخیر به رغم کاهش چشمگیر اعتراض های مردمی درخیابان ها روند برخورد با احزاب روز به روز شدت بیشتری می یابد. از جمله در روزهای اخیر دفتر انجمن مدرسین دانشگاه ها توسط مأموران نظامی اشغال و بیش از هفتاد تن از اساتید مرد و زن عضو این تشکل سیاسی قانونی به جرم ملاقات عمومی با آقای میرحسین موسوی دستگیر و با توهین و اهانت و زدن دستبند به مکان نامعلومی منتقل شدند و تا امروز چهارتن از ایشان همچنان در بازداشت غیر قانونی به سر می برند.
به عنوان جدید ترین و نه آخرین نمونه، روز گذشته آقای امیر حسین مهدوی روزنامه نگار و جوان ترین عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که در کنگره اخیر سازمان به عنوان نماد جوان گرایی به عضویت شورای مرکزی درآمده است، پس از آن که مدتی در بازداشت به سر برده بود، تحت الحفظ مأموران امنیتی به خبرگزاری ایسنا هدایت شد تا در حضور خبرنگاران خبرگزاری های مختلف ، طی مصاحبه ای به تکرار محتوای مقالات کیهان و تحلیل های سست و سخیفی بپردازد که مردم ما هر ساعت از صدا و سیمای اقتدارگرایان می شنوند. این روزنامه نگار خوشفکر و عضو جوان سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی که حضوری فعال در ستاد انتخاباتی آقای میرحسین موسوی داشت و روزنامه اندیشه سبز در ستاد موسوی زیر نظر او منتشر می شد، در دوران بازداشت با هدایت و راهنمایی بازجویان تواب ساز ناگهان به این نتیجه رسیده است که در ستاد انتخاباتی آقای مهندس موسوی فعالیتی غیر قانونی داشته، میر حسین موسوی قانون شکن است و از آغاز هم معلوم بود که رأی نمی آورد و احزاب و تشکل های سیاسی اصلاح طلب از جمله سازمان متبوعش همسو با بیگانگان هستند و نظام باید با آنها برخورد کند!!!
ماهیت این گونه اعترافات که با اعمال فشار بر حلقه های ضعیف صورت می گیرد، چنان روشن است که نیازی به توضیح ندارد. ما پیش از این هشدار داده بودیم که درادامه دستگیری های گسترده باید منتظر تکرار نمایش سناریوی رسوا و نخ نما شده اعتراف و تواب سازی و برگزاری شوهای تلویزیونی باشیم. اکنون نیز تأکید می کنیم با توجه به وسعت دستگیری ها در آینده شوهای مشابه بیشتری علیه سایر احزاب و تشکل های سیاسی شاهد خواهیم بود.
جالب این است در حالی که مصاحبه منافقی که ادعا شده در جریان اعتراضات خیابانی دستگیر شده است از سیمای جمهوری اسلامی ایران با چهره شطرنجی شده وی پخش می شود، یک روزنامه نگار ساده و عضو یک سازمان قانونی در برابر دوربین های خبری قرار داده میشود تا با اسم و رسم، احزاب قانونی و شناخته شده کشور و نماینده ای را که به اعتراف آقایان دستکم بیش از 14 میلیون نفر طرفدار دارد، متهم به اتهامات مجرمانه ای کند که در هیچ محکمه صالحه ای به اثبات نرسیده است. این صحنه عبرت انگیز و نمادین نشان می دهد اقتدارگرایان حاکم ظاهراً خود را به رعایت آبرو و حقوق قانونی منافقین ملتزم تر می بینند تا احزاب رسمی کشور.
سئوال این جاست که چگونه و چرا جهت صحنه سازی ها و نمایش های مهوع سیستم تبلیغاتی اقتدارگرایان از وابسته خواندن مردم معترض به بیگانگان به سوی تبلیغات علیه احزاب و تشکل های سیاسی چرخیده و با سامان دادن اتهامات زشت و رسوا علیه احزاب زمینه های برخورد با آن ها فراهم می شود؟
اقتدارگرایان خود بهتر از هر کسی می دانند نسبت دادن اعتراضات قانونی مردم به بیگانگان یک دروغ و تحریف بزرگ است، این همه غوغای تبلیغاتی عوامفریبانه برای آن است که خاک در چشم حقیقت بپاشند و مردم را از درک آنچه در حال وقوع است منحرف سازند. آنچه در حال رخ دادن است تکمیل پروژه کودتایی است که از انتخابات مجلس هفتم در شش سال پیش آغاز شد. هدف اقتدارگرایان حاکم از این پروژه تبدیل نظام جمهوری اسلامی به حکومت مطلقه فردی است. طی این مدت آنان توانستند انتخابات مجلس را بلاموضوع کنند. چنان که دیدیم انتخابات مجلس هشتم با فضاحتی به مراتب رسواتر از انتخابات مجلس هفتم برگزارشد.
انتخابات ریاست جمهوری دهم در واقع نقطه اوج تقابل نیروهای سیاسی و اجتماعی مدافع جمهوری نظام با اقتدارگرایان خواهان استحاله جمهوری اسلامی به حکومت مطلقه فردی بود. خطر از دست رفتن جمهوریت نظام و استحاله نظام همان چیزی بود که میر حسین موسوی را مانند بسیاری از فعالان سیاسی نسبت به سرنوشت کشور نگران و در نتیجه مصمم به حضور در رقابت های انتخاباتی کرد. اکنون این تقابل می رود تا با مصادره آراء ملت، عملاً به بسته شدن پرونده انتخابات به عنوان مهمترین شروط مردمسالاری ختم شود. اکنون پس از محو استقلال مجلس و بلاموضوع شدن رأی مردم در انتخاب رئیس جمهور و هیئت دولت و نیز اعمال سانسور علنی و پایمال شدن آزادی قلم و مطبوعات، نوبت به احزاب و تشکل های سیاسی به عنوان آخرین نهاد تضمین کننده مردمسالاری در ایران رسیده است. تسویه حساب با فعالان سیاسی و حزبی و محکوم کردن آنان به حبس های طولانی مدت و تعطیلی احزاب مستقل و منتقد که آخرین شاخص مردمسالاری بازمانده در ایران هستند، در واقع تکمیل آخرین حلقه کودتا علیه نظام جمهوری اسلامی و شکل گیری حکومت اسلامی مطلقه فردی به شمار می رود. پیش در آمد و زمینه ساز تکمیل این آخرین سکانس سناریوی کودتا اعتراف گیری های سازمانیافته از دستگیرشدگان تحت فشار روحی و جسمی علیه احزاب و تشکل های سیاسی است.
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اعمال فشارهای جسمی و روحی علیه دستگیر شدگان، به منظور اعتراف گیری و نمایش شوهای مضحک و تکراری اعتراف و توبه، نسبت به طرح سازمانیافته برخورد با احزاب و تشکل های سیاسی هشدار می دهد و خواهان آزادی هر چه سریعتر دستگیر شدگان است. طراحان و مجریان این سناریوی رسوا باید بدانند که محو جمهوریت و حاکم ساختن استبداد بر جامعه آگاه ایران، رؤیایی است که هرگز تعبیر نخواهد شد. اقتدار گرایان با این گونه اقدامات عرض خود می برند و زحمت مردم می دارند. سازمان همچنین نگرانی عمیق خود را از شرایط نگهداری وضعیت جسمانی دانشجویان، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی و حزبی بازداشت شده اعلام می دارد و محرومیت آنان از بدیهی ترین حقوق قانونی از جمله حق داشتن وکیل را نقض آشکار قانون می داند.
امروز سئوال مردم ما این است آیا قوه قضائیه کشور و ریاست آن از این حد از استقلال و آزادی عمل برخوردار هستند که هیئت بی طرفی را مأمور بازدید از زندانها، رسیدگی به وضعیت صدها دانشجو، روزنامه نگار و فعال سیاسی دربند کنند و حد اقل امکان دسترسی ایشان را به وکیل فراهم کنند تا دستکم بتوانند به دستگیری غیر قانونی خود اعتراض کنند؟ آیا کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به جای ملاقات های تبلیغاتی با این و آن از این حد از قدرت برخوردار است که بتواند با بازدید از زندانها و محل نگهداری دستگیر شدگان، امنیت جانی و حقوقی صدها زندانی سیاسی را تضمین کند؟

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران
7/4/88


نیروهای پلیس علیه تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند
بعد از ظهر روز یکشنبه هفتم تیرماه، تهران پس از چند روز، دوباره صحنه درگیری میان نیروهای انتظامی و مردمی بود که برای شرکت در مراسم هفت تیر در مسجد قبا و خیابان‌های اطراف آن گرد آمده بودند.

برخی از شاهدان عینی تعداد جمعیت را بسیار زیاد ذکر کردند، اما آسوشیتدپرس از درگیری میان ۳۰۰۰ تظاهرکننده و پلیس خبر داد. به گزارش این خبرگزاری، ماموران انتظامی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور و باتوم استفاده می‌کرد. همین خبرگزاری در جائی دیگر از گزارش خود حضور هزاران نفر را در تظاهرات تایید کرد و نوشت: «این نخستین تظاهرات بزرگ پس از ۵ روز بود.»
به گفته برخی از شاهدان عینی، مهدی کروبی، فائزه رفسنجانی و همسر هاشمی رفسنجانی در میان جمعیت دیده شدند، اما بیشتر حاضران در گردهمائی تایید کردند که میرحسین موسوی در این همایش حضور نداشته است.
مراسم گرامی‌داشت قربانیان هفت تیر را پسر آیت‌الله بهشتی ترتیب داده بود. آیت‌الله بهشتی روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ شمسی در جریان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در کنار بیش از هفتاد تن دیگر از رهبران وقت جمهوری اسلامی کشته شد.
پسر آیت‌الله بهشتی، یکی از مشاوران میرحسین موسوی در ستاد انتخاباتی وی بود و برای برگزاری مراسم روز یکشنبه از وزارت کشور مجوز داشت. اما به گزارش خبرگزاری آلمان، هنگامی که گروه‌های وسیعی از مردم با شعار "بهشتی کجائی، موسوی تنها مانده" به سمت مسجد قبا به راه افتادند، نیروهای انتظامی کوشیدند با شلیک گاز اشک‌آور و باتوم آن‌ها را متفرق کنند.
خبرگزاری آلمان به نقل از شاهدان عینی نوشت که یک اتوبوس حامل بسیجی‌ها نیز دیده شده است. یک گزارش تایید نشده حکایت از آن داشت که مردم پس از مراسم مسجد قبا قصد داشتند به سمت مقر سازمان ملل بروند که مورد حمله پلیس قرار گرفتند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس با تکیه به اظهارات شاهدان عینی خبرداد که در جریان این حملات عده‌ای دچار شکستگی دست و پا شده‌اند. پس از آن که یک مامور انتظامی یک زن پیر را کتک زد، جوانان به سوی او نیروهای انتظامی حمله‌ور شدند.
مسجد قبا در جاده قدیم شمیران، در دورانی که آیت‌الله خمینی در پاریس اقامت داشت، محل کمیته استقبال از امام خمینی بود. در این ستاد، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله مطهری، بهشتی، خامنه‌ای، رفسنجانی و چند تن دیگر عضویت داشتند که بعدا به عضویت شورای انقلاب درآمدند.


نامه کروبی به شورای نگهبان:بار مسوولیت انتخابات را به رهبری واگذار کنید
یکشنبه، 7 تیر 1388
سحام نيوز : مهدی کروبی با نگارش نامه ای به شورای نگهبان با اعضای اين شورای اتمام حجت کرد . کروبی دراين نامه خواستار ان شد تا اين شورا به لحاظ حقوقی و حسب وظيفه شرعی و قانونی به مانند دوره حضرت امام با استناد به نظر رهبری و واگذاری بار مسئوليت آن به رهبری به حسب مصلحت انتخابات را تاييد کند و نگذارد جايگاه شورای نگهبان نزد افکار عمومی بيش از اين تنزل پيدا کند.
متن کامل نامه به شرح زير است :

باسمه تعالی
شورای محترم نگهبان
با سلام

در ارتباط با اين انتخابات برای آخرين بار سخنی مشفقانه و دوستانه با شما می گويم و اميدوارم خارج از حب و بغض ها و در جهت منافع ملی و حاکميت نظام توجه لازم را به آن مبذول فرماييد.
همانطور که در نامه قبلی خود به شما متذکر شدم، تنها راه اعاده اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعيين سرنوشت شان ابطال انتخاباتی است که به اذعان آمارهای ارائه شده تنها در بيش از ۱۷۰ شهرستان مشارکتی بين ۹۵ تا ۱۴۵ درصد داشته و ميزان تخلفات آن از مرز ... گذشته است. اين امر می تواند به احيای اعتماد از دست رفته مردم نسبت به حق آنان در تعين سرنوشت شان منتهی شود. متاسفم که بگويم عملکرد شورای نگهبان در دو دهه گذشته جايگاه اين نهاد حقوقی را بشدت نزد افکار عمومی تنزل داده است. پيش از ورود به بحث اين انتخابات، لازم می دانم عملکرد شورای نگهبان در دو دهه گذشته را به اميد تغيير نگرش اين شورا مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی، به اجمال مورد نقد و بررسی قرار دهم.
همانطور که می دانيد بعد از رحلت بنيانگذار انقلاب، در انتخابات چهارمين دوره مجلس شورای اسلامی برای اولين بار شورای نگهبان در پرتو تفسير نظارت استصوابی به حذف بيش از ۴۰ تن از نمايندگان مجلس با سوابق سه دوره، دو دوره و يک دوره نمايندگی اقدام کرد. نگرش حذفی چهره هايی از جمله نائب رئيس مجلس شورای اسلامی را در بر گرفت و متاسفانه تعامل و تلاش اينجانب در آن مقطع ره به جايی نبرد. در آخرين روز مجلس ، سوم ششم خرداد ماه سال ۱۳۷۱ سخنانی ايراد نمودم و اين نگرش مخرب را مورد نقد قرار دادم. در آن روز با تاسی از تاريخ کهن اين سرزمين به نقل حکايتی مربوط به نگارش مظفر با (ز) رئی توسط حاکم قلدری که هر آنچه اراده می کرد بايد بلافاصله اجرا می شد، پرداختم. در ان روز گفتم اين حاکم قلدر نامه ای نگاشت و مظفر را با (ز) رئی نوشت. به ايشان گفتند، قبله عالم مظفر را با(ظ) دسته دار می نويسند و اين از ادبيات ماست. حاکم گفت، بگوييد از اين پس مظفر را با (ز) رئی بنويسند. بعد از نقل اين حکايت، گفتم حال که نصايح و استدلال های ما را نمی پذيريد و وقعی به آن نمی گذاريد، ما می رويم و در آينده نزديک نتيجه مظفر با (ز) رئی را می بينيم.
۴ سال بعد در انتخابات مجلس پنجم با شکل گيری جريان کارگزاران سازندگی، شرايط به گونه ای رقم خورد که شکست جريان راست در مرحله اول بطور جدی مطرح شد، لذا تهاجم همه جانبه و هجمه سنگين به اين گروه از سوی اشخاص حقيقی و حقوقی وارد شد. به نحوی که در آستانه مرحله دوم افراد شناخته شده ايی که مشتاقانه به آن ليست پيوسته بودند خواستار خروج از ليست مذکور شدند. عليرغم آن همه تخريب و هجمه و ابطال انتخابات در شهر هايی نظير اصفهان، شاهد شکل گيری اقليت قدرتمندی در مجلس بوديم و يکسال بعد در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ همگان نتيجه نگارش مظفر با (ز) رئی را ديدند.
ضمن احترام به شخصيت جناب آقای سيد محمد خاتمی و جايگاه علمی، فرهنگی و سياسی ايشان بايد اذعان کرد که استقبال کم نظير مردم به وی نه به لحاظ خصوصيات فردی ايشان بود و نه به خاطر کار گروهی ما، بلکه نه بزرگ به کسانی بود که حاضر نبودند اراده ملت را در تعيين سرنوشت شان به رسميت بشناسند و خواهان تحميل رای خود بر ملت بزرگ ايران بودند. حرکت مردم در دوم خرداد بيش از جنبه ايجابی، جنبه سلبی داشت و آقای خاتمی را با رای بی سابقه از کتابخانه ملی بر کرسی رياست جمهوری نشاند.
به نظر می رسيد دوستان با درس گرفتن از حماسه دوم خرداد به اصلاح نگرش خود بپردازند و در جهت نهادينه شدن دموکراسی در کشور قدم بردارند. اما بدنبال پيروزی اصلاح طلبان در مجلس ششم و اظهار نظر نمايندگان ملت که اکثر انها در راستای ايفای وظايف نمايندگی شان ايراد شده بود و تنها در موارد معدودی برخی از نمايندگان به طرح مباحثی پرداختند که نبايد وارد ان می شدند ، شاهد رد صلاحيت تعداد زيادی از نمايندگان ملت و حذف فله ای بسياری از ثبت نام کنندگان نمايندگی مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم مجلس شديم. اين امر موجب قهر زيادی از مردم از روند انتخابات و تحريم انتخابات از سوی اکثريت اصلاح طلبان شد. اينجانب به همراه اندکی از دوستان با درک شرايط و تنها برای حفظ نظام و انقلاب در صحنه مانديم و قبل از رای گيری با صراحت گفتم که ما می مانيم و در انتخابات قربانی می شويم.
در انتخابات دوره نهم رياست جمهوری در حالی که رئيس جمهور وقت،وزرا و مقامات دولتی از يکسو بدنبال کانديدای مورد نظر خود بودند و شورای نگهبان و بخشی از نيروهای نظامی و شبه نظامی از سوی ديگر برای کانديدای ديگر بی تابی می کردند به عرصه انتخابات وارد شدم. با وجود آنکه نظر سازی ها شرائط ديگری را پيش بينی می کردند در ۱۲ استان کشور پيشتاز شدم ، ولی بدنبال خواب معروف يکساعته اينجانب بعد از نماز صبح سرنوشت انتخابات با معجزه سخنگوی وقت شورای نگهبان آقای الهام به ناگاه تغيير کرد و در حاليکه سايت رسمی وزارت کشور از پيش تازی من خبر می داد با اختلاف چند صد هزار رای، کانديدای مورد نظر آن شورا به جای اينجانب به مرحله دوم راه يافت و جالب آنکه آن انتخابات بلافاصله از سوی آن شورا تاييد گرديد.
در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی غم انگيز ترين انتخابات مجلس رقم خورد. در اين انتخابات رد صلاحيت با عدم احراز صلاحيت و با حذف گسترده و محروميت تعداد بيشماری از ثبت نام کنندگان همراه شد . نکته حائز اهميت اينکه تعداد قابل توجهی از افرادی که در انتخابات دوره هفتم تائيد صلاحيت شده بودند در انتخابات دوره هشتم رد صلاحيت شدند، بطوری که می توان ادعا کرد که در آن انتخابات محروميت بی سابقه ای در حق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان در طول عمر قانونگذاری در ايران صورت پذيرفت.
نگرش حذفی آن شورا و برنامه های نسنجيده رئيس جمهور در خلال ۴ سال در کنار عوامل ديگر از جمله برنامه های ايجابی کانديدا ها ، موجب حضور حماسه ای ايرانيان در انتخابات دهم رياست جمهوری شد، بطوريکه بعد از رفراندم جمهوری اسلامی بالاترين ميزان مشارکت را در اين انتخابات شاهد بوديم. آيا براستی اين حماسه حضور برای اعلام حمايت از آقای احمدی نژاد و حاميان وی بوده است؟ آيا به صحنه آمدن ۲۵ درصد از آرای خاموش از ذوق حضور ايشان و در جهت تاييد برنامه های ايشان بوده يا برای تغيير؟ ما پيش از اين انتخابات بر اين باور بوديم که حضور پر شور مردم می تواند تخلفات احتمالی گروه های خودسر را تحت شعاع قرار دهد، غافل از اين واقعيت که اين انتخابات به نوعی مهندسی شده که حضور مردم تنها به متزله شرکت در نمايشی از پيش طراحی شده است. کسانی که با صراحت انديشه امام مبنی بر ميزان رای ملت است را در سال های گذشته به چالش کشيده اند و رای مردم را تنها زينت بخش حکومت تفسير کردند، انتخاباتی رقم زدند که بر اساس آن برای هر کانديدا سهميه ای از اين رای تعيين شده بود . از اين رو منظور کردن ۲۴ ميليون از آرای ملت قبل از شمارش توسط سايت های نزديک به دولت و روزنامه های دولتی پيش بينی و صبح شنبه در روزنامه ی دولتی تيتر زده شد. نتايج مضحک اعلام شده آنچنان شوکی به جامعه وارد ساخت که اعتماد آنان نسبت به نظام بطور جدی زير سوال رفت. حضور مسالمت آميز ميليونی مردم که بطور خود جوش اتفاق افتاد نتيجه بی تدبيری و رو شدن دست متقلبان و متخلفان برای ملت بود. اين حرکت ملی که اقشار مختلف جامعه را در بر گرفت فراتر از توان هر گروه حزب و يا دسته ای بود. اينجانب فرصت را غنيمت شمرده و تشکر خود را از ملت بزرگ ايران برای حضور بی نظير شان در اين انتخابات و تداوم حضور بعد از ان ابراز می کنم. همچنين تشکر خالصانه خود را از تمامی حامی يانم از جمله دراويش، برادران و خواهران اهل سنت ، زاگرس نشينان و بويژه دانشجويان و روشنفکران اعلام و تاکيد می کنم،سهميه اندک ارائه شده به من و شما و برنامه های اعلام شده مانع از پيگيری مطالبات مطرح شده نخواهد بود.
انتظار اينجانب از شورای محترم نگهبان اين است که برای حفظ جايگاه رفيع قانونی خود در قانون اساسی، انتخاباتی را که تخلفات و تقلب در آن بر همگان مشهود است باطل اعلام نمايد.اگر اين شورا با اتکا به نظر رهبری، مبنی بر عدم بطلان که آن را بدعت و به مصلحت نظام نمی داند و قصد به تاييد انتخابات دارد، حداقل به لحاظ حقوقی و حسب وظيفه شرعی و قانونی اين انتظار می رود که مانند انتخابات مجلس سوم عمل نماييد. حتما بخاطر داريد که بدنبال اختلاف پيرامون انتخابات مجلس سوم ميان شورای نگهبان و وزارت کشور، حضرت امام نماينده ای جهت بررسی موضوع تعين کردند. هنگاميکه نظر ايشان بر صحت انتخابات قرار گرفت، شورای نگهبان در نامه خود با استناد به نظر امام و واگذار کردن بار مسئوليت بر دوش امام انتخابات را تاييد کرد. اينبار شما نيز با استناد به نظر رهبری و واگذاری بار مسئوليت ان به رهبری به حسب مصلحت انتخابات را تاييد کنيد و نگذاريد جايگاه شورای نگهبان نزد افکار عمومی بيش از اين تنزل پيدا کند.
اما چرا تاکنون به شورای نگهبان نيامده ام. جايگاه شورای نگهبان مطابق اصول مندرج در قانون اساسی مشخص است متاسفانه تعدادی از اعضای آن شورا از طرفداران و يا اعضای متعصب اين دولت هستند. يکی از فقها آن شورا پيش از انتخابات می فرمايند نظر رهبری آقای احمدی نژاد است و عبور از ايشان صلاح نيست و يا فقيه ديگری در سفر ها و تريبون نماز جمعه حمايت بی دريغ خود را از ايشان اعلام می کند و حتی نامه نگاری های اقای احمدی نژاد با برخی از سران دنيا که بدون پاسخ مانده را با نامه امام مقايسه کرده و در مدح آن خواستار درج آن در کتب درسی می شود و يا حقوقدانی از آن شورا که اتفاقاً در انتخابات قبلی رياست جمهوری نقش کليدی داشته در سمتهای متعددی در اين دولت از جمله وزير دادگستری و سخنگوی دولت دارد و همچنين حقوقدان ديگری عضو رسمی دولت است. آيا با اين ترکيب می توان به بی طرفی اين شورا در جهت انجام وظائف قانونی اش اميدوار بود؟
اينجانب با توجه به شرايط موجود کشور و حساسيت مردم از شما می خواهم به نگارش مجدد مظفر با (ز) رئی اقدام نکنيد زيرا در دوم خرداد ۱۳۷۶ و بيست و دوم خرداد ۱۳۸۸ حضور بی نظير مردم حاوی پيام مهمی بود که عدم توجه به متن پيام بيست و دوم خرداد و تلاش در جهت تغيير آن ممکن است عواقب جبران ناپذير و نگران کننده ای برای نظام بدنبال داشته باشد. نمی توان حضور ميليون ها معترض که بصورت مدنی و مسالمت آميز اعتراض خود را بيان داشتند ناديده گرفت ويا با بکارگيری تعابير ناپسندی از قبيل خس و خاشاک ،اراذل و اوباش، شورشيان، اغتشاش گران و آشوبگران ملتی را در مقابل نظام قرار داد. حتما واقفيد بکارگيری اين عبارات بهانه ای بدست گروه های خودسر و لباس شخصی های بی مسئوليت داده تا با توسل به زشت ترين الفاظ و وحشيانه ترين رفتار که قلم از بيان آن عاجز است به مقابله با مردم در جهت سرکوبی آنان بپردازند. بديهی است در برابر هر حرکت مبارک و ميمونی افرادی ماجراجو از خود تحرکاتی نشان می دهند که البته اين تحرکات از سوی خود مردم کنترل می شود و شاهد ان بوديم که مردم اجازه سوءاستفاده به انها نمی دادند بنابراين بايد تخريب ها و تعرض به اموال عمومی در فضايی سالم بايد مورد بررسی قرار گيرد تا روشن شود که چه کسانی اين نحو کارها را انجام دادند.
فراموش نکنيم که امام در نامه عارفانه خود می فرمايد "جان من فدای تک تک ملت ايران." بارها و بارها از کرامت و شان انسانی سخن گفتيم و با استناد به آيه کريمه "و لقد کرمنا بنی آدم" از شان انسانی صرف نظر از باور های آنان در پرتو تعاليم اسلامی قلم فرسايی کرديم،اما در قبال يک طرح مسئله و اعتراض مدنی که در قانون اساسی به رسميت شناخته شده به جای حل مساله به پاک کردن آن روی آورده شده است. اين نامه اتمام حجت من با شماست و تنها برای حفظ جمهوری اسلامی که در آن جمهوريت،اسلاميت و ايرانيت مورد توجه قرار گيرد تهيه و تقديم شده است.

والسلام
مهدی کروبی



دستگیری مادران معترض به بازداشت‌ها
بیش از ۲۰ نفر از زنانی که روز گذشته، ششم تیرماه در اعتراض به بازداشت‌های اخیر و خشونت‌های اعمال شده علیه معترضان، در پارک لاله تهران گرد هم آمده بودند، از سوی نیروی انتظامی دستگیر شدند.
تارنمای «تغییر برای برابری»، از انتقال تعدادی از دستگیرشدگان به بازداشتگاه شاپور خبر داده‌است.
بنا به گزارش‌های رسیده از تهران، نیروی انتظامی روز گذشته با ممانعت از ورود زنان سیاه‌پوش به پارک لاله، معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داد.
یک شاهد عینی به زمانه گفته‌است که تعدادی از زنان میانسال، در سکوت بر نیمکت‌های پارک نشسته بودند و تعدادی از آن‌ها شمع‌هایی با روبان سیاه در دست داشتند.
به گفته وی مادرانی که فرزندانشان در اعتراضات اخیر بازداشت یا ناپدید شده‌اند، با در دست داشتن عکس آن‌ها در برنامه شرکت کرده بودند.
بنا به این گزارش نیروی انتظامی حضور پررنگی در پارک لاله داشت و ماشین‌های پلیس، نیروی گارد و زنان پلیس برای ممانعت از تجمع مادران در این پارک مستقر شده بودند.
جمعی از زنان ایران هفته گذشته در بیانیه‌ای که با عنوان «مادران عزادار» منتشر شد، اعلام کرده‌ بودند: «تا آزادی کلیه زندانیانی که برای اعتراض به تقلب‌های انتخاباتی دستگیر شده‌اند و پایان دادن به خشونت‌ها، و مجازات قاتلان فرزندان‌مان، هر هفته ساعت ۷ بعدازظهر در حوالی محل شهادت ندای عزیزمان با سکوت به سوگ می‌نشینیم.»
ندا آقاسلطان، در راهپیمایی شنبه ۳۰ خرداد به ضرب گلوله کشته شد. تصویر ویدئویی که از لحظه مرگ این زن جوان گرفته شده در بسیاری از شبکه‌های خبری جهان به نمایش درآمده‌است.
طی پانزده روز اخیر، بیش از ۱۱۰۰ نفر از فعالان سیاسی، روزنامه‌نگاران، دانشجویان، فعالان حقوق بشر و شهروندان معترض به نتایج انتخابات بازداشت شده‌اند.
گزارشگران بدون مرز اعلام کرده که گزارش‌های متعددی از شکنجه بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر ایران دریافت کرده‌است.
آمار رسمی، شمار کشته‌شدگان درگیری‌های اخیر را ۱۷ نفر اعلام کرده‌است. گزارش‌های تأئیدنشده تعداد جان‌باختگان پانزده روز اخیر را «تا ۱۵۰ نفر» ذکر کرده‌اند.
«مادران عزادار» اعلام کرده‌اند برای پایان دادن به خشونت‌ها و مجازات قاتلان فرزندان‌شان، هر هفته ساعت ۷ بعدازظهر در سکوت به سوگ می‌نشینند.


شکوری‌راد:بررسی مجدد مجوز فعاليت احزاب، ‌غير‌قانونی است
پارلمان‌نیوز: عضو شورای مركزی جبهه مشاركت در‌ واكنش به خبر بررسی مجدد مجوز این تشكل و برخی از احزاب دیگر از ‌سوی كمیسیون ماده 10 احزاب، تاكید كرد:«بررسی مجدد مجوز فعالیت احزاب پس از صدور مجوز اولیه بی‌معناست و اگر درخواستی برای این بررسی وجود داشته باشد، باید به دادگاه ارجاع شود.»
علی شكوری راد در‌گفتگو با ایلنا،افزود:«با توجه به پلمپ شدن دفتر مشاركت و دستگیری اغلب اعضای شورای مركزی این حزب، امكان تشكیل جلسه در این زمینه وجود ندارد، اما در هر صورت به این كار هم نیازی نیست، زیرا این عملی غیر‌قانونی است و تعجب آور است كه كسانی كه دعوت به اجرای قانون می‌كنند، در جریان دستگیری‌ها و برگزاری انتخابات این‌گونه عمل می‌كنند.»
وی درباره اعتراف گیری از یكی از اعضای شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با بیان اینكه، این اتفاق مسئله تازه‌ای نیست، اظهار داشت:«در‌مصاحبه فرد مذكور نكته درخور توجهی وجود ندارد و مطلبی كه دلیل بر وجود جرم باشد، در آنها نیست ، بلكه وی برداشت خاص خود را از موضوعات مطرح كرده است و اتهامی را متوجه مجموعه‌هایی كه در آنها فعال بوده، نمی‌سازد.»


فتوای آیت‌الله بیات زنجانی: سربازان وظیفه توبیخ را بپذیرند اما با مردم بی‌دفاع برخورد نکنند
یک مرجع تقلید در پاسخ به استفتاء یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی تصریح کرده که برخورد با مردم بی دفاع مشروع نیست و اگر امر دایر شود بین برخورد فیزیکی با مردم و توبیخ، مطمئناً تکلیف در پذیرفتن تنبیه و توبیخ است.
به گزارش «موج سوم» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، متن استفتاء شرعی یک سرباز وظیفه و پاسخ این مرجع تقلید به شرح زیر است:

با سلام و درود خدمت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی ایجانب سرباز وظیفه ای هستم که در این حوادث اخیر مجبور به رویارویی با راهپیمایان شده ام پرسش اینجانب این است که رویارویی و برخورد با راهپیمایان و ضرب و شتم آنان و در برخی موارد برخورد فیزیکی و خشونت بار جایز است یا خیر ؟ و اگر جایز بود تا چه حدی میتوانیم آنها را تنبیه کنیم ؟ و اگر امر دایر شد بین برخورد فیزیکی با مردم و تنبیه اینجانب توسط مافوق وظیفه چیست ؟ اردتمند حسن سرباز - 05/04/1388

جواب: وظیفه شما ملایمت و عدم برخورد با مردم است و اگر امر دایر شود بین برخورد فیزیکی با مردم و توبیخ، مطمئناً تکلیف در پذیرفتن تنبیه و توبیخ است. مطمئناً در هر حال برخورد با مردم بی دفاع مشروع نیست.



!باید به مبارزه برای به عقب راندن ارتجاع و ابطال انتخابات با تمام توان ادامه داد


باید به مبارزه برای به عقب راندن ارتجاع و ابطال انتخابات با تمام توان ادامه داد!

با توجه به مانورهای گوناگون ارتجاع که هدف اصلی اش خاموش کردن شعله های جنبش اعتراضی مردم و تشدید فشار بر نیروهای منتقد برای تن دادن به خواست های ”ولی فقیه“ است، یگانه راه مقابله ادامه مبارزه گسترده توده ای با خواست مشخص ابطال انتخابات است.

در دومین هفته خیزش مردمی و به موازات ادامه اعتراض ها، فعل و انفعالات پراهمیتی درمیان جناح های درون و پیرامون حاکمیت جریان دارد که سرانجام این کشمکش ها و فعل و انفعالات به میزان قابل توجهی آینده رژیم و مسیر مبارزه توده های وسیع
مردم را ترسیم خواهد کرد.
همزمان با ملاقات و رایزنی های فشرده اعضای هیاتی مرکب از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با نامزدهای معترض و نیز رفسنجانی، ناطق نوری و رضایی و ابراز امیدواری پاره ای از افراد با نفوذ حاکمیت از پیگیری های این هیات، درنماز جمعه 5 تیر ماه تهران خطیب نمازجمعه اعلام داشت: ”کسی که فرمایش ولی فقیه را نشنود وآن را زیر پا بگذارد درحقیقت دستور امام را زیر پا گذاشته است، لذا بهتر است عبرت بگیریم و ببینیم آخر و عاقبت کسانی که با ولایت درافتادند چه شد تا دیگر کسی آن را تکرار نکند.“ وی سپس از قوه قضاییه خواست با مردم معترض و حق طلب ”قاطعانه و بی رحمانه“ برخورد کند. همچنین دبیر کل موتلفه اسلامی نیز دراجلاس دبیران این جریان یادآور شده بود: ”موتلفه در اتفاقات اخیر به دنبال کاهش تنش ها و حرکت درخط مستقیم رهبری است. موسوی راه بنی صدر را شروع کرده و اگر مستقیم با آمریکا گره نخورده باشد، غیر مستقیم گره خورده است.“
به دنبال این موضع گیری ها، سخنگوی شورای نگهبان درگفت و گو با خبرنگاران به تاریخ 5 خردادماه خاطرنشان ساخت هیچ گونه تقلبی دراین انتخابات شکل نگرفته است. بلافاصله نیز شورای نگهبان دریک اقدام حساب شده ومانوری فریبکارانه اعلام کرد برای جلب اعتماد نامزدهای معترض انتخابات، هیاتی ویژه را برای بررسی روند انتخابات و بازشماری ده درصد آرا تشکیل داده است که اعضای آن را افرادی چون علی اکبر ولایتی مشاور ولی فقیه، حدادعادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و دری نجف آبادی وزیر پیشین اطلاعات که از افراد متهم درقتل های زنجیره ای است، تشکیل می دهند. تشکیل این هیات حتی با پیشنهاد رییس کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی درمغایرت کامل قرار دارد و بی هیچ وجه گام مثبت، سازنده و امیدوار کننده ای درراستای رسیدگی به تقلب ها در انتخابات نیست و نمی تواند باشد. اقدامات شورای نگهبان و موضع گیری های هدفمند آن بخشی از برنامه مهار و سرکوب جنبش مردمی است. شورای نگهبان درارتباط با مانورهای مجلس و علی لاریجانی می کوشد از سویی به وقت کشی پرداخته و نیرو توان توده های مردم را به تحلیل برد وانگیزه آنها را تضعیف کند.
اعمال فشار به مردم وسرکوب خشن و بی رحمانه هرگونه صدای حق طلبانه درکنار مانورهای زیرکانه درچند جبهه محتوی و چارچوب سیاست رسمی رژیم ولایت فقیه و کودتاچیان برای برون رفت از بحران است. دراین میان نباید درگیری های فزاینده جناح های مختلف طیف ارتجاع حاکم و اختلاف نظر آنها درروش های مهار جنبش مردمی را از نظر دور داشت. هنگامیکه علی لاریجانی رییس قوه مقننه با صراحت خواستار ایجاد فضایی برای معترضان شد تا صدایشان شنیده شده و فضایی غیر از خیابان فراهم گردد، که این درحقیقت مانوری دقیق هم برای مهار جنبش مردمی و هم نوعی قدرت نمایی دربرابر باندهای هوادار احمدی نژاد بود، برخی نمایندگان مجلس درصحن علنی، به مخالفت با لاریحانی پرداخته ومواضع او را درراستای تضعیف احمدی نژاد و همسو با رفسنجانی معرفی ساختند. تمام تلاش این جناح ها دردرجه نخست برای خارج کردن مردم از صحنه است.
دروضعیت کنونی و با توجه به عوامل مشخص داخلی و خارجی، زمینه و بستر برای حل بحران درراستای خواست مردم یعنی ابطال انتخابات درچارچوب و قالب ”تعامل و همکاری“ جناح های حکومتی با یکدیگر وجود ندارد و از این رو هرگونه فاصله گرفتن با توده های مردم با هرانگیزه ای، یک محاسبه غلط و فاجعه بار بوده و سرانجامی غیر از شکست سنگین نخواهد داشت.
کودتاچیان با علم به این حقیقت، فشار خود را برای جدا ساختن میرحسین موسوی و اصلاح طلبان مقاوم از دیگر نیروهای مخالف ومنتقد کودتا تشدید کرده اند. علاء الدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هنگام توضیح نتایج به دیدار هیات مجلس با نامزدهای معترض به خبرنگار ایسنا 5 تیرماه از جمله گفته بود در میان شخصیت های معترض به نتیجه انتخابات، تنها میرحسین موسوی با قاطعیت برابطال انتخابات پافشاری می کند.
مردم میهن ما، خواستار ابطال انتخابات هستند و تقلیل این خواست به بازشماری برخی صندوق های رای و پذیرش داوری شورای نگهبان که خود از عاملان اصلی کودتا است، به معنای عدول از خواست های مردم و گردن نهادن برنیرنگ و تزویر استبداد ولایی می باشد.
رژیم ولایت فقیه و مزدوران گوش به فرمان ولی فقیه به خوبی می دانند ادامه سیاست های سرکوبگرانه، بقای آنان را تهدید می کند و این توان وظرفیت درحال حاضر درنیروهای سرکوبگر وجود ندارد. بنابر این به موازات ایجاد جو رعب و وحشت، درصدد به سازش کشاندن و تسلیم رهبری جنبش اعتراضی کنونی هستند. جنبش مردمی به رغم ضعف های خود، و با وجود کاستی های جدی، درهفته های اخیر رشد و قوام یافته ودرسطحی از آمادگی قراردارد که، بتواند کودتاچیان را با خواست محوری و اصلی لحظه کنونی یعنی ابطال انتخابات به عقب رانده و گامی تعیین کننده به جلو بردارد.
برپایه آخرین گزارشات منتشره و سخنان حسین ابراهیمی رییس کمیته روابط خارجی مجلس و عضوهیات دیدار کننده با رفسنجانی، ناطق نوری و نامزدهای معترض یادآور شد، اغلب شخصیت های طرف مذاکره ”همگی برختم غائله و حل مسایل موجود تاکید دارند.“ وی تصریح کرد: ”آقای موسوی حرف هایی دارد که بخشی قابل بررسی و بخشی خارج از قانون است، بنابراین ما به مذاکرات ادامه می دهیم تا ایرادات وارده رفع شود.“
با توجه به مانورهای گوناگون ارتجاع که هدف اصلی اش خاموش کردن شعله های جنبش اعتراضی مردم و تشدید فشار بر نیروهای منتقد برای تن دادن به خواست های ”ولی فقیه“ است، یگانه راه مقابله ادامه مبارزه گسترده توده ای با خواست مشخص ابطال انتخابات است. تن دادن به خواست های ولی فقیه، با توجه به همه حملات تبلیغات هفته های اخیر، دستگیری ها گسترده اصلاح طلبان حکومتی و شکنجه و آماده کردن شوهای تلویزونی، چیزی جز خودکشی سیاسی نمی تواند باشد. ادامه مقاومت و تشدید مبارزه، فشار بر جناح های مختلف حاکمیت را تشدید خواهد کرد و می تواند ارتجاع حاکم و سازماند دهندگان کودتای انتخاباتی و جنایات تکان دهنده روزهای اخیر، بر ضد مردم میهن ما، را به عقب نشینی وادار کند.



!همبستگی احزاب کارگری و کمونیستی جهان با مبارزات مردم ایران


همبستگی احزاب کارگری و کمونیستی جهان با مبارزات مردم ایران!

کميتۀ فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان: همبستگی رزمجويانۀ خويش را با همه مردم آزادیخواه و وطنپرست ايران، ازجمله رفقای حزب تودۀ ايران اعلام ميدارد.
دبیر کل حزب کمونیست فنلاند، : همبستگی کمونیست های فنلاند با مبارزات مردم ایران برای دموکراسی و حقوق بشر اعلام کرد
پیام همبستگی حزب کمونیست ایرلند: رژیم اسلامی تئوکراتیک آیت‌الله‌ها و ملاها در ۳۰ سال گذشته شرایط بسیار دشواری را به مردم ایران تحمیل کرده است

همبستگی 163 هزار سندیکالیست اتریشی با مبارزات مردم ایران

اعلاميۀ کميتۀ فعالين حزب دموکراتيک خلق افغانستان
مورخ 22 جون 2009

پيرامون همبستگی با جنبش حق طلبانۀ مردم عدالتخواه ايران!

به تعقيب اعلام نتايج دوردهم انتخابات رياست جمهوری درايران و برنده شناختن کاذبانه و خلاف انتظار، احمدی نژاد نمايندۀ ارتجاع حاکم ولايت فقيه ازسوی کمسيون انتخابات که با دروغ، دستبرد، تقلب و دست کاری درآراء ملت همراه بود، چند روز است که درشهر تهران و عده ای ازاستانهای ديگر آن کشور، شاهد راهپيمايی عظيم و با شکوه ، می باشیم.
شرکت پرشور و پردرت صدها هزار انسان ( زن و مرد- پير وجوان ) معترض شامل فعالان سياسی، دانشمندان، نويسندگان، ژورناليستان، پژوهشگران، اسا تيد دانشگاهها، آموزگاران مدارس، دانشجويان، دانش آموزان، کارگران، دهقانان، پيشه وران... درتظاهرات آرام و مسالمت آميز، با شعار ابطال انتخابات، دردفاع از حق و عدالت و در ضديت با ترفندهای سران رژيم ماجراجو و بدنام ولايت فقيه که با تقلب آشکارا درشمارش آراء ، انتخاب آزاد ملت را به سُخره گرفتند؛ خشم نظام حاکم ضد مردمی را برانگيخت و مزدوران رژيم ازنيروهای انتظامی گرفته تا بسيجی ها و اعضای سپاه پاسداران فاشيسم آخوندی، بر راهپيمايان بی گناه و بی دفاع ديوانه وار حمله بردند و خون شماری ازفرزندان مردم ايران را برزمين ريخت.
همچنان پوليس مخفی ولايت فقيه موج تازه ای از دستگيری ها، بازداشتها و توقيف فعالان سياسی، مدافعين حقوق بشر، نويسندگان، ژورناليستان، دانشجويان، دانش آموزان را آغاز و راهپيمايی صلح آميز و عاری از خشونت مردم را با سرکوبگری خونين ساخت وتلاش دارد تا صدای اعتراض مردم را با زور آزمايی و ايجاد فضای رعب و وحشت دربين توده ها، با آشوبگری قوای امنيتی وابسته به ارتجاع آخوندی، خفه سازد.
کميتۀ فعا لين حزب دموکراتيک خلق افغانستان درحالی که کشتار مردم بی گناه، کاربرد خشونت، سرکوب، بازداشت، شکنجه و زندانی سا ختن نيروهای مترقی، آزاديخواه، عدالت پسند و اصلاح طلب ايران را توجه ناپذیردانسته و آنرا شديداً محکوم می نمايد ؛ همبستگی رزمجويانۀ خويش را با همه مردم آزادیخواه و وطنپرست ايران، ازجمله رفقای حزب تودۀ ايران اعلام ميدارد.

- زنده باد آزادی، دموکراسی و عدالت اجتماعی!
- مرگ برقاتلان و دشمنان ترقی و سعا دت انسان زحمتکش!
- درود به روان پاك شهدای گلگون کفن راه نجات مردم ايران!

کميتۀ فعالين
ح. د. خ. ا


دبیر کل حزب کمونیست فنلاند، رفیق ”یارو هکانان“، در پیامی به کمیته مرکزی حزب توده ایران در روز 5 تیرماه همبستگی کمونیست های فنلاند با مبارزات مردم ایران برای دموکراسی و حقوق بشر اعلام کرد. حزب کمونیست فنلاند با انتشار اعلامیه های حزب توده ایران مردم فنلاند را در جریان تحولات اخیر کشور قرار داده است. حزب کمونیست فنلاند در روزهای گذشته بانی و سازمان دهنده گردهمایی و تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت ایران در هلسینکی بوده است که در آن فعالان و هواداران این حزب و دیگر احزاب و نیروهای مترقی و چپ در کنار نیروهای چپ ایران در دفاع از حقوق دموکراتیک مردم ایران شرکت فعال داشتند.


پیام همبستگی حزب کمونیست ایرلند
حزب کمونیست ایرلند همبستگی خود را با نیروهای دموکراتیک ایران در مبارزه بی‌وقفه‌شان در راه ایجاد دگرگونی‌های رادیکال اجتماعی و اقتصادی اعلام می‌کند. ما همبستگی خود را با رفقای خود در حزب توده ایران و با طبقه کارگر و نیروهای مردمی اعلام می‌کنیم که دلیرانه برای تحقق خواست راستین دموکراسی می‌رزمند، و در عین حال جهت ضدامپریالیستی مبارزات مردم ایران را حفظ می‌کنند. رژیم اسلامی تئوکراتیک آیت‌الله‌ها و ملاها در ۳۰ سال گذشته شرایط بسیار دشواری را به مردم ایران تحمیل کرده است، موجد تفرقه شدیدی بوده است، و با استفاده از خشونت و شکنجه بی‌حد و حصر و به منظور حفظ قدرتش مردم ایران را به شدت سرکوب کرده است. این رژیم آمال و آرزوهای مردم را برای دستیابی به دموکراسی و عدالت اجتماعی و اقتصادی، که برای آن انقلاب کردند و رژیم شاه دست نشانده آمریکا را سرنگون کردند، زیر پا گذاشته است. امروز، طبقه حاکم ایران که از مذهب به منظور پرده پوشی مقاصد واقعی‌اش استفاده کرده و می‌کند، در مورد رابطه با امپریالیسم دچار چنددستگی است و این در حالی است که نیروهای امپریالیستی ایالات متحد آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا کماکان به دخالت ادامه می‌دهند، با این هدف که رژیم کنونی را با رژیم دیگری جایگزین کنند که بهتر بتواند منافع آنها را تأمین کند و جلوی تحقق خواست‌های راستین مردم برای تغییرات دموکراتیک را بگیرد.
مردم ایرلند تجربه تلخی از سوءاستفاده از اعتقادات خالصانه مذهبی مردم توسط طبقه حاکم در جنوب ایرلند، توسط دار و دسته‌های وفادار به اتحاد با بریتانیا در ایرلند شمالی، و توسط امپریالیسم بریتانیا دارند که برای تأمین منافع امپریالیستی خودشان اختلاف‌های مذهبی را بر می‌انگیزند و دامن می‌زنند. دخالت امپریالیسم و واکنش‌هایی که خود مشوق آن بود و به دنبال آورد، زخم عمیقی بر تن جامعه به جای گذاشته است که دهه‌هاست مانعی در راه نیروهای مترقی ایرلند بوده است. قدرت‌های امپریالیستی، هرگاه که به سودشان باشد، خود را با تاریک‌اندیش‌ترین و عقب‌مانده‌ترین نیروهای جهان مسلمان همسو و مؤتلف نشان می‌دهند، و همزمان با آن، نفرت مذهبی ضداسلامی را تحریک می‌کنند و به آن دامن می‌زنند. پیشرفت و ترقی دموکراتیک مردم ایران دو بار عقیم گذاشته شده است؛ یک بار با تحمیل رژیم شاه، و بار دوم توسط رژیم آیت‌الله‌ها.

یوجین مک کارتان
دبیرکل
حزب کمونیست ایرلند
۲۵ ژوئن ۲۰۰۹
(۴ تیر ۸۸)

سندیکای شاغلین شهرداری های اتریش که عضو اتحادیه سراسری سندیکا های اتریش می باشد با انتشار اطلاعیه ای با کارگران ایران ابراز همبستگی کرد. سندیکای شاغلین شهرداری های اتریش که بیش از 163 هزار عضو دارد شاغلین در بیش از 200 حرفه را در بر می گیرد و در بیش از 2400 شهر و روستای اتریش فعال است.
در زیر ترجمه متن پیام مطبوعاتی دبیر روابط بین الملل این سندیکا، توماس کاتنیگ را که در روز جمعه 5 تیر (26 ژوئن) منتشر شده است می خوانید:

وضعیت سندیکالیست ها در ایران دیگر قابل تحمل نیست.

سندیکای شاغلین در شهرداری های اتریش از روز جهانی ”عدالت برای زنان و مردان کارگر ایران“ (5 تیرماه) پشتیبانی می کند.
وضعیت سندیکالیست ها در ایران دیگر قابل تحمل نیست. ما هم از درخواست بین المللی مبنی بر عدالت برای زنان و مردان کارگر ایران پشتیبانی می نمائیم. تضییق و آزار نسبت به سندیکا های مستقل در ابران هنوز هم در راس امور قرار دارد. شکنجه و زندان های نا عادلانه بر علیه فعالان سندیکایی و پیکارگران حقوق شهروندی به امور جاری تبدیل شده اند. رژیم جهت حفظ قوانین محدود اتخادیه ها و ممنوع بودن اعتصاب از صدور احکام اعدام هم ابایی ندارد. سندیکالیست های زیادی همچون منصور اسانلو؛ چهرۀ نمادین جنبش کارگری ایران علیرغم ناراحتی های جسمی شدید سالهاست که در زندان بسر می برد. اقتصاد ایران در اثر بحران افتصادی جهانی، محاصره های اقتصادی بین المللی و سقوط بهای نفت با دشواریهای زیادی روبروست. کارخانه ها بسته می شوند، کارگران ناراضی اخراج می گردند و حقوق ها پرداخت نمی شوند. دولت رئیس جمهور احمدی نژاد از اوضاع نابسامان اقتصادی سوء استفاده می کند تا سیاست سرکوب خود را توجیه کند. حال حاضر 700 هزار کارگر مشغول بکار مشمول قانون کار نمی شوند. در شرایط حاضر که رژیم ایران با خشونت تمام بر علیه اپوزیسیون و بویژه بر علیه هواداران موسوی، کاندیدای مغلوب ریاست جمهوری عمل می کند، یک همبستگی تمام عیار با کارگران زن و مرد ایرانی عاجل ترین کار بشمار می رود. ما در روز همبستگی جهانی با کارگران ایران خواستار انجام اقدامات زیر می باشیم:
- آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی سندیکالیست های دستگیر شده از جمله منصور اسانلو؛ ابراهیم مددی و فرزاد کمانگر
- به رسمیت شناختن بی درنگ تمامی سازمان های سندیکایی مستقل در ایران و استخدام مجدد تمامی کارگران زن و مرد که بعلت پشتیبانی از این سازمان ها مورد اخراج و یا تضییق قرار گرفته اند.
- امضای کنوانسیون های ”سازمان بین المللی کار“ پیرامون حق تشکیل اتحادیه ها و قراردادهای دستجمعی توسط دولت
امضای قرارداهای دستجمعی میان سندیکا های مستقل و کارفرماهای مربوطه -



لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۲


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۲

* پيام همبستگي كارگران ايران با اقدام جهاني اتحاديه هاي كارگري (26 ژوئن)
* همبستگی جهانی با کارگران ایران
* بیانیه کانون مدافعان حقوق کارگر در باره حمایت های جهانی از کارگران ایران


پيام همبستگي كارگران ايران با اقدام جهاني اتحاديه هاي كارگري (26 ژوئن)
چهار اتحاديه بزرگ بين المللي (ITUC - ITF – IUF – EI ) روز 26 ‍ژوئن – پنجم تيرماه را به عنوان روز حمايت جهاني از حقوق پايه اي كارگران در ايران و مبارزات آنان اعلام كرده اند و قرار است در اين روز اعضاي اين اتحاديه ها در سراسر جهان اقدام به حمايت عملي از مبارزات كارگران در ايران بنمايند .
اين همبستگي جهاني با كارگران در ايران يك اقدام تاريخي و بزرگ در مبارزه طبقه كارگر جهاني براي دستيابي به حقوق انساني كارگران در ايران و سراسر جهان است و بي ترديد نقش تاريخي در پيشبرد مبارزات كارگران ايران ايفا خواهد كرد و از سوي ديگر اتحاد و همبستگي جهاني طبقه كارگر را عمق و دامنه بيشتري خواهد بخشيد .
ما امضا كنندگان اين بيانيه خود را دوشادوش و همراه اين حركت متحدانه جهاني مي دانيم و از اين طريق ضمن قدرداني عميق از سازماندهي چنين اقدامي از سوي ITUC - ITF – IUF – EI دست سازماندهندگان اين حركت متحدانه جهاني را به گرمي مي فشاريم و درود هاي گرم و بي پايان خود را نثار تمامي كارگران جهان و يكايك اعضاي اين اتحاديه ها مي كنيم .
زنده باد همبستگي جهاني طبقه كارگر
چهارم تيرماه 1388
- سنديكاي كارگران شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
- سنديكاي كارگران نيشكر هفت تپه
اتحاديه آزاد كارگران ايران
- كميته پيگيري براي ايجاد تشكل هاي آزاد كارگري
- انجمن صنفي برق و فلزكار كرمانشاه
- جمعي از كارگران نساجي خامنه
- کارگران کارخانه پرریس سنندج
- كارگران کارخانه بافندگی شین بافت سنندج
- کارگران کارخانجات شاهو
- كارگران نساجی کردستان
-كارگران فرش غرب بافت
- كارگران آجر شیل
- كارگران شیرپاک آرا
- كارگران گونی بافی سما
- كارگران آرد فجر
- كارگران نیرو رخش
- کارگران بخش خدماتی بیمارستان توحید سنندج
-جمعی از بازنشستگان شهرستان سنندج
-کارگران شرکت فرش غرب کرمانشاه
-جمعی از کارگران کارخانه صنایع فلزی شماره 2
- جمعي از كارگران لاستيك البرز
- جمعی از کارگران شهرستان مریوان
- جمعی از کارگران وفعالین شهر کامیاران
- جمعی از کارگران و فعالین شهر مشهد
- كارگران شرکت کارگلاس تهران
– کارگران یراق آلات قم


روز اقدام همبستگی جهانی با کارگران ایران
آیت الله سید علی خامنه ای
رهبر جمهوری اسلامی
دفتر رهبر ولایت فقیه
خیابان جمهوری اسلامی
انتهای خیابان شهید کشور دوست،
تهران ،
جمهوری اسلامی ایران


24 جون 2009

روز اقدام همبستگی جهانی با کارگران ایران

عالیجناب،

مطلب پیش رو به نمایندگی از 170 میلیون کارگر برای ابراز همبستگی با بسیاری از کارگران ایران که به خاطر محترم شمردن حقوق مسلم دمکراتیکشان به تظاهراتهای خیابانی پیوسته اند به رشته تحریر در می آید.مردم ایران باید از تمامی حقوق انسانی اعم از آزادی تشکل و تجمع برخوردار گردند.
سرکوب شدید تظاهرات های مسالمت آمیز و ارزش قائل نشدن به شأن و مقام انسانی وحشت انگیز است و استفاده نامتعادل و نابجای خشونت ده ها کشته و صدها زخمی بر جای گذاشته است. تشکلات کارگری در سرتاسر جهان با شاهد بودن بر اینکه کارگران و شهروندان تا چه حد در تظاهرات های کارگری حمله و بازداشت قرارگرفته اند مأنوس گشته اند. مورد آخر تلاش برای برپایی راهپیمائی مسالمت آمیز اول ماه می در پارک لاله تهران بود. بسیاری از تظاهرات ها در آستانۀ انتخابات با سرکوب خشونت آمیز و دستگیری صدها نفر همراه بوده است.
واکنش بیرحمانۀ مقامات دولتی به بیان خواسته های مشروع مردم با گزارش هایی که حاکی از آنست که مقامات دولتی در چند روز گذشته به مساجد در ایران دستور داده اند تا به هیچیک از قربانیان تظاهرات ها هیچگونه یاری رسانی صورت نپذیرد. این انعکاسی است از عدم وجود ارزش و احترام بنیادین برای مردم خودتان.
چند هفته قبل از رأی گیری برای انتخابات ریاست جمهوری، آی.تی. یو. سی ( کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری)، ای.آی ( سازمان آموزش جهانی)، آی.تی.اف ( کنفدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل)، آی.یو.اف ( اتحادیه بین المللی خدمات و صنایع غذایی) تشکیل ائتلافی به نام " دادخواهی برای کارگران ایران" را اعلام کرده و تمامی اعضایمان را فرا خواندیم تا با توجه به ادامۀ سرکوب کارگران در ایران در روز 26 جون یعنی روز اقدام جهانی همبستگی شرکت کنند. خاموش سازی بیرحمانۀ مراسم در آستانۀ انتخابات برای ما قابل تصور نبود.
سرکوب سبعانۀ مردم دولت فعلی را بی اعتبار می سازد و کارگران و شهروندان نهادهای خودتان در مواردی مربوط به قانون شکنی هائی در ارتباط با انتخابات و مهمتر از آن به خاطر ممانعت محض در برابر حقوق بنیادی انسانی نظیر آزادی بیان، آزادی تجمع و تشکل نارضایتی خود را از دولتی که شما از آن حمایت می کنید به نمایش می گذارند. این محدودیت ها مردم ایران را از برآوردن فریادشان باز می دارد.
در دوران بحران عمیق اقتصادی حاضر، فشار بر کارگران و تمامی مردم ایران که متحمل مشقات شدید اقتصادی می باشند بسیار طاقت فرسا شده است. کارگرانی که به عناوین گوناگون تلاش کرده اند تا صدای محرومیت خود را در مورد دستمزدها، پائین بودن شرم آور دستمزدها، قراردادهای موقت، بیمه های بیکاری، امنیت اجتماعی و شرایط اسفناک کاری برآورند، هر بار با سرکوب رو در رو شده اند. بسیاری از فعالین اتحادیه ها از جمله: منصور اسانلو، ابراهیم مددی، فرزاد کمانگر و شرکت کنندگان در تجمع اول ماه امسال، به سبب تلاش هایشان در زندان ها بسر می برند.
کسانی که در خیابان های تهران و شهرهای دیگر دست به تظاهرات می زنند دیگر حاضر به پذیرش چنین سرکوبی نمی باشند. مردان و زنان گارگر از هر گوشه و کنار جهان و از تشکلاتشان در اتحادیه های جهانی، در حمایت از مبارزات برادران و خواهران ایرانی شان، فریادهایشان را به فریاد های آنها در حمایت از مبارزاتشان برای پایه ای ترین حقوق بشر و کارگران می افزایند. ما مصرانه شما را بر آن می داریم تا در جهت پایان بخشیدن فوری بر برخورد خشونت آمیز علیه تظاهرات مسالمت آمیز، اقدام های لازم و ضروری را بعمل آورده و کسانی را که مسئولیت خشونت و کشتن مردم را بر عهده دارند به پای میز عدالت بکشانید.
آغاز دمکراسی و حقوق بشری که به صورت جهانی برسمیت شناخته می شود برای مردم ایران امری مورد نیاز و ضروری بوده و پیش شرطی است برای به اجرا گذاشتن راهی متصور برای همه کشورها، برای یافتن راه حل هائی برای بحرانهای سیاسی و اقتصادی فعلی در ایران.
اهداف اتحادیه کارگری بین المللی روشن و مشخص و به قوت خود باقی اند.
ما برای:
1_ حقوق کامل دمکراتیک برای مردم ایران شامل : آزادی تشکل و تجمع
2_ توقف هر گونه سرکوب خشونت آمیز
3_ آزادی تمامی فعالین اتحادیه ای
4_ به رسمیت شناختن تمامی تشکلات مستقل کارگری در ایران
5_ احترام گذاشتن به حقوق حقۀ کارگران و قبول تمامی کنوانسیون های بنیادی آی.ال.او ، مشخصا در زمینه آزادی تشکل و قرارداد دسته جمعی کار
6_ توقف تمامی سرکوب های ضد اتحادیه ای و
7_ بکارگیری مجدد کارگران اخراجی که ناعادلانه از کار بیکار شده اند.

وضعیت کارگران در ایران همچنان مرکز توجهی برای اتحادیه های جهانی است و ائتلاف ما ؛ " دادخواهی برای کارگران در ایران" از نزدیک به دیده بانی وضعیت ایران همانگونه که آشکار می شود ادامه خواهد داد.

ارادتمند شما

گای رایدر
آی.تی. یو. سی ( کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری)
دیوید کاک رأفت
آی.تی.اف ( کنفدراسیون بین المللی کارگران حمل و نقل)
فرد ون لوون
ای.آی ( سازمان آموزش جهانی)
ران ازولد
آی.یو.اف ( اتحادیه بین المللی خدمات و صنایع غذایی)


بیانیه کانون مدافعان حقوق کارگر در باره حمایت های جهانی از کارگران ایران
جنبش آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه مردم ایران هر روز ابعاد گسترده‌تری می‌یابد وخواسته‌ها و مطالبات خود را در ابعاد مختلف با شیوه‌های گوناگون بیان می‌کند. در ماه‌های اخیر کارگران و حقوق بگیران و سایر اقشار تحت ستم، اعتراضات‌شان نسبت به بی‌حقوقی‌ها و بی‌عدالتی‌های حاکم بر جامعه گسترش فزاینده ای یافته و ابعاد وسیع‌تری در سطح جامعه پیدا کرده و سیاست‌های ظالمانه حاکم بر زحمتکشان و حقوق‌بگیران و مردم تحت ستم را به چالش کشیده است . ابتدایی و پایه ای ترین حقوق کار در ایران نفی شده و کارگران علیرغم دریافت حقوق زیر خط فقر مطلق در هر لحظه در خطر بیکاری و محرومیت از همین حقوق بخور و نمیر قرار دارند.
مطالبات پایه ای کارگران و حقوق بگیران در قطعنامه اول ماه مه تبلور یافته و می رود تا ابعاد گسترده‌ی خود را به مطالبات فروخورده‌ی سه دهه‌ی اخیر گسترش دهد تا بار دیگر ثابت شود که نمی‌توان در برابر خواسته‌های مردم ایستادگی کرد و آنها را برای همیشه تحت انقیاد نگه داشت. مردم تحت ستم ما که از آزادی‌های اولیه‌ی در سه دهه‌ی اخیر محروم بوده‌اند و بارها طعم اعدام، زندان، شلاق را برای بیان خواسته‌های به حق خود چشیده‌اند، دیگر حاضر نیستند همانند گذشته، سرکوب‌ها را تحمل کنند و ساکت بنشینند. اکنون سانسور،ا اعدام‌، کشتار ، قتل‌های زنجیره‌ای، شلاق زدن کارگران و دانشجویان به بند کشیدن معلمان و سایر اقشار آزادی‌خواه، نمی‌تواند مانعی در جهت حرکت هم بسته و سراسری مردم ما ایجاد کند.
خواسته‌های به حق مردم امروزه دیگر به آن حد از گسترش رسیده است که حتا برخی دولتمردان نمی‌توانند آن را منکر شده و نادیده بگیرند. امروزه کسانی که خود در سرکوب تضییع حقوق مردم دست داشته‌اند، توسط همان نهادهایی که برای جلوگیری از دست یابی مردم به حقوق‌شان ساخته بودند، مورد تهاجم قرار می‌گیرند و این عبرتی برای همگان است که شیوه‌های تک صدایی و استبدادگرانه و حذف مخالفان همواره با بن‌بست مواجه می‌شود.
وجدان جهانی و به خصوص احزاب و سندیکاهای کارگری که به بی حقوقی کارگران ایرانی در حداقل حقوق خود توجه نموده‌اند. اینک در سراسر جهان حتا با اعتصابات و اعتراضات خیابانی، اعتصاب غذا ، تشکیل کمپین، حضور در مجامع جهانی و طرح حقوق و خواسته‌های کارگران و حقوق بگیران ایران و همچنین اطلاعیه ها و بیانیه ها از مردم تحت ستم ایران حمایت کرده‌اند و هم چنین تلاش 4 اتحادیه‌های کارگری در اعلام روز 5 تیر در حمایت از کارگران و مردم ایران همگی ارزشمند هستند.
کانون مدافعان حقوق کارگر ضمن تشکر از همه‌ی حمایت‌ها، خواهان همبستگی هر چه بیشتر کارگران و حقوق بگیران در سطح جهانی برای دگرگونی نظام غیرانسانی سرمایه‌‌داری و جایگزینی آن با یک نظام انسان‌محور می باشد.

کانون مدافعان حقوق کارگر



لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۱


لحظه به لحظه با پیکار دلیرانه جنبش مردمی - ۱۱

* سخنگوي شوراي نگهبان: هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است
* شیرین عبادی به تعقیب انتظامی تهدید شد
* بازداشت و تهدید گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
* عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي خبر داد: متاسفانه رضايي با انصرافش بر نظام منت گذاشت/ موسوي همچنان بر ابطال انتخابات اصرار دارد/ هاشمي رفسجاني به زودي بيانيه‌اي در حمايت از رهبري ارائه مي‌دهد
* نامه جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین در خصوص جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان حوادث اخیر به رئیس قوه قضائیه



سخنگوي شوراي نگهبان: هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است
از لحاظ قانوني هيچ منعي ندارد كه تعداد آراء در حوزه انتخابيه‌اي افزون بر تعداد واجدان شرايط باشد، اگر روشن شود كه اين افزايش آراء به سبب يك تخلفي صورت گرفته است قطعا با آن برخورد مي‌شود.

ایلنا: سخنگوي شوراي نگهبان با بيان اينكه تمامي گزارش‌ها و شكايات كانديداهاي معترض، بررسي شده است، از انتشار گزارش جامع شوراي نگهبان، در پايان مهلت رسيدگي به شكايات خبر داد.
به گزارش ايلنا، عباسعلي كدخدايي در گفت‌وگو با خبرنگار شبكه خبري پرس.تي.وي با اشاره به روند بررسي شكايت‌ها در شوراي نگهبان، اظهار داشت: بر اساس آنچه كه در ده روز گذشته انجام شده، كار بررسي‌ها تقريبا تمام شده است اما مصلحت ديده شد كه فرصت بيشتري را در اختيار كانديداهاي محترم قرار دهيم.
وي افزود: تمديد مهلت رسيدگي به شكايات رسيده از سوي كانديداها، براي ايجاد اطمينان بيشتر در بين هواداران كانديداهاي محترم و نيز يك نوع اعتمادسازي بود.
سخنگوي شوراي نگهبان در عين حال گفت: بر اساس بررسي‌هاي انجام شده در ده روز گذشته، بجز تخلف‌هاي كوچكي كه عموما در هر دوره از انتخابات ديده مي‌شود، هيچگونه تخلف عمده‌اي مشاهده نشده است و ما به يك انحراف عمده در انتخابات رياست‌جمهوري نرسيده‌ايم.
وي تاكيد كرد: هيچ يك از ادوار انتخابات رياست‌جمهوري تاكنون دچار انحراف يا تقلب عمده نشده‌اند، خصوصا انتخابات اخير كه از جمله سالم‌ترين انتخابات در طول دوران گذشته بوده است.
كدخدايي با اشاره به نظارت دقيق شوراي نگهبان بر روند انتخابات، گفت: شوراي نگهبان از قبل از روز راي‌گيري بر چگونگي انجام مقدمات انتخابات، نظارت دقيق و كاملي داشته و راي‌گيري هم تحت نظارت دقيق ناظران شوراي نگهبان انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: به ضرس قاطع مي‌توان گفت كه هيچگونه تقلبي در اين انتخابات شكل نگرفته است.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به تدابير انديشده شده براي سالم برگزار شدن اين دوره از انتخابات گفت: شوراي نگهبان از جهت نظارت سعي كرد كه براي اين انتخابات، راهكارهاي جديدي را درنظر بگيرد تا اطمينان بيشتري از صحت انتخابات حاصل شود. مثلا در تعرفه‌هاي راي كه در گذشته يك جاي مهر داشت، اين‌بار دو جاي مهر درنظر گرفته شد كه يكي مهر انتخابات و ديگري مهر نظارت بود و يا اينكه تعرفه‌ها براي هر استاني داراي يك كد و پيش‌شماره سريال مخصوص خود شد. علاوه بر اينها ما بازرسان كارآزموده‌اي را هم در روز انتخابات به استان‌ها ارسال كرديم كه نظارت دقيق‌تري بر روند اجراي انتخابات داشته باشند. اينها از جمله روش‌هايي بود كه شوراي نگهبان براي اطمينان بيشتر از صحت روند انتخابات براي خود و كانديداها و هوادارانشان درنظر گرفت.
معاون اجرايي و امور انتخابات شوراي نگهبان، در پاسخ به ادعاي برخي كانديداها مبني بر اينكه در 70 حوزه، تعداد راي‌دهندگان بيش از واجدان شرايط بوده است، با بيان اينكه در بررسي‌ها مشخص شد كه تعداد اين موارد خيلي كمتر از اينها است، گفت: از لحاظ قانوني هيچ منعي ندارد كه تعداد آراء در حوزه انتخابيه‌اي افزون بر تعداد واجدان شرايط باشد، مخصوصا در انتخابات رياست‌جمهوري كه افراد آزادند در هر حوزه‌اي كه مايلند راي‌شان را به‌صندوق بيندازند.
كدخدايي افزود: بسياري از اين مناطقي كه به آنها اشاره شده، مناطق ييلاقي است كه در پايان هفته، مردم براي تفريح در آنجا حضور مي‌يابند، مانند مناطق ييلاقي مشهد از قبيل طرقبه و چناران و يا مناطق ييلاقي شمال. طبعا جمعيتي كه در روز پنجشنبه و جمعه در آنجا حضور دارند، بيشتر از واجدان شرايط آن منطقه هستند. برخي از مناطق نيز دانشجويي و يا كارگري هستند كه دانشجويان و كارگران غيربومي زيادي در آن مناطق حضور دارند.
وي ادامه داد: برخي از حوزه‌هايي كه ذكر شده، حوزه‌هاي جديدي هستند كه هنوز آمار دقيقي از واجدان شرايط در آنها نداريم و نمي‌توانيم ادعايي در مورد آنها داشته باشيم.
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: بنابر اين اولا تعداد اينگونه حوزه‌ها بسيار اندك است. ثانيا تمامي اين موارد، توجيه منطقي دارد. ثالثا در انتخابات گذشته هم اين مسئله اتفاق افتاده است.
وي در عين حال تصريح كرد: اگر روشن شود كه اين افزايش آراء به سبب يك تخلفي صورت گرفته است قطعا با آن برخورد مي‌شود اما در تحقيقات و بررسي‌هايي كه ما انجام داده‌ايم هيچگونه تخلفي در اين جهت مشاهده نشده است.
كدخدايي درخصوص اعتراضات مطرح شده از سوي يكي از كانديداها گفت: آقاي موسوي از همان ابتدا، موارد بسيار اندكي را براي ما ارسال كردند. بسياري از آنها ناظر به روند اجرايي انتخابات بود كه مثلا در فلان صندوق، تبليغات يكي از نامزدها وجود دارد. ما دستور داديم آنها را بررسي كردند و معلوم شد كه بسياري از آنها صحت ندارد و آنهايي هم كه صحت داشت تذكر داده شد و بلافاصله مشكل برطرف شد. يا ادعا شده كه نمايندگان‌شان از برخي صندوق‌ها اخراج شده‌اند كه پس از بررسي، معلوم شد چنين چيزي اتفاق نيفتاده است و اصولا نمايندگان اين كانديدا در صندوق‌هاي ادعا شده، حضور نداشتند. بنابر اين بسياري از اين موارد، جزيي بود كه ما در همان روز انتخابات به آنها رسيدگي و با آنها برخورد كرديم و آنهايي هم كه صحت نداشته است در پايان فرصت رسيدگي به شكايات، گزارش آن را به نامزدها ارسال خواهيم كرد.
سخنگوي شوراي نگهبان درخصوص شايعاتي كه در مورد ميزان چاپ تعرفه‌هاي راي، مطرح شده است نيز گفت: مجموع تعرفه‌هايي كه براي اين دوره از انتخابات چاپ شده بود، حدود 60 ميليون برگه بود كه شوراي نگهبان در روزهاي گذشته، براي اطمينان بيشتر، سه‌نفر از كارشناسان و بازرسان خود را به وزارت كشور فرستاد و آنها قراردادهاي مربوط به چاپ، تعداد تعرفه‌هايي كه در انبارها باقي مانده، تعداد تعرفه‌هايي كه مصرف شده و تعداد تعرفه‌هايي كه در صندوق‌ها است را با آمار و ارقام و اسناد كافي جمع‌آوري كردند و گزارش آن را به اعضاي شوراي محترم نگهبان ارائه كردند و خوشبختانه هيچگونه مشكلي در اين زمينه نبوده است.
وي با بيان اينكه بر اساس بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه ادعاي برخي كانديداها مبني بر اينكه در برخي حوزه‌ها، تعرفه راي به اندازه كافي توزيع نشده، نادرست است، گفت: روند راي‌گيري، تنها در دو منطقه، آن هم به دليل استقبال گسترده مردم، با تاخير 20 دقيقه و 40 دقيقه‌اي مواجه شد. غير از اين موارد هيچگونه گزارشي مبني بر اينكه برگ تعرفه راي در حوزه‌اي وجود نداشته باشد به ما واصل نشده است. بررسي‌هاي بعد از روز انتخابات هم نشان مي‌دهد كه هيچكدام از اين ادعاها درست نبوده است.
سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به اعتراضات برخي كانديداها از فضاي سياسي قبل از انتخابات، خاطرنشان كرد: برخي از كانديداهاي محترم به قوانين و مقررات توجه نكرده و بدون آنكه به اجراي راي‌گيري، ايرادي وارد كرده باشند، به فضاي سياسي قبل از انتخابات ايراد گرفته‌اند كه اصولا به شوراي نگهبان ارتباطي ندارد.
وي افزود: بر اساس مواردي كه نامزدهاي محترم به شوراي نگهبان ارسال كرده‌اند، ادعايي مبني بر تخلف و تقلب در راي‌گيري وجود ندارد همانگونه كه خود آنها در برخي از جاها اشاره كرده‌اند كه ما با صندوق‌هاي راي مشكلي نداريم بلكه به فضاي قبل از انتخابات اعتراض داريم.
كدخدايي ادامه داد: فضاي قبل از انتخابات، فضاي جامعه است كه ممكن است مردم بر اثر برنامه‌ها و مناظره‌هاي كانديداها، به يك فردي استقبال بيشتري نشان بدهند و يا از فردي رويگردان بشوند اما اينها مسائلي نيست كه بتوان با استناد به آنها مدعي تقلب و تخلف در انتخابات شد.
وي در پايان خاطرنشان كرد: تمام گزارش‌ها و شكاياتي كه كانديداهاي معترض داشته‌اند، جزء به جزء بررسي شده است و گزارش آن به همراه محورهاي اعتراض كانديداها، انشاءا... در پايان مهلت رسيدگي به شكايات، منتشر خواهد شد.


شیرین عبادی به تعقیب انتظامی تهدید شد
گروهى از زنان طرفدار محمود احمدىنژاد، در نامه‌ای به وزیر دادگستری خواهان تعقیب انتظامی خانم شیرین عبادی از طریق کانون وکلای دادگستری شده‌اند. زنان طرفدار احمدی‌نژاد ادعا می‌کنند، خانم عبادی در فعالیت‌های خود احکام اسلامی را نقض کرده است.
زنان هوادار محمود احمدی‌نژاد خود را «خواهران فرهیخته دانشگاه‌ها و خانواده شهدا و ایثارگران» نامیده‌اند و نامه‌ی آنها را شماری از وبسایت‌های طرفدار احمدی‌نژاد و نیز خبرگزاری فارس که با هزینه‌ی سپاه پاسداران فعالیت می‌کند، منتشر کرده‌اند. آنها در نامه‌ی خود به غلامحسین الهام، سخنگو و وزیر دادگستری دولت احمدی‌نژاد ادعا کرده‌اند، شیرین عبادی «از طریق ترویج حقوق بشر، احکام اسلام و قانون اساسی را نقض کرده است».
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در اطلاعیه‌ای که روز جمعه ۵ تیرماه منتشر کرد، نوشت: «این نامه بدنبال مجموعه‌ای از اتهامات دیگری منتشر شد که در آنها خانم عبادی را به استفاده از پول‌های کشورهای غربی برای پیشبرد مبارزه علیه دولت ایران متهم کرده بودند.»
خانم شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، رئیس سازمان غیردولتی «کانون مدافعان حقوق بشر» است. دفتر این کانون در سال ۱۳۸۷ توسط مقام‌های دولت ایران پلمپ شد و قائم مقام کانون، عبدالفتاح سلطانی نیز بازداشت شده است.
شیرین عبادی و بتینا فرو-والدنر کمیسیر روابط خارجی پارلمان اروپاBildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: شیرین عبادی و بتینا فرو-والدنر کمیسیر روابط خارجی پارلمان اروپابنابه گفته‌ی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، خانم عبادی اخیرا با شماری از شخصیت‌ها و رهبران بین‌المللی از جمله بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، خاویر سولانا مسئول سیاست‌های خارجی اتحادیه اروپا و رهبران پارلمان اروپا دیدار کرد و در باره اینکه جامعه بین‌المللی چگونه می‌تواند به توقف خشونت علیه معترضین در ایران کمک کند، گفت‌وگو کرد.
هادی قائمی، سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در باره‌ی تهدیدهای اخیر علیه برنده جایزه صلح نوبل گفت: «این آخرین تلاش‌های عوامل اطلاعات و امنیت برای تهدید و ترساندن شیرین عبادی، یک تلاش بی‌شرمانه است تا زمینه‌های بازداشت و یا در حالت خوش‌بینانه لغو پروانه وکالت ایشان را فراهم ‌کنند.» هادی قائمی افزود: «این تلاش‌ها باید توسط مردم ایران و جامعه بین‌المللی محکوم شود.»
سخنگوی کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران در مورد فعالیت‌های اخیر خانم عبادی گفت: «گزارش‌های خانم عبادی و درخواست‌های ایشان از شخصیت‌های بین‌المللی نه تنها فعالیت‌هایی غیرقانونی نیستند، بلکه منطبق با وظایف مدافعان حقوق بشر است.» به گفته‌ی هادی قائمی، «این فعالیت‌ها اقداماتی وطن‌دوستانه هستند که به دولت ایران کمک می‌کند تا تعهدات بین‌المللی خود را به انجام برساند.»
کمپین بین‌المللی حقوق بشر در اطلاعیه‌ی خود از دبیر کل سازمان ملل متحد، کمیسر عالی حقوق بشر و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور بین‌المللی و سیاست امنیتی و نیز رئیس پارلمان اروپا خواسته است، بی‌درنگ و قاطعانه از خانم عبادی حمایت کنند و به دولت ایران هشدار دهند که بازداشت ایشان بخاطر فعالیت‌های حقوق بشری، نقض آشکار بیانیه‌ی سازمان ملل متحد درمورد مدافعان حقوق بشر است.
بر اساس اعلامیه سازمان ملل متحد در مورد مدافعین حقوق بشر، که به اتفاق آرا در مجمع عمومی این سازمان در سال ۱۹۹۸ به تصویب رسید، دولت‌ها موظف شده‌اند از مدافعین حقوق بشر در برابر هر گونه خشونت، تهدید، اقدام تلافی‌جویانه، تبعیض قانونی یا عملی، فشار و یا هرگونه اقدام‌های خودسرانه‌ی دیگر حمایت کنند.


بازداشت و تهدید گسترده دانشجویان دانشگاه امیرکبیر
جمعه ۵ تیر ۱۳۸۸

خبرنامه امیرکبیر: طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر بازداشت شده و یا مورد تهدید قرار گرفته اند. برخی از دانشجویان بازداشت شده پس از چند روز آزاد شدند اما همچنان ۳ نفر از دانشجویان که طی روزهای اخیر دستگیر شده اند، در وضعیت نامشخصی در بازداشت به سر می برند.
پدرام رفعتی و هادی پلاور از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک و مجتبی علیجانی دیگر دانشجوی پلی تکنیک دوشنبه شب ۲۵ خرداد در حال بازگشت به خوابگاه انصارالحسینی دانشگاه بودند که در نزدیکی خوابگاه توسط عده ای لباس شخصی ناشناس بازداشت شدند.
در مدت بازداشت، این دانشجویان تنها یک بار با خانواده خود تماس گرفتند و دراین تماس نیز از ذکر محل نگهداری و وضعیت خود منع شدند.
به گزارش خبرنامه امیرکبیر دو تن از این دانشجویان روز ۲۹ خرداد آزاد شدند، اما پدرام رفعتی همچنان در بازداشت به سر می برد. این دانشجویان به همراه عده زیادی از بازداشت شدگان روزهای اخیر در اندرزگاه ۲ زندان اوین به سر می بردند و از میان آنان پدرام رفعتی در سلول انفرادی محبوس بوده است و احتمال می رود وی همچنان در انفرادی باشد.
همچنین نیروهای امنیتی یکشنبه شب با یورش به منزل امیرحسین استیری از فعالین دانشجویی و نشریاتی پلی تکنیک و از اعضای ستاد مهندس موسوی، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
بیتا صمیمی زاد از فعالین دانشجویی پلی تکنیک نیز در هفته اخیر توسط مأموران لباس شخصی در نزدیکی منزلش بازداشت شده است، از محل نگهداری و وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
لازم به ذکر است آدرین جلالی دانشجوی سابق پلی تکنیک که هم اکنون در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران مشغول به تحصیل است نیز ۲۵ خرداد با هجوم مأموران امنیتی به منزل شخصیش در تهران بازداشت شد و از وضعیت وی نیز اطلاعی در دست نیست.
با توجه به انتشار گزارشی از برخورد خشونت آمیز و وحشیانه نیروهای امنیتی با دانشجویان در زیرزمین ساختمان وزارت کشور، نگرانی فراوانی در مورد سلامتی این دانشجویان بازداشت شده وجود دارد.
ضمناً در هفته اخیر چند تن از اعضای انجمن اسلامی پلی تکنیک به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات احضار شدi و در آنجا مورد تهدید بازجویان قرار گرفتند.
تماسهای تهدید آمیزی نیز از طرف کسانی که خود را ماًموران امنیتی معرفی می کنند با بسیاری از دانشجویان پلی تکنیک گرفته شده و آنان به بازداشت در صورت ادامه فعالیت اعتراضی تهدید شده اند.


عضو هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي خبر داد: متاسفانه رضايي با انصرافش بر نظام منت گذاشت/ موسوي همچنان بر ابطال انتخابات اصرار دارد/ هاشمي رفسجاني به زودي بيانيه‌اي در حمايت از رهبري ارائه مي‌دهد
ایلنا: اعضاي هيات رئيسه كميسيون امنيت ملي و روساي كميته‌هاي اين كميسيون هياتي را تشكيل داده‌اند كه طي دو روز گذشته با آقايان محسن رضايي، ميرحسين موسوي و اكبر هاشمي رفسنجاني ديدار داشتند و فردا نيز با علي‌اكبر ناطق نوري ديدار خواهندداشت.
محمد‌كرمي‌راد مجموعه ديدارهاي انجام شده از سوي اعضاي اين كميسيون را مثبت و موثر ارزيابي كرد و ابراز اميدواري نمود تا در نتيجه اين ديدارها مسائل اخير به وجود آمده در كشور حل و فصل شود.
نماينده كرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا با بيان اينكه در ديدار اعضاي اين كميسيون با محسن رضايي، وي براي حل مسائل موجود اعلام آمادگي كرده است، ادامه داد: بنده به عنوان نماينده كرمانشاه در جريان درخواست وي براي بازشماري آرايش در اين استان هستم.
وي با اشاره به وجود 156 صندوق اخذ راي در كرمانشاه از بازشماري 31 صندوق آن تحت نظارت رئيس شوراي نگهبان كرمانشاه،‌فرماندار اين استان و عادل آذر و جهانبخش كريمي به عنوان نمايندگان محسن رضايي ياد كرد وافزود: در مجموع اين بازشماري تنها دو راي يكي در حوزه بيستون و ديگري در كرمانشاه بوده است كه از سبد آراي رضايي به سبد آراي موسوي ريخته شده است.
كرمي‌راد با تاكيد بر اينكه تخلفي در شمارش آراي رضايي به وجود نيامده است، انصراف او از اعتراضش به شوراي نگهبان را در همين راستا ارزيابي كرد و افزود: اما متاسفانه ايشان به گونه‌اي اعلام انصراف نمودند كه منتي هم بر سر تشكيلات و نظام گذاشته باشند.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه در ديدار با موسوي حضور نداشته است به نقل از ديگر اعضاي اين كميسيون در ديدار با اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: در اين ديدار مسائل امنيتي به ايشان گوشزد شد اما ايشان بار ديگر بر موضع خود مبني بر ابطال انتخابات پافشاري كردند و اعتراضاتي نسبت به نرسيدن تعرفه‌ها، قطع پيامك‌ها و موارد ديگري را با اعضاي كميسيون مطرح كردند.
به گفته وي: ذهنيت موسوي بر اساس اخباري كه به او ارائه شده است نسبت به مساله انتخابات منفي شده و همچنان خواستار حضور در يك جمع عمومي با هوادارانش در استاديوم آزادي را يك مكان ديگر است و البته تقاضاي حضور در رسانه ملي نيز را مطرح كرده است.
كرمي‌راد همچنين در تشريح ديدار اعضاي كميسيون امنيت ملي با رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از تاكيد هاشمي مبني بر دلسوزي‌اش براي نظام و رهبري ياد كرد و افزود: ايشان بنا دارند تا به زودي بيانيه‌اي را در حمايت از مقام معظم رهبري ارائه دهند.
وي به نقل از هاشمي گفت: نظام و رهبري در اين زمينه مظلوم واقع شده‌اند و اگر به توصيه‌هاي ايشان عمل مي‌شد، چنين اتفاقي نمي‌افتاد.


نامه جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین در خصوص جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان حوادث اخیر به رئیس قوه قضائیه
به نام خدا
جناب آقای آیت الله هاشمی شاهرودی
ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام ،همانگونه که مستحضرید در پی اعتراض های مسالمت آمیزوگسترده مردمی در سراسر ایران به روند برگزاری انتخابات و نحوه شمارش واعلام نتیجه آرا ، متاسفانه راهپیمایی های آرام مردم تهران وبرخی از شهرهای بزرگ کشور با مقابله جویی غیر ضرور، به خشونت گرائید وبا اندوه بسیار منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان که گناهی جز ابراز اعتراض نداشتند ، شد . به موازات این روند جمع کثیری از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ورهبران احزاب اصلاح طلب در نیمه های شب دستگیر و به مکان های نامعلوم برده شده اند که تا کنون هیچ اطلاعی از سرنوشت آنان بدست نیامده است. دستگیری شخصیت هایی با پیشینه روشن در اعتقادات و مشی سیاسی نظیر مهندس بهزاد نبوی ، مهندس محمد توسلی ، دکتر عبدالله رمضانزاده ،دکتر سید مصطفی تاج زاده ، دکتر احمد زیدآبادی ، حسین مجاهد ، محمد قوچانی ، دکترسعید حجاریان و جمعی دیگر ، بدون هیچ توجیه منطقی و مستند قانونی موجب نگرانی های جدی در افکار عمومی شده است. ما جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی مناطق کردنشین مصرانه خواستار جلوگیری از شیوه های خشنونت آمیز و آزادی دستگیر شدگان بوده و ادامه چنین وضعی را به جد به صلاح کشور و مردم و نظام سیاسی نمی دانیم ونسبت به عواقب چنین خط مشی ، هشدار می دهیم .در این میان شنیده شده است برادر عزیزمان دکتر رمضانزاده ، درهنگام دستگیری دراثر ضربات نیروهای امنیتی شدیدا مورد ضرب و شتم قرار گرفته و جان وی به جد مورد تهدید است. لذا مصرانه از جنابعالی درخواست می شود بر مبنای تعهد شرعی و قانونی که نسبت به حفظ حقوق هم میهنان برعهده دارید و هم چنین برای حفظ آرامش کشور و ایجاد فضای اعتماد ، از اختیارات و امکاناتی که دارید حد اکثر استفاده را نموده و نسبت به آزادی دستگیر شدگان اقدام فرمائید. بدیهی است تاریخ در مورد عملکرد جنابعالی و سایر کسانی که می توانند در این برهه حساس برای ایجاد آرامش نقش آفرینی کنند ، قضاوت خواهد کرد وبالاتر از همه خدای قادر متعال براین رفتار ها ناظر وقطعا اراده بی قید او بر تحقق حق وعدالت خواهدبود .

احمدی سید عباس، اسدبیگی محمدکریم، توفیقی محمدعلی، توکلی خالد،جعفری شریفه، جلالی زاده جلال، دادور کوهسار، دره وزمی محمد، رضایی اقبال، رفیعی توفیق، سرفراز توفیق، سعيدزاده محمود ، سلیمانی ابراهیم، سهرابی عبدالله، صلواتی طارق، صمدي سيد معروف، عرجونی ناهید، فیروزی حسین، قیداری اسماعیل، الله مرادی شهین، مرامی علیرضا، میرزاده وحید، میرکی جعفر، نصرالهی زاده بهرام، نگهداری بهزاد، هادی پور خلیل، هدایتی سید هاشم، هوشمند احسان



از انقلاب تا آزادی



از انقلاب تا آزادی


دریا خروشیـد
خلقی به لب آوای گلرنگ رهایی
با مشت پولادین و عزم آهنینی
از سینه ی این موج جوشید
خیزابه هایی کز دل دریا برآمد
سیلی گران شد
این سیل شورانگیز سرشار از تهور
از انقلاب آمد به آزادی گرایید
این خیزش، این پیوستگی، این پایداری
رنگ لهیب سرکش آتشفشانست
گفتی که درانبوه این امیدواران
خورشید عالمتاب تابید
وز سینه هاشان
گلبانگ آزادی تراوید
می شد دراین مردم دل خورشید را جست
می شد ز باغ روشن این شرزه شیران
بی هیچ تردیدی گل امید را چید
اینان به رزم مردمی، دریا دلانند
اینان سراپا آتشند آتشفشانند
دردانه فرزندان ایرانند اینان
خیل دلیرانند اینان
ایرج
28 خرداد ماه 1388



(تأملی در اوضاع حساس و پیچیدهٔ ایران (سایه های خاکستری


تأملی در اوضاع حساس و پیچیدهٔ ایران (سایه های خاکستری)

ما باید تحلیل خودمان را از دولت‌هایی مثل دولت ایران داشته باشیم. باید دیدگاه‌های رفقایی را که در آنجا برای استقلال ملی، دموکراسی، برابری و حقوق کارگران می‌رزمند در نظر بگیریم. ... کمونیست‌های کشور – حزب تودهٔ ایران – با تمام قوا در اعتراض‌ها شرکت داشته‌اند. حزب تودهٔ ایران روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اعلامیهٔ شمارهٔ ۶ خود را پیرامون رویدادهای اخیر منتشر کرد.

تأملی در اوضاع حساس و پیچیدهٔ ایران
۳ تیر ۸۸
نوشتهٔ جان هایلت (John Heylett)، سردبیر سیاسی مورنینگ استار و عضو هیئت سیاسی حرب کمونیست بریتانیا
به نقل از نشریهٔ انگلیسی مورنینگ استار


شورای نگهبان در ایران پذیرفت که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور، در ۵۰ شهر تعداد آرای ریخته شده در صندوق‌ها بیشتر از تعداد افرادی بوده است که واجد شرایط رأی دادن بوده‌اند. با وجود این، عباسعلی کداخدایی سخنگویی این شورا می‌گوید که این بدان معنا نیست که «خلاف عمده یا تقلبی در انتخابات» صورت گرفته است!
کدخدایی توضیح داد که شرکت بیشتر از ۱۰۰ درصد رأی دهندگان در هر حوزه امری غیرعادی نیست چرا که رأی دهندگان مجبور نیستند در همان منطقه‌ای رأی بدهند که در آن ثبت نام شده‌اند. به نظر او، میزان اختلاف رأی‌ها بیشتر از ۳ میلیون در قیاس با ۴۰ میلیون رأی شمارش شده نیست، که نمی‌تواند تأثیری در نتیجهٔ انتخابات داشته باشد؛ نتیجهٔ انتخابات در فاصلهٔ دو ساعت پس از بسته شدن صندوق‌های رأی اعلام شد، که در آن نمایندهٔ رژیم، یعنی محمود احمدی نژاد، با کسب ٪۶۳ درصد آرا به آسانی برندهٔ انتخابات اعلام شد.
اما سه نامزد دیگر انتخابات معتقدند [در زمان تحریر این نوشته] که میزان آنچه آنها ابایی ندارند که آن را تقلب بخوانند، بسیار بیشتر از آن است که کدخدایی به آن معترف است. محسن رضایی، فرماندهٔ پیشین سپاه پاسداران، که همه او را از دوران سرکوب‌های وحشیانهٔ نیروهای دموکراتیک در دههٔ ۱۹۸۰ به یاد دارند؛ میرحسین موسوی، نخست وزیر سابق؛ و مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس، با اعلام بیشتر از ۶۴۶ مورد «تخلف» انتخاباتی، خواستار تجدید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شدند. در این میان، میرحسین موسوی حتی پس از آنکه علی خامنه‌ای، ولی فقیه، دستور منع برگزاری تظاهرات و گردهمایی‌های اعتراضی را داد و خواستار پذیرش مطیعانهٔ نتیجهٔ انتخابات شد، کماکان پیگیر خواست برگزاری مجدد انتخابات است. او خطاب به تظاهرکنندگانی که به رغم خطر دستگیری و ضرب و جرح توسط نیروهای نظامی و انتظامی و لباس شخصی‌های دولتی گرد آمده بودند گفت: «کشور به شما تعلق دارد. اعتراض به دروغ و تقلب حق شماست.»
رژیم مذهبی مداخلهٔ دولت‌های امپریالیستی و به ویژه بریتانیا را در روند رویدادها محکوم کرد و دو دیپلمات بریتانیایی را از کشور اخراج کرد که با مقابله به مثل لندن رو به رو شد.
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که «تهدیدها، ضرب و جرح و دستگیری‌های چند روز اخیر به شدت او را نگران و آشفته کرده است.» او خود را در «سوگواری مردم آمریکا برای همهٔ کسانی که بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند» شریک دانست، آن هم به صورتی که حتی شش ماه پیش در جریان تهاجم ویرانگر اسرائیل به غزه و کشتار مردم آن ناحیه توسط اسرائیل ابراز نکرده بود.
در پی سخنان بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، و اظهار نگرانی او نسبت به استفادهٔ حکومت تهران از تهدید و خشونت علیه تظاهرکنندگان، حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجهٔ ایران از او به خاطر «مداخله»‌اش در این جریان انتقاد کرد. به گفتهٔ قشقاوی، بان کی مون «با پیروی ناآگاهانه از برخی قدرت‌های سلطه‌گر که سابقهٔ طولانی در دخالت‌های نابجا در امور داخلی دیگر کشورها و استعمارگری دارند، اعتبار جهانی خود نزد کشور های مستقل جهان را خدشه دار کرد.»
بی‌تردید آمریکا و بریتانیا سوابق خرابی از جمله اشغال ایران، چپاول ثروت‌های نفتی آن، و دوبار تحمیل دیکتاتوری سبعانه بر مردم ایران دارند. مردم ایران چه درسی می‌توانند از دموکراسی در سرزمینی بگیرند که در آن دار و دستهٔ جورج بوش انتخابات سال ۲۰۰۰ را با تقلب از آن خود کرد، یا از بریتانیا بگیرند که در آن مسئولیت و پاسخگویی دموکراتیک آن‌چنان به مضحکه گرفته شده است که پس از انتخاب رئیس مجلس عوام گوردون براون اعلام کرد که این تصمیم را با ریاست موروثی دولت در میان خواهد گذاشت و نظر او [ملکه] را جویا خواهد شد؟
عجله‌ای که جامعهٔ بین‌المللی – جامعهٔ بین‌المللی واقعی، نه آن جامعه‌ای که با تقلب و ریا توسط واشنگتن و اعوان و انصارش معرفی شده است – برای پذیرش انتخاب مجدد احمدی نژاد از خود نشان داد، بسیاری را متقاعد کرد که حمایت از معترضان در شهرهای ایران به معنای همدستی با امپریالیسم است.
رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا، به پیروز اعلام شدهٔ انتخابات تبریک گفت و تمایلش را نسبت به تحکیم و گسترش پیوند و همکاری بین ایران و کوبا ابراز داشت. رفیق ونزوئلایی او هوگو چاوز نیز از جهانیان خواست که «به ایران احترام بگذارند چرا که تلاش‌هایی برای تضعیف انقلاب ایران صورت می‌گیرد.» او اضافه کرد که «پیروزی احمدی نژاد یک پیروزی تمام عیار بود. می‌خواهند پیروزی احمدی نژاد را لکه‌دار کنند و از آن طریق دولت و انقلاب اسلامی را تضعیف کنند. من می‌دانم که موفق نخواهند شد.»
آنچه روشن است این است که ایران متحد نزدیک کوبا و به ویژه ونزوئلاست که در سازمان نفتی بین‌المللی اوپک در کنار یکدیگر قرار دارند و قاطعانه سرکردگی آمریکا را رد می‌کنند. از دیدگاه روابط دولتی، بسیار معقول است که چنین روابطی ایجاد و حفظ شود. از دید دیپلماسی معمول، خرسندی نسبت به روابط بین دولتی غالباً به بیان اغراق‌آمیز علایق منجر می‌شود.
سندیکاها و نیروهای چپ بریتانیا، ضمن اعلام همبستگی با تحولات مترقی در کشورهایی که در آنها نمایندگان کارگران در دولت حضور دارند و نیز با دولت‌های دیگری که در برابر تهدیدهای امپریالیستی زانو نمی‌زنند، باید مواظب باشند که صرفاً به اسم ضد امپریالیسم بودن، نسنجیده از آنانی دفاع نکنند که رفتارشان غیرقابل دفاع است، که این جز یک خودکشی آرام نخواهد بود.
در گذشته نیز نیروهای چپ اشتباه‌های مشابهی را مرتکب شده‌اند و نه تنها خود نفع چندانی از اتخاذ چنان مواضعی نبرده‌اند بلکه دولت‌های برخوردار از آن وفاداری افراطی نیز سودی از آن نبردند.
ما باید تحلیل خودمان را از دولت‌هایی مثل دولت ایران داشته باشیم. باید دیدگاه‌های رفقایی را که در آنجا برای استقلال ملی، دموکراسی، برابری و حقوق کارگران می‌رزمند در نظر بگیریم. برخی از مدافعان رژیم خامنه‌ای – احمدی نژاد بر این نکته اصرار دارند که معترضان علیه تقلب انتخاباتی منحصراً یا به طور عمده ساکنان متمول شمال شهر تهران هستند، در صورتی که چنین امری به هیچ‌وجه صحت ندارد. تظاهرات اعتراضی نه فقط در بسیاری دیگر از مناطق شهر، بلکه در جنوب شهر فقیرنشین پایتخت نیز صورت گرفت. و اگرچه دانشجویان در تظاهرات پیشگام بوده‌اند، اما تمام اقشار جامعه، از زحمتکشان گرفته تا سازمان‌های چپگرای «غیرقانونی» در تظاهرات اعتراض‌آمیز برای کسب حقوق دموکراتیک خود شرکت داشته‌اند.
کمونیست‌های کشور – حزب تودهٔ ایران – با تمام قوا در اعتراض‌ها شرکت داشته‌اند. حزب تودهٔ ایران روز ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) اعلامیهٔ شمارهٔ ۶ خود را پیرامون رویدادهای اخیر منتشر کرد.
حزب تودهٔ ایران هم در کشتارهای رژیم سلطنتی پهلوی پس از کودتای طراحی و اجرا شده توسط غرب در سال ۱۹۵۳ (۱۳۳۲ خ) و سرنگون کردن نخست وزیر قانونی کشور، محمد مصدق، لطمات شدید متحمل شد، و هم پس از شرکت فعال در انقلاب مردمی سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷ خ) دچار سرنوشت مشابهی شد، اما این بار به دست رژیم مذهبیون.
حزب تودهٔ ایران رژیم را در پیش گرفتن سیاست اقتصادی‌ای مقصر می‌داند که به سود ثروتمندان و به زیان تنگ‌دستان است. حزب به اصل ۴۴ قانون اساسی ایران اشاره می‌کند که در مراحل آغازین انقلاب به تصویب رسید و اقتصاد کشور را متشکل از سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی تعریف می‌کرد. طبق این ماده، «تمام صنایع سنگین و مادر، بازرگانی خارجی، معادن عمده، بانک‌داری، بیمه‌ها، نیروگاه‌ها، سدها و شبکه‌های بزرگ آبیاری، رادیو و تلویزیون، خدمات پست و تلگراف و تلفن، هواپیمایی، کشتیرانی، جاده‌ها، راه‌های آهن، و مشابه آن» در مالکیت دولتی هستند. این ماده از قانون اساسی در سال ۲۰۰۷ و با ابلاغیهٔ ولایت فقیه تغییر داده شد که به گرمی مورد استقبال صندوق بین‌المللی پول قرار گرفت. این صندوق اعلام کرد که «اخیراً دولت [ایران] با جدیت بیشتری به امر خصوصی‌سازی پرداخته است. بر اساس ابلاغیهٔ آیت‌الله خامنه‌ای در ارتباط با اصل ۴۴ قانون اساسی، بیشتر از ۸۰ درصد از بنگاه‌های تحت مالکیت دولت باید در ۱۰ سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود. ابلاغیهٔ اصل ۴۴ برنامه‌های خصوصی سازی را احیا کرد. خصوصی سازی بنگاه‌های دولتی تا پایان برنامهٔ ۵ ساله تکمیل خواهد شد.»
همخوان با رهنمودهای صندوق بین‌المللی پول و در تضاد آشکار و مطلق با سیاست‌های مردمی دولت ونزوئلا، درهای بازارهای داخلی ایران گشوده شده است و حجم عظیمی از کالاهای وارداتی برای مصرف ثروتمندان به کشور سرازیر شده است، که پیامد آن چیزی نبوده است جز تخریب تولید داخلی، افزایش بدهی‌های ملی و افزایش فقر در کشور.
کاهش شدید سطح زندگی طبقهٔ کارگر منجر به اعتراض‌های همگانی و اعتصاب شده است، که از آن جمله می‌توان به اقدام اعتراضی کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اشاره کرد که با خشونت سرکوب شد. منصور اسانلو، رئیس سندیکای کارگران شرکت واحد، به جرم داشتن فعالیت‌های سندیکایی کماکان در زندان به سر می‌برد.
این که بگوییم باید بین حمایت از زحمتکشان ایران در مبارزه‌شان برای صلح، دموکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی از یک طرف، و حق کشور به مقاومت در برابر برتری‌طلبی امپریالیستی یکی انتخاب شود، موضع تعارضی خطایی است. استقلال ملی به بهترین صورت توسط جامعه‌ای تأمین خواهد شد که متحدانه در راه ترقی و پیشرفت حرکت کند، نه جامعه‌ای که در زیر سرکوب و ظلم به خود می‌پیچد و زجر می‌کشد.
انتخابات اخیر وجود شکاف‌هایی را در درون نخبگان رژیم ولایت فقیه نیز بروز داد که ممکن است فرصت‌هایی را برای نیروهای مترقی به وجود آورد. این نیروها باید بتوانند روی همبستگی اصولی و فعال سندیکاها و نیروهای چپ بریتانیا حساب کنند، نه اینکه به آنها انگ زده شود که به ساز امپریالیسم می‌رقصند.